Ulasan Ebook Belajar Asas Blog Siti Zaiton Ahmad

Teks : Siti Zaiton Ahmad


Assalamualaikum salam sehati sejiwa semua. Bismillah.

Meneliti e-book yang telah saya baca rata-rata penulis blog menyatakan mereka telah menempa kejayaan yang besar setelah mempelajari  Asas Blog dan Penulisan Kreatif. Malah membuatkan mereka terkenal di antara blogger.  Apa yang sangat penting sebenarnya ialah konsisten dalam mengendalikan masa. Maklumlah kebanyakan penulis blog ini suri rumah yang kerjayanya tidak pernah habis. 

Alhamdulillah saya nampak banyak kebaikan yang diperolehi antaranya ilmu yang bermanfaat yang dapat di guna pakai dalam perkongsian pengalaman. Penulisan yang santai dan memikat pastinya dapat menambat hati pembaca yang sudah mula berminat.

Di samping mendapat maklumat, pengalaman dan perkongsian cerita-cerita harian ianya juga dapat penambahbaikan dari segi pengiklanan. Sekiranya kita ada kemahiran dalam bidang masakan contohnya dapat kita tonjolkan jenama perniagaan kita agar khalayak di luar sana boleh berintraksi dan cuba mendapatkannya melalui perniagaan on line yang kini berleluasa. Hidup akan bertambah nikmat kawan bertambah ramai , duit pun dapat.  Makin berertilah kehidupan ini. Bak kata pepatah ‘sambil menyelam sambil minum air’

Dalam apa bidang sekalipun kalau kita berusaha bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan hasilnya. Tidak kiranya dalam penulisan cerpen atau sebagainya. Resepinya adalah kerajinan dan keyakinan diri yang tinggi. Di mana ada kemahuan di situ ada jalan. Pembelajaran Asas Blog ini sebagai pemangkin ke arah kejayaan itu. Kita yang kena tentukan hala tujunya iaitu mahu atau tidak untuk berjaya.
Seperkara lagi kita dapat menyuntik motivasi apabila membaca kejayaan orang lain di blog mereka. Ia juga kan meningkatkan daya saing untuk menikmati kejayaan dengan cara kita tersendiri. Semoga dengan adanya e-book ini kehidupan kita yang dulunya suram akan bersinar dan kita dapat melangkah jauh ke hadapan dengan penuh matlamat dan bijaksana untuk mencapai wawasan.

Sekian terima kasih, jumpa lagi.

Catat Ulasan

0 Ulasan