Cara Paling Mudah Dan Berkesan Merawat Demam Panas, Batuk dan Selesema

Anak-anak saya dahulu mudah terkena selesema. Anak kedua lagilah, setiap bulan pasti terkena serangan selesema. Manakala kakak pula, selalu terkena serangan demam panas sehingga terpaksa dimasukkan wad. Bila sudah besar pula, demam akan beserta dengan muntah-muntah. Dugaan juga apabila mereka mula sakit ni.

Berpegang pada kata mak dan abah, kecil-kecil ni jangan diberikan sangat ubat-ubat dari bahan kimia. Macam-macam masuk dalam badan.

"Dulu abah tak bagi emme makan ubat-ubat ni"

Bila anak sakit, saya akan bawa ke klinik untuk pemeriksaan kemudian berubat cara sendiri sahaja.

Dengan adanya stevia, sekarang nak beri anak makan ubat juga mudah. Stevia ni rasanya manis sahaja. Caranya titis bawah lidah dan diberikan minuman air masak bercampur stevia. Untuk rawatan selesema pula, titiskan ke dalam hidung. In shaa Allah lendir-lendir, kahak akan cepat sembuh dan diberikan kelegaan bernafas akibat hidung tersumbat.

Stevia ni mempunyai anti bakteria jadi dapat membunuh kuman-kuman yang mengakibatkan jangkitan dan membuang toksin dalam badan seera kandungan vitamin c dan asid folik yang sangat bagus untuk anak-anak walaupun orang dewasa.


Multipurpose stevia ni tau
Kegunaan seisi keluarga

Ibu yang bijak, anak pasti sihat

Ingin dapatkan stevia?

Hubungi saya, Emme Marina di 0189100852

Catat Ulasan

0 Ulasan