Kisah Wanita Yang Kuat Beribadah Tetapi Tidak Bertudung/ Berhijab

KISAH TAUBAT WANITA TAAT BERIBADAH TAPI TIDAK BERTUDUNG

Al-Kisah diceritakan, ada seorang wanita yang dikenal taat dalam beribadah. Dia sangat rajin melakukan ibadah wajib mahupun sunnah. Hanya ada satu kekurangannya, dia tak mau berjilbab menutupi auratnya.

Setiap kali ditanya dia hanya tersenyum, seraya menjawab: “Insya Allah yang penting hati dulu yang berjilbab.” Sudah banyak orang yang menanyakan mahupun menasihatinya. Tapi jawapannya tetap sama.

Hingga suatu malam dia bermimpi sedang berada disebuah taman yang indah. Rumputnya sangat hijau. Berbagai macam bunga bermekaran. Ia bahkan dapat merasakan bagaimana segarnya udara dan wanginya bunga. Sebuah sungai yang sangat jernih. Airnya kelihatan melintas di pinggir taman. Hembussn angin pun dirasakan di sela-sela jarinya. Ada beberapa wanita di situ yang melintas juga menikmati pemandangan keindahan taman.

Dia pun menghampiri salah seorang wanita tersebut. Wajahnya sangat bersih, seakan-akan memancarkan cahaya yang sangat lembut. “Assalamu’alaikum saudariku…” “Wa’alaikum salam…, selamat datang wahai saudariku…” “Terima kasih, apakah ini syurga?” Wanita itu tersenyum. “Tentu saja bukan wahai saudariku. Ini hanyalah tempat menunggu sebelum syurga.” “Benarkah? Tak dapat kubayangkan seperti apa indahnya syurga jika tempat menunggunya saja sudah seindah ini…” Wanita itu tersenyum lagi kemudian bertanya, “Amalan apa yang membuatmu kembali wahai sudariku?” “Aku selalu menjaga solat, dan aku menambah dengan ibadah-ibadah sunnah. Alhamdulillah.”

Tiba-tiba jauh dihujung taman dia melihat sebuah pintu yang sangat indah. Pintu itu terbuka, dan dia melihat beberapa wanita yang di taman tadi mulai memasukinya satu per satu. “Mari, kita ikut mereka!” Kata wanita itu sambil setengah berlari. “Apa di balik pintu itu?” “Tentu saja syurga wahai saudariku…” Larinya semakin cepat. “Tunggu… tunggu aku…” Dia berlari sekancang-kencangnya, namun tetap tertinggal. Wanita itu hanya setengah berlari sambil tersenyum padanya. Namun dia tetap saja tak mampu mengejarnya meski dia sudah berlari sekuat tenaga.

Dia lalu berteriak, “Amalan apa yang engkau lakukan sehingga engkau nampak begitu lambat?” “Sama denganmu wahai saudariku…” Jawab wanita itu sambil tersenyum. Wanita itu telah mencapai pintu. Sebelah kakinya telah melalui pintu. Sebelum wanita itu melepasi pintu sepenuhnya, dia berteriak pada wanita itu, “Amalan apalagi yang engkau lakukan yang tidak aku lakukan?” Wanita itu menatapnya dan tersenyum lalu berkata, “Apakah engkau tidak memperhatikan dirimu apa yang membezakan dengan diriku?”

Dia sudah kehabisan nafas, tak mampu lagi menjawab, “Apakah engkau mengira bahwa Rabbmu akan mengizinkanmu masuk ke syurga-Nya tanpa jilbab tudung penutup aurat?” Kata wanita itu. Tubuh wanita itu telah melepasi, tapi tiba-tiba kepalanya mengintip keluar memandangnya dan berkata, “Sungguh disayangkan, amalanmu tak mampu membuatmu mengikutiku memasuki syurga ini. Cukuplah syurga hanya sampai di hatimu kerana niatmu adalah menghijabi hati.”

Dia terkesima… lalu terbangun… beristighfar lalu mengambil wudhu. Dia tunaikan solat Malam, menangis dan menyesali perkataannya dahulu.

Dan sekarang dia berjanji sejak saat ini dia akan MENUTUP AURATNYA.

Allah SWT Berfirman “Hai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu, dan isteri-isteri orang mukmin, ‘hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal karena mereka tidak diganggu. Dan ALLAH adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (QS. Al- Ahzab: 59)

Berjilbab @ bertudung menutup aurat adalah perintah langsung dari ALLAH Subhanahu Wa Ta’ala, melalui utusan-Nya yakni baginda Nabi Besar Muhammad Rasulullah Saw. Yang namanya perintah dari ALLAH adalah wajib bagi seorang hamba untuk mematuhi-Nya. Dan apabila dilanggar, ini jelas seseorang itu  telah berdosa.


Kisah di atas amat memberi kesan kepada kita sekiranya Allah yang mahu kita capai. Jika syurga yang menjadi idaman.


Alhamdulillah, saya ada menjual tudung labuh khas buat semua wanita.

Tudung Melissa InstantMix ni merupakan tudung pertama saya yang bidang 60. Selama ni saya pakai bidang 45 dan tidak yakin untuk benar-benar menutup aurat secara keseluruhan.

Tetapi Allah itu Maha Baik dan Penyayang, apabila saya sarungkan sahaja tudung Melissa terus sahaja saya rasa tenang dan selamat. Ianya selesa dan rasa bahagia sungguh. Hari-hari saya pakai tudung ni sebenarnya.

Allahu. Semoga kalian juga turut dibuka hijab hati kalian unyuk benar-benar berubah.


Menutup aurat sebaiknya ialah menutup hingga ke dada tidak kiralah sama ada berdada besar atau sebaliknya. Tiada songgolan di kepala.

Mudah sahaja bukan?


Kenapa MELISSA MIX by #hayathijab WAJIB ada dalam koleksi tudung anda.

.
.

1) DIDATANGKAN DENGAN WARNA- WARNA YANG MENARIK.
2) SENANG DIPAKAI.HANYA SARUNG DAN SARUNG TERUS SIAP (DOUBLE LOOP)
3) MATERIAL YANG SANGAT BERKUALITI TINGGI (CHIFFON CREPE + SOFT COTTON)
4) LABUH MENGIKUT SYARIAT YANG DITETAPKAN (2.0m x 80cm)
5) PINLESS (TIDAK PERLU PIN KECUALI ANDA INGIN ADJUST KELABUHANNYA)
6) MESRA SOLAT (LABUH MENUTUPI BAHAGIAN DADA & BELAKANG)
7) SENANG DIBENTUK.MINIMA IRON
8) SESUAI UNTUK SEMUA GOLONGAN (REMAJA - WARGA EMAS)
9) TIDAK MENAMPAKKAN LEHER
10) HARGA YANG SANGAT BERPATUTAN (RM59)


Cara memakainya amat mudah :) Hanya sarungkan sahaja. Dua kali tau. Sebab itu namanya double loop instant shawl.

Inshaa Allah. Berminat boleh terus hubungi saya.

Kita sama-sama berubah ke arah kebaikkan.



Emme Marina
Agen Tudung Labuh Melissa Instant Shawl
018-9100852


Catat Ulasan

0 Ulasan