Saturday, August 26, 2017

Set Terapi Spa Sauna Di Rumah






Bismillah. .

"Dulu selalu ber 'sauna' kat spa. .

Suka mandi wap berherba. Lepas keluar dari sauna beg rasa freshhhh sgt. . Masalah lenguh badan, kebas kaki tangan , tak ada selera makan, tidur tak lena, senggugut, haid tak teratur, migrain dan stress memang dah lega sekarang. Macam tak percaya kan! Hanya bersauna dengan ramuan herba  ..mak ai ...hambat angin satu badan!

Lepas sauna badan, boleh bertangas rahim dengan herba Terapi Feminin yg super ohsem ni pulak. Sangat membantu mengatasi masalah keputihan, gatal-gatal vagina, buasir dan mengecutkan rahim. .

. . Tu la kan. .  nk 'spend' banyak-banyak masa kat spa mmg tak sempat, as mommy yang bekerjaya sangat 'superbusy! Sejak saya guna 'sauna blanket' di rumah.. Suka-suka je bila nak bersauna dan bertangas. .

SERIUS BEST !!!"

Set sauna blanket ni jadi pilihan terbaik  kerana :-

👍🏻 Kain yg kalis air & udara, wap herba terkumpul dalam blanket
👍🏻 Boleh bersauna bila-bila masa je kat rumah
👍🏻 Boleh dicuci dan mudah disimpan
👍🏻 Boleh bawa ke mana saja atau travelling
👍🏻 Selesa
👍🏻 Kain berkualiti dan tahan lasak

MANFAAT BERSAUNA HERBA :

💡 Melancarkan perjalanan darah
💡 Membuang angin dalam badan
💡Memecahkan lemak
💡Merawat kebas-kebas
💡 Meringankan sakit pinggang
💡Tidur yg lebih lena
💡Menghilangkan stress
💡Merawat migrain
💡Membetulkan sistem haid yg tidak teratur
💡Menurunkan berat badan

Manfaat bertangas rahim :
==================
Ramuan akar kayu yg digunakan sebagai herba tangas yg mampu :
💡 Berkesan mereda dan mengurangkan ketidakselesaan dan kembung perut yang berkait dengan datangnya haid. Mengurangkan "heavy menses"
💡 kitaran haid menjadi normal
💡 Mempercepatkan pemulihan luka dan mengecutkan rahim selepas bersalin
💡 Mencegah berlakunya tombong atau buasir
💡Mengubati jangkitan yis/ fungi pada alat sulit yang menyebabkan bau kurang enak
💡 Meredakan simptom menopause
💡 mengecutkan rahim
💡 mengatasi masalah keputihan / prolaps
💡 merawat buasir

Cara bertangas rahim
=================

Langkah 1
Hanya perlu rebus 3 sudu serbuk tangas ni dalam periuk berisi 500 ml air. Dalam periuk nasi pon boleh.

Langkah 2
Letakkan periuk di bawah kerusi yang berlubang agar wap yang terhasil boleh dirasai. Sarungkan blanket tangas dari aras pinggang ke bawah menutupi kerusi dan duduk bertenang di atas kerusi tadi.

Langkah 3
Ketika duduk lakukan senaman kegel untuk menguatkan otot di bahagian perananakan. Bertangas lebih kurang 15 - 20 minit.

Untuk wanita yang sudah berkahwin digalakkan bertangas di penghujung waktu period manakala anak dara pula sebelum waktu kedatangan haid. Wanita yang sudah menopause juga mendapat manfaat dari bertangas kerana faktor kekeringan akibat penurunan mendadak estrogen , bertangas basah amat sesuai untuk memberi kelembapan dan memulihkan masalah keputihan.

Ramuan :
Serai wangi, kunyit, manjakani, inai, cekur, genggam fatimah, habatussauda, sirih, akar kayu dan garam bukit

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦️

SET HOME SAUNA

📌Blanket sauna
📌Terapi Feminin (tangas)
📌Terapi Spa (mandian herba)

Harga :

MYR180

Untuk tempahan
Whatsapp 018-9100 852


Read More...

Tuesday, August 22, 2017

Tips Segarkan Badan

Publish on : Tuesday, August 22, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , , , ,

==========
TIPS SEGARKAN BADAN
==========

Bangun pagi setiqp untuk memulakan kembali rutin harian yang sibuk bukan mudah pada anda jika anda;

✔️Mengalami lenguh-lenguh badan selepas bangun pagi
✔️Rasa penat dan lesu kerana tidur tidak berkualiti
✔️Rasa tidak bersemangat

Cara paling mudah dan cepat untuk mengembalikan rasa segar dan bersemangat untuk meneruskan hari amda adalah dengan mandian herba. .

Tahukah anda apa itu manfaat mandian herba?

Dah tahu ni, pasti hari-hari seronok nak amalkan tahu.

Apa itu mandian herba?

Salah satu komponen amalan berpantang tradisional Melayu ialah mandian herba, iaitu mandian air rebusan herba, akar-akar kayu dan rempah.

"RAHSIA KECERGASAN WANITA DAHULU TELAH TERBONGKAR"

Kini tidak lagi menjadi rahsia apabila kami membawanya ke pintu rumah anda

Secara tradisinya, mandian herba dipercayai dapat membantu wanita-wanita:

🌿Mengembalikan tenaga
🌿Membuang angin dalam badan
🌿Menghapuskan bau
   daripada lokia (darah  
   nifas) dan rembesan lain;
🌿Merawat urat-urat yang 
   sengal
🌿 Mengatasi masalah MEROYAN ( tekanan perasaan) semasa dalam pantang
🌿 Mengeluarkan ketulan-ketulan darah nifas
🌿Tidur yg lebih lena
🌿Menghilangkan stress
🌿Menyegarkan dan mewangikan badan

Kandungan herba-herba tempatan seperti daun capa, meringan, serai wangi, sirih, balik angin, lemuni dan garam bukit. .

Kalau nak cari sendiri daun-daun ni balik rebus memang tak lah kan. . Ada Terapi Spa ni senang, rebus dan terus mandi. .

Macam tak percaya! Hanya terapi dengan ramuan herba badan rasa segar sangat. . Melegakan lenguh-lenguh urat saraf. . Memberi aura tenaga yang berpanjangan. . Tidur pun nyenyak. .


Mandian Terapi Spa hanyalah RM 19 sebunjut. Murah bukan? Anda boleh pakai sehingga 4 ke 6 kali penggunaan.

Kos pos pula RM 8 bagi Semenanjung dan RM 12 bagi Sabah dan Sarawak.

Wanita berpantang, sudah lama bersalin mahupun bujang amat disarankan mencuba mandian herba ini.

Mahu mencuba?
Whatsapp 0189100852


Read More...

Sunday, August 20, 2017

Kopi Lover Wajib Cuba Kopi-Kopi DMS360 Tahu

Publish on : Sunday, August 20, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , , , ,

Tahukah anda DMS360 sekarang ada 4 jenis kopi?

Dua kopi khusus untuk wanita, satu kopi untuk menurunkan berat badan dan satu lagi untuk lelaki. Semua orang ada kopi tersendiri. Menarik bukan?

Kopi apa pula ni ye?

Best sangat tentang kopi dms ni semua kopi menggunakan kopi terbaik iaitu kopi arabica.

KENAPA KAMI GUNA KOPI ARABICA DALAM KOPI-KOPI DMS360?
.
Anda tahu tak, ada 2 jenis kopi yang paling digemari dalam dunia ni? Haa, Arabika dan Robusta. Tapi, kenapa kami guna kopi Arabika, bukannya Robusta?😊

☕ Kopi Arabika lebih terasa asam, herbal dan fruity. Robusta pahit sikit.
.
☕ Arabika ada lebih kurang 1.5% kafein, tapi Robusta ada 2.7% kafein. Tu yang buat Robusta lagi pahit
.
☕ Kopi Arabika lebih berkualiti kalau compare dengan Robusta. Harga pun, Arabika lebih mahal. Kualiti baik, harga pun kena baik la kan?
.
☕ 75% penduduk dunia lebih suka kopi Arabika. Haa, kalau ramai suka, maknanya best la tu.
.
Haaa, jadi kalian dah tahu kopi dms ni gunakan kopi yang terbaik kan?
.
4 jenis kopi yang kini berada di pasaran ialah:

1. Kopi montok @ coffee monatox
2. Kopi pink lady
3. Kopi hijau
4. Kopi Aummm

Jika anda nak tahu lebih lanjut,  saya cadangkan baca di entri yang telah saya sediakan ni. Jom


 RANGKAIAN PRODUK KOPI DMS360 


Read More...

Saturday, August 19, 2017

Apakah itu Hailulah, Qailulah dan A'ilulah ?

Publish on : Saturday, August 19, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , ,


Soalan : Ustaz.. kenapa 15-30 minit sebelum masuk waktu zohor kita diharamkan melakukan sebarang solat?

JAWAPANYA:

1. Ketika itu matahari berada di kemuncak langit sebelum gelincir (masuk Zohor). Disebut juga waktu rembang.

2. Waktu ini diharamkan solat sunat apa pun kecuali:

+ Pada hari Jumaat bagi lelaki yang hadir solat Jumaat

+ Berada di masjidil haram (Mekah, Madinah dan al-Quds)

3. Waktu ini, jin & syaitan sedang mengambil tenaga mereka kerana ciptaan mereka dari unsur api.

Dengan pancaran matahari yang kuat, tenaga mereka bertambah dengan cepatnya (recharge).

4. Ketika ini jugalah, ahli sihir membuat dan 'menuju' ilmu hitam mereka selain pada waktu tengah malam. - menurut Ilmu Perubatan Islam.

5. Manusia pula sebaliknya. Ketika ini, badan berada pada tahap paling lemah.

Maka Islam menggantikan ibadat solat sunat dengan tidur sunat yang namanya Qailulah untuk tujuaan kecergasan fizikal dan juga rohani.

6. Qailulah 15-30 minit sebelum Zohor. Itu yang terbaik.

7. Qailulah juga antara cara untuk awet muda. Kerana ketika tidur, segala tekanan kerja dan kehidupan di siang hari dilepaskan secara semulajadi.

8. Ikuti sunnah, pasti ada kejayaan.

Siapa baca sampai habis untung :)

Apa itu Qailulah ?
Qailulah ialah tidur sebentar pada siang hari.

Bila waktu paling sesuai untuk amalkan Qailulah ?
Mengikut pengalaman mereka yang istiqamah mengamalkan Qailulah, waktu paling baik ialah antara pukul 12 tengahari sehingga sebelum Zohor. Namun boleh juga dilakukan selepas Zohor.

Apakah kelebihan atau Kebaikan Qailulah ?
Mengikut kajian, 1 minit Qailulah kualitinya bersamaan dengan 45 minit waktu tidur kita di waktu malam. Jadi, cukup sekadar dapat 15 minit Qailulah, kita sudah boleh bangun solat malam tanpa rasa mengantuk, insyaAllah.

Qailulah @ tidur sekejap waktu tengahari akan memudahkan kita untuk bangun malam dan berqiamulail.

Orang barat memanggil Qailulah sebagai "nap". Di negara barat biasanya "nap" dilakukan dari pukul 2-4 petang. Hasil kajian menunjukan amalan "nap' waktu tengahari dapat mengelakkan penyakit jantung.

Menurut kajian lagi, manusia perlu berehat setelah 6-8 jam berjaga. Kita orang Islam akan bangun seawal jam 5.30 pagi untuk solat subuh. kalau dikira dari waktu subuh hingga pukul 12-1 tengahari, ia sudah cukup 7-8 jam kita berjaga. Jadi Qailulah @ nap ini adalah sangat-sangat berpatutan untuk dilakukan pada masa itu. Ia sangat sesuai denga fitrah badan manusia.

Menurut mereka yang istiqamah mengamalkan Qailulah, sebaik bangkit dari Qailulah, kita mungkin akan pening sedikit selama 5-20 minit. Tetapi selepas itu, kita akan mendapati perubahan mendadak dari segi emosi,
kecerdasan dan fokus.
Sama2 la kita qailullah@nap sekejap sblm zohor

*********
Apakah itu Hailulah, Qailulah dan A'ilulah ?

1- Hailulah ialah tidur selepas solat Subuh (org yg  tak bangun solat Subuh juga termasuk) Hailulah menyebabkan rezeki kita terhijab dan menjadi tidak murah rezeki.

2- Qailulah ialah tidur sekejap sebelum solat Zohor sekadar 26 minit, ianya amat bermanfaat (sumber kekuatan solat mlm).

3- A'ilulah ialah tidur selepas solat Asar, ianya mengundang penyakit pd badan dan jiwa serta perasaan gundah gulana, kecewa dan gelisah.

#Silalah #SHARE andai bermanfaat😊😊😊


Read More...

Friday, August 18, 2017

Bengkung Tradisional Moden Dengan Zip

Publish on : Friday, August 18, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , ,




BENGKUNG LANGSING ( Berzip )

Bengkung ini direka khas dengan sisipan 14 tali mudah diikat diperbuat daripada kain kasa belacu yang lembut yang bermutu tinggi dan selesa dipakai. . Dipotong dan dijahit dengan baik sehingga terletak kejap di badan tanpa masalah menaik@berlipat di perut. .

Panjang menutup seluruh kawasan perut bermula dari bawah payu dara hingga mencecah paras pinggul. . Rekaannya moden sesuai untuk ibu lepas bersalin dan bagi wanita yang ingin mengekalkan kelangsingan tubuh. .

KELEBIHAN PENGGUNAAN :

✔️Meramping dan mengempiskan perut
✔️Memecahkan lemak
✔️Membentuk potongan badan
✔️Menghalang perut masuk angin dan menggeleber
✔️Menghalang peranakan turun daripada tempat asal
✔️Mempunyai zip di bahagian tepi memudahkan ke tandas.

Bagi ibu yg bersalin secara PEMBEDAHAN bengkung ini juga dapat:

  ✔️Bantu ampu rahim
  ✔️ Kurangkan bengkak tempat 
    pembedahan

#setbersalin #setberpantang #bengkung #bengkungmoden #bengkungibu #bengkungbersalin #bengkungberzip #bengkungzip #bengkung #bengkungzigzag #bengkunglangsing #libospa #kuruskanbadan #korset #korsetmurah #berkualiti #berpantangsendiri

#ukuranbengkung

*UKURAN DAN SAIZ BENGKUNG LANGSING BERZIP*

*Saiz S ( berat badan di bawah 55 kg)*

Panjang 32 inchi/ 82 cm
Labuh 18.5 inci / 47.5 cm

*Saiz M-L-XL (Berat badan 56 kg-125 kg)*

Panjang 55 inchi/ 140 cm
Labuh 18.5 inci / 47.5 cm


Harga : RM 65
Kos pos : RM 8 Semenanjung / RM 12 Sabah Sarawak

Untuk menempah,
Whatsapp 0189100852


Read More...

Sedekah Jumaat dan Wakaf Masjid Amal till Jannah

Publish on : Friday, August 18, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , ,

🌸alhamdulillah🌸

Sedekah jumaat berjalan dengan lancar hari ni. Sedikit onak dan duri sebagai ujian buat kita.

SJ di Masjid kg Tengah Melaka
SJ anak yatim di Nur Iman,  kempadang

Juga penyerahan 4 pasang telekung wakaf ATJ telah diwakafkan ke surau di stesen minyak shell kuala sg baru yg baru shj didirikn ni😊
.
Esok penyerahan dana Wakaf Pembinaan Masjid juga bakal diserahkan bagi fasa ke 4. Kami dr wakil ATJ mengucapkan ribuan terima kasih pada penginfak. Sedikit lama-lama jadi bukit. Dana terkini wakaf masjid RM6267. 39. Alhamdulillah
.
.
Mari berinfak bersama ATJ AMAL TILL JANNAH



Read More...

Thursday, August 17, 2017

Peluang Bisnes dengan RCC Stevia

Publish on : Thursday, August 17, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , ,

Assalamualaikum...

Salam Sis
Nak *SHARE PELUANG* dlm *Real Biz RCC STEVIA*...
✅ Modal Serendah RM140 je...
✅*Yuran Keahlian RM50 DIKECUALIKAN DLM TEMPOH PROMOSI (FREE)*
✅ Belian Ulangan Bulanan Serendah RM55/RM60 ( Tiada Paksaan )
✅ Hanya sbgi PENGGUNA je TAK SHARE dgn Sesiapa Layak TERIMA 6 FAEDAH sbgi AHLI VIP
❤ Rebate Belian 40%
❤ Mata Ganjaran Belian Peribadi ( 30RP/35RP/50RP )
❤ Redeemtion PERCUMA utk baucer Giant,AEON,Petrol FREE,SmartPhone,Laptop,Emas,Umrah,Deposit Kereta Mewah
❤ Tabung Kebajikan utk Kemalangan(Patah),Banjir,Kebakaran,Ribut RM500-RM5000
❤ Tabung Khairat utk Ahli RM2K-RM3K dan RM1K( Ahli Keluarga wpun bukan Ahli VIP )
❤ Sumbangan Kecemerlangan dlm UPSR/PT3/SPM - RM500(Utk Pelajar Cemerlang)

❤ 4 SUMBER INCOMES JIKA SERIUS NAK BUAT DUIT SBGI USAHAWAN RCC...

Whatsapp
018-9100 852


Read More...

Pengguna RCC Stevia Jangan Lupa Keyin Repeat Belian Tahu! Nak Tahu Apa Faedahnya?

Publish on : Thursday, August 17, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , ,

Untuk Team RCC, bulan ni jgn lupa beli mn nk beli nah... xpernah pksa... boleh fikir2 kan sendri ye..
Saja nk ingtkan, kot2 lupa.. Baca ni untuk panduan

Kelebihan Pengguna VIP - 6 Faedah
--------------------------------------------------------

1- Diskaun 1 set stevia - RM60 (harga sebotol RM50)
2- Mata Ganjaran (dikumpul tanpa had masa…Redeem setiap Jun & Dec)

Ganjaran Kesetiaan (Setia Guna Setiap Bulan)
Samada/pilihan
kopi RM55 + 30rp
gula sihat RM60 + 30rp
beutyline RM155 + 50rp
perfume mesra solat RM70 + 35rp

Jumlah Tidak Statik…Mengikut Jumlah Tabung Dana Sumbangan

3- Khairat Kematian Pengguna VIP - (Mengikut Belian Bulan Terakhir sebelum Kematian)
   
    i) satu set - RM2000
   ii) dua set  - RM2500
  iii) tiga set  - RM3000

4- Khairat Kematian Keluarga - Bukan Ahli - Ibu-Bapa, pasangan, anak-anak.
    ***Setiap Kematian RM1000

5- Tabung Kebajikan Ahli - Sumbangan RM500 - RM5000
     *Kemalangan Melibatkan Patah
     *Kebakaran
     *Bencana Alam (Ribut atau Banjir)

6- Anugerah anak cemerlang peperiksaan UPSR ,PT3 ,SPM syarikat sumbang RM500 kepada anda

Alhamdulillah, hanya RM 60 sebulan sahaja anda mendapat pelbagai faedah. Bukan kesihatan yang baik sahaja tau. Ialah dah bertukar dari gula pasir kan? Makin sihat la gitu. Alhamdulillah.

Anda belum bertukar ke gula stevia?
Marilah bertukar. Selain faedah kesihatan, dapat membantu menyelesaikan masalah kesihatan kita dapat juga faedah bagi diri sendiri sama ada reward, kewangan mahupun selepas kita mati kelak. Walaupun sedikit ianya tetap wang yang diperlukan kepada mereka yang telah anda tinggalkan. Insha Allah.

Untuk ahli baru, anda harus membeli dahulu 1 pek rcc stevia yang berharga RM 140 (tidak termasuk postage).

RM 140 = 3 botol stevia
1 botol = RM 50

Jimat RM 10!

Dan selepas menjadi ahli, 1 set (2 botol)  = RM 60

Jimat RM 40! Malah setiap set dapat 30rp.

Berbaloi sangat kan?

Jom bertukar
Hubungi saya
018-9100 852


Read More...

Khasiat Daun Capa

KHASIAT DAUN CAPA
======================

🍃Mengatasi flu (selsema)
🍃Mengubati batuk
🍃Mengatasi gatal pada kulit
🍃Menghilangkan bau badan
🍃Merawat luka dalaman
🍃Merawat sengal-sengal tulang, sendi dan otot
🍃Merawat masalah pencernaan
🍃Melawaskan kencing dan untuk merawat batu karang

Cara penggunaan ialah dengan rebusan daun sebagai mandian atau memakan bersama pinang.

Daun capa ialah salah satu bahan yang terdapat di dalam mandian herba Terapi Spa.


Mandian Terapi Spa kami mudah sahaja digunakan,  anda hanya perlu rebus dan mandi bersama air rebusan Terapi Spa. 

Insha Allah, anda bakal menikmati kelegaan yang mampu merawat lenguh, ketidakselesaan dan menyegarkan😊

Terapi Spa
1 paket hanya RM 19 sahaja
Kos postage RM 8 bagi semenanjung dan RM 12 bagi Sabah dan Sarawak.

Hubungi saya untuk tempahan
018-9100 852



Read More...

Wednesday, August 16, 2017

Lelah Semakin Baik bila Amalkan Gula Stevia

Publish on : Wednesday, August 16, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , ,

Testimoni pengguna stevia. Hanya bertukar ke gula stevia dari gula pasir. Insha Allah😊

[16/08 9:15 am] ‪+60 13-447 3537‬: saja nk kongsi penglmn saya dgn stevia.
[16/08 9:16 am] ‪+60 13-447 3537‬: sejak amalkan dah xperlu mkn ubt lelah lg Alhamdulillah.. sronok sgt.
[16/08 9:18 am] ‪+60 13-447 3537‬: ank2 pun bila krg sihat x mkn ubt, hya guna stevia je.tetap cergas ke sek.

Nak dapatkan stevia?

Bukan ahli
Sebotol = RM 50 (RM 8 SEM/ RM 12 SS)

Ahli
2 botol = RM 60 (RM 8 SEM/ RM 12 SS)

Jika anda mahu menjadi ahli dan memperoleh ganjaran kesetian dan diskaun.

Harga pengenalan ialah RM 145 SEM / RM 150 SS. Anda bakal mendapat sekotak stevia dan mempunyai 3 botol di dalamnya.

Whatsapp 018.9100.852


Read More...

78 Jenis Keburukan Gula Yang Perlu Anda Ketahui !!

Publish on : Wednesday, August 16, 2017 There is : 0 Comments Labels : , ,

78 Jenis Keburukan Gula Yang Perlu Anda Ketahui !!!

1. Melemahkan sistem imunisasi (melawan penyakit)
2. Menganggu imbangan galian dalam tubuh
3. Menyebabkan kanak-kanak menjadi hiperaktif, gelisah dan nakal.
4. Menyebabkan kanak-kanak rasa mengantuk dan mengurangkan kecergasan
5. Menjejaskan pencapaian kanak-kanak dalam pelajaran
6. Meningkatkan paras trigliserid
7. Melemahkan daya tahan tubuh terhadap jangkitan bakteria
8. Merosakkan buah pinggang
9. Mengurangkan kolesterol yang baik (HDLs)
10. Mengalakkan pertumbuhan kolesterol bahaya (LDLs)
11. Mengurangkan kromium dalam badan
12. Mengurangkan kuprum dalam badan
13. Menganggu serapan kalsium dan magnesium oleh sistem badan
14. Menyebabkan kanser payu dara, kanser ovari, kanser prostat dan kanser dubur
15. Menyebabkan kanser kolon (usus besar) dan wanita amat berisiko tinggi
16. Faktor kepada kanser pundi hempedu
17. Meningkatkan pasar glukosa dalam darah dengan cepat
18, Melemahkan penglihatan
19. Meningkatkan paras serotonin yang menyempitkan pembuluh darah
20. Penyebab hipoglisemia
21. Penyebab perut berasid
22. Meningkatkan paras adrenalin dikalangan kanak-kanak
23. Meningkatkan risiko penyakit jantung koronari
24. Mempercepat proses penuaan, kulit berkedut, uban pada rambut
25. Membawa kepada ketagihan alkohol
26. Merosakkan gigi
27. Penyumbang utama kegemukkan
28. Meningkatkan risiko penyakit Crohn dan kolitis berulser
29. Penyebab bengkak saluran usus dikalangan pesakit gastrik
30. Penyebab artritis
31. Penyebab lelah
32. Pembentukan batu dalam ginjal
33. Penyebab jangkitan yis atau kandidiasis
34. Penyebab pembentukan batu karang hempedu
35. Penyebab sakit jantung iskemik
36. Penyebab sakit apendiks
37. Meransang tanda-tanda multiple sclerosis
38. Penyebab pendarahan
39. Penyebab Vena Varikos
40. Meningkatkan tindak balas glukosa dan insulin kepada pengamal pil cegah hamil
41. Penyebab sakit gusi
42. Penyumbang kepada Osteoporosis
43. Penyebab air liur menjadi berasid
44. Penyebab kemerosotan sensitiviti Insulin
45. Penyebab kemerosotan toleransi Glukosa
46. Mengurangkan hormon tumbesaran
47. Meningkatkan kolesterol dalam badan
48. Meningkatkan tekanan darah sistolik
49. Menyebabkan struktur protein bertukar hingga menganggu serapan protein oleh tubuh
50. Penyebab alergi terhadap makanan
51. Penyumbang kepada sakit kencing manis
52. Penyebab keracunan darah semasa hamil
53. Penyebab ekzema kepada kanak-kanak
54. Penyebab penyakit kardiovaskular
55. Melemahkan struktur DNA
56. Penyebab Katarak
57. Penyebab Emfisema
58. Penyebab arteriosclerosis
59. Penyebab pembentukan radikal bebas dalam aliran darah
60. Merendahkan kemampuan enzim
61. Penyebab kehilangan keanjalan tisu serta fungsinya
62. Penyebab sel hati terbahagi dan ini akan meningkatkan saiz hati
63. Meningkatkan lemak dalam Hati
64. Membesarkan saiz buah pinggang
65. Memberikan tekanan tinggi kepada pankreas dan akan merosakkannya
66. Meningkatkan retensi cecair dalam badan
67. Penyebab sembelit
68. Penyebab rabun jauh
69. Penyebab lapisan rerambut
70. Penyebab hipertensi
71. Penyebab sakit kepala
72. Menganggu kemampuan berfikir
73. Penyebab kemurungan
74. Menjejaskan tindak balas insulin
75. Penyebab penapaian bakteria dalam usus
76. Penyebab ketidak seimbangan hormon
77. Meningkatkan risiko darah beku dalam badan
78. Meningkatkan risiko sakit Alzheimer

Ubah cara pemakanan anda SEKARANG. Gantikan GULA kepada STEVIA. Lebih sihat dan lebih selamat. Tiada kesan sampingan.


Read More...

Tuesday, August 15, 2017

Punca dan Rawatan Haid Tidak Teratur

Publish on : Tuesday, August 15, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , ,

HAID TIDAK TERATUR

Kitaran haid wanita tidak selalunya berjalan dengan lancar. Sesetengahnya mempunyai tempoh yang tepat mengikut jadual setiap 28 hari, sesetengah wanita lagi haid mereka agak sukar diramal.

Sekurang-kurangnya 30 peratus wanita mengalami haid yang tidak teratur semasa usia reproduktif. Walaupun kebanyakan kitaran yang tidak teratur biasanya tidak mendatangkan masalah, tetapi ia kadang-kadang memberikan isyarat yang anda mungkin menghadapi masalah kesihatan.

Apakah yang dimaksudkan dengan haid tidak teratur ?

Satu kitaran haid yang normal berkitar di antara 21- 35 hari. Aliran haid dianggap tidak teratur jika ia berlaku lebih cepat dari 21 hari atau lebih lama dari 35 hari. Sekiranya terlewat berbulan bulan atau haid berlaku 2 kali sebulan ia dianggap tidak teratur.

Untuk menentukan sama ada haid anda teratur atau tidak, kira dari hari pertama haid anda sehingga hari pertama haid yang seterusnya. Ulang pengiraan ini untuk tiga bulan. Jika tarikh haid anda sangat berbeza dan tidak jatuh dalam lingkungan 21-35 hari, anda mengalami haid tidak teratur.

Punca Haid tidak teratur

Dalam banyak kes, haid yang tidak teratur adalah berkaitan dengan keadaan yang dipanggil anovulation atau tidak bertelur dan ia selalunya berkait dengan ketidakseimbangan hormon.

Haid tidak teratur di kalangan gadis belasan tahun sangat kerap terjadi. Selalunya disebabkan tahap hormon yang tidak stabil. Biasanya ia akan beransur pulih secara semulajadi walaupun mungkin memakan masa bertahun-tahun.

Haid juga boleh menjadi sangat tidak teratur di lewat usia reproduktif anda. Ramai wanita sedar bahawa mereka menghampiri menopos apabila haid mereka menjadi tidak seimbang. Apabila haid tidak datang selama 12 bulan berturut, anda dikatakan sudah menopos.

Hamil dan keguguran pula kerap menjadi penyebab kepada haid yang tidak teratur terutama sekiranya anda dalam lingkungan usia 20-40an. Pastikan dahulu anda tidak hamil dengan menjalani ujian kehamilan sebelum bergegas ke klinik doktor anda.

Faktor-Faktor lain

SENAMAN ATAU BERDIET KETERLALUAN

Terlalu banyak bersenam boleh menyebabkan haid menjadi tidak teratur atau ia berhenti terus. Ini kerap berlaku pada ahli sukan yang berbadan kurus dan tidak berlemak. Kehilangan berat badan yang keterlaluan dari diet yang melampau boleh memberi kesan yang sama.

TEKANAN

Tekanan perasaan yang kronik atau kebimbangan luar biasa tentang masalah tertentu boleh menyebabkan hormon anda tidak stabil seterusnya kitaran haid yang tidak teratur.

TEKANAN FIZIKAL

Sekiranya anda baru pulih dari penyakit yang berat atau mengalami pembedahan, kitaran haid anda mungkin terjejas tetapi ia tidak memakan masa yang lama.

KAEDAH MERANCANG KELUARGA BERHORMON

Seperti Pil Perancang, Implanon atau Depo-provera boleh membuat tempoh haid anda menjadi singkat, berlaku sekali sekala atau tiada langsung untuk berbulan-bulan lamanya. Intrauterine Contraceptive Device (IUD) atau alat dalam rahim juga boleh menyebabkan haid tidak teratur.

POLYCYSTIC OVARIAN SYNDROME (PCOS)

Sindrom ovari Polisistik iaitu satu masalah perubatan yang menyebabkan sista kecil pada ovari dan mengganggu ovulasi anda. Wanita dengan PCOS biasanya mempunyai sejarah haid yang tidak teratur selama bertahun-tahun. Selain dari sukar hamil disebabkan tidak bertelur, PCOS boleh meningkatkan risiko penyakit kencing manis dan jantung.

MASALAH KETUMBUHAN DALAM RAHIM

Fibroid rahim, polip dan endometriosis kerap dikaitkan dengan haid tidak teratur.

MASALAH PERUBATAN

Gangguan tiroid boleh menyebabkan haid yang tidak teratur jika tahap darah hormon tiroid terlalu rendah atau terlalu tinggi. Keadaan kesihatan lain yang boleh menyebabkan kitaran yang tidak teratur termasuk penyakit buah pinggang, penyakit kencing manis dan masalah prolaktinemia.

MENYUSU BADAN

Mereka yang menyusukan badan kerap mengalami haid yang tidak teratur tetapi haid anda akan pulih dengan sendiri sekiranya anda berhenti menyusu.

Jumpa Doktor Anda

Haid tidak teratur boleh menjadi petunjuk pertama bahawa anda mungkin mengalami masalah perubatan. Sekiranya anda mempunyai berat berlebihan dan haid yang tidak teratur bertahun-tahun lamanya anda mungkin mengalami PCOS. Kajian mendapati 10 peratus daripada wanita dalam usia reproduktif mengalami PCOS.

Anda juga perlu disaring untuk mengesan gangguan tiroid, prolaktin dan penyakit lain yang boleh dikaitkan dengan haid yang tidak teratur.

Kitaran haid yang tidak teratur juga boleh menyebabkan anda sukar hamil kerana anda tidak bertelur (ovulasi)  secara semula jadi. Ujian ultrasound dan darah boleh memberikan diagnosa yang tepat terhadap masalah ini.

Rawatan Haid tidak teratur

Rawatan bergantung kepada punca kenapa haid anda tidak teratur. Jadi amat penting untuk anda berjumpa dengan doktor agar rawatan yang tepat dapat diberikan.

Sumber Rujukan :
Dr Raja Juhaidah R Abdullah
Pakar Perunding Obstetrik dan Ginekologi dari Hospital Columbia Asia Puchong


Bagi pelanggan yang menghadapi masalah haid tidak teratur antara cadangan kami ialah mencuba Miss E dari DMS360 dan mengamalkan mandian herba sama ada bersama air rebusan ataupun bersauna.

Disarankan pengambilan Miss E 2 biji


Read More...

Set Cadar Cotton Fitted Supercute

Publish on : Tuesday, August 15, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , , , ,
SET CADAR COTTON ( fitted)

Material;100% COTTON
Handprinted
1200 thread count

Sangat berkualiti, materialnya dan printing serta kaler cadar yang tidak luntur atau mudah rosak.

Pastinya pilihan yang terbaik. Saya tawarkan harga terendah untuk kalian pembaca semua.
Harga bagi cadar ini mencecah sehingga RM350 1 set tanpa comforter tahu.

Jangan kata akak tak payung :)


Size; QUEEN & KING

2 Pillow Cases (Sarung Bantal)
1 Bolster Case (Sarung Bantal Peluk)
1 Fitted Sheet (Cadar Bergetah)
1 Quilt Cover (Sarung Comforter)
---------------------------------

HARGA: KING @ QUEEN RM RM 170
COMFORTER TAMBAH RM 50

Pos cadar sahaja rm10
Cadar + comfoter rm 15
































Untuk close up view






Ready stok

Untuk tempahan
Whatsapp
Emme Marina
0189100852

Read More...

Definisi Amalan Semasa Berpantang

MANDIAN HERBA


Definisi:
• Mandian air rebusan herba, dedaun, akar-akar kayu dan rempah
• Tempoh mandi herba adalah selama tempoh berpantang (44 hari)

Kebaikan:
• Menyegarkan dan mengembalikan tenaga
• Mengeluarkan angin
• Menghapuskan bau badan, darah nifas dan rembesan lain
• Melegakan bisa-bisa urat
• Mengecutkan otot yang bengkak air

Daun-daun yang boleh digunakan:
:herb:Daun Pandan
:herb:Serai Wangi
:herb:Daun Belimbing
:herb:Daun Lengkuas
:herb:Daun Pisang Kelat
:herb:Daun Kunyit
:herb:Daun Mengkudu
:herb:Daun Limau Purut
:herb:Daun Jambu Batu
:herb:Daun Inai


BERTANGAS


Definisi:
• Memanaskan diri dengan wap herba ( bahagian cik feminin)
• Tangas terbahagi kepada dua iaitu
• Tangas kering
• Tangas basah
• Dilakukan dengan meletakkan tangas dibawah kerusi dengan mendekatkan tempat sulit

Kebaikan:
• Merawat cik feminin dan mengecutkan peranakan
• Menghilangkan bau hanyir
• Membantu menyembuhkan luka jahitan
• Mengurangkan risiko keputihan/berair
• Mengeluarkan darah bayam


BERTUAM/ BERTUNGKU


Jenis-jenis tungku:
• Batu sungai
• Besi
• Tanah Liat
• Herba/ Garam/ Pasir

Definisi:
• Tuaman panas di seluruh badan
• Bertungku khas untuk bahagian perut sahaja
• Tempoh bertungku adalah selama tempoh berpantang (44 hari)

Kebaikan:
• Mengecutkan rahim dan urat yang kembang
• Mengeluarkan darah beku
• Memecahkan lemak dan buang angin
• Melancarkan darah/ susu
• Membantu mendapatkan bentuk badan yang asal
Read More...

Senarai Produk DMS360 Beserta Harga

Assalamualaikum,

Berikut ialah senarai rangkaian produk DMS360 beserta harga. Produk DMS360 tidak dijual di mana-mana kedai kosmetik atau jamu. Untuk mendapatkan produk ini anda harus dapatkan dengan agen/stokis sah DMS360 ya.

Saya juga merupakan salah seorang stokis sah DMS360. Dapatkan yang original sahaja ya. Maaf juga saya nak beritahu produk DMS tiruan/fake sangat banyak di pasaran. 😢

Senarai produk DMS360.

Set Asas
1. DMS360 RM139.00
2. Glowing Speed RM169.00
3. DMS ONE RM150.00
4. Cermin Seri RM120.00

Serum
5. Serum Glowing RM100.00
6. Serum Stemcell RM150.00
7. Serum Stemcell 24k Gold RM160.00 (Wanita)
8. Evo Prowhite Serum RM199.90
9. Vitamin C Booster HLA RM150.00

Foundation
10. 4d Foundation RM100.00
11. 5d Foundation RM100.00
12. CC Hybrid Foundation RM100.00

Produk kuruskan badan
13. Fat Loss RM100.00
14. Fat Away RM120.00
15. Cream Countor RM99.00
16. Perfect Slim Patch RM99.90
17. Kopi Hijau RM90.00

Kesihatan dan Aset Wanita
19. Miss Me RM100.00
20. Kopi Monatox RM75.00
21. Kopi Pink RM90.00

Kesihatan lelaki
22. Macho Max RM120.00
23. Damo Max RM150.00

Loose
24. Sabun Honeydew DMS360 RM40.00 40g
25. Sabun Glowing Speed RM55.00 50g
26. Sabun dmsone RM50.00 50g

Supplement Satu Badan
27. Pearlaqueen RM150.00
28. Glutax RM100.00
29. Superskin RM150.00
30. Permata Cinta RM100.00

Kesihatan
31. Cell Pro HD1000 RM120.00

Personal Care
32. Feminine Wash RM69.90
33. Body Scrub Apricot RM120.00

Toner/Detox
34. Deglos Miracle Solution RM100 (coming soon)

Face Lift
35. Spray Serum Wanna 3D RM120.00
36. Aura Gold Face Vibrator RM120.00

NEW and EXCLUSIVE!

5 in 1 Premium Skincare
37. DMSONE Exclusive RM199.90
** Pembelian 2 set ke atas layak menjadi pengedar sah DMS360



Untuk tempahan dan konsultasi DMS360,
Whatsapp 018-9100 852
Whatsapp 018-9100 852
Whatsapp 018-9100 852
Read More...

SOALAN SELALU DITANYA MENGENAI MANDIAN SAUNA

Publish on : Tuesday, August 15, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , , ,

SOALAN SELALU DITANYA MENGENAI MANDIAN SAUNA


Adakah bersauna memang berkesan menurunkan berat badan? 

Ya, Sauna telah terbukti di seluruh dunia ia berkesan menurunkan berat badan.

Bagaimana amalan bersauna boleh menurunkan berat badan? 
Proses bersauna sebagai pemangkin bagi menggerakkan anggota dalaman badan
kita untuk melancarkan peredaran darah,proses mengeluarkan peluh yang menyebabkan badan kita sedang bersenan secara selamat dan istirehat.

Semasa proses sauna, tenaga diperlukan untuk menjalankan proses pengeluaran peluh dan peredaran darah. Setiap kali badan kita menggunakan tenaga maka ia akan membakar kalori..Semasa bersauna kalori akan membakar 700-1000KJ setiap sesi. Penurunan berat badan bukan kerana wap panas atau pemanas infrared tetapi kerana proses pengeluaran peluh dan peredaran darah semasa bersauna.

Oleh sebab itu selepas bersauna anda akan rasa jantung bergerak pantas dan berasa seperti baru lepas bersenam dan anda rasa lebih segar, tenang dan ringan.

Malahan bersauna bukan sahaja mengeluarkan peluh tetapi ia mengeluarkan toksik-toksik, garam-garam buangan yang tidak diperlukan dan lain-lain kotoran dalaman hasil daripada makanan yang jika berada lama dalam badan boleh menyebabkan pelbagai penyakit senyap seperti kanser, darah tinggi, kencing manis, heart attack dan sebagainya.

Rujukan:
http://ezinearticles.com/?Do-Saunas-...oss?&id=613099

Berapa kali saya perlu bersauna dalam seminggu? Adakah perlu hari-hari?
Setiap hari dianjurkan untuk permulaan. 3 kali seminggu untuk proses penurunan berat badan dan 1-2 kali seminggu untuk badan yang ideal. Sila minum air segelas selepas bersauna.

Bilakah masa yang sesuai untuk bersauna? 

Bila-bila masa anda FREE..Selepas bersauna, sejukkan badan dalam 15 minit sebelum mandi.


Siapakah orang yang boleh bersauna?
Sesiapa sahaja yang tidak mempunyai masalah kesihatan yang serius boleh bersauna. Kepada sesiapa yang mempunyai masalah kesihatan sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

Bilakah waktu yang sesuai untuk bersauna?
Anda boleh bersauna pada bila-bila masa yang anda suka.

Adakah kanak-kanak boleh bersauna?
Kanak-kanak yang berumur 12 tahun ke bawah tidak digalakkan untuk bersauna kerana kadar metabolisma mereka sudah tinggi. Untuk kanak-kanak yang obes, yang mahu bersauna, sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

Adakah wanita mengandung boleh melakukan sauna?
Tidak. Wanita mengandung dilarang bersauna kerana takut akan mendatangkan mudarat kepada bayi yang dikandung.

Bolehkah wanita selepas bersalin bersauna dan bila waktu yang sesuai untuk melakukan sauna?
Wanita yang selepas bersalin digalakkan bersauna kerana bersauna boleh mengantikan tangas yang terbukti memberi kesan yang amat baik untuk menyembuhkan luka-luka selepas bersalin. Waktu yang sesuai untuk bersauna bagi wanita yang baru bersalin adalah sebaik sahaja luka-luka sembuh.

Bolehkah wanita yang melahirkan anak secara pembedahan melakukan sauna?
Ya. Amat digalakkan untuk melakukan sauna untuk mengembalikan kesegaran badan.

Bolehkan bersauna sewaktu datang bulan (haid)?
Sekiranya anda selesa untuk bersauna, anda digalakan bersauna kerana ia dapat melancarkan perjalanan darah.

Bolehkah pesakit jantung dan darah tinggi bersauna?
Pesakit jantung dan pesakit tekanan darah tinggi tidak digalakkan bersauna kerana apabila kita bersauna, darah akan bergerak dengan laju dan jantung terpaksa mengepam darah dengan lebih laju dan ini tidak baik untuk pesakit.

Bolehkah saya bersauna setiap hari.
Boleh. Tetapi pastikan anda minum air dengan secukupnya. Digalakkan kita bersauna 3 kali seminggu.

Bolehkah orang lelaki bersauna?
Boleh. Tetapi tidak digalakkan melakukan sauna secara kerap,memadai 2-3 kali seminggu. Pastikan anda memakai tuala ketika bersauna.

Bolehkah sauna menguruskan badan dan dapat membuang lemak di dalam badan?
Ya. Dengan bersauna secara berkala, anda dapat menguruskan badan. Tetapi pastikan anda mengambil makanan yang seimbang dan jauhkan makanan yang berlemak dan tinggi kalori untuk hasil yang lebih cepat.

Saya baru bersalin. Bila masa paling sesuai untuk bersauna semasa dalam pantang?
Sangat baik dalam tempoh seminggu selepas bersalin atau ikut kemampuan
badan anda.Sekiranya dalam seminggu masih lemah jangan bersauna lagi.
Pastikan anda sihat atau mampu bersauna.

Berat Badan saya dah turun, adakah saya perlu terus bersauna?
Ya, anda perlu terus bersauna untuk kekalkan berat badan ideal dan kesihatan dalaman. Anda boleh kurangkan kepada 1-2 kali seminggu sahaja.

Adakah bersauna beri kesan sampingan seperti kalau tak sauna badan naik mendadak? 
Sauna adalah kaedah paling berfaedah & selamat untuk badan ..Tiada Kesan Sampingan. Tetapi kepada anda yang mengalami masalah jantung atau penyakit kronik sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.


Mahu bersauna?
Ingin dapatkan konsultasi mengenai sauna di rumah?


Hubungi saya
Pakar sauna anda.
Emme Marina 
018-9100 852
Read More...

Kelebihan Bersauna

Publish on : Tuesday, August 15, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , ,
Masih ramai yang tidak tahu bahawa bersauna merupakan satu amalan yang bagus untuk kesihatan badan. Selain dapat menenangkan fikiran dan mengurangkan tekanan, jika diamalkan selalu, sauna juga membawa banyak manfaat terhadap tahap kesihatan fizikal termasuk kurangkan berat badan dan buang air berlebihan.

Masih ramai yang tidak tahu bahawa bersauna merupakan satu amalan yang bagus untuk kesihatan badan. Selain dapat menenangkan fikiran dan mengurangkan tekanan, jika diamalkan selalu, sauna juga membawa banyak manfaat terhadap tahap kesihatan fizikal.

Ritual atau rutin yang dilakukan semasa bersauna berbeza mengikut kesesuaian diri masing-masing. Namun konsep asas bagi terapi bersauna adalah untuk meningkatkan suhu badan dengan duduk dalam sebuah bilik panas yang lazimnya berada pada suhu 180 darjah Fahrenheit. Selepas 10 hingga 20 minit, iaitu apabila haba bilik itu mulai menjadi terlalu panas, seseorang itu akan menyejukkan badan samada dengan masuk ke dalam kolam renang atau mandi. Selepas berehat seketika, seseorang itu akan kembali ke bilik sauna dan rutin ini boleh diulang sekerap mungkin.

Prinsip utama dalam terapi sauna adalah untuk membuatkan badan berpeluh dengan banyak kerana ini akan dapat membantu mendetoksifikasi badan dan menenangkan minda. Antara manfaat amalan bersauna kepada kesihatan diri adalah seperti berikut:

Mengurangkan stres – stres boleh menyebabkan kesihatan fizikal merosot. Malah ada banyak penyakit yang bersangkut-paut dengan stres. Haba dari sauna mengurangkan ketegangan otot dan merangsang penghasilan endorfin, satu kimia semulajadi yang dihasilkan dalam otak yang bertindak sebagai penahan sakit. Endorfin ini akan menjadikan seseorang itu merasa lega dan tenang.

Melegakan otot – Penghasilan endorfin semasa sauna dapat melegakan kesakitan yang dialami oleh pengidap artritis serta mereka yang mengalami ketegangan otot selepas bersenam. Kenaikan suhu badan dalam sauna menyebabkan saluran darah mengembang. Hasilnya, peredaran darah akan meningkat dan ini akan membantu proses penyembuhan semulajadi badan.

Kulit yang sihat dan berseri – sewaktu melakukan sauna, aliran darah ke kulit akan meningkat dan ini akan menyediakan lebih banyak nutrien di bawah kulit dan permukaan tisu. Hasilnya, kualiti kulit akan bertambah baik secara beransur-ansur.

Detoksifikasi – haba yang dijana oleh badan sewaktu bersauna dapat menyingkirkan toksik yang berada di bawah kulit melalui peluh. Setiap hari kita terdedah kepada toksin samada dalam makanan atau persekitaran kita. Sauna dapat membantu badan kita mengdetoksifikasikan toksin tersebut.

Hipertermia – apabila badan terdedah kepada haba yang tinggi, badan akan berada dalam keadaan seakan-akan sedang demam. Keadaan “demam” ini akan merangsang proses penyembuhan semulajadi badan. Hasilnya, sistem imunisasi badan akan menghasilkan lebih banyak sel darah putih yang berfungsi melawan penyakit dan antibodi untuk menghapuskan virus dan patogen-patogen lain.

Membakar kalori – Proses berpeluh mengunakan banyak tenaga. Tenaga ini diperolehi daripada penukaran lemak dan karbohidrat sewaktu proses pembakaran kalori. Penyelidikan perubatan mendapati seseorang itu boleh dengan mudahnya berpeluh sebanyak 500 gram dalam dalam satu sesi sauna, membakar hampir 300-400 kalori.

Beberapa langkah-langkah keselamatan:

* Jangan duduk dalam bilik sauna lebih daripada 45 minit.
* Selepas meninggalkan sauna, pastikan anda mendapat rehat yang secukupnya.
* Minum air yang mencukupi untuk menggantikan cecair dan mineral yang hilang semasa bersauna.
* Tanggalkan kanta lekap (contact lense) sebelum memasuki sauna.
* Wanita hamil tidak boleh sama sekali bersauna.

Sauna ni apa ye?

Ni sauna yang berkapasiti besarlah. mungkin di spa atau hotel-hotel.

Ini portable sauna juga spa ada menggunakan sauna jenis ini kerana ianya lebih mudah dan murah kosnya.
Insha Allah bagi sauna di rumah saya menggunakan jenis portable sauna. Dan insha Allah juga kualitinya tidak memeritkan kulit anda. Wanitakan kulitnya lembut :) kenalah amik barangan berkualiti setuju?

Read More...

Ibu Si Penjual Online

Publish on : Tuesday, August 15, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , , ,
Assalamualaikum rakan blogger sekalian, pembaca-pembaca yang dikasihi.

Cewah. Macam di zaman persekolahan sahaja ya. Teringat pada zaman persekolahan saya seorang yang amat pemalu dan sukar untuk bercakap di depan kelas. Walaupun saya seorang yang agak happy go lucky bersama rakan-rakan dan adakalanya jenis cakap lepas. Tetapi, bila cikgu panggil saya "Emme, ke depan" haa.. kaku seribu bahasa. Lawaknya apabila di universiti dan saya membuat keputusan untuk berubah dan menyertai pupuk kepimpinan dan aktiviti. Terus sahaja boleh dan mampu berbicara di hadapan ribuan teman dan siap ada pakai mikrofon lagi. Pertama kali saya berbicara, gugupnya Masya Allah. Allah sahaja lah yang tahu. 

Menjadi seorang peniaga online sepenuh masa bukanlah terdapat di dalam perancangan hidup saya sebenarnya. Namun, saya juga tiada cita-cita khusus tentang apa yang saya ingin jadi apabila sudah graduate. Berkelulusan dalam bidang kejuruteraan kimia. Secara logiknya saya bakal dan berada dalam bidang kejuruteraan yang mampu dipikul selaras dengan kemampuan dan kebolehan yang ada. Kerja pertama saya sebagai perantis ialah di Kilang membuat produk pengilangan itu sendiri. Plant design bagi oil and gas. Sangat best. Sebab materialnya, produksinya, pembuatannya dan pemeriksaannya mengujakan dan sangat selari dengan bidang pengajian saya. Namun, Allah itu lebih mengetahui. Walaupun saya boleh teruskan kerja di tempat praktikal, saya mengambil keputusan untuk menerima pelawaan dari Kilang semiconductor sebagai jurutera plating dan material. Tidak lari banyak dari pengajian namun bukanlah pengkhususan saya sebenarnya. Disebabkan basic kita adalah kimia sains dan elektrik, boleh lah kan? Dan di sinilah saya bertemu cinta hati saya iaitu suami saya sekarang :) cewah.

Percayalah sebagai seorang wanita yang suka bekerja, mahu menyahut impian sendiri untuk mempunyai kerjaya sendiri, gaji sendiri. Perkahwinan ini bukanlah untuk anda fikirkan diri anda 100% tanpa rujukan suami anda. Dan pada awal kahwinnya kami di Sarawak dan sukar pula untuk saya meneruskan kerja oleh kerana faktor mengandung, jauh dari tempat kerja, tiada kerja kosong akhirnya saya cuba untuk menjadi surirumah sepenuh masa. Aduhai, giler nak dibuatnya, kerana ini bukanlah apa yang saya inginkan dan tidak tahu apa nak buat tu pun satu jugak. Bosan pun mungkin faktor terbesar kita tidak mahu menjadi surirumah. Dan tidak dinafikan cemburu akan kejayaan sang suami sedangkan kita sama-sama ada ijazah. betul? Biasalah manusia ya. ada sahaja sifat-sifatnya.

Allah itu Maha Mengetahui. Maha Pengasih. Sejurus melahirkan anak pertama, saya mendapat tawaran di Nilai, Negeri Sembilan sebagai jurutera pemeriksa (QC) pula di Kilang Plastik. HUHU. Lain macam bidang-bidang kerja sayakan? Kejap plant design, kejap seminconductor, kejap plastic injection. Syukur dengan kasih sayang Allah, antara salah satu kelebihan yang diberikan kepada saya sebagai hambaNya ialah keupayaan menyerap ilmu dan menerimanya dengan baik. Allah rindunya bekerja. Sewaktu ini kami tinggal berjauhan. Sukar tahu. 

Akhirnya setelah onak dan duri, haa saya pendekkan lah cerita ni. Kami dapat tinggal bersama itupun suami saya rahsiakan dia dapat tukar dari Sarawak ke Semenanjung. Pada waktu tu, saya sudah berhenti kerja di Nilai dan menyambung pengajian di Universiti dalam peringkat Sarjana pula. Manalah tahu rezeki lain pula kan? Sewaktu inilah saya mula berjinak-jinak berniaga secara online. 

Bukan senang tahu. Ingatkan up je status produk tu ada orang beli agaknya. TAKDE!
Berbulan-bulan la takde. Kemudian adalah rezeki atas usaha tanpa henti dan saya mula belajar mengenai perniagaan. Bagaimana nak buat iklan. Bagaimana buat facebook page. Bagaimana buat iklan dekat facebook. Masa tu 100% saya berniaga di facebook. Medium lain tak reti lagi. Tak jemu beriklan, tak jemu topup ilmu. Beli ebook A, ebook B sebanyak-banyaknya. Yang free ilmu pun follow. Masya Allah, apabila minat mula hadir dan saya merasakan ianya serasi dalam diri saya sendiri. Saya mula suka dan mula berimpian untuk meletakkan gaji itu pada diri saya, atas usaha yang dikerjakan. Bukan lagi makan gaji. Bukan lagi mengikut arahan dan masa kerja. 

Duduk serumah dengan suami pada tahun ketiga perkahwinan kami, saya mula mengenali sifat suami saya. Dia mahu melihat isteri dan anak-anaknya ketika pulang, cuti tanpa risaukan waktu saya, dan saya boleh berada di apa jua waktu ketika suami dan anak-anak memerlukan saya tanpa perlu risaukan gaji dipotong, bos marah, menyusahkan rakan sekerja. Ianya amat sesuai dengan kehidupan yang saya miliki. Maka, kenapa tidak saya jadikan kerjaya berniaga ini sebagai kerjaya saya?

Sejak itu, saya mula serius belajar ilmu marketing, dan ilmu-ilmu selain berniaga ini untuk menaikkan taraf diri ke peringkat lebih atas. Impian saya bukan lagi gaji sebulan RM2,000 ke RM3,000 tetapi lebih lagi. Kini saya miliki empat orang anak di mana saya mengasuh mereka semuanya sendiri. Walaupun saya masih tidak sempurna namun melihat mereka setiap hari, membesar dengan sangat pantas sangat membahagiakan. Of course, anda boleh bayangkan kegilaan mengadap budak-budak pelbagai ragam ni setiap hari. haha. Nak cuba? haa, duduk la u ols dengan anak-anak selama 2 hari pon jadilah. Tengok tahan ke idok. Part ni saya citer kat entri lain la yek.

Siapa saya ya?

Alhamdulillah saya sangat bersyukur dengan rezeki yang Allah berikan. Dengan berniaga saya bertemu rakan-rakan yang sangat positif. sentiasa mengingatkan saya tentang Pemberi Rezeki. Sentiasa ingatkan saya tentang keinsafan dan muhasabah diri. Bukan sahaja menyedarkan saya tentang bagaimana untuk maju dalam bisnes tetapi meningkatkan diri kita sebagai hambaNya. Allah itu maha baik sentiasa mengasihi dan mengampuni dosa kita semua.

Sentiasa bersangka baik dengan Allah. Ujian itu adalah rahmat dan kasih sayang Nya pada kita. 

Jika kalian nak tahu, saya merupakan agen sah DMS360 antara salah seorang leader DMS, menjual jam tangan azan, stevia rcc, barangan patchwork, tudung labuh instant, juga insha Allah saya bakal membuka sauna di rumah saya sendiri dengan kerjasama Libo Spa. Alhamdulillah.

Anda suka berniaga?
nasihat saya, jangan putus asa. Teruskan usaha bersama tawakkal dan doa kepada Allah. Kerana semua ini, rezeki, harta adalah milik Dia. Berbuat baik dengan Allah dan yakin Dia akan berikan kepada Anda. Ikut jalan yang benar, bukan ikut jalan suka hati korang. haha. Ingatlah kita ni seoarang yang beragama Islam. Maka ikutlah jalan yang diredhai Allah.

Insha Allah, kalian semua pasti berjaya.
Read More...

Jam Tangan Azan Auto Kiblat : Buruj Exclusive 2.0

MODEL TERBARU BURUJ, LEBIH EXCLUSIVE, DAN LEBIH MENARIK
BURUJ EXCLUSIVE

Koleksi Terbaru Jam Tangan Azan | Jam Tangan Auto Kiblat Buruj Exclusive dengan 2 pilihan warna yang pasti menarik hati anda.


Koleksi ini telah ditambah baik dari Jam Tangan Mikat dengan teknology German mencari kiblat sepantas 2.79 saat sahaja!



⌚Tanpa Data Internet, Buruj Watches Mampu Mencari Arah Kiblat Sepantas 2.79 saat! .

⌚Boleh tulis Nama. Macam Engrave nama di belakang jam, tetap ini di hadapan jam dan boleh tukar .

⌚Ada waktu solat dan reminder .

⌚Penanda Al Quran .






APLIKASI UTAMA BW 03


1. AUTOMATIK KIBLAT
- hanya perlu tekan butang qiblat dan anak panah akan mencari sendiri arah kiblat tempat semasa. dari posisi mana sekalipun.


2. WAKTU SOLAT
- Waktu solat bagi seluruh bandar-bandar besar dunia, waktu solat akan auto update dan boleh juga ditambah kordinat bandar baru dengan mudah.


3. TULIS NAMA
- anda boleh tulis nama anda atau apa sahaja sehingga 7 huruf. dan boleh memilih samaada ingin memaparkan di depan skrin atau tidak.


4. PENANDA AL QURAN
- jam sudah dilengkapi dengan nama surah dan no ayat. hanya perlu pilih surah mana dan ayat berapa yang kita baca.


5. KALENDAR HIJRAH DAN MASIHI
- anda boleh memilih samaada mahu paparan kalendar hijrah atau masihi yang berada di mood utama jam.


6. DWI-BAHASA
- jam ini memberikan anda pilihan samaada mahu menggunakan Bahasa Arab atau Bahasa Inggeris.


7. ALARM
- selain alarm waktu solat. jam ini juga dilengkapi dengan aplikasi penggera jam biasa.


8. STOPWATCH
- kiraan dari 0.1 saat hingga 9 jam.


9. MOON AGE
- anda boleh mengetahui umur semasa bulan.


10. BATERI INDIKATOR
- akan menunjukkan kadar bateri semasa.


11. AUTOMATIK KOMPASS
- anda juga boleh mengetahui kedudukan darjah semasa dan mencari arah mata angin menggunakan jam ini.


12. DAYLIGHT SAVING TIME ( DST )
- untuk menurangkan waktu semasa 1 jam atau mempercepat 1 jam.


13. TAQWEEM
- jam ini dilengkapi dengan 6 cara kiraan waktu solat utama dunia. di Malaysia kita pilih EGYPT.


14. TIME DISPLAY
- boleh pilih ikut kesesuaian sistem 12/24


15. AZAN SAFETY
- boleh betulkan jika waktu solat yang dipaparkan lari seminit dua.


16. LAMPU LED HIJAU
- lampu led hijau yang sangat terang dalam keadaan gelap.


17. WATER RESISTANCE ( 30 M)


SPESIFIKASI TEKNIKAL


Berat :130g
Diameter :41mm
Ketebalan : 13.50mm
Panjang : 235mm



Brand: BURUJ


ADAKAH JAM INI MEMILIKI JAMINAN?

YA!


KAMI BERIKAN JAMINAN SATU TAHUN KEPADA ANDA

Bermula dari tarikh pembelian.


BONUS ISTIMEWA
 Kotak yang sangat menarik - sesuai untuk hadiah



JUGA SEBAGAI COUPLE SET
LEBIH JIMAT!







Dengan memiliki Jam Tangan Azan | Jam Tangan Auto Kiblat bukan sahaja anda bakal mempunyai sebuah jam yang sporty, menarik dan berteknologi tinggi malah anda mengikut segala yang anda perlukan bagi seorang Muslim Sejati.


Mengapa tidak hadiahkan jam tangan ini untuk diri anda sendiri?
Malah anda boleh hadiahkan jam ini kepada orang-orang anda anda sayangi, tidak kiralah ibu bapa, suami, mahupun rakan dan saudara mara anda.


Bukan sahaja hadiah yang amat bermakna, 
malah ianya mendatangkan manfaat kepada mereka sambil anda memperoleh ganjaran pahala atas hadiah yang amat bermanfaat bagi seorang Muslim.


Insha Allah


Berita Baik buat anda semua!


PROMOSI 25% !!!


Harga kali ini BEST! LEBIH DARI MAMPU MILIK! 


Harga Asal : RM 289 ( EXCLUDE POSTAGE) 
Harga Promosi : RM 249 (FREE POSTAGE)



NAK LAGI PENJIMATAN?


COUPLE SET : 2 X RM 249

COUPLE SET : 2 X RM 239 = RM 478 SAHAJA!!




Pakej ini sangat menguntungkan customer! Insha Allah. 
.
Dan, yang lebih menarik! Sepanjang Projek ini, setiap pembelian di atas satu resit, PELANGGAN BERPELUANG UNTUK MENANG CABUTAN BERTUAH PAKEJ UMRAH BERSAMA USTAZ DASUKI YANG BERNILAI RM7500!




APA KATA PELANGGAN MENGENAI JAM TANGAN AZAN
BURUJ RAMADHAN KAMI?










BERMINAT?


UNTUK TEMPAHAN



SILA WHATSAPP

<BURUJ> KE 018-9100 852
<BURUJ> KE 018-9100 852
<BURUJ> KE 018-9100 852
Read More...