Berjaya Rawat Masalah Batu Karang dengan Detoks Stevia

Teks: Emme Marina Mohamad
Foto: RCC Stevia

Penyakit batu karang selalu dikaitkan dengan seseorang yang selalu tahan air kencing. Tiap kali saya tahan untuk membuang air kecil, akan teringatkan akan penyakit batu karang ni. Terus segera ke tandas melunaskan hajat. Risau juga jika terkena batu karang :)

Apa sebenarnya masalah batu karang ni ya?

Takut tahu bila terkena batu karang dan terpaksa pula mengeluarkan batu dari pundi kencing kita. Alhamdulillah, saya belum pernah lagi terkena penyakit batu karang.

Penyakit Batu karang ini secara ringkasnya ialah masalah kekurangan air pada badan sehingga menyebabkan sebatian kimia di dalam badan seperti garam, mineral dan lain-lain yang terdapat dalam air kencing bergumpal lalu membentuk batu-batu pada saluran kencing.

Sesetengah orang lebih cenderung untuk mendapatkan batu karang kerana keadaan perubatan atau sejarah keluarga, sebagai kecenderungan untuk membentuk batu buah pinggang juga boleh diwarisi. Jika ini berlaku anda perlu berwaspada menjaga kesihatan anda, dikhuatiri anda juga bakal menghidap penyakit batu karang.

Tanda Sakit Batu Karang atau Symptoms and signs of a kidney stone

Batu karang sering menyebabkan kesakitan semasa mereka berada dalam buah pinggang, tetapi ia boleh menyebabkan tiba-tiba, sakit teruk kerana mereka bergerak dari buah pinggang ke pundi kencing.

Gejala dan tanda-tanda termasuk menyeksa, kekejangan sakit di bahagian belakang lebih rendah dan / atau sampingan, pangkal paha, atau abdomen serta darah dalam air kencing. Jika jangkitan hadir dalam saluran kencing bersama-sama dengan batu itu, mungkin ada demam dan menggigil. Seorang doktor perlu dipanggil dengan segera.

Bagi individu yang mengalami masalah batu karang, panduan di bawah mungkin dapat membantu meningkatkan kesihatan:

- Minum banyak air masak untuk membersihkan air kencing.
- Elakkan minuman manis, terutama minuman karbonat.
- Kekurangan vitamin B6 dan potassium menyebabkan pembentukan batu karang. Makanan seperti barli, kentang, keledek, berasaskan tepung gandum, bunga kubis dan pisang mengatasi masalah kekurangan ini.
Elakkan makanan kaya asid oksalik seperti tomato, bayam, lobak merah, daging, strawberi, koko, coklat dan teh.
- Kurangkan pengambilan garam dan gula, termasuk ikan masin, jeruk dan coklat.
- Banyak makan sayur-sayuran dan buah-buahan kaya serat.
- Kurangkan sumber protein haiwan, sebaliknya gantikan dengan protein tumbuh-tumbuhan.
- Kurangkan minum kopi, teh dan alkohol.

Sumber: http://yanawanie.blogspot.my/2013/03/punca-penyakit-batu-karang-dan-penawar.html?m=1

Stevia mampu merawat penyakit batu karang.

Setelah diperkenalkan stevia kepada orang ramai, antara testimoni yang kami terima ialah stevia mampu merawat penyakit batu karang dengan berkesan. Ini kerana sifat stevia yang mampu menggantikan cecair dalam badan, menyingkirkan toksin, anti bakteria, kealkalian yang tinggi dan mampu meneutralkan asid dalam sistem badan. Ia juga berfungsi mencuci usus, darah dan buah pinggang.

Hanya bertukar gula pasir ke stevia dan mengamalkan formula 3553 bersama air masak atau titiskan stevia ke dalam air masak sebanyak 3ltr setiap hari.


Anda mengalami masalah batu karang?
Hubungi saya untuk dapatkan stevia atau konsultant mengenai cara perawatan menggunakan rcc stevia.

Emme Marina
Pakar Kesihatan Gula Anda
0189100852

Catat Ulasan

0 Ulasan