Friday, January 22, 2016

Sedekah Hari Jumaat

Teks: Emme Marina Mohamad

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

سلم قولا من رب رحيم
ﺍﻟْﺤَﻤْﺪُ ﻟِﻠَّﻪِ ﺭَﺏِّ ﺍﻟْﻌَﺎﻟَﻤِﻴﻦَ
----------------------
Semua yg dikasihi..
Salam Jumaat/
Selamat Pagi

Jumaat 22 Jan. 2016
12 Rabiulakhir 1437H

18 hari menjelang
Jamadilawal
----------------------
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سيدنا مُحَمَّد
ﺑِﺴْﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢٌٌُُِِِ
ِ
ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﻟَﻚَ ﺳَﺠَﺪْﺕُ ﻭَﺑِﻚَ ﺁﻣَﻨْﺖُ ﻭَﻟَﻚَ ﺃَﺳْﻠَﻤْﺖُ
ﺳَﺠَﺪَ ﻭَﺟْﻬِﻰ ﻟِﻠَّﺬِﻯ ﺧَﻠَﻘَﻪُ ﻭَﺻَﻮَّﺭَﻩُ ﻭَﺷَﻖَّ ﺳَﻤْﻌَﻪُ
ﻭَﺑَﺼَﺮَﻩُ ﺗَﺒَﺎﺭَﻙَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺃَﺣْﺴَﻦُ ﺍﻟْﺨَﺎﻟِﻘِﻴﻦَ
Ya Allah, kepada-Mu lah aku bersujud, karena Mu aku beriman, kepada-Mu aku berserah diri. Wajahku bersujud kepada Penciptanya, yang Membentuknya, yang Membentuk
pendengaran dan penglihatannya. Maha Suci Allah Sebaik-baik Pencipta.
(HR. Muslim no.771)

اَستَغفِرُ اللَّهَ العَظِيم، َ
Diiring ampun & maaf
ﺇِﻥ ﺷَﺎﺀ ﺍﻟﻠَّﻪُ   ﺍﻟﻔَﺎﺗِﺤَﺔِ
ُآمِيْنُ يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن
Alhamdulillah, hari ni sudah hari jumaat. Yakni hari yang penuh berkat, berbuat lah baik berlebih-lebihan, beramal jariahlah lebih dari biasa serta bersedekahlah kepada mereka yang memerlukan.

hari ni ialah hari tabung mingguan amal till jannah iaitu program sedekah jumaatku dan sesuap rezeki anak yatim. Sumbangan sebanyak rm5 atau rm10 amatlah memadai buat kami. Tetapi jika kalian mahu dermakan lebih lagi, masya Allah.. hanya Allah sahaja dapat membalas segala kebaikkan dan rezeki kalian.




Sejak malam tadi hujan turun dengan lebat, kilat dan guruh sabung menyabung. Tapi syukur ya Allah, kerana rahmatmu melimpahi bumi kami. Menyejukkan tanah dan udara. Sejak beberapa minggu ni memang panas di sini. Sehingga sampai saya mandi berkali-kali sehari. Entah kenapa sejak akhir saya bersalinkan anak ketiga, badan saya kuat berpeluh. Jadi bila panas tidak tahan dibuatnya.

Paling tidak enak apabila ketiak mula masham akibat peluh. Mujur juga ada stevia di rumah. Saya gunakan semasa mandi dan selepas mandi. Tujuannya dapat membunuh bakteria dan kuman yang mengakibatkan punca bau. Alhamdulillah, beberapa hari kemudian.. tiada lagi bau kurang enak. Amalkan secara konsisten, in shaa Allah.

Mari bersedekah yuk.

Bagi yang tidak yakin dengan kuasa sedekah dapat memberikan kita rezeki yang lebih. Atau selalu sempit rezekinya, saya syorkan untuk dapatkan bahan bacaan berkesan dalam merawat dan menjemput rezeki. Semuanya dari Allah.

Klik link sini ya ---> http://goo.gl/Jf3g63

No comments:

Post a Comment