Apa itu Kulit Ekzema?

Apa itu kulit ekzema?


Rata2 ramai baby yg lahir menghidap exzema yang teruk di awal kelahiran mereka.

Ekzema ialah kondisi kulit yang kering dan gatal yang di sesuatu masa mengakibatkan lebih kurang 15 dan 20 peratus kanak-kanak. Ekzema selalu ternampak buat pertama kali sebelum anak berusia dua tahun.

Berita baik ialah kebanyakan kanak-kanak yang menghidap ekzema akan beransur pulih menjelang umur belasan tahun. Ekzema tidak dapat dipulihkan, tetapi boleh dikawal dengan rawatan yang sesuai.

Ekzema juga dikenali sebagai ekzema atopik atau dermatitis. Atopi bermakna kecenderungan mendapat penyakit seperti ekzema, asma dan demam alergi. Kesannya sama: kulit kering, gatal, merah dan rekah, yang kadangkala meleleh cecair dan berdarah. Ruang yang lazimnya terkena ialah tangan, muka, leher, siku dan belakang lutut.

Ekzema bermakna penghalang kulit tidak berfungsi sebaik yang patut. Ini boleh membuatkan kulit bayi anda lebih senang diserang infeksi dan alergi yang boleh membuat keadaan lebih teruk.

produk nurraysa dapat membantu para2 ibu yg buntu melihat kondisi kulit bayi anda...formula ya dari bahan natural,minyak zaitun,susu kambing,collagen rumpai laut dan lain2.

ia merawat dan melembapkan kulit bayi anda dari dalam.product 100% muslim dan smue produk nurraysa mesra wuduk dan solat
🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌸 🌸


Catat Ulasan

0 Ulasan