Tuesday, July 17, 2018

Set Sauna Herba dan Tangas - Spa Sauna dari Rumah Sendiri

Bismillah. .

"Dulu selalu ber 'sauna' kat spa. .

Suka mandi wap berherba. Lepas keluar dari sauna beg rasa freshhhh sgt. . Masalah lenguh badan, kebas kaki tangan , tak ada selera makan, tidur tak lena, senggugut, haid tak teratur, migrain dan stress memang dah lega sekarang. Macam tak percaya kan! Hanya bersauna dengan ramuan herba ..mak ai ...hambat angin satu badan!

Lepas sauna badan, boleh bertangas rahim dengan herba Terapi Feminin yg super ohsem ni pulak. Sangat membantu mengatasi masalah keputihan, gatal-gatal vagina, buasir dan mengecutkan rahim. .

. . Tu la kan. . nk 'spend' banyak-banyak masa kat spa mmg tak sempat, as mommy yang bekerjaya sangat 'superbusy! Sejak saya guna 'sauna blanket' di rumah.. Suka-suka je bila nak bersauna dan bertangas. .

SERIUS BEST !!!"

Set sauna blanket ni jadi pilihan terbaik kerana :-
  •  Kain yg kalis air & udara, wap herba terkumpul dalam blanket
  •  Boleh bersauna bila-bila masa je kat rumah
  •  Boleh dicuci dan mudah disimpan
  •  Boleh bawa ke mana saja atau travelling
  •  Selesa
  •  Kain berkualiti dan tahan lasak
Manfaat Bersauna Herba:
  • Melancarkan perjalanan darah
  • Membuang angin dalam badan
  • Memecahkan lemak
  • Merawat kebas-kebas
  • Meringankan sakit pinggang
  • Tidur yg lebih lena
  • Menghilangkan stress
  • Merawat migrain
  • Membetulkan sistem haid yg tidak teratur
  • Menurunkan berat badan
Cara Bersauna Herba:

Langkah 1
Rebus bunjut mandian ini bersama 1 atau 2 liter air sehingga mendidih. 

Langkah 2
Letakkan periuk di bawah kerusi yang berlubang agar wap yang terhasil boleh dirasai. Sarungkan blanket tangas dari aras pinggang ke bawah menutupi kerusi dan duduk bertenang di atas kerusi tadi.

Boleh diulang guna sehingga hilang bau dan warna.

Cara simpan:
Jemur kering atau simpan dalam peti sejuk

Ramuan Mandian Herba:

Kandungan herba-herba tempatan seperti daun capa, meringan, serai wangi, sirih, balik angin, lemuni dan garam bukit

Manfaat Bertangas Rahim

Ramuan akar kayu yg digunakan sebagai herba tangas yg mampu :
  • Berkesan mereda dan mengurangkan ketidakselesaan dan kembung perut yang berkait dengan datangnya haid. Mengurangkan "heavy menses"
  • Kitaran haid menjadi normal
  • Mempercepatkan pemulihan luka dan mengecutkan rahim selepas bersalin
  • Mencegah berlakunya tombong atau buasir
  • Mengubati jangkitan yis/ fungi pada alat sulit yang menyebabkan bau kurang enak
  • Meredakan simptom menopause
  • Mengecutkan rahim
  • Merapatkan faraj yang longgar
  • Mengatasi masalah keputihan / prolaps
  • Merawat buasir
Cara Bertangas Rahim:

Langkah 1
Hanya perlu rebus 3 sudu serbuk tangas ni dalam periuk berisi 500 ml air. Dalam periuk nasi pon boleh.

Langkah 2
Letakkan periuk di bawah kerusi yang berlubang agar wap yang terhasil boleh dirasai. Sarungkan blanket tangas dari aras pinggang ke bawah menutupi kerusi dan duduk bertenang di atas kerusi tadi.

Langkah 3
Ketika duduk lakukan senaman kegel untuk menguatkan otot di bahagian perananakan. Bertangas lebih kurang 15 - 20 minit.


Untuk wanita yang sudah berkahwin digalakkan bertangas di penghujung waktu period manakala anak dara pula sebelum waktu kedatangan haid. Wanita yang sudah menopause juga mendapat manfaat dari bertangas kerana faktor kekeringan akibat penurunan mendadak estrogen , bertangas basah amat sesuai untuk memberi kelembapan dan memulihkan masalah keputihan.

Ramuan Tangas Herba:

Serai wangi, kunyit, manjakani, inai, cekur, genggam fatimah, habatussauda, sirih, akar kayu dan garam bukit

SET HOME SAUNA

📌Blanket sauna RM 90.00
📌Terapi Feminin (tangas) RM 45.00
📌Terapi Spa (mandian herba) RM 65.00


RM 180.00 (Jimat RM 20.00)


Postage:
MYR12 sm
MYR17 ss


Untuk Pembelian Terus melalui:


[WHATSAPP] 018-9100 852



Pilihan terbaik untuk semua wanita yang mementingkan kesihatan emosi, fizikal dan dalaman.

Dapatkan hari ini sementara harga masih PROMOSI

Harga promosi boleh ditamatkan pada bila-bila masa sahaja.



No comments:

Post a Comment