Resdung Sembuh Selepas Amalkan Stevia Sebagai Penawar

Penyakit Resdung BOLEH BAWA MAUT!

Seram juga saya selepas baca apa itu resdung sebenarnya. Resdung ini terhasil akibat daripada pelbagai kuman dan parasit yang hidup dalam anggota badan kita.Saya rasa saya tidak mahulah kongsikan gambarnya di sini. Saya cedok dari carian google. Jika anda nak tahu lebih lanjut, silalah ke laman ini ya --> Apa itu resdung?

Secara ringkas dari blog tersebut;

Istilah Perubatan Tradisional - Ia merupakan kerengsangan hidung yang boleh menyebabkan hidung dan organ-organ lain menjadi gatal dan menimbulkan ketidakselesaan.
  Istilah Saintifik - Merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi puncqaa kepada kerosakan kulit muka. Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan.
  
RESDUNG atau seduan(sinusitis) adalah sejenis penyakit yang mudah berjangkit dalam waktu yang singkat apabila daya tahan penyakit atau antibodi seseorang itu lemah dan tidak dapat menahan kuman resdung / hama) yang terus merebak dalam tubuh pesakit.
 Percayakah anda resdung adalah penyakit yang berpunca dari parasit demodex atau apa yang dipanggil sebagai ulat resdung. Terdapat kira-kira 44 jenis resdung! Masalah resdung berpunca dari alahan terhadap habuk,debu, pemakanan, pencemaran dan sebagainya. Penyakit resdung boleh membawa MAUT!!!

KEMUDRATAN RESDUNG(SINUSITIS)



• Jangkitan nanah dikawasan sekeliling mata
• Jangkitan otak
• Sakit tekak yang kronik
• Jangkitan tulang muka
• Menerukkan keadaan lelah
• Berdengkur secara kronik
• Menyebabkan jangkitan telinga dan tonsil
• Alahan hidung
• Selsema biasa yang melarat

PUNCA BAKTERIA MEMBIAK


Punca utama yang menyebabkan bakteria membiak apabila pintu-pintu rongga sinus tersumbat. Ia tersumbat apabila berlakunya:

a. Radangan pada hidung.

Faktor-faktor yang menyebabkan radang hidung ialah apabila berlakunya:

* Jangkitan kuman dan alergi (alahan).

Sekiranya keadaan ini berlaku dinding hidung membengkak. Apabila lapisan ini membengkak ia akan menutup pintu sinus.

b. Ketumbuhan atau polip pada hidung di mana tumor ini menutup pintu rongga sinus (ostia) seperti ketumbuhan malignant (kanser di hidung)

Apabila ostia tertutup cecair daripada rongga sinus tidak dapat keluar dan bertakung.Apabila berlakunya takungan ini, bakteria akan membiak yang menyebabkan terjadinya resdung.

c. Jangkitan pada gigi geraham atas

Akar umbi gigi geraham atas berada di sinus maxilla. Apabila seseorang mengalami sakit gigi, ia akan menjangkiti akar gigi dan keluar ke sinus. Keadaan ini berlaku sekiranya gigi yang berpenyakit tidak dapat dikeluarkan sepenuhnya oleh doktor gigi. Ada kalanya dalam proses mencabut gigi, akarnya terpatah dan tertinggal.

d. Genetik

Resdung bukanlah penyakit genetik, tetapi alahan yang diwarisi yang menyebabkan sinusitis itu merupakan genetik.



Stevia Penawar Resdung?


Bagi yang mengenali stevia, mungkin merasakan agak pelik apabila saya menyatakan bahawa stevia mampu merawat masalah resdung. Sebenarnya, kita mencuba kerana keistimewaan yang terdapat pada stevia ialah anti-bakteria, anti-fungus serta mampu melegakan kerengsangan akibat selesema atau hidung tersumbat. 

Kedua, pemakanan. Resdung yang diakibatkan oleh kuman dan bakteria ini hidup dengan pemakanan yang kita amalkan. Jika anda makan makanan yang digemari pastinya anda sebenarnya sedang hidup bersama mereka. Ya, kuman atau bakteria ini sebenarnya amat menggemari makanan berkanji seperti gula, susu malah makanan berkabohirat seperti buah-buahan, roti, pasta dan nasi juga akan diproses menjadi gula dalam badan. Dan GULA berkanji ini ialah makanan pembiak bakteria. Bagaimana? Adakah anda nampak gambarannya di sini? Kerana itulah anda perlu bertukar ke gula stevia kerana gula stevia ini tanpa kalori, dan pembunuh bakteria. Dengan bertukar ke gula stevia, anda sudah memberhentikan salah satu kegemaran bakteria ini iaitu gula pasir! Jangan risau, kami ada resepi susu pekat daripada gula stevia =)

The ability of stevia to inhibit the growth and reproduction of bacteria and other infectious organisms is important in at least two respects. First, it may help explain why users of stevia-enhanced products report a lower incidence of colds and flus, and second, it has fostered the invention of a number of mouthwash and tooth paste products. Research clearly shows that Streptococcus mutans, Pseudomonas aeruginos, Proteus vulgaris and other microbes do not thrive in the presence of the non-nutritive stevia constituents. Sumber: http://healthfree.com/stevlife.html

Jadi anda masih ragu-ragu? Seriusly, cubalah dulu sebelum membuat sebarang penghakiman. sebab saya sendiri pernah alami adik ipar saya mempunyai masalah resdung dan asma pada masa sama. Kronik. Pernah buat dan cuba pelbagai rawatan untuk hilangkan atau redakan resdung tapi tak berhasil. Berubat cara asap juga tak keluar apa-apa. Tetapi selepas dititik stevia, terus keluar fungus melalui hidung dan muntah kerana lendir-lendir. Syukur juga tak keluar ulat, jika tidak pengsan saya dibuatnya.

Saya kongsikan pengalaman mereka yang telah pun merawat resdung dengan stevia ni ya. In shaa Allah, bukan kita taksub akan kehebatan ciptaan Allah iaitu stevia tetapi cubalah dahulu dan berdoa padanya. Anda tidak rugi apa-apa kerana stevia ini sememangnya sangat bagus, dan bertukar daripada gula racun putih kepada gula sihat (stevia) adalah seribu kali ganda lebih baik.





testimoni resdung

testimoni resdung


testimoni resdung


testimoni resdung


testimoni resdung


 Semoga entri kali ini dapat membantu ramai penghidap resdung yang telah mencuba pelbagai ubatan dan rawatan. Untuk sebarang maklum balas atau pertanyaan, sila hubungi saya ya. In shaa Allah saya bantu sebaiknya. 






Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Terima kasih atas perkongsiannya..
    Saya sekeluarga ambil yg haq sahaja.lain lain tiada.Dulu kini Dan selamanya.

    BalasPadam