Friday, March 18, 2016

Aku Guna Gula Tak Mati Pun

"AKU GUNA GULA DOK MATI PUN"
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Shidi bergaduh besar dengan Leman sahabat karibnya.Shidi lah yang membawa Leman pergi follow up di klinik.Suatu hari kaki Leman sakit berdenyut denyut, tangan dia kebas ,

"Leman sejak bila kaki kau ni hitam gini" kata Shidi sambil tangan nya menekan kaki Leman.
"Sakit ke dok ni aku tekan " tanya Shidi runsing,dahinya berkerut,sambil mengeleng gelengkan kepala.

"Teruk doh ko ni silap haribulan kaki ko ni kena potong " nada suara ditinggikan,geram ."aku bagi nasihat doh, tak payah dah minum manis, kalau nak sangat kau minum #MANIS guna yang ni... #GULASIHATRCC gula alternatif zaman ni,kau ambik banyak mana pun gula kau tak  naik" kata Shidi lagi.Leman diam seribu bahasa,sugul,runsing sambil memandang kearah kakinya..

"Aku nak tanya kau"

" Kaudah guna GULA berapa lama dah? 3 thn? 5 thn? 10 thn? "

"Dan dari penggunaan GULA   tersebut apa yang ko dapat Leman ? "
"Aku ulang..APA YG ko dapat Leman ? "
"Ko kata GULA ni 'jimat', tapi berjimat byk mana pon.... ko dapat apa dengan 'PENJIMATAN' tersebut? "

Teruk Shidi memarahi Leman.Shidi sudah guna GULA ALTERNATIF 3 tahun lalu sejak dia tahu GULA RACUN PUTIH ,tapi Leman degil tak nak guna GULA ALTERNATIF.

Mata Leman bergenang dengan air mata ,sikit demi sedikit air matanya gugur,air mata jantan.

"Shidi ,aku akan jadi cacat,kaki aku mesti kena potong ni" "aku tak nak Shidi,aku tak nak!!!! "

Aku sedar tiada untungnya aku ambil gula pasir,bertahun dah aku guna, ini yang aku dapat " pilu bercampur hiba ,menyesal tak sudah Leman.
Aku ikut kata mu Shidi bg aku GULA SIHAT TU sekarang" sambil nekad untuk berubah.

Mulai sekarang jadilah seperti Leman dan Shidi pengguna yg BIJAK dan pengguna YANG SETIA dengan memilih #STEVIA #GULA SIHAT #GULA ALTERNATIF yg boleh memberi manfaat dan keuntungan kepada kita sebagai pengguna .


☎saya di 0189100852 atau PM📲Wasapp


No comments:

Post a Comment