Tuesday, December 19, 2017

Mudahnya Membuat Scramble Egg. Jom Cuba!

Publish on : Tuesday, December 19, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , ,
Assalamualaikum


Bismillah. 


Breakfast sihat dan cepat. Bagi anak-anak yang mahukan makanan yang segera. Memang telur ajelah protein terbaik. Bayi saya yang 10 bulan itu pun boleh makan. hehe. Alhamdulillah.

Mari kita cuba Resepi Scramble Egg ni. Sangat cepat disediakan ramuannya juga mudah. Saya pernah kata begini pada suami saya.. 

"susah ya pa nak buat scramble egg. Kena ada alat dia tu kan.."

So suami saya jawab.. "senang ajelah. tak payah pakai apa-apa alat nak goncangkan scramble egg tu"

Ini gara-gara saya terlihat di youtube ada alat memasak scramble egg tu. haha. Suami pernah kerja di MC Donald semasa zaman belajar. Jadi ya.. dia tahu memasaknya.. tapi tak pernah masakkan pun!

Okaylah. Rupanya memang senang. Anda hanya perlukan air sahaja untuk jadikan telur ni daripada telur dada ke scramble egg. (apa panggilan bahasa melayu eh scramble egg ni?)


Resepi Scramble Egg


Telur (berapa biji ikut kesesuaian anda)
Lada sulah
Garam
Bawang dicincang dadu
Tomato dicincang dadu



Macam nak jadi telur dadar dah kan!


Letakkan sedikit air. Jadi minyak bercampur dengan air. Korang jangan letak air awal-awal masak minyak sedang panas. karang haaaa



Jadi! Tak perlu masak lama. Cukup ianya sudah masak. Angkat dan hidangkan.

Scramble egg ni boleh dan sedap dimakan begitu sahaja. Letak sos sikit. uwaaa. marvelous. Juga boleh dimakan bersama roti kosong. 


Alhamdulillah. Bukan anak sahaja suka, kucing si Elizabeth pun makan sekali.. alahai.. lapar sangat la tu. 


Selamat mencuba! 

No comments:

Post a Comment