ABDR Komuniti Untuk Suri, Jana Ukhwah, Bina Kreadibiliti Diri dan Jana Pendapatan Sekaligus.

Teks: Emme Marina Mohamad

Ada dua jenis surirumah. Satu yang terus dijadikan ratu di rumah tanpa pengalaman bekerja di luar selepas berkahwin, Dua, mereka yang telah bekerja dan kemudian membuat keputusan berhenti bagi menjaga anak-anak di rumah atau atas faktor-faktor lain.

Apakah persamaan mereka?

Ya. Mereka sekarang digeAlar surirumah tidak bergaji. Ditanggung sepenuhnya oleh suami. Tugasan mereka menguruskan rumah, anak-anak dan tumpuan sepenuhnya kepada suami.

Apa perbezaan mereka?

Surirumah yang berhenti kerja kebiasaannya akan mengalami mental breakdown apabila mengetahui sukarnya mengawal anak-anak. Bersama anak 24 jam, rupanya tidak sama dengan menghabiskan masa selama 2-3 jam sehari. Setiap hari mengulang pekerjaan yang sama, membosankan dan memenatkan. Tiada lagi aktiviti produktif seperti sewaktu kerja dahulu. Tiada kawan yang boleh diusik semasa bosan di tempat kerja. Yang bagusnya, boleh tidur di atas katil jika rasa malas. Itu pun jika anak-anak boleh behave

Kebanyakkan masa, anak lebih kuah dari sudu. Kini aktiviti menjerit sudah jadi acara rasmi pula. Sedangkan surirumah yang sudah lama menetap dan menguruskan rumah dan anak dari awal, aturan kerja sudah dibuat. Anak dikawal dengan mudah. Safety issues dan cara menangani karenah anak juga di dalam genggaman. Tiada isu mental breakdown jika sudah tahu cara mengatasi masalah bosan tiada rakan atau sebagainya. Bina kegembiraan sendiri, tengok dinding pon boleh buat hati senang. Syukur dan redha.

Apa yang suri mahukan?

Rakan. Peluang pertingkatkan kemahiran dan keupayaan diri sendiri walaupun hanya sebagai surirumah. Jana pendapatan sendiri sebagai simpanan masa depan atau belanja diri sendiri atau membantu kewangan keluarga.
.
.
.
Tahukah anda akan komuniti bekerja di rumah?
Ianya sebuah komuniti di mana surirumah berkumpul dan belajar cara menjana kewangan dari rumah sambil belajar cara menguruskan mental, emosi serta reward untuk diri sendiri sebagai suri.
.
.
saya juga surirumah. seperti anda saya faham.


Akademi Bekerja di rumah (ABDR) ialah:
> kumpulan sokongan khas untuk suri belajar basic berbisnes online.
> kumpulan sokongan khas untuk suri belajar menjana pendapatan hanya di rumah.
> kumpulan sokongan khas untuk suri bekerjaya menjana pendapatan secara sampingan.
> kumpulan sokongan untuk mereka bergelar wahm.
> platform untuk belajar berbisnes produk fizikal secara dropship dan produk digital ebook dan servis.

Kalian sudah bersedia untuk mara ke hadapan bersama kami?

Hubungi saya
Pengurus Akademi ABDR
0189100852


‪#‎surirumahbekerjaya‬ ‪#‎jagadirijagahati‬ ‪#‎akademibekerjadirumah‬ ‪#‎komunitisurirumah‬

Catat Ulasan

0 Ulasan