Thursday, October 29, 2015

Tahukah Anda? Ketahui 4 Jenis Makanan Pembiak Sel Kanser

Cuba memahami apa itu kanser. Sebenarnya saya amat menggemari makanan manis, iaitu gula dan susu pekat. Ianya sangat menakutkan kerana saya sebenarnya penghidap masalah keputihan candida, to make it worse gula adalah makanan kepada yeast dan bakteria. Makanan kepada candida tersebut. Ditambah lagi saya tidak sukakan air masak, saya risau daripada masalah keputihan kepda terjadinya kanser serviks! Apabila difikirkan, seram sungguh hati saya. Mujur saya sudah bertukar ke gula stevia.

Bercerita pula saya. Entri hari ini berkaitan sel kanser.

Tahukah anda wanita paling ramai menghidap penyakit kanser?


Setiap orang dari kita mempunyai sel kanser di dalam tubuh masing- masing. Sel kanser ini tidak dapat dikesan melalui ujian biasa sehingga ianya membiak ke jumlah beberapa ribu juta. Sel kanser hanya akan dikesan apabila ia telah membesar ke satu saiz yang mampu dikesan.

Disenaraikan maklumat penting agar kita dapat mengambil langkah sewajarnya untuk mencegah penyakit kanser:

Seseorang akan mendapat sel kanser sebanyak enam hingga sepuluh kali dalam hayatnya.Sistem imun yang sihat akan memusnah dan menghalang sel kanser daripada membiak dan membentuk tumor.

Kanser mungkin disebabkan oleh kekurangan zat makanan, alam sekitar, gaya hidup, makanan dan genetik.

Perubahan diet dan pengambilan makanan tambahan yang sesuai boleh mengekalkan kesihatan sistem imun, yang boleh menghalang pembiakan sel kanser.

Rawatan kemoterapi memusnahkan sel kanser, tetapi dalam masa yang sama ia turut memusnahkan sel tubuh yang sihat. Begitu juga dengan rawatan radiasi.

Untuk membiak, sel kanser memerlukan makanan yang diperolehi melalui:

Pengambilan gula; dengan mengurangkan pengambilan gula, ianya dapat memutuskan bekalan makanan kepada sel kanser. Pemanis tiruan bukan alternatif yang baik. Alternatif yang lebih baik ialah madu asli atau daun stevia.

Garam halus; bahan kimia digunakan untuk membuat ia kelihatan putih, baik untuk sel kanser. Bertukar kepada garam laut (kasar) atau garam bukit.

Susu lembu; segelas susu boleh mengandungi campuran sebanyak 20 ubat penahan sakit, antibiotik dan hormon pertumbuhan. Ia juga boleh membuat tubuh menghasilkan mukus atau lendir terutamanya di trek usus perut. Sel kanser memakan mukus. Bertukarlah kepada susu segar daripada ternakan yang bebas daripada ubat penahan sakit, antibiotik dan hormon pertumbuhan.

Sel kanser subur dalam persekitaran berasid. Makanan berasaskan daging adalah berasid. Lebih baik untuk makan ikan atau sedikit ayam. Daging juga mengandungi antibiotik, hormon pembiakan dan parasit yang membahayakan terutamanya kepada pesakit kanser.


Bertukar ke gula stevia merupakan langkah terbaik buat semua penghidap kanser!


Stevia melumpuhkan sel kanser dalam badan. Setiap hari kita mengambil gula daripada nasi, roti ataupun karbohidrat. Ditambah dengan air manis dari pelbagai jenis minuman. Kita sebenarnya menambah lagi minyak ke dalam api yang sedang marak.

Stevia memiliki sifat anti-oxidant yang dapat merawat kanser dalam badan. Cubalah usaha jika rasa telah mengeluarkan beribu kos perubatan. Perubahan yang kecil, dan nilai yang kecil tetapi impaknya amat besar!


Mencegah lebih baik dari mengubati. Jika anda seorang yang mementingkan kesihatan, maka gula stevia wajib berada dalam list produk kesihatan anda.

Semoga bertemu lagi.


Read More...

Bertukar ke Gula Stevia Hari Ini

[Stevia gula sihat yang tidak memudaratkan, parlimen cadang dah nak guna stevia menjelang 2017 - anda sudah bertukar?]

BESTNYA! Best tengok ramai dah nampak kebaikan gula sihat! (^_^)

‪#‎GULA‬ ‪#‎SIHAT‬ mendapat sambutan meluas...

STEVIA bukan ubat....
Ianya pengganti ‪#‎GULAPASIR‬ terbaik...

Produk mengandungi ekstrak daun stevia yg merupakan pemanis semulajadi iaitu 300 x ganda lebih manis drp gula biasa

RCC SWEETENER STEVIA"
*Bukan Ubat
*Pemanis semulajadi
*Karbohidrat dgn nilai
yg sangat rendah = 0 kalori
* 3 Fungsi
-Mncuci darah
-Mncuci Usus
-Mncuci Buah Pinggang
* Jika amalkn pasti dapat MENGAWAL setiap
penyakit/masalah kesihatan yg kita hadapi ��

Xpenah ckp ‪#‎STEVIA‬ penyembuh segala penyakit..
Tapi GULA ‪#‎punca‬ kepada banyak ‪#‎penyakit‬...

Bila kita ‪#‎STOP‬ gula...
InsyaAllah segala masalah kegemukan....gout....kencing manis dan ‪#‎banyaaaaaak‬ lagi penyakit beransur ‪#‎BAIK‬!

Masalahnya ‪#‎SEDAP‬ ke makanan dan minuman xde gula?
Saya jawab ‪#‎TAK‬ SEDAP...
Sbb segalanya ‪#‎tawar‬....

Sebab itu STEVIA menjadi rebutan pengguna yang
NAK MANIS....dan NAK SIHAT...
♡♡♡♡ (^_^) ♡♡♡♡

Lagi2 bila Guna ‪#‎GULASIHAT‬..
■ Dapat khairat kematian diri sehingga RM6000
■ Dapat khairat kematian buat mak ayah dan pasangan dan anak2 kita semuanya....
■ Dapat Tabung Kebajikan sehingga RM5000

Carilah mana2 orang ‪#‎JUAL‬ #GULA bg tabung kebajikan dan khairat kematian buat ahli2 keluarga kita...
‪#‎PAYAH‬ la nak jumpa...

Tapi alhmdulillah...
Masak2 dan minum2 manis dirumah saja...
Syarikat beri semua ‪#‎MANFAAT‬ ni pada ‪#‎AHLI‬ STEVIA


HANYA BERTUKAR DARI GULA YANG MEMUDARATKAN KEPADA PEMANIS STEVIA.
Hanya dengan setitis STEVIA, nikmati minuman kegemaran anda dan rasai kemanisan semulajadi. Lebih manis lebih sihat!

Nak tahu lebih lanjut -> klik sini
Http://emmemarinamohamad.blogspot.my

Wassap 018-9100852 untuk dapatkan stevia hari ini.


*buku panduan stevia disediakan
*promosi khas buat untuk anda juga ada!



Read More...

Resdung Sembuh Selepas Amalkan Stevia Sebagai Penawar

Publish on : Thursday, October 29, 2015 There is : 1 Comments Labels : , , , , ,
Penyakit Resdung BOLEH BAWA MAUT!

Seram juga saya selepas baca apa itu resdung sebenarnya. Resdung ini terhasil akibat daripada pelbagai kuman dan parasit yang hidup dalam anggota badan kita.Saya rasa saya tidak mahulah kongsikan gambarnya di sini. Saya cedok dari carian google. Jika anda nak tahu lebih lanjut, silalah ke laman ini ya --> Apa itu resdung?

Secara ringkas dari blog tersebut;

Istilah Perubatan Tradisional - Ia merupakan kerengsangan hidung yang boleh menyebabkan hidung dan organ-organ lain menjadi gatal dan menimbulkan ketidakselesaan.
  Istilah Saintifik - Merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi puncqaa kepada kerosakan kulit muka. Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan.
  
RESDUNG atau seduan(sinusitis) adalah sejenis penyakit yang mudah berjangkit dalam waktu yang singkat apabila daya tahan penyakit atau antibodi seseorang itu lemah dan tidak dapat menahan kuman resdung / hama) yang terus merebak dalam tubuh pesakit.
 Percayakah anda resdung adalah penyakit yang berpunca dari parasit demodex atau apa yang dipanggil sebagai ulat resdung. Terdapat kira-kira 44 jenis resdung! Masalah resdung berpunca dari alahan terhadap habuk,debu, pemakanan, pencemaran dan sebagainya. Penyakit resdung boleh membawa MAUT!!!

KEMUDRATAN RESDUNG(SINUSITIS)



• Jangkitan nanah dikawasan sekeliling mata
• Jangkitan otak
• Sakit tekak yang kronik
• Jangkitan tulang muka
• Menerukkan keadaan lelah
• Berdengkur secara kronik
• Menyebabkan jangkitan telinga dan tonsil
• Alahan hidung
• Selsema biasa yang melarat

PUNCA BAKTERIA MEMBIAK


Punca utama yang menyebabkan bakteria membiak apabila pintu-pintu rongga sinus tersumbat. Ia tersumbat apabila berlakunya:

a. Radangan pada hidung.

Faktor-faktor yang menyebabkan radang hidung ialah apabila berlakunya:

* Jangkitan kuman dan alergi (alahan).

Sekiranya keadaan ini berlaku dinding hidung membengkak. Apabila lapisan ini membengkak ia akan menutup pintu sinus.

b. Ketumbuhan atau polip pada hidung di mana tumor ini menutup pintu rongga sinus (ostia) seperti ketumbuhan malignant (kanser di hidung)

Apabila ostia tertutup cecair daripada rongga sinus tidak dapat keluar dan bertakung.Apabila berlakunya takungan ini, bakteria akan membiak yang menyebabkan terjadinya resdung.

c. Jangkitan pada gigi geraham atas

Akar umbi gigi geraham atas berada di sinus maxilla. Apabila seseorang mengalami sakit gigi, ia akan menjangkiti akar gigi dan keluar ke sinus. Keadaan ini berlaku sekiranya gigi yang berpenyakit tidak dapat dikeluarkan sepenuhnya oleh doktor gigi. Ada kalanya dalam proses mencabut gigi, akarnya terpatah dan tertinggal.

d. Genetik

Resdung bukanlah penyakit genetik, tetapi alahan yang diwarisi yang menyebabkan sinusitis itu merupakan genetik.



Stevia Penawar Resdung?


Bagi yang mengenali stevia, mungkin merasakan agak pelik apabila saya menyatakan bahawa stevia mampu merawat masalah resdung. Sebenarnya, kita mencuba kerana keistimewaan yang terdapat pada stevia ialah anti-bakteria, anti-fungus serta mampu melegakan kerengsangan akibat selesema atau hidung tersumbat. 

Kedua, pemakanan. Resdung yang diakibatkan oleh kuman dan bakteria ini hidup dengan pemakanan yang kita amalkan. Jika anda makan makanan yang digemari pastinya anda sebenarnya sedang hidup bersama mereka. Ya, kuman atau bakteria ini sebenarnya amat menggemari makanan berkanji seperti gula, susu malah makanan berkabohirat seperti buah-buahan, roti, pasta dan nasi juga akan diproses menjadi gula dalam badan. Dan GULA berkanji ini ialah makanan pembiak bakteria. Bagaimana? Adakah anda nampak gambarannya di sini? Kerana itulah anda perlu bertukar ke gula stevia kerana gula stevia ini tanpa kalori, dan pembunuh bakteria. Dengan bertukar ke gula stevia, anda sudah memberhentikan salah satu kegemaran bakteria ini iaitu gula pasir! Jangan risau, kami ada resepi susu pekat daripada gula stevia =)

The ability of stevia to inhibit the growth and reproduction of bacteria and other infectious organisms is important in at least two respects. First, it may help explain why users of stevia-enhanced products report a lower incidence of colds and flus, and second, it has fostered the invention of a number of mouthwash and tooth paste products. Research clearly shows that Streptococcus mutans, Pseudomonas aeruginos, Proteus vulgaris and other microbes do not thrive in the presence of the non-nutritive stevia constituents. Sumber: http://healthfree.com/stevlife.html

Jadi anda masih ragu-ragu? Seriusly, cubalah dulu sebelum membuat sebarang penghakiman. sebab saya sendiri pernah alami adik ipar saya mempunyai masalah resdung dan asma pada masa sama. Kronik. Pernah buat dan cuba pelbagai rawatan untuk hilangkan atau redakan resdung tapi tak berhasil. Berubat cara asap juga tak keluar apa-apa. Tetapi selepas dititik stevia, terus keluar fungus melalui hidung dan muntah kerana lendir-lendir. Syukur juga tak keluar ulat, jika tidak pengsan saya dibuatnya.

Saya kongsikan pengalaman mereka yang telah pun merawat resdung dengan stevia ni ya. In shaa Allah, bukan kita taksub akan kehebatan ciptaan Allah iaitu stevia tetapi cubalah dahulu dan berdoa padanya. Anda tidak rugi apa-apa kerana stevia ini sememangnya sangat bagus, dan bertukar daripada gula racun putih kepada gula sihat (stevia) adalah seribu kali ganda lebih baik.





testimoni resdung

testimoni resdung


testimoni resdung


testimoni resdung


testimoni resdung


 Semoga entri kali ini dapat membantu ramai penghidap resdung yang telah mencuba pelbagai ubatan dan rawatan. Untuk sebarang maklum balas atau pertanyaan, sila hubungi saya ya. In shaa Allah saya bantu sebaiknya. 






Read More...

Peluang Perniagaan Terbesar Buat Anda - Stevia di Parlimen!

Publish on : Thursday, October 29, 2015 There is : 0 Comments Labels : , , , , ,
Mari buat bisnes STEVIA walau hanya dari RUMAH.

HARI NI  SAYA MENDENGAR perbincangan tentang STEVIA di Parlimen..

PERBINCANGAN yg amat mengujakan. Antara isi prbincangan:

1) menteri berkaitan menghuraikan kepentingan STEVIA sbg alternatif pengganti kpd Gula, ciri-ciri keselamatan stevia dan kesan-kesan positif stevia kpd pelbagai masalah kesihatan khususnya diabetes.

2) menteri juga menghuraikan keperluan negara kepada stevia sebagai gula masa hadapan. Telah ada Usaha-usaha percubaan untuk penanaman stevia. Tetapi masih blum berjaya mngeluarkn kualiti yg sama spt dari negara asal stevia ditemui dsbbkn masa siang yg tidak sama panjang di negara ini.. sehingga stevia yg ditanam dinegara ini lebih cepat berbunga dan kurang manis ( yg ni baru saya tahu.. ).
3) menteri yg menjawab meneruskan dengan memberi info ttg data dan statistik bilangan pengidap diabetes dimna malaysia mnjadi negara trtinggi di Asia Tenggara!
4) PALING BEST - dibhgian penutup menteri mnyatakan sementara pihak brkaitan msih meneruskn kajian utk mnghasilkn variati stevia yg sesuai ditanam dinegara ini, beliau mnggalakkn org ramai mndapatkan  bekalan stevia liquid dari syarikat yg mmbekalkan stevia yg bahan mentahnya diimport dri negara asal spt brazil!

DGN LAIN PERKATAAN.. BISNES STEVIA KITA SDG DIIKLANKAN OLEH MENTERI DI PARLIMEN!
KLU KITA X NAMPAK LAGI.. X TAU MAU CKP APA LG...

Alhamdulillah. Kita berada di landasan yang betul. Kini syarikat RCC merupakan peneraju pembekal dan mengeluarkan produk stevia cecair iaitu pati ekstrak yang berkualiti tinggi.

Mari, jangan tunggu lagi. Dapatkan rcc stevia hari ini dan sertai kami sebagai agen-agen sah rcc stevia di seluruh Malaysia.


Read More...

Wednesday, October 28, 2015

Petua Merawat Masalah Rambut

Publish on : Wednesday, October 28, 2015 There is : 2 Comments Labels : , , , ,





Saya juga mengalami masalah rambut gugur, dan kelemumur, rambut gugur lebih teruk selepas kelahiran anak ketiga. Rasanya dah hampir nipis rambut saya ni dibuatnya. Paling tidak digemari rumah penuh dengan rambut gugur. Nak bela rambut panjang? Lupakan sahajalah. Sedih tau. Kalau menyapu atau vacuum penuh ngan rambut saya sahaja takkan rambut suami pula. Botak! Senangkan jadi orang lelaki ni, tapi masalah rambut gugur perempuan atau lelaki sama jer. Perempuan ni nampak gugurnya bertaburan tapi lelaki kepala jadi pulau lama-lama licin aje. he

Mari saya kongsikan tips bagi merawat masalah ni. Semoga dapat membantu. Amalkan dahulu tau, tak cuba tak tahu!

Petua Merawat Rambut Gugur




Atasi rambut gugur


  • Bersihkan daun bunga raya yang hijau, ramaskan dalam segayung air. Sapu rambut dengan air tadi dan biarkan selama lima minit, kemudian barulah dibilas.


 
Rambut beruban & kelimumur


  • Ambil secawan air kelapa tua dan gosokkan pada kulit kepala perlahan-lahan. Lakukan setiap hari atau tiga kali seminggu. Insyaallah kelimumur dan uban akan hilang. Selamat mencuba.


 
Menghilangkan kelemumur


  •     Ambil 10 helai daun pandan lalu ditumbuk hingga lumat, campurkan dengan dua gelas air. Selepas itu disaring lalu usaplah air saringan tadi ke kepala anda yang ada kelemumur lalu bilas dengan air biasa.
  •     Perahkan air limau purut/ nipis di atas kulit kepala. Lumurkan rata-rata dan biarkan beberapa jam. Utk hasil yg baik, biarkan rambut anda diperapkan dgn tuala. Basuh dgn air suam. Selain itu, petua ini juga berguna utk mengurangkan pening kepala.


Melembutkan rambut


  • Ambil secekak kangkung dan bersihkan. Masukkan dlm bekas.Bubuh enam camca air suam dan ramas kangkung hingga mengeluarkan lendir. Lendir itu sapukan pada seluruh rambut dan biarkan seketika. Kemudian bilas rambut dengan air bersih.Lakukan selama dua minggu.


  

Rambut Berbuah


  •     Ramas daun pinang. Kemudian campurkan sedikit garam kasar dan air. Sapukan pada rambut. Bairkan selama 30 minit. Bilas dengan air bersih. Lakukan dua minggu sekali.



Meluruskan Rambut


  •     Ambil santan perahan pertama dari sebiji kelapa tua. Kemudian masukkan sebiji air perahan limau nipis ke dalam santan tersebut. Sapukan sekali sehari. Setelah itu cuci rambut dengan air sejuk. Amalkan selama seminggu.

Rawat Masalah Rambut dengan STEVIA 

Pasti pelik bukan? Cara paling mudah saya dan pengguna stevia gunakan untuk merawat masalah rambut kami mudah sahaja. Pakai je stevia itu di kepala. Nak tahu caranya?

petua rawat masalah rambut

Sharing dari pengguna yang telah pun mengamalkannya. Sudah tentu saya juga amalkan yang sama =)



Read More...

Friday, October 23, 2015

Promosi Ebook Surirumah Mula Bisnes

Publish on : Friday, October 23, 2015 There is : 0 Comments Labels : , ,

Promosi Oktober Hanya
RM100 UNTUK 5 EBOOK INI
(Harga sebenar RM 205.00)

SIAPA YANG HARUS MEMILIKI EBOOK INI?
★ Mereka yang mahu menambah pendapatan sampingan dengan berniaga.
★ Surirumah yang nak tahu cara berniaga online hanya dari rumah.
★ Surirumah yang ada 1, 2, 3 atau lebih anak dan mahu belajar urus diri & keluarga supaya lebih terurus.
★ Mahu baca kisah motivasi mereka yang telah berjaya berniaga dan menguruskan rumahtangga.
★ Mahu tahu cara mudah berniaga melalui platform online.

‪#‎ebook‬ ‪#‎bisnesdarirumah‬ ‪#‎bisnesonline‬ ‪#‎janapendatandarirumah‬ ‪#‎tba‬ ‪#‎tbaniaga‬ ‪#‎abdr

Hubungi saya untuk dapatkannya
Wassap 018-9100852
Pengurus online abdr

Read More...

Motivasi Kejayaan

Publish on : Friday, October 23, 2015 There is : 0 Comments Labels : , ,

Motivasi Hari ni

"Biar slow jangan stop"
............
Mungkin ini boleh bantu anda.

KUNCI KEJAYAAN

1. NAK
Bila hati NAK pasti boleh... Bila xnk cari ALASAN ! Bila kita NAK kita pasti FOKUS!

2. MENTALITI
Mentaliti tercabar jika adanya cabaran ! Baru jatuh skit mula dah mengalah.... Mentaliti kena kuat! Anggap Itu smua COBAAN...

3.  FOKUS
R.A.S...Reticular , Activating & System
Set apa yg kita NAK bukan apa yg kita XNAK!

4. MATLAMAT yg jelas... Setkan apa yg anda nak dlm matlamat anda...

5. MENTOR utk guide kita.. Tnpa Mentor anda xbleh pergi jauh

6. MESTI ! Tukar kata2 NAK kepada MESTI ! Sbb apa kata2 yg baik, Allah dgr...

7. STRATEGY - belajar utk bina strategy yg cemerlang dr org bjaya.. Jgn try n error byk kali...

8. EMOSI... U need of challenges! Jadi kan smua kutukan sbg PEMBAKAR diri !!

9. BERANI - MESTI ada Impian yg jelas/besar

10. ILMU.., tanpa ILMU anda tak akan berjaya

Apa yg kita pikir, apa yg kita rasa, apa yg kita kata, apa yg kita usaha... Itu smua DOA...

> Kita nk DUIT n ada MASA...
> Kalau kita ada DUIT kita byk bleh menyelesaikan byk perkara.. Hati tenang...
> Nk ubah hidup kena cari org yg lebih BERJAYA
> Matlamat kena ada progress ! Set target
> sentiasa ada peningkatan.. Step by step..
> Penghalang utk mencapai KEJAYAAN adalah DIRI SENDIRI
> Belajar jaga SOLAT  Allah jaga REZEKI kita

Apa yg kita dpt JOM KONGSI..dan PRAKTIKKAN. Tindakan tu paling penting...


Read More...

Tahukah anda? Stevia Boleh Digunakan untuk Merawat Masalah Kulit Dan Kepala

Publish on : Friday, October 23, 2015 There is : 1 Comments Labels : , , ,
Stevia selain mempunyai Glycosides sebagai agen rasa manis tumbuhan tersebut, pati ekstrak daun stevia ini kaya dengan pelbagai ramuan lain seperti protin, fiber, karbohidrat, iron, kalsium, potassium, sodium, magnesium, rutin (flavonoid), iron, zinc, vitamin C, vitamin A, and chlorophyll.

Stevia sebagai masker wajah

Menurut hasil ujikaji, apabila daun kering stevia dicampurkan bersama susu dan dijadikan masker pada wajah (2 kali seminggu), didapati bahawa kulit menjadi tegang dan kedutan pada wajah juga berkurangan. Cara lain untuk menggunakan Stevia ialah gunakan terus pati ekstrak stevia dan sapu rata di seluruh wajah dan biarkan selama 20 minit. Pati ekstrak ini juga sangat bagus bagi menghilangkan masalah jerawat dan ruam. Di luar negara, seperti Paraguay dan Amerika Syarikat, mereka telah pun mengamalkan stevia bagi rawatan dan menghilangkan masalah jerawat dan masalah keradangan kulit.


Saya dan pengguna-pengguna stevia rcc telah pun mencuba dan mengamalkan ekstrak stevia ini sebagai masker kami dan hasilnya amat menakjubkan. Alhamdulilah, semakin ramai yang teruja kerana fungsi stevia bukan sahaja sebagai pemanis minuman tetapi dapat mencantikkan wajah dan menyelesaikan masalah jerawat, ruam dan alergik pada masa sama.

Testimoni ruam
stevia rawat kulit ruam

stevia ruam susu

Testimoni masalah kulit dan awet muda

isteri doktor ni tahu.. doktor mahadi seorang doktor pakar diabetes =)

stevia hapuskan jerawat

stevia hapuskan jerawat

Stevia anti bakteria dan anti kuman

Mempunyai kedua sifat anti bakteria dan anti kuman, stevia mampu menyelesaikan pelbagai jenis masalah kulit, sama ada keradangan, ruam dan alergik. Pati ekstrak ini sangat berkesan apabila digunakan pada masalah seborrhea, dermatitis dan ekzema. Selain itu, stevia berupaya merawat luka (dressing luka), menutup luka (mencantum kembali) dan memulihkan kulit akibat luka dan lecur.


Pengalaman saya sendiri dan keluarga, apabila kami luka, suami pernah tangan melecur akibat terkena stim periuk nasi. Saya tidak pernah lagi gunakan krim lain selain titikkan sahaja stevia ke atas luka. Alhamdulillah, sampai la ni, anak-anak kalau sakit memang tahu stevialah ubat mereka. Ianya tidak pedih. Sebab saya pernah terluka di jari akibat terkena tajam. Saya terus titiskan stevia, ianya tidak pedih dan luka yang terbuka tercantum kembali. Mari saya kongsikan testimoni pengguna lain ya.

Testimoni

testimoni parut d luka akibat lecur

luka kronik diabetes
kencing manis dan terkena duri. alhamdulillah sembuh selepas amalkan stevia.

ruam? bengkak? hanya titis dan sapu

tak jadi terima jahitan. luka tercantum kembali. alhamdulillah
luka cepat kering dengan stevia
terseret jalan tar. hanya titiskan dengan stevia sahaja

Stevia Sebagai Kosmetik Kulit dan Rambut

Memiliki pelbagai kelebihan, stevia ini boleh dijadikan sebagai bahan utama di dalam lotion, sabun, dan shampoo. Stevia juga boleh merawat masalah kulit kepala kering dan kelemumur.

Cara saya pula, saya titikkan stevia pada lotion, sabun dan shampoo. Biasanya saya titik 3-5 titik. dan kemudian gunakan seperti biasa. Stevia ada anti bakteri dan anti kuman jadi ianya dapat dijadikan sebagai ramuan tambahan yang amat baik buat seisi keluarga =)

mari lihat testimoni dan cara guna stevia dalam lotion dan shampoo


stevia rawat kelemumur










Alhamdulillah. Walaupun stevia ni kecil sahaja tapi memang power.
1 botol untuk pelbagai kegunaan malah amat berkesan dan diyakini ramai pakar perubatan
Tiada lagi kos tambahan untuk rawatan kulit, jahitan, kos wad, jika kita boleh ubati masalah ini 
in shaa Allah

tapi jika ada masalah kronik, jagan tak jumpa doktor pula
dapatkan pengesahan penyakit dan simptom
kemudian amalkan sahaja stevia secara biasa =)

Tinggalkan gula pasir yang memudaratkan kepada pemanis semulajadi yang sihat




Read More...

Perkara sunat dilakukan pada hari Asyura (10 Muharram)

Publish on : Friday, October 23, 2015 There is : 0 Comments Labels : , ,



Perkara sunat dilakukan pada hari Asyura (10 Muharram):

1.Melapangkan masa/belanja anak isteri.
    Fadilatnya - Allah akan melapangkan hidupnya pada tahun ini.
2.Memuliakan fakir miskin. Fadilatnya - Allah akan melapangkannya dalam kubur nanti.
3.Menahan marah. Fadilatnya - Di akhirat nanti Allah akan memasukkannya ke dalam golongan yg redha.
4.Menunjukkan jalan kpd.orang sesat.
    Fadilatnya - Allah akan memenuhkan cahaya iman dalam hatinya.
5.Menyapu/mengusap kepala anak yatim.
    Fadilatnya - Allah akan mengurniakan sepohon pokok di syurga bagi tiap-tiap rambut yg disapunya.
6.Bersedekah. Fadilatnya - Allah akan menjauhkannya daripada neraka sekadar jauh seekor gagak terbang tak berhenti-henti dari kecil sehingga      `  ia mati. Diberi pahala seperti bersedekah kepada semua fakir miskin di dunia ini.
7.Memelihara kehormatan diri. Fadilatnya - Allah akan mengurniakan hidupnya sentiasa diterangi cahaya keimanan.
8.Mandi Sunat. Fadilatnya - Tidak sakit (sakit berat) pada tahun itu.
    Lafaz niat: "Sahaja aku mandi sunat hari Asyura kerana Allah Taala."
9.Bercelak. Fadilatnya - Tidak akan sakit mata pada tahun itu.
10.Membaca Qulhuwallah hingga akhir 1,000 kali.
      Fadilatnya - Allah akan memandanginya dengan pandangan rahmah di akhirat nanti.
11.Solat sunat empat rakaat.
      Fadilatnya - Allah akan mengampunkan dosanya walau telah berlarutan selama 50 tahun melakukannya.
       Lafaz niat: "Sahaja aku solat sunat hari Asyura empat rakaat kerana Allah Taala." Pada rakaat pertama dan kedua selepas Fatihah dibaca                           `       Qulhuwallah 11 kali.
12.Menjamu orang berbuka puasa. Fadhilat - Diberi pahala seperti memberi sekalian orang Islam berbuka puasa.
       Puasa. Niat - "Sahaja aku sunat hari Asyura kerana Allah Taala."
       Fadilat - Diberi pahala seribu kali Haji, seribu kali umrah dan seribu kali syahid dan diharamkannya daripada neraka.
Selamat beramal


Read More...

Thursday, October 22, 2015

Artikel: Gula itu RACUN. Apa pendapat anda?

Publish on : Thursday, October 22, 2015 There is : 0 Comments Labels : , , ,

Bacalah jika Anda sayangkan diri Anda dan.Keluarga Anda..

Apa Ada Pada Gula?

Oleh Melati Mohd Ariff

Kekurangan bekalan dan kenaikan harga runcit gula menimbulkan persoalan. Apa yang ada pada gula sehingga pengguna yang bijak turut membiarkan diri mereka menjadi 'semut' sanggup 'berebut' kerana bahan pemanis ini?

Rencana tiga siri ini memaparkan beberapa pandangan mengenai gula. Ini ialah bahagian pertama daripada tiga siri.

KUALA LUMPUR, 19 Julai (Bernama) -- "Gula memudaratkan kesihatan". "Gula itu racun". "Gula penyebab pelbagai penyakit kronik." Ini antara perkara negatif yang dikaitkan dengan gula. Malah pepatah Melayu ada juga menyebut "Mati semut kerana gula".

Namun, di sebalik impak negatif yang semakin dikaitkan dengan pengambilan gula secara berlebihan, adalah jelas sesetengah masyarakat pengguna di negara ini masih tidak mahu mengambil peduli akan bahaya yang boleh disebabkan oleh gula.

Untuk kelompok ini, kesihatan mungkin bukan isu utama dalam kehidupan mereka. Peringatan atau nasihat baik daripada pakar pemakanan atau perubatan bak 'masuk telinga kanan keluar telinga kiri'.

SEJARAH GULA

Mahu tidak mahu gula pasir halus sememangnya menjadi sebahagian daripada kehidupan masa kini sehinggakan ada yang seperti tidak boleh hidup tanpa bahan pemanis ini.

Menurut Ensiklopedia bebas, Wikipedia, bahan utama yang digunakan dalam pembuatan gula ialah tebu dengan tebu kuning dan tebu hitam biasa digunakan.

Dilaporkan kira-kira 107 buah negara menanam tebu untuk menghasilkan sekitar 1,324 juta tan gula. Negara pengeluar terbesar gula, mengikut Wikipedia ialah Brazil, India, China dan Pakistan.

Batang tebu yang tebal menyimpan sukrosa. Secara ringkasnya, daripada air tebu yang kaya dengan sukrosa ini, gula dihasilkan.

GULA ITU RACUN

Rasa gula sememangnya manis tetapi di sebalik kemanisan itu ia sebenarnya mengundang bahaya!

Pada 1929, Sir Frederick Banting, penemu bersama insulin (hormon utama mengawal metabolisme glukos dalam tubuh manusia) mendapati diabetes ialah penyakit lazim dalam kalangan pemilik ladang tebu warga asing di Panama sementara pemotong tebu yang terdiri daripada penduduk peribumi Panama tidak menghidap penyakit kronik itu.

Sebabnya? pemilik ladang tebu mengambil gula putih halus yang dihasilkan daripada tebu dengan kadar yang banyak sedangkan pemotong tebu sekadar mengunyah keratan tebu!

Impak negatif gula putih halus turut ditekankan pakar pemakanan dunia yang tersohor, Dr William Coda Martin.

Pada 1957, beliau tampil mengklasifikasi gula putih halus sebagai 'racun'! Dr Martin membuat takrifan ini daripada segi perubatan kerana gula merupakan antara bahan yang jika diaplikasi ke tubuh, ditelan atau diproses di dalam tubuh akan menyebabkan atau mungkin menyebabkan penyakit.

Beliau turut mengklasifikasi gula sebagai racun kerana kandungan vitamin dan galiannya rendah dan apa yang tinggal hanyalah karbohidrat tulen.

Tetapi gula akan 'melahap' vitamin dan galian yang berharga daripada tubuh manusia antaranya untuk tujuan pencernaan dan detoksifikasi.

Pengambilan gula setiap hari juga dilapor menghasilkan keadaan lebihan asid dan galian di dalam tubuh dan ketidakseimbangan ini perlu diperbetul.

PERLUKAH GULA?

Selain gula pasir halus dan gula perang sebagai bahan pemanis, terdapat bahan pemanis lain seperti madu dan sirap maple serta 'gula yang tidak dapat dilihat'.

Pakar pemakanan tempatan, Mary Easaw John menarik perhatian bahawa gula yang tersembunyi boleh ditemui di dalam roti, aiskrim, coklat, pastri, pai dan kuih-muih yang lain.

"Untuk membuat roti, ia memerlukan yis atau ragi. Bahan ini pula berkehendakkan gula untuk mengaktifkannya dan memastikan roti menjadi," katanya

Beliau berkata jeli dan jem mempunyai kandungan gula yang tinggi.

Sebagai contoh, 60 peratus kandungan jem ialah gula.

Sepotong kuih pula, katanya, mengandungi setengah sudu teh gula, sementara minuman berkarbonat pula mengandungi lapan hingga sembilan sudu teh gula.

Justeru, katanya kita sebenarnya tidak memerlukan gula pasir halus dalam kehidupan harian.

"Apa yang perlu ialah kita mendidik cita rasa kita. Kalau hendak pun mengambil gula pasir halus, enam atau tujuh sudu teh gula pasir halus sudah memadai. Ini termasuk gula yang tersembunyi seperti dalam kek serta manisan yang lain.

"Gula yang berlebihan dalam tubuh manusia akan disimpan sebagai lemak. Ini berbeza jika kita makan sayur atau buah-buahan, ada galian dan vitamin dan ia tidak disimpan dengan cara begitu," katanya kepada Bernama.

Beliau turut menasihatkan pengguna supaya berhati-hati apabila mahu membeli makanan yang sudah diproses.

"Ambil sedikit masa untuk teliti label makanan. Periksa kandungan lemak dan gula," kata Easaw John.

LEDAKAN DIABETES

Sebuah agensi berita Barat baru-baru ini melaporkan, makanan ringan Barat menjadi punca ledakan penyakit diabetes di rantau Asia Tenggara.

Kajian yang dibuat mendapati kira-kira 11 peratus lelaki dan 12 peratus wanita di Bandar raya Ho Chi Minh, Vietnam, tanpa mereka sedar menghidap diabetes Jenis 2, tidak termasuk empat peratus rakyat negara itu yang disahkan sebagai pesakit diabetes.

Diabetes Jenis 2, paling lazim disebabkan paras lemak dan gula yang tinggi dalam pemakanan di samping kurang senaman. Ia antaranya boleh menyebabkan kegagalan ginjal dan penyakit jantung.

Di peringkat global pula, Persekutuan Diabetes Antarabangsa menganggarkan menjelang 2025 akan terdapat 147 juta orang penghidap diabetes berusia 60 tahun atau lebih.

Statistik negara turut menunjukkan peningkatan dalam jumlah penghidap diabetes.

Pada 2009, sebanyak 17 peratus daripada 27 juta penduduk menghidap diabetes sementara data 2006 pula menunjukkan 21 peratus rakyat mengalami kegemukan dan 6.2 peratus lagi obesiti.

Justeru, apakah kita mahu terus menikmati kemanisan gula dan menjadi penderita penyakit diabetes atau penyakit kronik lain terutama di usia senja kita?

-- BERNAMA

Portal Rasmi KPDNKK
© 2015 BERNAMA


Read More...

Wednesday, October 21, 2015

Intipati catatan kuliah Dhuha Oleh ustaz Ahmad Dusuki

Publish on : Wednesday, October 21, 2015 There is : 0 Comments Labels : , ,
Intipati catatan kuliah Dhuha Oleh ustaz Ahmad Dusuki . Kupasan Kitab Ziarah ke Alam Barzakh (Al Imam Jalaluddin As-Suyuti)

1. Kehidupan manusia bermula dari
- alam rahim
- alam fana
- alam barzakh
- alam mahsyar
- alam syurga @ neraka

2.Ketika air mani dipancarkan ke dlm rahim, 40 juta sperma berenang msk & hanya satu shj yg diizinkan Allah bercantun dgn ovum utk membtk nuftah & hdp di alam rahim sehingga 9 bln.

3.Ketika di dlm kandungan(4 bln) akan ditiupkan roh dan ditetapkan 4 perkara iaitu:
- rezeki
- ajal (bila, di mana, bgm)    
- amalan & khdpn ( kahwin dgn siapa, brp org anak, adik beradik)
- ahli syurga@ neraka.

4.Walaupun tlh ditentukan 4 perkara tersebut qada dan qadar manusia boleh berubah.

5.Qada dan qadar ada 2 iaitu :
- qada mubram  iaitu qada yg boleh berubah melalui doa
- qada muallaq  iaitu qada yg tidak boleh berubah. Cth : 40 hari sblm kematian

6. Kita hidup di  alam ini adalah dlm keterpaksaan..dipaksa  & terpaksa.

7. Kita dipaksa keluar dari alam rahim ke alam fana ( dunia).. alam kanak2..alam remaja (12 - 21 thn)..alam dewasa (22- 40 thn)..alam tua ( lbh 40 thn). Lebih 70 thn disebut tua bangka..

8.Masa remaja adalah salah satu juzuk dari kegilaan..lihatlah dunia remaja..percakapan, cara berpakaian kadang2 celaru dan gila. Saat remaja adalah saat kebingungan..satu alam yg terpaksa dilalui..dari remaja dipaksa menjadi dewasa.

9. Hadis nabi ada menyebut  setiap manusia Allah berikan ujian sbyk 99 ujian kematian bermula  dr bayi hinggalah sebelum mati..sehinggalah ujian yg ke 100 maka kamu akan mati..

10. Siapa2 yg berusia pd umur 40 thn tetapi dia tdk berubah sikap ke arah yg baik maknanya mereka tidak akan berubah lagi  sehingga menunggu talkin dibacakan..

11.Setiap yg hidup akan merasai mati..roh org beriman adalah spt minyak yg berkumpul di dalam air. Roh akan berkumpul di kaki utk ditarik keluar. Dari kaki ke pinggang..ke perut bilamana smpai ke perut akan berdengar beberapa urat putus n bg lelaki terasa zakar naik ke atas lalu bg org beriman akan mengatakan laailahailallah..tp bg org yg tdk beriman akan mengatakan ia cuma kebetulan shj..tidak ada apa2 yg berlaku..

12. Semua makhluk Allah termasuk haiwan tahu yg roh si mati itu akan masuk syurga @ neraka kecuali jin dan manusia..

13. Tanda2 jenazah itu ahli neraka:
-mulut berbuih
-wajah masam
-najis keluar terlalu byk ketika sakarul maut.

14.Tanda2 jenazah itu ahli syurga:
-dahinya berpeluh
-hidung kembang kempis dan air matanya mengalir
- wajahnya lebih cerah ketika sakaratul maut
-najis keluar sedikit shj

15. Sakitnya perempuan yg bersalin   itu adalah 1 juzuk drpd 99 juzuk kesakitan kematian..

16. Kalau boleh yg memandikan jenazah kita adalah anak2 kita..yg mengkafankan kita adalah anak2 kita...anak kita jd imam solat jenazah kita..maka beruntungnya kita..

17. Ustaz berkongsi doa yg dibacakan oleh anak2 kpd ayahnya yg telah meninggal dunia.( sewaktu menziarahi jenazah seorg lelaki)
"Ya Allah ..waktu mana kami kecil2..ayah kami mandikan kami dgn penuh kasih sayang dgn penuh kelembutan...jadi kami mandikan jenazah ayah kami ini maka Kau ampunkan dosanya ya Allah..waktu mana kami kecil ya Allah..kami dipakaikan baju oleh ayah kami ya Allah..tp kami lempar ke mukanya ya Allah..jadi hari ini kami kafankan ayah kami dgn penuh kelembutan..Kau ampunkan dosanya..di waktu mana ayah kami menjadi imam solat kami dul u..kami lari tak nak  solat..jadi hari ini kami imamkan solat jenazah ayah kami ........."

18. Quran yg dibaca sebelum subuh akan menjadi peguambela sewaktu kita di alam barzakh nanti..
19. Nabi kata  aku tidak pernah tgk keadaan yg sgt huru hara spt pdg mahsyar ini..siapa yg selamat di alam barzakh maka selamatlah dia di pdg mahsyar nanti..

KENAPA SI MATI LEBIH MEMILIH UNTUK BERSEDEKAH SEANDAINYA DIA DIKEMBALIKAN KE DUNIA?

Sebagaimana firman Allah, "...wahai Tuhanku, alangkah baiknya Engkau lambatkan kedatangan ajalku ke suatu masa yg sedikit saja lagi, supaya aku dpt bersedrkah....." -(surah al mu'minun:10)

Sedangkan dia tidak pun berkata "supaya aku dapat mengerjakan umrah" atau "supaya aku dpt solat" atau "supaya aku dpt berpuasa"?

Seorang ulama berkata, "Tidaklah seseorang yg tlh mati itu menyebut utk bersedekah melainkan kerana kehebatan pahala yg telah dilihatnya selepas kematiannya.."

Maka hendaklah kamu perbanyakkan sedekah kerana sesungguhnya seorang mu'min akan berada di bawah teduhan pahala sedekahnya pada hari kiamat nanti.

Bersedekahlah utk saudaramu yg tlh pun meninggal dunia kerana sesungguhnya mereka amat berharap utk kembali ke dunia utk bersedekah dan melakukan amalan soleh. Oleh itu realisasikanlah harapan mereka. Dan latihlah anak2mu supaya membiasakan diri dgn bersedekah.

Bersedekahlah.. Sesungguhnya Allah memberi ganjaran kpd org yg bersedekah.

"Kalaulah org yg bersedekah itu mengetahui dgn sbnrnya dan dpt menggambarkan bhw sedekah itu diletakkan dalam 'tangan Allah' sebelum ia ke tangan orang faqir, nescaya kelazatan orang yang memberi lebih terasa besar drp kelazatan si penerima.- Ibnu Qayyim.

Adakah anda pernah membaca tntang faedah bersedekah?

1) amalan sedekah itu adalah salah satu pintu daripada pintu2 syurga

2) sedekah adalah sebaik2 amalan soleh dan sebaik2 sedekah ialah memberi makan

3) pahala sedekah akan menaungi pemiliknya pada hari kiamat dan melepaskannya dari azab neraka

4) sedekah dapat memadam kemurkaan Allah dan kepanasan kubur

5) sedekah adalah sebaik2 hadiah buat si mati, yang paling bermanfaat untuknya di kubur dan yang ditambah oleh Allah akan rezeki (kerana bersedekah)

6) sedekah adalah satu penyucian harta dan jiwa dpt menggandakan kebaikan.

7) sedekah adalah punca kegembiraan si pemberi dan punca wajahnya bercahaya di hari kiamat

8) sedekah menjadi pengaman dari ketakutan pada hari huru hara besar dan hari yang tiada kesedihan kerana hilangnya sesuatu drpnya (hari kiamat)

9) sedekah menjadi punca keampunan trhadap dosa dan penghapusan daripada kejahatan

10) sebagai pembawa berita gembira tntang pengakhiran yg baik dan punca doa malaikat buatnya

11) orang yg bersedekah adlah org yg terbaik di kalangan manusia. Pahala sedekah pula adalah utk semua yg berkongsi tentang sedekah itu (bukan hanya utk si pemberi)

12) pemberi sedekah dijanjikan kebaikan yg banyak dan pahala yg besar

13) org yg suka menginfaq adalah salah satu sifat orang yg bertaqwa. Dan sedekah menjadi punca lahirnya kasih sayang hamba Allah kepada si pemberi.

14) sedekah tanda dermawan dan salah satu tanda kemuliaan dan kemurahan hati

15) Bersedekah memustajabkan doa dan merungkaikan segala kesulitan.

16) bersedekah menolak bala dan menutup  70 kejahatan di dunia.

17) sedekah memanjangkan umur, menambah rezeki, menjadi punca rezeki dan kemenangan

18) sedekah menjadi ubat, penawar dan penyembuh

19) sedekah menghalang kebakaran, tenggelam akibat banjir dan kecurian

20) pahala sedekah adalah tetap (tidak berbeza-beza) walaupun diberikan kepada haiwan ternakan atau burung2.

Dan sebaik2 sedekah skrg ini ialah menyebarkan msj ini dengan niat bersedekah. Kerana setiap org yg "copy paste" msj ini, pahalanya adalah utkmu juga, in sha Allah..

Read More...

Kelas Bisnes Stevia Sudah Bermula

Publish on : Wednesday, October 21, 2015 There is : 0 Comments Labels : , , , , ,

Teks: Emme Marina Mohamad
Gambar: Peribadi

Alhamdulillah. Mula melangkah setapak demi setapak. Saya bukanlah leader yang hebat. Tapi saya cuba untuk membantu lebih ramai di luar sana yang menyedari bahawa gula pasir itu amat memudaratkan.
Anda masih guna gula pasir?
Anda sudah bertukar ke gula stevia?
Sihatkah gula anda?
Tahukah anda gula stevia ni boleh merawat penyakit?

Ini adalah peluang anda menjana pendapatan sebagai agen stevia. Nampak tak peluang besar di depan anda?

Siapa yang tak pakai gula pasir?

Jiran anda pakai?
ANDA pakai?
Saudara mara, kawan, atau orang ternama sekalipun mereka tetap akan pakai gula

Dan inilah sebabnya anda perlu rebut peluang untuk bersama kami sambil menjana pendapatan dengan hanya perkenalkan produk pengganti gula iaitu gula stevia.

Online?
Offline?
Kedua-duanya boleh
Tak peru risau market sebab semua orang adalah pelanggan anda.


Mahu sertai kelas online saya?
Mahu tahu bagaimana menjadi agen?
Mari kita sembang-sembang.


Read More...

Laman Ping Terbaik 2015

Publish on : Wednesday, October 21, 2015 There is : 0 Comments Labels : , ,

ping terbaik


Teks: Emme Marina Mohamad
Sumber:
http://www.cekgunorazimah.com/2015/10/7-laman-ping-terbaik.html
http://www.hanifidrus.com/2013/10/10-laman-ping-terbaik-2013-2-malaysia.html
http://yeopmaz.com/ping-blog-malaysia/

Assalamualaikum semua,

Sedang buat apa ya? Walaupun kita semua sibuk seharian menguruskan rumah dan anak-anak, termasuklah "anak besar" yang seorang itu, jangan lupa untuk post entri ya. Wajib konsisten agar blog kita sentiasa aktif dan paling penting sebagai latih tubi kita menulis setiap hari. =)

Bak kata cikgu ABDR, wajib latih diri konsisten menulis di blog. Lama-lama biasalah seperti kita rajin aktif di status facebook kan?

Hari ini topik paling best, in shaa Allah. Saya ingin kongsikan salah satu cara untuk menaikkan rating dan trafik ke blog anda semua. Jangan risau, mudah sahaja ya. Jika dah cuba tapi masih tidak tahu juga, boleh tinggalkan komen untuk saya bantu kalian. 

Mengapa harus PING? Ping ini dimudahkan satu alat yang amat mudah untuk menjalankan tugas menyebarkan blog anda kepada semua rakan blogger di luar sana. Hasil dari ping ini juga, blog anda akan mudah dijumpai dan in shaa Allah anda akan lihat perubaha traffik di overview dashboard nanti ya.

Untuk lihat perbezaannya, cuba screenshot sebelum dan selepas pageview blog anda. Mesti teruja bukan? In shaa Allah saya mendapatkan sumber ini dari blogger-blogger yang terbukti berjaya menaikkan ranking dan traffik ke blog mereka.

Tapi saya mahu ingatkan, walaupun anda ping tetapi tidak mempunyai perkara yang menarik pada kontent entri, label yang salah, keyword yang tidak mengena serta hentam keromo. Ianya tidak bertahan lama. Percayalah, mari kita belajar asas blog bersama Akademi Bekerja di Rumah. Pendaftaran dibuka setiap hari. 

Jana pendapatan dari rumah. In shaa Allah.

7 LAMAN PING TERBAIK SEPANJANG MASA

1. Ping My URL

2. Pingler

3. Ping My Blog

4. Ping-O-Matic

5. GooglePing

6. Bulk Ping

7. Feed Shark
Cara gunakan ping di atas sangat mudah. Cuma masukkan link blog anda dan pingkan! Sila ikut syarat yang telah ditetapkan ya =)

Laman Ping di Malaysia 

Tidak banyak laman Ping di Malaysia, saya senaraikan yang aktif sahaja ya.


Blogged.my | Syarat: Daftar percuma – login menggunakan id user sendiri – Ping secara semi automatik.

Blogr.my | Syarat: Login menggunakan Facebook atau Twitter – Ping secara semi automatik.

PingJe | Syarat: Daftar menggunakan id sendiri atau Facebook / Twitter – wajib ada gambar dalam entri – Ping secara manual

babab.net| Syarat: Letak widget banner dalam blog – Ping secara automatik.



Sila Share jika entri ini membantu ya. Kita bantu lebih ramai blogger. 
Read More...

Blog = Kedai

Teks: Emme Marina Mohamad

Saya sudah mula berkecimpung dalam dunia bisnes online ini sejak tahun 2011. Dan kepentingan mempunyai blog sentiasa menjadi fokus saya. Namun untuk menghasil satu blog yang berpengaruh adalah sukar. Kemudian saya main hentam keromo sahaja menghasilkan blog tanpa meletakkan label dan panduan yang betul buat pelanggan saya.

Mr. Google sentiasa menjadi sumber carian saya. Sebab itulah saya tahu kenapa saya perlukan blog bagi mempromosikan produk-produk yang saya jual. Namun, tanpa bimbingan dan ilmu apa yang saya buat hanyalah sekadar membuka blog dan menulis tanpa hujung pangkal cerita. Tiada fokus dalam blog. Hanya sekadar menjadi peniru blogger-blogger yang lain. Inilah yang saya fikirkan pada ketika itu.

Di Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR), peserta akan belajar asas membina kedai online yang lengkap dengan:

 Maklumat diri pemilik kedai
 Borang Tempahan
 Terma syarat
 Label
 Pages

Salah satu contoh kedai online peserta ABDR yang lengkap adalah http://aidailyani.blogspot.com/

Kedai online seperti ini sesuai untuk semua jenis produk,tak kira untuk dropship atau produk anda sendiri.

Dan yang lebih penting sebenarnya, kami di ABDR tidak menggalakkan pelajar untuk hasilkan blog yang penuh dengan gadget-gadget yang bling-bling sehingga merimaskan pembaca untuk scroll dengan mudah dan cepat. Blog yang sarat akan melambatkan proses pelanggan mendapatkan informasi. Bayangkan jika internetnya sudah tenat? Atau kuotanya tidak banyak. Bukankah anda sudah sedut data itu dari mereka. Nah! Lantas mereka tinggalkan sahaja blog kamu dan pergi ke blog lain.

Pelajar juga diajar untuk menulis secara konsisten. Wajib habiskan 44 entri di blog dengan label niche kamu. Tak semestinya kita hanya kongsikan pembaca dengan produk semata-mata. Tapi kongsi juga pengalaman atau catatan harian yang ringan dan disukai pembaca.

Anda boleh lihat banyak lagi contoh blog kedai online yanglengkap seperti ini di blog saya atau di laman ABDR. Alhamdulillah, semua peserta berjaya menghasilkan blog sendiri dalam kelas ABDR. Ada yang zero basic juga sekarang sudah konsisten menulis di blog. Jangan takut untuk mencuba, kerana rata-rata pelajar ABDR juga bermula dari kosong.

Bagi yang ingin belajar hasilkan blog kedai online seperti ini, boleh sertai kelas online blog fanpage mula bisnes di ABDR. Kami buka pendaftaran setiap hari.

Read More...

Tuesday, October 20, 2015

Jom Bertukar! 1 Rumah 1 botol

Publish on : Tuesday, October 20, 2015 There is : 0 Comments Labels : , , , ,

BESTNYA! Best tengok ramai dah nampak kebaikan gula sihat! (^_^)

#GULASIHAT terus mendapat sambutan meluas.

STEVIA bukan ubat..
Ianya pengganti #GULAPASIR terbaik...

Tak penah cakap #STEVIA penyembuh segala penyakit..
Tapi GULA #punca kepada banyak #penyakit...

Bila kita #STOP gula...
InsyaAllah segala masalah kegemukan....gout....kencing manis dan #banyaaaaaak lagi penyakit beransur #BAIK!

Masalahnya #SEDAP ke makanan dan minuman xde gula?
Saya jawab #TAK SEDAP...
Sbb segalanya #tawar....

Sebab itu STEVIA menjadi rebutan pengguna yang
NAK MANIS....dan NAK SIHAT...
♡♡♡♡ (^_^) ♡♡♡♡

Lagilah apabila Guna #GULASIHAT..
■ Dapat khairat kematian diri sehingga RM6000
■ Dapat khairat kematian buat mak ayah dan pasangan dan anak-anak kita semuanya....
■ Dapat Tabung Kebajikan sehingga RM5000

Carilah mana-mana orang #JUAL #GULA bg tabung kebajikan dan khairat kematian buat ahli2 keluarga kita...
#PAYAH la nak jumpa...

Tapi alhmdulillah...
Masak2 dan minum2 manis dirumah saja...
Syarikat beri semua #MANFAAT ni pada #AHLI STEVIA


Dapatkan stevia hari ini!


Read More...

Penutupan Persekolahan Akibat Jerebu 21 Oktober 2015

Publish on : Tuesday, October 20, 2015 There is : 0 Comments Labels : , ,

Salam sayang semua, petang tadi mendapat kabaran bahawa kemungkinan sekolah akan terus cuti sehingga hari khamis berikutan cuaca jerebu yang kronik di negeri Selangor dan Kuala Lumpur khususnya. Namun baru sahaja tadi, kita telah dapat surat pekeliling buat masa ini, beberapa buah negeri dan daerah akan ditutup sehingga esok hari, 21 Oktober 2015.

Fenomena asap kuning kian membimbangkan dan kemungkinan merupakan asap "beracun". Berita ini disahkan apabila negara jiran kita, Indonesia sudah mengalami beberapa aduan kesihatan berkaitan asap kuning.

Saya berdoa sangat-sangat agar asap jerebu di Malaysia ni cepat pulih! Aminn



Read More...

Ketahui 8 Sebab Rezeki Lambat Masuk

Publish on : Tuesday, October 20, 2015 There is : 0 Comments Labels : , , ,

Teks: Emme Marina Mohamad

Dalam bisnes atau mencari nafkah buat diri sendiri atau keluarga. Ramai mengeluh telah buat sehabis daya. Ada yang tidak tidur kerana berusaha. Yang berbisnes online, sanggup bersengkang mata demi menatap pc dan menunggu kastemer. Semuanya demi mencari sesuap nasi.

Jika dapat, tidak pula bersyukur malah merasakan tidak mencukupi pada bahagiannya. Itukah diri kita?


Mari saya kongsikan Rahsia Mengapa  Rezeki Lambat Masuk.

Inilah Rahsianya.

1.Gemar mengungkit pemberian.

2.Asyik mencanang perihal duit yang tak cukup untuk urusan itu dan ini.

3.Berkira untuk bersedekah walaupun seringgit.

4.Berkira untuk membantu memudahkan hal yang baik.

5.Riak bila bersedekah.

6.Banyak melakukan kemungkaran/maksiat.

7.Tidak/kurang beristighfar

8.Tidak bersyukur/banyak mengeluh.


Semak. Ada tak sifat di atas dalam diri kita? Jika ada, dah tiba masanya untuk berubah! Percayalah, ini juga antara amalan yang saya sentiasa perbaiki. Saya sentiasa doakan agar kalian semua mendapat rahmat dan rezeki yang luas. Jadi seorang dermawan in shaa Allah. Bersama-sama kita memartabatkan islam dan mereka yang memerlukan.

Kerana, dalam rezeki kita pasti terdapat rezeki orang lain :)



Read More...

Blog Pilihan Hari Ini

BLOG PILIHAN HARI INI
******************************
Pelajar : Farah Adlini
Guru Online : Anys Idayu Zakaria
Kelas asas blog dan fan page (mula bisnes)

Sedikit perkongsian dari tulisan beliau.

"Sebelum ini saya pernah menulis di blog Fantabulous Mommy. Waktu saya memulakan blog, saya sekadar hanya mahu menulis santai dengan gaya dan laras bahasa sendiri. Blog ini lebih kepada diari kehidupan saya bersama insan-insan tersayang. Selepas melahirkan anak kedua saya Sofiyya-Rose saya mula kurang menulis. Saya hilang fokus dek penat menguruskan rumahtangga dan anak-anak tanpa bantuan pembantu. Blog yang selama ini menjadi tempat saya menulis mula terbiar sepi.

Selain daripada menjadi pengurus rumah tangga (saya bangga dengan jawatan ini), saya juga menguruskan kedai online yang saya tubuhkan sebaik saya tiba di sini. Sudah hampir 4 tahun saya berkecimpung dalam bidang ini dan kedai ini saya namakan Shopaholic Parlour.

Tanpa disangka, sewaktu sedang berbual dengan sahabat baik saya di applikasi 'Watsapp', sahabat baik saya Khushartini, memaklumkan kepada saya tentang Akademi Bekerja Di Rumah. Waktu itu saya merasa sangat bersemangat kerana tidak menyangka dari perbualan kosong membuatkan saya mengorak langkah ingin menyertai akademi ini bagi memantapkan penulisan saya di blog.

Saya akan terus menulis tentang kehidupan kami di Bumi Ratu dan kisah suka duka kami di sini yang telah merubah pandangan kami 360 darjah tentang kehidupan yang kami jalani. Umpama pepatah Melayu 'Hujan Emas Di Negeri Orang, Hujan Batu Di Negeri Sendiri'.
Baca seterusnya di sini http://farahmohddin.blogspot.kr/…/08/selamat-berkenalan.html

Nak belajar menulis blog seperti ini?

Pendaftaran boleh dilakukan melalui saya sebagai Pengurus Online Akademi Bekerja Di Rumah. Dibuka setiap hari untuk dua kelas online seperti berikut:-

1. Kelas asas blog dan penulisan.
2. Kelas asas blog dan fan page (mula bisnes)

Read More...

5 Cara Menjadikan Blog Anda Digemari Pembaca

Publish on : Tuesday, October 20, 2015 There is : 0 Comments Labels : , , , ,
Pada suatu hari saya baru sahaja pulang outstation dari Sungai Siput, Perak balik hari sehingga pukul satu pagi dan sedang menguruskan dokumen projek di Kuala Lumpur bersama seorang rakan apabila majikan menelefon dan mengatakan ada masalah di tapak projek di Sungai Siput, Perak dan saya harus ke sana pada keesokan harinya dan kali ini saya kena bermalam di sana. Kerana penat yang lama belum hilang saya katakan pada majikan saya mahu minta kebenaran suami terlebih dahulu dan segera menelefon suami. Saya sudah jangka suami akan marah tetapi tidak menyangka beliau menyuruh saya berhenti kerja.

Sebelum berhenti kerja saya ada mendapatkan nasihat dari rakan-rakan yang terlibat dalam dunia perubatan dan mereka juga menasihatkan saya supaya elakkan dari kerap melakukan perjalanan jauh kerana ia bahaya untuk saya dan anak dalam kandungan. Saya sungguh bernasib baik sebab walaupun kerap outstation pada awal mengandung tetapi kandungan saya tetap bertahan. Akhirnya saya mengambil keputusan berhenti kerja kali kedua kerana suami dan anak kami.

Ketika masih bekerja saya sentiasa bersedia untuk segala kemungkinan dan ada memperuntukkan sedikit wang dari gaji untuk simpanan di ASB selain wang untuk ibu dan perbelanjaan. Selepas tiga bulan melahirkan anak, saya membuat timbang tara sama ada ingin bekerja semula atau dirumah sahaja. Pada ketika itu saya langsung tidak terfikir untuk berniaga kerana saya tiada kemahiran dan agak pemalu.

Ketika sedang membuat pertimbangan berlaku pula kejadian anak kawan kakak meninggal di taska berdekatan rumah mereka yang juga berdekatan dengan tempat tinggal lama saya ketika sebelum berkahwin. Jadi, saya sedikit bimbang untuk menghantar anak ke pengasuh mahupun taska. Majoriti kakak-kakak saya juga semuanya bekerja dan meninggalkan anak di taska, pengasuh atau orang gaji. Banyak kes yang pernah berlaku juga membuatkan saya sedikit trauma dan saya yakin tiada sesiapa mampu menjaga anak saya lebih baik dari diri saya sendiri.

Suami ada mencadangkan saya supaya berniaga secara kecil-kecilan tetapi sikap pemalu amat menebal dalam diri, lagipun saya langsung tidak mempunyai ilmu dalam perniagaan, bagaimana mahu mendekati pelanggan?

Mari belajar tentang permasalahan penulis;

Contoh tajuk popular untuk carian berhenti kerja.

Nota 1: Ini contoh penulisan berkaitan berhenti kerja.

Nota 2: Lihat penceritaan bagaimana berhenti kerja dan apa usaha yang dilakukan selepas berhenti kerja.

Nota 3: Kronologi barulah menyentuh tentang bisnes dan produk.

Nota 4: Penyampaian secara langsung dan pemasaran percuma untuk membina 'pembaca' dan bakal pelanggan.

Nota 5: Lihat pautan penting iaitu terus kepada laman web jualan.

Manakala blog penulisan dikekalkan untuk membina pembaca.

Blog pilihan:http://www.nuruldiyanamohd.blogspot.my/…/ummi-sudah-resign.…

Read More...