Tahukah anda? Stevia Boleh Digunakan untuk Merawat Masalah Kulit Dan Kepala

Stevia selain mempunyai Glycosides sebagai agen rasa manis tumbuhan tersebut, pati ekstrak daun stevia ini kaya dengan pelbagai ramuan lain seperti protin, fiber, karbohidrat, iron, kalsium, potassium, sodium, magnesium, rutin (flavonoid), iron, zinc, vitamin C, vitamin A, and chlorophyll.

Stevia sebagai masker wajah

Menurut hasil ujikaji, apabila daun kering stevia dicampurkan bersama susu dan dijadikan masker pada wajah (2 kali seminggu), didapati bahawa kulit menjadi tegang dan kedutan pada wajah juga berkurangan. Cara lain untuk menggunakan Stevia ialah gunakan terus pati ekstrak stevia dan sapu rata di seluruh wajah dan biarkan selama 20 minit. Pati ekstrak ini juga sangat bagus bagi menghilangkan masalah jerawat dan ruam. Di luar negara, seperti Paraguay dan Amerika Syarikat, mereka telah pun mengamalkan stevia bagi rawatan dan menghilangkan masalah jerawat dan masalah keradangan kulit.


Saya dan pengguna-pengguna stevia rcc telah pun mencuba dan mengamalkan ekstrak stevia ini sebagai masker kami dan hasilnya amat menakjubkan. Alhamdulilah, semakin ramai yang teruja kerana fungsi stevia bukan sahaja sebagai pemanis minuman tetapi dapat mencantikkan wajah dan menyelesaikan masalah jerawat, ruam dan alergik pada masa sama.

Testimoni ruam
stevia rawat kulit ruam

stevia ruam susu

Testimoni masalah kulit dan awet muda

isteri doktor ni tahu.. doktor mahadi seorang doktor pakar diabetes =)

stevia hapuskan jerawat

stevia hapuskan jerawat

Stevia anti bakteria dan anti kuman

Mempunyai kedua sifat anti bakteria dan anti kuman, stevia mampu menyelesaikan pelbagai jenis masalah kulit, sama ada keradangan, ruam dan alergik. Pati ekstrak ini sangat berkesan apabila digunakan pada masalah seborrhea, dermatitis dan ekzema. Selain itu, stevia berupaya merawat luka (dressing luka), menutup luka (mencantum kembali) dan memulihkan kulit akibat luka dan lecur.


Pengalaman saya sendiri dan keluarga, apabila kami luka, suami pernah tangan melecur akibat terkena stim periuk nasi. Saya tidak pernah lagi gunakan krim lain selain titikkan sahaja stevia ke atas luka. Alhamdulillah, sampai la ni, anak-anak kalau sakit memang tahu stevialah ubat mereka. Ianya tidak pedih. Sebab saya pernah terluka di jari akibat terkena tajam. Saya terus titiskan stevia, ianya tidak pedih dan luka yang terbuka tercantum kembali. Mari saya kongsikan testimoni pengguna lain ya.

Testimoni

testimoni parut d luka akibat lecur

luka kronik diabetes
kencing manis dan terkena duri. alhamdulillah sembuh selepas amalkan stevia.

ruam? bengkak? hanya titis dan sapu

tak jadi terima jahitan. luka tercantum kembali. alhamdulillah
luka cepat kering dengan stevia
terseret jalan tar. hanya titiskan dengan stevia sahaja

Stevia Sebagai Kosmetik Kulit dan Rambut

Memiliki pelbagai kelebihan, stevia ini boleh dijadikan sebagai bahan utama di dalam lotion, sabun, dan shampoo. Stevia juga boleh merawat masalah kulit kepala kering dan kelemumur.

Cara saya pula, saya titikkan stevia pada lotion, sabun dan shampoo. Biasanya saya titik 3-5 titik. dan kemudian gunakan seperti biasa. Stevia ada anti bakteri dan anti kuman jadi ianya dapat dijadikan sebagai ramuan tambahan yang amat baik buat seisi keluarga =)

mari lihat testimoni dan cara guna stevia dalam lotion dan shampoo


stevia rawat kelemumur










Alhamdulillah. Walaupun stevia ni kecil sahaja tapi memang power.
1 botol untuk pelbagai kegunaan malah amat berkesan dan diyakini ramai pakar perubatan
Tiada lagi kos tambahan untuk rawatan kulit, jahitan, kos wad, jika kita boleh ubati masalah ini 
in shaa Allah

tapi jika ada masalah kronik, jagan tak jumpa doktor pula
dapatkan pengesahan penyakit dan simptom
kemudian amalkan sahaja stevia secara biasa =)

Tinggalkan gula pasir yang memudaratkan kepada pemanis semulajadi yang sihat




Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Hi .mcm mana kalau letak dlm susu bayi ? Berapa titik ya ? Sy selalu buat 4oz .tq

    BalasPadam