Tuesday, January 24, 2017

Surirumah Jana Pendapatan dari Medium Blog



Pendapatan melalui blog semata-mata. Databased pelanggan juga adalah lebih tepat kerana mereka merupakan pelanggan yang sememangnya mahukan produk dan khidmat bagi menyelesaikan masalah mereka. Dari google pelanggan menjumpai blog anda dan seterusnya menjadi prospek pelanggan dengan kadar belian yang lebih tinggi berbanding prospek di medium facebook.

Assalamulaikum semua,

Kita sudah menghampiri penghujung bulan Januari bagi tahun baru 2017. Saya pasti kita semua mempunyai azam dan matlamat yang ingin dicapai pada tahun ini. Begitu juga saya walaupun cuma seorang surirumah.

Dahulu, saya agak khuatir dengan masa depan saya sebagai seorang peniaga online. Kekangan masa untuk beriklan, masa yang amat penuh dengan menguruskan rumah tangga, anak-anak yang masih kecil serta pada masa sama bertungkus lumus menghabiskan pengajian di peringkat sarjana amatlah mengambil banyak dari masa saya untuk beriklan dan mempromosikan produk-produk jualan yang saya ceburi.

Namun, saya amat bersyukur akan peluang bertemu rakan-rakan serta guru di Akademi Bekerja di Rumah (ABDR). Saya mula belajar di kelas asas blog ini pada bulan Julai 2015. Medium blog ini amat sesuai bagi saya kerana saya dapat menggunakan masa sebaiknya untuk beriklan dengan tips dan pembelajaran dari guru bertauliah menyebabkan saya terpaksa mendapat pelanggan dari blog. Pelanggan dari blog datang dari hasil carian google, interaktif sesama blogger dan beberapa cara yang boleh dilakukan. Tetapi blog yang fokus adalah lebih efektif bagi mendapatkan pelanggan yang khusus. Semua ini diajar di dalam kelas asas blog kelolaan ABDR.

Sejujurnya, saya membayar yuran kelas ini sebanyak 3 kali secara ansuran. Saya nampak kelas dan pembelajaran belajar blog sebagai peluang bisnes bagi surirumah seperti saya yang sukar untuk keluar dari rumah. Hanya perlu fokus semasa pembelajaran dan memahami bagaimana blog dan google beroperasi untuk mendapatkan pelanggan. Ianya amat berbaloi kerana pembelajaran kelas blog ini dijalankan secara online sahaja malah yurannya amat murah berbanding yuran-yuran kelas blogger yang lain. Malah satu-satunya kelas blog secara online buat masa ini yang ada di Malaysia.

Bagus bukan?

Tahun 2016 saya mula beroperasi sepenuhnya dari blog. Blog emmemarina.com ini saya jadikan sebagai blog bisnes personal di mana saya kongsikan pelbagai kisah catatan harian, bisnes serta beberapa produk jualan lain. Manakala produk jualan utama saya iaitu produk DMS360 saya asingkan sepenuhnya, anda boleh klik link ni untuk lihat blog yang telah bertukar ke website iaitu www.dms360original.com. Blog DMS ini diasingkan dan digunakan hanya sebagai kedai blog bisnes sahaja iaitu saya fokus kepada pengenalan produk dan masalah berkaitan produk tersebut.

Kini, dengan medium blog sahaja. Saya sudah memiliki 12 stokis dibawah pengurusan saya sendiri yang hanya beroperasi secara online. Juga saya terpaksa memulakan lejar dengan lebih teliti supaya dapat fokus dan mempunyai matlamat lebih besar bagi perniagaan secara online ini. Walaupun cuma seorang surirumah. Saya amat bersyukur dengan kewujudan platform kelas blog ini. Ianya amat membantu bagi surirumah seperti saya. Belajar berniaga, belajar mengenal produk malah bagaimana mengenali pelanggan juga turut diajar.

Bukan sahaja kami pelajar-pelajar ini belajar kelas blog semata-mata tetapi diberikan ebooks-ebooks berguna buat peniaga online dan surirumah yang boleh kami adaptasi mengikut kemahiran masing-masing. Malahan, jika anda tidak ada idea juga boleh mendapatkan pelbagai jenis bisnes idea dari ebooks keluaran Akademi Bekerja dari Rumah (ABDR) ini.

Terlalu berbaloi. Terlalu rugi untuk tidak belajar dan mengambil peluang belajar mempromosikan produk jualan anda dan berniaga melalui medium internet yang lebih luar iaitu google dan blog.

Jika kalian ingin tahu lebih lanjut, dan berminat untuk belajar di kelas blog ini boleh terus hubungi saya juga sebagai pengurus kelas ini,

0189100852

No comments:

Post a Comment