Monday, September 19, 2016

Jangan Malu Berniaga Online!

Publish on : Monday, September 19, 2016 There is : 0 Comments Labels : , , , ,

Kwn2 yg meniaga online mst baca nie.
Persepsi orang dulu dan sekarang dah berbeza.
100% setuju.

Dulu..
Munah : Anak kau keje apa Jah?
Jah : Niaga barang online je (nak jawab pon malu)
Munah: hmmm anak aku si Hisham tu keje opis kat KL, gaji RM2,500 setiap hari ada orang buatkan air untuk dia.. bla bla bla bla bla sampai ke senja (muka bangga)
Leha : Anak aku si Nora keje kastam. kerajaan tu! gaji 2,000 tak lama lagi naik pangkat. bla bla bla bla
.............. bila balek rumah si Jah berborak dengan anak-anak .
Si Jah cakap , "Mak malu! Bila dengar anak-anak orang semua berjaya gaji beso-beso , setiap hari ada orang orang buat air.. Anak-anak mak semua tak jadi apa" (Muka sedih & frust)

Si anak hanya mampu tenangkan ibunya "Maaak...... Biarlah mak, orang nak bercerita pasal anak dia itu ini , mak tak payah cerita pon hal anak mak, biar orang menilai je satu hari nanti.. Mak sabar, mak tengok je."

Hari ni...
Munah: Anak kau keje apa skang Jah? Kete beso-beso semua sekarang?
Jah: Niaga barang online je aku tengok main bungkus-bungkus barang je .. (muka bangga)
Munah: Alhamdulillah berjaya anak kau Jah. Nanti aku nak soh anak aku belajar la ngan anak kau, berniaga online.
Leha: Aah la anak aku si Nora da benti keje lepas kawin, duduk rumah je. Nanti nak soh lah belajar dengan anak kau Jah.

Moralnya: Jangan pandang rendah pada peniaga online yg jd agen / reseller / dropship. Mungkin bekerja tak pakai baju segak , tak pakai kasut kilat, tapiiiii...
kcing! kcing! bunyiknye 💰💰💰
Sambil duk umah goyang kaki, sambil lyn anak2, sambil layan movie, 4 angka sbln dalam tangan. Yang penting apa?? USAHA

P/s: Yang berniaga online kalau nak kcing-kcing.
jangan malas, jangan putus asa, Jangan menuding orang kalau kite gagal. Tanya jauh mana usaha kite. Kalau rajin, maka "rajinlah" hasilnye. 💪💪..buang perasaan malu tu kt tepi.. insyaallah kita sama2 bole berjaya!


No comments:

Post a Comment