Thursday, July 19, 2018

Aku, Hidupku dan Rumahtangga

Publish on : Thursday, July 19, 2018 There is : 0 Comments Labels : , , ,
Assalamualaikum

Apa kabar semua?

Sepertinya jarang menulis catatan harian. Meluahkan dan menceritakan kisah hidup atau gelaran diari merupakan perkara paling sukar untuk saya lakukan. Pernah dahulu saya cuba memiliki sebuah diari, namun akhirnya tidak digunakan. Walau ada banyak kisah untuk ditulis, saya nampaknya lebih gemar memilih monolog berbanding dituliskan ke dalam diari. 

Begitulah sehingga ada blog ni, untuk sekadar bercerita walaupun ada banyak kisah yang boleh dikongsi terasa sukar pula. Ada pemikiran yang kalau saya tulis apakah sampai mesejnya bagi kalian? Apakah kisah ini memberi manfaat? Bila mana banyak berfikir, maka lebih banyaklah yang terpendam. 

Sudah hampir setahun saya menghabiskan pengajian di peringkat Master. Kejap nak kerja, kejap tak mahu kerja. Bila lihat anak yang masih kecil, saya tak sampai hati untuk keluar bekerja. Lagi-lagi anak kecil saya masih menyusu badan. Dalam perniagaan yang kita sendiri DIY belajar, mentelaah adakalanya menjadi perniagaan kita untungnya lumayan adakalanya tidak. Sakitnya ada bila masa dan kerja rumah terlalu banyak hingga kita kepenatan untuk berfikir. 

Sekarang hampir setiap hari jam 9-10 malam saya sudah lelap. Letih sangat setiap hari tau. Mungkin kerana anak kecil ini terlalu aktif dan terlalu kerap bergayut, makan pula selera saya setiap hari makin turun. Tapi kenapakah berat tak turun-turun.. hehehe. Harapan sungguh ni tau nak turunkan bawah 45kilo. Rindunya kurus zaman sebelum kahwin, time tu berat saya dalam sekitar 41-43 kilo sahaja. Sekarang 48-50 kilo. hmmm.. susah rupanya nak turunkan berat badan bila dah naik, lagi2 nafsu makan nasi la kurang, nafsu makan makanan manis tak kurang-kurang. 

Walau apa jua kalian sedang lakukan sekarang ini. Pedih. Penat. Kurangkan merungut. Lebihkan bersyukur. Banykkan senyuman :)

Insha Allah, apa jua kita lakukan kita akan rasa senang hati. Jika kalian yang sedang membaca sedang rasa stress akan rumah tangga, nak uruskan rumahlah, anak ramai, kerja lagi. bisnes lagi.. memang akan stress

Kalian harus cari titik kebahagiaan dari situ kalian akan jumpa cara untuk melenyapkan stress kalian dengan kesibukan, hiruk pikuk dan hati yang pecah. Pasangan kita ada yang sempurna, ada yang separuh sempurna, ada yang membuatkan kita seperti mahu hilangkan diri. Jadi carilah satu titik kebahagiaan. Insha Allah, kalian akan rasa bahagia walau teruk pun badai melanda. 

Allah itu ada maka kebahagiaan pasti ada. Minta, dan berdoa. Insha Allah
Read More...

PROTIVE MIXED FRUIT DRINK DMS360

Publish on : Thursday, July 19, 2018 There is : 0 Comments Labels : , , , ,

PROTIVE MIXED FRUIT DRINK

Khasiat Minuman PROTIVE BY DMS



Membersihkan usus dan detoksifikasi
Mengatasi radang dan sakit sendi
Mengawal berat badan
Memulihkan luka luaran dan dalaman
Merawat kulit serta mencerahkan kulit
Melambatkan kesan penuaan
Membakar lemak dan menurunkan berat badan
Melancarkan aliran darah
Mengawal kolestrol dan gula dlm darah
Mengatasi lelah dan alahan
Mencegah dan merawat ketumbuhan kanser
Membantu mengawal kencing manis
Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh
Membantu merawat sakit kepala dan migrain
Membantu mencegah mata dari rabun
Meningkatkan sistem imun dan daya tahan penyakit
Membantu membuang angin dalam badan
Membantu mengurangkan kebas kaki dan badan


Ramuan Protive DMS

➤ Manggis
Menyokong Kesihatan Kardiovaskular & Paras Kolestrol

➤ Acai Berry
Menyokong Sistem Imun

➤ Cranberry
Menyokong Kesihatan Saluran Kencing

➤ Teh Hijau
Membakar Lemak dan Membantu Pelangsingan Badan

➤ Blueberry
Menyokong Kesihatan Mata dan Penglihatan

➤ Biji Anggur
Mengawal Penyakit dan Kemerosotan Diei

➤ Delima
Kecantikan dan Mengawal Diabetes

➤ Roselle
Mengawal Hipertensi

➤ Tomato
Menyokong Kesihatan Prostat

➤ Kulit Pain
Menyokong Kesihatan Sendi

➤ Durian Belanda
Anti Kanser

➤ Astaxanthin
Awet Muda & Anti Penuaan






Harga Protive

RM150/500 ML sahaja

Beli 3 ke atas
RM135/sebotol

Jimat RM15 sebotol

Testimoni Pengguna Protive by DMS360

















Cara Makan :

ambil 30ml 2 kali satu hari masa perut kosong.
Pagi bangun tidur terus minum dan malam sebelum tidur


Siapa Boleh Amalkan Protive?

- Kanak-kanak
- Wanita dan Lelaki




Untuk tempahan segera, boleh terus hubungi kami di whatsapp 01891008652 atau klik link www.wasap.my/60189100852/protive
Read More...

Tuesday, July 17, 2018

Blanket Sauna Kurus & Detox Badan Berkualiti Tebal Kedap Wap Tidak Radang Kulit

Publish on : Tuesday, July 17, 2018 There is : 1 Comments Labels : , , , , , ,
"Dulu selalu ber 'sauna' kat spa. .

Suka mandi wap berherba. Lepas keluar dari sauna beg rasa freshhhh sgt. . Masalah lenguh badan, kebas kaki tangan , tak ada selera makan, tidur tak lena, senggugut, haid tak teratur, migrain dan stress memang dah lega sekarang. Macam tak percaya kan! Hanya bersauna dengan ramuan herba  ..mak ai ...hambat angin satu badan!

Lepas sauna badan, boleh bertangas rahim dengan herba Terapi Feminin yg super ohsem ni pulak. Sangat membantu mengatasi masalah keputihan, gatal-gatal vagina, buasir dan mengecutkan rahim. .

. . Tu la kan. .  nk 'spend' banyak-banyak masa kat spa mmg tak sempat, as mommy yang bekerjaya sangat 'superbusy! Sejak saya guna 'sauna blanket' di rumah.. Suka-suka je bila nak bersauna dan bertangas. .

SERIUS BEST !!!"

Set sauna blanket ni jadi pilihan terbaik  kerana :-

👍🏻 Kain yg kalis air & udara, wap herba terkumpul dalam blanket
👍🏻 Boleh bersauna bila-bila masa je kat rumah
👍🏻 Boleh dicuci dan mudah disimpan
👍🏻 Boleh bawa ke mana saja atau travelling
👍🏻 Selesa
👍🏻 Kain berkualiti dan tahan lasak

MANFAAT BERSAUNA HERBA :

💡 Melancarkan perjalanan darah
💡 Membuang angin dalam badan
💡Memecahkan lemak
💡Merawat kebas-kebas
💡 Meringankan sakit pinggang
💡Tidur yg lebih lena
💡Menghilangkan stress
💡Merawat migrain
💡Membetulkan sistem haid yg tidak teratur
💡Menurunkan berat badan

blanket sauna
Blanket Sauna / Tangas

RM 90.00

Postage :
MYR12 SM
MYR17 SS


home sauna
SET HOME SAUNA

📌Blanket sauna RM 90.00
📌Terapi Feminin (tangas) RM 45.00
📌Terapi Spa (mandian herba) RM 65.00

RM 180.00 (Jimat RM 20.00)

Postage:
MYR12 sm
MYR17 ss


Untuk Pembelian Terus melalui:


[WHATSAPP] 018-9100 852



#sauna #saunadirumah #saunasteam #mandianherba #mandianherbabersalin #bertangas #tangas #setberpantang #setbersalin #bersalin #setbersalinasas #berpantangsendiri #bersalinnormal #bersalinceazer #mandianibuberpantang #mandianspa
Read More...

Cara Penyediaan Tangas Kering Terapi Feminin (Herba Tangas)

Amalan bertangas adalah amalan yang telah diamalkan sejak beratus tahun dahulu. Ia lazimnya dilakukan oleh wanita selepas bersalin selain bertungku untuk mengecutkan kembali bengkak-bengkak yang disebabkan proses bersalin sekaligus merawat bahagian intim wanita.

Bertangas Bukan Untuk Orang Lepas Bersalin Sahaja


Namun, ramai yang tidak tahu, umumnya rawatan bertangas ini juga boleh dilakukan oleh wanita-wanita biasa yang masih dara, terutamanya sebaik selepas haid… tidak terhad kepada mereka yang sudah melahirkan anak sahaja.

Bertangas kering atau lebih mudah dipanggil bertangas herba itu hanya menggunakan batu sungai sebagai keperluan utama tangasnya yang kemudian dipanaskan seterusnya diletakkan di atas bahan atau ramuan herba semula jadi terpilih.

1. Panaskan batu selama 15 -30 minit

2. Bancuh herba tangas Terapi Feminin bersama dgn limau purut/limau nipis

3. Masukkn batu ke dlm bekas. Bahagian kena api dihalakan ke atas

4. Tuangkan Terapi Feminin yg dah dibancuh tadi ke atas batu

5. Letak batu di dlm kerusi tangas.

6. Sarungkan blanket sauna dan duduk di atas kerusi dan bertangas selama 30 minit.



Selamat mencuba!













Read More...

Set Sauna Herba dan Tangas - Spa Sauna dari Rumah Sendiri

Bismillah. .

"Dulu selalu ber 'sauna' kat spa. .

Suka mandi wap berherba. Lepas keluar dari sauna beg rasa freshhhh sgt. . Masalah lenguh badan, kebas kaki tangan , tak ada selera makan, tidur tak lena, senggugut, haid tak teratur, migrain dan stress memang dah lega sekarang. Macam tak percaya kan! Hanya bersauna dengan ramuan herba ..mak ai ...hambat angin satu badan!

Lepas sauna badan, boleh bertangas rahim dengan herba Terapi Feminin yg super ohsem ni pulak. Sangat membantu mengatasi masalah keputihan, gatal-gatal vagina, buasir dan mengecutkan rahim. .

. . Tu la kan. . nk 'spend' banyak-banyak masa kat spa mmg tak sempat, as mommy yang bekerjaya sangat 'superbusy! Sejak saya guna 'sauna blanket' di rumah.. Suka-suka je bila nak bersauna dan bertangas. .

SERIUS BEST !!!"

Set sauna blanket ni jadi pilihan terbaik kerana :-
  •  Kain yg kalis air & udara, wap herba terkumpul dalam blanket
  •  Boleh bersauna bila-bila masa je kat rumah
  •  Boleh dicuci dan mudah disimpan
  •  Boleh bawa ke mana saja atau travelling
  •  Selesa
  •  Kain berkualiti dan tahan lasak
Manfaat Bersauna Herba:
  • Melancarkan perjalanan darah
  • Membuang angin dalam badan
  • Memecahkan lemak
  • Merawat kebas-kebas
  • Meringankan sakit pinggang
  • Tidur yg lebih lena
  • Menghilangkan stress
  • Merawat migrain
  • Membetulkan sistem haid yg tidak teratur
  • Menurunkan berat badan
Cara Bersauna Herba:

Langkah 1
Rebus bunjut mandian ini bersama 1 atau 2 liter air sehingga mendidih. 

Langkah 2
Letakkan periuk di bawah kerusi yang berlubang agar wap yang terhasil boleh dirasai. Sarungkan blanket tangas dari aras pinggang ke bawah menutupi kerusi dan duduk bertenang di atas kerusi tadi.

Boleh diulang guna sehingga hilang bau dan warna.

Cara simpan:
Jemur kering atau simpan dalam peti sejuk

Ramuan Mandian Herba:

Kandungan herba-herba tempatan seperti daun capa, meringan, serai wangi, sirih, balik angin, lemuni dan garam bukit

Manfaat Bertangas Rahim

Ramuan akar kayu yg digunakan sebagai herba tangas yg mampu :
  • Berkesan mereda dan mengurangkan ketidakselesaan dan kembung perut yang berkait dengan datangnya haid. Mengurangkan "heavy menses"
  • Kitaran haid menjadi normal
  • Mempercepatkan pemulihan luka dan mengecutkan rahim selepas bersalin
  • Mencegah berlakunya tombong atau buasir
  • Mengubati jangkitan yis/ fungi pada alat sulit yang menyebabkan bau kurang enak
  • Meredakan simptom menopause
  • Mengecutkan rahim
  • Merapatkan faraj yang longgar
  • Mengatasi masalah keputihan / prolaps
  • Merawat buasir
Cara Bertangas Rahim:

Langkah 1
Hanya perlu rebus 3 sudu serbuk tangas ni dalam periuk berisi 500 ml air. Dalam periuk nasi pon boleh.

Langkah 2
Letakkan periuk di bawah kerusi yang berlubang agar wap yang terhasil boleh dirasai. Sarungkan blanket tangas dari aras pinggang ke bawah menutupi kerusi dan duduk bertenang di atas kerusi tadi.

Langkah 3
Ketika duduk lakukan senaman kegel untuk menguatkan otot di bahagian perananakan. Bertangas lebih kurang 15 - 20 minit.


Untuk wanita yang sudah berkahwin digalakkan bertangas di penghujung waktu period manakala anak dara pula sebelum waktu kedatangan haid. Wanita yang sudah menopause juga mendapat manfaat dari bertangas kerana faktor kekeringan akibat penurunan mendadak estrogen , bertangas basah amat sesuai untuk memberi kelembapan dan memulihkan masalah keputihan.

Ramuan Tangas Herba:

Serai wangi, kunyit, manjakani, inai, cekur, genggam fatimah, habatussauda, sirih, akar kayu dan garam bukit

SET HOME SAUNA

📌Blanket sauna RM 90.00
📌Terapi Feminin (tangas) RM 45.00
📌Terapi Spa (mandian herba) RM 65.00


RM 180.00 (Jimat RM 20.00)


Postage:
MYR12 sm
MYR17 ss


Untuk Pembelian Terus melalui:


[WHATSAPP] 018-9100 852



Pilihan terbaik untuk semua wanita yang mementingkan kesihatan emosi, fizikal dan dalaman.

Dapatkan hari ini sementara harga masih PROMOSI

Harga promosi boleh ditamatkan pada bila-bila masa sahaja.



Read More...

[Buruj Watches] Jam Tangan Azan dan Automatik Kompas Kiblat Buruj Ramadhan

Publish on : Tuesday, July 17, 2018 There is : 0 Comments Labels : , ,


PERHATIAN] NAK JAM TANGAN BERKUALITI DENGAN FUNGSI ALARM SOLAT DAN AUTO KIBLAT TANPA DATA INTERNET DENGAN HARGA MAMPU MILIK?"
.
.
"KHAS UNTUK MEREKA YANG MAHU UBAH HIDUP DENGAN MENGUTAMAKAN SOLAT, PERBAIKI DIRI DENGAN JAM MENUJU KEJAYAAN - TIDAK KIRALAH APA PANGKAT ANDA"
.
.
Miliki jam tangan istimewa dengan ciri-ciri islamik:
.
APLIKASI CANGGIH YANG MEMBUATKAN ANDA TERUJA UNTUK MEMILIKINYA! 
•••
 Kompas Auto Kiblat Sepantas 2.79 SAAT!
 Waktu Solat Seluruh Dunia
 Tulis Nama Maksima 7 Huruf
 Penanda Al-Quran
⏰ Alarm Solat Azan (Bunyi Beep)
 Kalendar Hijrah & Masihi
 Dwi-Bahasa (EN/AR)
 Taqweem Malaysia
 Water Resistant 30M
 Lampu LED Hijau
⏰ Daily Alarm
⏱ Stopwatch
 Waranti 1 Tahun
.
.
Buruj Ramadhan
.
Harga sebenar RM 249.
SUPER DEAL Price RM 189. (JIMAT RM 60!). Harga ini bakal tamat bila-bila masa sahaja :)
.

"SIAPA YANG MENJAGA SOLATNYA, ALLAH JAGA KEHIDUPANNYA... Insha Allah"
.
Jangan takut laburkan wang anda untuk miliki jam tangan menuju kejayaan❤
.
.
Apa kata pelanggan kami yang lepas?
.
"Saran saya kepada semua.. milikilah jam ini. tidak rugi.. dimana kita berada..waktu solat pasti kita ingat.. arah kiblat juga. Dulu saya penggemar banyak jam.. akhirnya saya jual semua dan sekarang cuma jam ini sahaja yang saya pakai"
~Pn. Aniq Danish Qaseh
.
Anda akan dapat PERCUMA
 Kupon baucer berharga RM10
 Beg kotak exclusive bernilai RM10
 Postage seluruh Malaysia bernilai RM10 Sem/ RM 13 SS
 Warranty selama 12 bulan
.
.
Hari ni memang kami masih ada stok. Tapi esok lusa belum tentu. Booking sekarang!!
.
.
Untuk tempahan Whatsapp 018-9100 852 atau berbelanja di kedai shopee (boleh pakai kredit kad tahuu) ... www.shopee.com.my/emmemarina
.
.
#jamtanganlelaki #jamtanganwanita  #jamtangansolat #jamtanganrare #jamtanganautokiblat #kompaskiblat #buruj #jamazan #jamsolat #solatawalwaktu #tipskejayaan #bisnesonline
#jamtangangredaa  #kedaijammalaysia #kedaijam #kedaijammurah #kedaijamonline #koleksijamtangan #kedaijamonlinemalaysia #kedaijamtanganonline #kedaijammurahmalaysia #kedaijammalaysiamurah #sayajualjamtangan #sayajualjam #sayajual #sayajualonline #bazarpaknil #bazaarpaknil #sayajualmurah #muslimwear

Status Jam: Semua AVAILABLE

Read More...

[Buruj Watches] Jam Tangan Azan dan Automatik Kompas Kiblat Buruj Exclusive

Publish on : Tuesday, July 17, 2018 There is : 0 Comments Labels : , , , ,


PERHATIAN] NAK JAM TANGAN BERKUALITI DENGAN FUNGSI ALARM SOLAT DAN AUTO KIBLAT TANPA DATA INTERNET DENGAN HARGA MAMPU MILIK?"
.
.
"KHAS UNTUK MEREKA YANG MAHU UBAH HIDUP DENGAN MENGUTAMAKAN SOLAT, PERBAIKI DIRI DENGAN JAM MENUJU KEJAYAAN - TIDAK KIRALAH APA PANGKAT ANDA"
.
.
Miliki jam tangan istimewa dengan ciri-ciri islamik:
.
APLIKASI CANGGIH YANG MEMBUATKAN ANDA TERUJA UNTUK MEMILIKINYA! 
•••
 Kompas Auto Kiblat Sepantas 2.79 SAAT!
 Waktu Solat Seluruh Dunia
 Tulis Nama Maksima 7 Huruf
 Penanda Al-Quran
⏰ Alarm Solat Azan (Bunyi Beep)
 Kalendar Hijrah & Masihi
 Dwi-Bahasa (EN/AR)
 Taqweem Malaysia
 Water Resistant 30M
 Lampu LED Hijau
⏰ Daily Alarm
⏱ Stopwatch
 Waranti 1 Tahun
.
.
Buruj Exclusive
.
Harga sebenar RM 289.
SUPER DEAL Price RM 249 (JIMAT RM 40!). Harga ini bakal tamat bila-bila masa sahaja :)
.

"SIAPA YANG MENJAGA SOLATNYA, ALLAH JAGA KEHIDUPANNYA... Insha Allah"
.
Jangan takut laburkan wang anda untuk miliki jam tangan menuju kejayaan❤
.
.
Apa kata pelanggan kami yang lepas?
.
"Saran saya kepada semua.. milikilah jam ini. tidak rugi.. dimana kita berada..waktu solat pasti kita ingat.. arah kiblat juga. Dulu saya penggemar banyak jam.. akhirnya saya jual semua dan sekarang cuma jam ini sahaja yang saya pakai"
~Pn. Aniq Danish Qaseh
.
Anda akan dapat PERCUMA
- Kupon baucer berharga RM10
- Beg kotak exclusive bernilai RM10
- Postage seluruh Malaysia bernilai RM10 Sem/ RM 13 SS
- Warranty selama 12 bulan
.
.
Hari ni memang kami masih ada stok. Tapi esok lusa belum tentu. Booking sekarang!!
.
.
Nak tempah Buruj Exclusive?

Whatsapp 0189100852 atau menempah di kedai shopee www.shopee.com.my/emmemarina
.
#jamtanganlelaki #jamtanganwanita  #jamtangansolat #jamtanganrare #jamtanganautokiblat #kompaskiblat #buruj #jamazan #jamsolat #solatawalwaktu #tipskejayaan #bisnesonline
#jamtangangredaa  #kedaijammalaysia #kedaijam #kedaijammurah #kedaijamonline #koleksijamtangan #kedaijamonlinemalaysia #kedaijamtanganonline #kedaijammurahmalaysia #kedaijammalaysiamurah #sayajualjamtangan #sayajualjam #sayajual #sayajualonline #bazarpaknil #bazaarpaknil #sayajualmurah #muslimwear


Status Jam: Available


Khas buat anda:

Couple set Hanya RM 470 sahaja. Boleh couple black-black atau black - silver.

Read More...

[Libo Spa] Terapi Feminin Herba Tangas Kering dan Basah Untuk Wanita Sedang Berpantang Dan Mempunyai Masalah Wanita




#ideaterapifeminin

TERAPI FEMININ (HERBA TANGAS)

====================
Ramuan akar kayu yg digunakan sebagai herba tangas yg mampu :

🍂 Berkesan mereda dan mengurangkan ketidakselesaan dan kembung perut yang berkait dengan datangnya haid.
🍂 Menstabilkan kitaran haid menjadi normal 
🍂 Mempercepatkan pemulihan luka dan mengecutkan rahim selepas bersalin
🍂 Mencegah berlakunya tombong atau buasir 
🍂 Mengubati jangkitan yis/ fungi pada alat sulit yang menyebabkan bau kurang enak
🍂 Meredakan simptom menopause
🍂 Mengatasi masalah keputihan/ prolaps
🍂 Merawat buasir

Cara penggunaan
===============

Terapi Feminin ini boleh dijadikan sebagai tangas basah atau kering.


Step 1
Hanya perlu masukkan 1 sudu  kecil serbuk tangas ni dalam bekas berisi  500 ml air panas.

Step 2
Letakkan air campuran herba tangas tadi di bawah kerusi yang berlubang agar wap yang terhasil boleh dirasai. Sarungkan blanket tangas atau kain batik dari aras pinggang ke bawah menutupi kerusi dan duduk bertenang di atas kerusi tadi.

Step 3
Ketika duduk lakukan senaman kegel untuk menguatkan otot di bahagian perananakan. Bertangas lebih kurang 15 - 20 minit.

Air rebusan herba ini juga boleh digunakan sebagai basuhan vagina bagi ibu lepas bersalin agar luka jahitan bersalin cepat sembuh dan lakukan bertangas setelah nifas kering.


Untuk wanita yang sudah berkahwin dan remaja  digalakkan bertangas di penghujung waktu period. . Wanita yang sudah menopause juga boleh bertangas bagi mendapat manfaat dari bertangas kerana faktor kekeringan akibat penurunan mendadak estrogen, bertangas basah amat sesuai untuk memberi kelembapan dan memulihkan masalah keputihan.


Ramuan Herba Tangas: 

Nenas batu, sirih, manjakani, halba, cekur, genggam fatimah, inai, habatussauda, dan garam bukit

Berat 50 gm



Harga : RM 45.00
Postage : RM 8 SEM/ RM 12 SEM








Read More...