Sertai ABDR Sebagai Persediaan Berhenti Kerja

Teks: Emme Marina Mohamad

Assalamulaikum semua,

Sering kita menerima soalan dan keluhan dari ibu berkerjaya yang sedang berkira-kira untuk berhenti kerja sama ada atas sebab tuntutan kerja yang semakin banyak di luar sehinggakan tiada masa untuk anak dan keluarga, atau tuntutan kewangan luar sehinggakan berhenti itu lebih baik dari bekerja, menjaga anak sendiri dari diasuh atau mengupah orang lain. Faham?

Maksudnya upah nursery, anak sudah masuk alam persekolahan dan mempunyai dua sesi, adakalanya apabila dicampur tolak dan memikirkan lagi soal anak semakin membesar. Kita sebagai ibu sudah mula memikirkan option berhenti dan menjaga anak sendiri. Adakalanya ia lebih jimat dan bukankah menjadi surirumah dan menjaga anak merupakan impian setiap wanita?

Tetapi masalah terbesar ialah apabila berhenti kerja hakiki, maka anda sudah tiada pendapatan atau gaji yang boleh digunakan. Segalanya akan bermula dari kosong.

Berikut ialah perbualan seorang ibu bekerja yang ingin berhenti kerja dan menjaga anak di rumah;


Ibu AL Fatih/Normah Kassim

Assalamualaikum...saya mmg sgt2 nk bekerja dr rumah...nk buat bisnes sendiri..sbb nk jage anak sendiri...baby kerap dmm bila pg neseri..xsampai hati nak bia mcm tu je...bila pk2..mmg kene benti keje..xde pilihan lain..tapi dlm masa yg sama duit bulanan pun perlu jgk untuk tampung perbelanjaan keluarga...nk mintak jasa baik k.masayu utk guide saya...apa yg ptt saya buat mula2 skali...sbb kalau bole nk xnk lengah2 lg..ada jgk baca kat group..tp saya still xtau mcm mana nak start...trima kasih..


Bagaimana Akademi Bekerja di Rumah dapat membantu kalian?

ok, baik sekarang ini, jangan berhenti dahulu
buat dahulu secara sambilan, sudah ada pendapatan konsisten dari pendapatan sambilan dan cukup persediaan barulah berhenti
jangan gesa-gesa dahulu
saya sarankan mula dengan rakan niaga (klik SINI)
dan mula dengan kelas bisnes dulu
http://emmemarinamohamad.blogspot.my/p/kelas-online-asas-blog-penulisan-dan.html


baca dahulu keterangan di sini jika tidak faham maklumkan saya ya
pilih kelas dan kemudian pakej yuran
kalua yuran 1-satu ebook sahaja
kalau pakej 2- 3 ebook
kalau mendaftar sebagai rakan niaga/pengurus online ambil pakej 4-yuran RM250
kalau ambil pakej RM300- belajar dua kelas sekaligus


jangan risau kelas ada secara online
dan puan belajarlah dengan konsisten dan mula fokus dari awal jana pendapatan RM100 sehari, melalui produk informasi-iaitu tak pelru keluar rumah pun macam saya



ikuti akademi bekerja di rumah di Media
Pengasas ABDR sebagai Penulis di Ruangan Kolum
In shaa Allah belajar kelas blog penulisan dengan mentor yang betul

0 Comments