Saturday, August 22, 2015

Nilai RM2.00

Teks: Emme Marina Mohamad
Gambar: Carian Google

Anda baca dan nilaikan. Ini bukan tulisan saya, ianya satu perbualan. Apa yang anda boleh dapat dari nilai RM2. Inilah yang saya laburkan. Mari kita sama-sama baca dan fahamkan. Nak tahu lebih lanjut? Hubungi saya di 0189100852

Nilai RM2 di RCC Family

S: Berapa ramai ahli keluarga hang???
J: 5 beradik (contoh)

S: Mak ayah ada lagi??
J: Ada

S: Suami berapa?
J: 1 jer ler bodoh.. Apa punya soalan hang ni
Allaaaa melawak pun x boleh

S: isteri ada berapa?
J: masih 1

S: anak2?
J: ada 3 (contoh)

Aku nak bagi kebajikan... Hanya rm2.00 jer
Pertama : kalau Hang jadi apa2 Spt
kemalangan(patah)
Kebakaran (rumah la bukan hang terbakaq)
Bencana alam - ribut atau banjir

Hang boleh dapat rm1000 hingga rm5000
Hanya rm2.00 ja

Kedua: Dengan rm2.00 tadi hang juga diberi sumbangan jika berlaku kematian dalam keluarga hang
Kalau hang... Waris hang dapat rm4000
Kalau berlaku ... setiap ahli keluarga hang dapat sumbangan
Mak ayah dan semua keluarga tadi setiap org rm3000 x 10 ahli keluarga = rm30,000

Aku bukan nak minta hang mati dak... Aku doakan hang dan keluarga panjang umuq murah rezeki tapi hang kena ingat bab mati ni sesaat pun dah tak boleh delay2

Mana nak caqi ooii... Kebajikan mak ayah kita Pun depa bagi
Dengan RM2.00 sehari hang juga berpeluang
✔️umrah percuma
✔️Petrol free
Dah aku x mau ceqita yg lain sat g hang kata melampau...

OK...: Cuba hang kiqa jumlah kami nak bagi... rm34,000.00 dengan sehari rm2.00 ja hang belanja brg dapur..
Kalau kiqa lagi... Sehari untuk 11 ahli keluarga ni hanya belanja
0.18 sen ja sehari... Cuba hang pikiaq kalau ada 20 ahli keluarga beqapa dit hang bayaq saqi utk kebajikan adik beqadik hang..???

Pikiaq tengok laa .. Ambik calculator tu ... Dok nganga lagi....
Hang mau whatsapp aku

No comments:

Post a Comment