Tuesday, October 03, 2017

Momentum Bekerja dari Rumah

Publish on : Tuesday, October 03, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , ,
Bismillah..

Menjadi seorang suri dan berniaga dari rumah sepenuh masa bukanlah mudah. Jika di ofis, selama 8 jam bekerja tiada yang mengganggu urusan kerja kita. Jika ada, biasanya ia melibatkan kerja adhoc atau panggilan kecemasan dari pelanggan. Tiada rutin dalam kerja, kena asuh anak, melayan karenah mereka atau lain-lain kerja rumah. Anda hanya tumpukan sepenuh perhatian pada kerja dan mampu menyiapkan kerja pada waktu yang ditetapkan. Sebaliknya menjadi seorang ibu, mengasuh anak-anak, dari bayi berusia 7 bulan hingga anak berumur 7 tahun sangat mencabar. 

Saya berharap agar dapat menguruskan kerja dan urusan keluarga dengan lebih baik. Tujuan berniaga ialah untuk membantu kewangan keluarga. Dengan hanya suami berkerja ianya sukar buat kita semua. Tinggal di bandar, walau berbelanja di kedai taman sahaja menelan RM50 ke atas cumalah beberapa barang runcit. Saya amat-amat berdoa agar Allah terus merahmati perniagaan ini sehinggalah anak-anak dewasa. Pada masa sama, saya berhasrat untuk menggunakan keuntungan perniagaan ini bagi membantu NGO amal till jannah, sebuah organisasi medium bersedekah. Semoga setiap usaha kita semua bukan sahaja menguntungkan diri kita di dunia tetapi juga di akhirat.

Mari berkenalan dengan Amal till Jannah (ATJ) anda boleh lewati website mereka di www.amaltilljannah.com Alhamdulillah, website ATJ ini juga diselanggarakan oleh saya sendiri. Saya amat bersyukur belajar kelas blog di ABDR kerana dengan belajar blog, sekarang saya memiliki banyak kedai blog dan dapat membantu insan-insan lain yang memerlukan khidmat membuat blog. 

Kelas blog ABDR berjalan secara online sahaja. Jadi anda tidak perlu risau harus menghadiri kelas ini jauh dari rumah anda :)

No comments:

Post a Comment