Apa Itu Royal Sweetener Stevia?

RSS “ROYAL SWEETENER STEVIA”

APA ITU STEVIA

Stevia merupakan sejenis daun pemanis semulajadi yang  mengandungi 300 kali lebih manis dari gula biasa dan bebas kalori. Pokok Stevia berasal dari Paraguay, Amerika Latin. 
Kini pokok Stevia jua mula di tanam di Malaysia seperti di Rembau Negeri Sembilan dan Rompin Pahang. Nilai komersial pokok gula ini di Malaysia mendapat sambutan yang amat positif daripada kerajaan dan masyarakat terutama sekitar Lembah Kelang. Hasil kajian dan penyelidikan daripada Global Agriculture Herbs Consultant menunjukkan wilayah pantai timur Malaysia seperti Pahang, Terengganu, Kelantan mempunyai nilai permintaan Stevia @ produk yang mengunakan ekstrak Stevia yang tertinggi bagi mengantikan gula dalam pemakanan/minuman manis mereka pada masa kini dan masa depan. Nilai positif ini berasaskan budaya masyarakat Malaysia yang sangat menggemari gula/manis dalam setiap makanan dan minuman mereka amnya.

Di Paraguay, Amerika Latin, pokok Stevia ditanam secara besar-besaran bertujuan untuk dieksport ke negara-negara yang mengunakan Stevia sebagai bahan pemanis harian di dalam makanan dan minuman mereka seperti Negara jepun, China dan Negara-negara lain yang mengamalkan hidup sihat dengan hanya menggunakan Stevia sebagai pemanis. 

KELEBIHAN-KELEBIHAN EKSTRAK STEVIA

♡Mengimbangi kandungan gula dalam badan
♡Meningkatkan kadar tenaga dalam tubuh badan
♡Melicinkan dan memutihkan kulit serta awet muda
♡Sebagai pemanis semula jadi sesuai untuk semua peringkat umur lelaki dan wanita
♡Membantu menurunkan kadar gula dalam darah. ( Sesuai untuk pesakit diabetis, kencing manis, jantung, Hypoglycemia)
♡Membantu menurunkan tekanan darah (Untuk pesakit darah tinggi)
♡Membantu system penghadaman badan
♡Membantu mereka yang mengalami masalah Isomnia
♡Berupaya mengawal berat badan yang berlebihan(Obesiti)
♡Berupaya menurunkan berat badan


Dapatkan royal sweetener stevia dan nikmati ganjaran sebagai ahli berdaftar. Anda bakal mendapat kebajikan seperti khairat kematian dan tabung kebajikan selain keistimewaan mata ganjaran dan diskaun harga ahli. Amalkan pemakanan yang sihat buat seisi keluarga



Catat Ulasan

0 Ulasan