Tahukah Anda Kesan Bahaya Makanan ini Kepada Pesakit LUPUS SLE? Baca Jika Anda Sayangkan Kesihatan Anda.

Assalamulaikum,

Pagi ini Allah memberi kesempatan pada saya untuk menulis entri mengenai kaitan antara pesakit lupus dan gula sihat stevia, pada entri saya yang sebelum ni ada menceritakan penyakit Lupus ini.

Klik link ini ya --> http://emmemarinamohamad.blogspot.com/2015/11/apa-itu-lupus-dan-cara-mengatasi.html

Hari ini saya ingin kupaskan lagi info-info yang saya perolehi semoga bagi anda di luar sana, atau pembaca yang kemungkin seorang pejuang lupus, ini mungkin merupakan berita baik bagi anda. Walaupun ini bukanlah entri untuk menyembuhkan seratus peratus penyakit yang sedang anda hadapi tetapi percayalah dengan hanya menukarkan diet regular anda, dari gula pasir ke gula sihat stevia amat besar kesannya terhadap faktor kesihatan anda! Saya juga seorang lupus supporters, as one of my dear frens turut mengalami sakit yang sama. Sama-sama kita doakan agar perubahan ini dapat mengurangkan kesakitan yang dihadapi dan menuju ke arah cara hidup lebih sihat.

Sejak saya memberikan gula sihat stevia kepada Dayang Deno saya cuba memikirkan apa lagi yang boleh saya bantu rakan-rakan semua supaya dapat hidup lebih sihat, bertenaga, malah semakin positif walaupun cuma dari sejenis gula.







Artikel di atas pulak menyokong bahawa di amerika syarikat khususnya bagi lupus fighter , segala bentuk makanan berkanji, gluten memang tidak diamalkan kerana ia apabila diproses di dalam badan akan menjadi gula. ye betul, Stevia merupakan gula yang tiada kanji, tiada lemak, tiada kalori, zero karbohidrat. Malah ada satu cara pengamalan "rahsia" jika anda amalkan boleh menyingkirkan lemak-lemak gula yang menjadi tepu dalam darah & dalam tubuh badan kita.



Terdapat sebuah buku bagi pesakit lupus, saya tidak pasti kalau ada buku ni di sini, ianya mengisahkan cara hidup seorang lupus worrior dan bagaimana stevia dan pengamalan gula pasir ini memberi kesan terhadap dirinya. Buku ini juga saya lihat menjadi banyak rujukan kepada pesakit-pesakit lupus yang lain. As inpirational, as guideline and a journey bagi pesakit lupus semua.

10 sebab keburukan gula pasir kepada badan anda serta kemerosotan kesihatan

1.       Gula merosakkan system jantung
2.       Gula akan tersimpan dalam badan & menyebabkan lemak tepu terutama lemak perut
3.       Gula menyebabkan otak gagal focus dan pelupa
4.       Gula merosakkan otak seperti dadah kokain
5.       Gula melemahkan system imunisasi badan
6.       Gula ialah pembiak kanser, bakteri a dan kulat
7.       Gula mempercepatkan penuaan
8.       Gula menyerap semua vitamin dan kalsium tubuh badan
9.       Gula penyumbang utama kegemukan
10.     Gula melemahkan penglihatan

Dengan bertukar ke gula sihat stevia, bukan sahaja menggantikan gula pasir tetapi dapat mengawal kandungan gula dalam darah, mempunyai kesan anti-keradangan terhadap pesakit lupus dan pelbagai masalah lain yang dihidapi oleh pesakit LUPUS. Mari sama-sama kita kongsikan entri ini supaya lebih ramai pesakit Lupus tahu akan bahayanya pengamalan gula pasir kepada diri mereka dan bagaimana bertukar ke gula stevia ini mampu merubah kesihatan kepada yang lebih baik.




Catat Ulasan

0 Ulasan