Showing posts with label Mandian herba. Show all posts
Showing posts with label Mandian herba. Show all posts

Tuesday, July 17, 2018

Set Sauna Herba dan Tangas - Spa Sauna dari Rumah Sendiri

July 17, 2018 0 Comments
Bismillah. .

"Dulu selalu ber 'sauna' kat spa. .

Suka mandi wap berherba. Lepas keluar dari sauna beg rasa freshhhh sgt. . Masalah lenguh badan, kebas kaki tangan , tak ada selera makan, tidur tak lena, senggugut, haid tak teratur, migrain dan stress memang dah lega sekarang. Macam tak percaya kan! Hanya bersauna dengan ramuan herba ..mak ai ...hambat angin satu badan!

Lepas sauna badan, boleh bertangas rahim dengan herba Terapi Feminin yg super ohsem ni pulak. Sangat membantu mengatasi masalah keputihan, gatal-gatal vagina, buasir dan mengecutkan rahim. .

. . Tu la kan. . nk 'spend' banyak-banyak masa kat spa mmg tak sempat, as mommy yang bekerjaya sangat 'superbusy! Sejak saya guna 'sauna blanket' di rumah.. Suka-suka je bila nak bersauna dan bertangas. .

SERIUS BEST !!!"

Set sauna blanket ni jadi pilihan terbaik kerana :-
  •  Kain yg kalis air & udara, wap herba terkumpul dalam blanket
  •  Boleh bersauna bila-bila masa je kat rumah
  •  Boleh dicuci dan mudah disimpan
  •  Boleh bawa ke mana saja atau travelling
  •  Selesa
  •  Kain berkualiti dan tahan lasak
Manfaat Bersauna Herba:
  • Melancarkan perjalanan darah
  • Membuang angin dalam badan
  • Memecahkan lemak
  • Merawat kebas-kebas
  • Meringankan sakit pinggang
  • Tidur yg lebih lena
  • Menghilangkan stress
  • Merawat migrain
  • Membetulkan sistem haid yg tidak teratur
  • Menurunkan berat badan
Cara Bersauna Herba:

Langkah 1
Rebus bunjut mandian ini bersama 1 atau 2 liter air sehingga mendidih. 

Langkah 2
Letakkan periuk di bawah kerusi yang berlubang agar wap yang terhasil boleh dirasai. Sarungkan blanket tangas dari aras pinggang ke bawah menutupi kerusi dan duduk bertenang di atas kerusi tadi.

Boleh diulang guna sehingga hilang bau dan warna.

Cara simpan:
Jemur kering atau simpan dalam peti sejuk

Ramuan Mandian Herba:

Kandungan herba-herba tempatan seperti daun capa, meringan, serai wangi, sirih, balik angin, lemuni dan garam bukit

Manfaat Bertangas Rahim

Ramuan akar kayu yg digunakan sebagai herba tangas yg mampu :
  • Berkesan mereda dan mengurangkan ketidakselesaan dan kembung perut yang berkait dengan datangnya haid. Mengurangkan "heavy menses"
  • Kitaran haid menjadi normal
  • Mempercepatkan pemulihan luka dan mengecutkan rahim selepas bersalin
  • Mencegah berlakunya tombong atau buasir
  • Mengubati jangkitan yis/ fungi pada alat sulit yang menyebabkan bau kurang enak
  • Meredakan simptom menopause
  • Mengecutkan rahim
  • Merapatkan faraj yang longgar
  • Mengatasi masalah keputihan / prolaps
  • Merawat buasir
Cara Bertangas Rahim:

Langkah 1
Hanya perlu rebus 3 sudu serbuk tangas ni dalam periuk berisi 500 ml air. Dalam periuk nasi pon boleh.

Langkah 2
Letakkan periuk di bawah kerusi yang berlubang agar wap yang terhasil boleh dirasai. Sarungkan blanket tangas dari aras pinggang ke bawah menutupi kerusi dan duduk bertenang di atas kerusi tadi.

Langkah 3
Ketika duduk lakukan senaman kegel untuk menguatkan otot di bahagian perananakan. Bertangas lebih kurang 15 - 20 minit.


Untuk wanita yang sudah berkahwin digalakkan bertangas di penghujung waktu period manakala anak dara pula sebelum waktu kedatangan haid. Wanita yang sudah menopause juga mendapat manfaat dari bertangas kerana faktor kekeringan akibat penurunan mendadak estrogen , bertangas basah amat sesuai untuk memberi kelembapan dan memulihkan masalah keputihan.

Ramuan Tangas Herba:

Serai wangi, kunyit, manjakani, inai, cekur, genggam fatimah, habatussauda, sirih, akar kayu dan garam bukit

SET HOME SAUNA

📌Blanket sauna RM 90.00
📌Terapi Feminin (tangas) RM 45.00
📌Terapi Spa (mandian herba) RM 65.00


RM 180.00 (Jimat RM 20.00)


Postage:
MYR12 sm
MYR17 ss


Untuk Pembelian Terus melalui:


[WHATSAPP] 018-9100 852



Pilihan terbaik untuk semua wanita yang mementingkan kesihatan emosi, fizikal dan dalaman.

Dapatkan hari ini sementara harga masih PROMOSI

Harga promosi boleh ditamatkan pada bila-bila masa sahaja.



Thursday, May 24, 2018

Kurus dan Buang Toksin dengan Blanket Sauna by Libo Spa Butik

May 24, 2018 0 Comments
Bismillah. .

"Dulu selalu ber 'sauna' kat spa. .

Suka mandi wap berherba. Lepas keluar dari sauna beg rasa freshhhh sgt. . Masalah lenguh badan, kebas kaki tangan , tak ada selera makan, tidur tak lena, senggugut, haid tak teratur, migrain dan stress memang dah lega sekarang. Macam tak percaya kan! Hanya bersauna dengan ramuan herba  ..mak ai ...hambat angin satu badan!

Lepas sauna badan, boleh bertangas rahim dengan herba Terapi Feminin yg super ohsem ni pulak. Sangat membantu mengatasi masalah keputihan, gatal-gatal vagina, buasir dan mengecutkan rahim. .

. . Tu la kan. .  nk 'spend' banyak-banyak masa kat spa mmg tak sempat, as mommy yang bekerjaya sangat 'superbusy! Sejak saya guna 'sauna blanket' di rumah.. Suka-suka je bila nak bersauna dan bertangas. .





SERIUS BEST !!!"

Set sauna blanket ni jadi pilihan terbaik  kerana :-

👍🏻 Kain yg kalis air & udara, wap herba terkumpul dalam blanket
👍🏻 Boleh bersauna bila-bila masa je kat rumah
👍🏻 Boleh dicuci dan mudah disimpan
👍🏻 Boleh bawa ke mana saja atau travelling
👍🏻 Selesa
👍🏻 Kain berkualiti dan tahan lasak

Bagaimana Nak Guna Blanket Sauna ni?


Meh tengok video ni

Cara Guna Blanket Sauna - Senang Sahaja kan?


MANFAAT BERSAUNA HERBA : 


💡 Melancarkan perjalanan darah
💡 Membuang angin dalam badan
💡Memecahkan lemak
💡Merawat kebas-kebas
💡 Meringankan sakit pinggang
💡Tidur yg lebih lena
💡Menghilangkan stress
💡Merawat migrain
💡Membetulkan sistem haid yg tidak teratur
💡Menurunkan berat badan

Manfaat bertangas rahim : 

Ramuan akar kayu yang digunakan sebagai herba tangas yg mampu :
💡 Berkesan mereda dan mengurangkan ketidakselesaan dan kembung perut yang berkait dengan datangnya haid. Mengurangkan "heavy menses"
💡 kitaran haid menjadi normal
💡 Mempercepatkan pemulihan luka dan mengecutkan rahim selepas bersalin
💡 Mencegah berlakunya tombong atau buasir
💡Mengubati jangkitan yis/ fungi pada alat sulit yang menyebabkan bau kurang enak
💡 Meredakan simptom menopause
💡 mengecutkan rahim
💡 mengatasi masalah keputihan / prolaps
💡 merawat buasir

Cara bertangas rahim:
=================

Langkah 1
Hanya perlu rebus 3 sudu serbuk tangas ni dalam periuk berisi 500 ml air. Dalam periuk nasi pon boleh.

Langkah 2
Letakkan periuk di bawah kerusi yang berlubang agar wap yang terhasil boleh dirasai. Sarungkan blanket tangas dari aras pinggang ke bawah menutupi kerusi dan duduk bertenang di atas kerusi tadi.

Langkah 3
Ketika duduk lakukan senaman kegel untuk menguatkan otot di bahagian perananakan. Bertangas lebih kurang 15 - 20 minit.

Untuk wanita yang sudah berkahwin digalakkan bertangas di penghujung waktu period manakala anak dara pula sebelum waktu kedatangan haid. Wanita yang sudah menopause juga mendapat manfaat dari bertangas kerana faktor kekeringan akibat penurunan mendadak estrogen , bertangas basah amat sesuai untuk memberi kelembapan dan memulihkan masalah keputihan.

Ramuan :
Serai wangi, kunyit, manjakani, inai, cekur, genggam fatimah, habatussauda, sirih, akar kayu dan garam bukit

♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️

KOMBO JIMAT SAUNA DAN TANGAS

 SET HOME SAUNA

📌Blanket sauna
📌Terapi Feminin (tangas)
📌Terapi Spa (mandian herba)

Harga : 

MYR150
POS : RM10 SEM/ RM15 SS


Blanket sauna

Harga : 

MYR90
POS : RM10 SEM/ RM15 SS


HERBA TANGAS - BOLEH DIBUAT SEBAGAI TANGAS BASAH ATAU KERING

Terapi Feminin Herba Tangas

Harga :

MYR45
POS : RM8 SEM/ RM12 SS

MANDIAN HERBA DAN SAUNA


Terapi Feminin Herba Tangas

Harga : 

MYR19 Packing Lama
RM25 Packing Baru

POS : RM8 SEM/ RM12 SS



Untuk menempah ada 2 cara:

Anda boleh whatsapp di talian +60189100852

atau jika ada akaun shopee


Jika anda tiada shopee dan baru nak download





Cara Install Shopee Apps

Play Store -> Shopee.MY (Malaysia) -> Daftar akaun -> Mula membeli belah


OK BONUS UNTUK ANDA YANG BELUM ADA SHOPEE DAN NAK GUNA SHOPEE
SAYA ADA REDEEM KOD YANG ANDA BOLEH GUNA TAU

NANTI DAPAT REBATE RM7 BILA SHOPPING KAT SHOPEE

GUNAKAN KOD NI

EMMEM223


Wednesday, September 13, 2017

Terapi Spa Mandian Herba Buat Wanita

September 13, 2017 0 Comments

TERAPI SPA - Mandian Herba

"RAHSIA KECERGASAN WANITA DAHULU TELAH TERBONGKAR"

Kini tidak lagi menjadi rahsia apabila kami membawanya ke pintu rumah anda

Secara tradisinya, mandian herba dipercayai dapat membantu wanita-wanita:

🌿Mengembalikan tenaga
🌿Membuang angin dalam badan
🌿Menghapuskan bau
   daripada lokia (darah  
   nifas) dan rembesan lain;
🌿Mengurangkan sengal sendi akibat lepas bersalin
🌿 Mengatasi masalah MEROYAN ( tekanan perasaan) semasa dalam pantang
🌿 Mengeluarkan ketulan-ketulan darah nifas
🌿Tidur yg lebih lena
🌿Menghilangkan stress
🌿Menyegarkan dan mewangikan badan

Kandungan herba-herba tempatan seperti daun capa, meringan, serai wangi, sirih, balik angin, lemuni dan garam bukit. .

Kalau nak cari sendiri daun-daun ni balik rebus memang tak lah kan. . Ada Terapi Spa ni senang, rebus dan terus mandi. .

Macam tak percaya! Hanya terapi dengan ramuan herba badan rasa segar sangat. . Melegakan lenguh-lenguh urat saraf. . Memberi aura tenaga yang berpanjangan. . Tidur pun nyenyak. .

Cara guna:

Rebus bunjut mandian ini bersama 1 atau 2 liter air sehingga mendidih.
Tuang dalam baldi dan campurkan air sejuk sehingga menjadi suam dan bolehlah mandi.
Boleh diulang guna sehingga hilang bau dan warna.

Cara simpan:

Jemur kering atau simpan dalam peti sejuk

Boleh guna utk mandi atau sauna

Harga : RM19

Postage : RM8 SM / RM12 SS

Mahu dapatkan mandian terapi spa?
Kerana dirimu begitu berharga

Whatsapp 0189100852


Anda ada akaun shopee? Boleh juga dapatkan mandian terapi spa di sana.


 www.shopee.com.my/emmemarina 


Tuesday, August 22, 2017

Tips Segarkan Badan

August 22, 2017 2 Comments

==========
TIPS SEGARKAN BADAN
==========

Bangun pagi setiqp untuk memulakan kembali rutin harian yang sibuk bukan mudah pada anda jika anda;

✔️Mengalami lenguh-lenguh badan selepas bangun pagi
✔️Rasa penat dan lesu kerana tidur tidak berkualiti
✔️Rasa tidak bersemangat

Cara paling mudah dan cepat untuk mengembalikan rasa segar dan bersemangat untuk meneruskan hari amda adalah dengan mandian herba. .

Tahukah anda apa itu manfaat mandian herba?

Dah tahu ni, pasti hari-hari seronok nak amalkan tahu.

Apa itu mandian herba?

Salah satu komponen amalan berpantang tradisional Melayu ialah mandian herba, iaitu mandian air rebusan herba, akar-akar kayu dan rempah.

"RAHSIA KECERGASAN WANITA DAHULU TELAH TERBONGKAR"

Kini tidak lagi menjadi rahsia apabila kami membawanya ke pintu rumah anda

Secara tradisinya, mandian herba dipercayai dapat membantu wanita-wanita:

🌿Mengembalikan tenaga
🌿Membuang angin dalam badan
🌿Menghapuskan bau
   daripada lokia (darah  
   nifas) dan rembesan lain;
🌿Merawat urat-urat yang 
   sengal
🌿 Mengatasi masalah MEROYAN ( tekanan perasaan) semasa dalam pantang
🌿 Mengeluarkan ketulan-ketulan darah nifas
🌿Tidur yg lebih lena
🌿Menghilangkan stress
🌿Menyegarkan dan mewangikan badan

Kandungan herba-herba tempatan seperti daun capa, meringan, serai wangi, sirih, balik angin, lemuni dan garam bukit. .

Kalau nak cari sendiri daun-daun ni balik rebus memang tak lah kan. . Ada Terapi Spa ni senang, rebus dan terus mandi. .

Macam tak percaya! Hanya terapi dengan ramuan herba badan rasa segar sangat. . Melegakan lenguh-lenguh urat saraf. . Memberi aura tenaga yang berpanjangan. . Tidur pun nyenyak. .


Mandian Terapi Spa hanyalah RM 19 sebunjut. Murah bukan? Anda boleh pakai sehingga 4 ke 6 kali penggunaan.

Kos pos pula RM 8 bagi Semenanjung dan RM 12 bagi Sabah dan Sarawak.

Wanita berpantang, sudah lama bersalin mahupun bujang amat disarankan mencuba mandian herba ini.

Mahu mencuba?
Whatsapp 0189100852


Thursday, August 17, 2017

Khasiat Daun Capa

August 17, 2017 0 Comments

KHASIAT DAUN CAPA
======================

🍃Mengatasi flu (selsema)
🍃Mengubati batuk
🍃Mengatasi gatal pada kulit
🍃Menghilangkan bau badan
🍃Merawat luka dalaman
🍃Merawat sengal-sengal tulang, sendi dan otot
🍃Merawat masalah pencernaan
🍃Melawaskan kencing dan untuk merawat batu karang

Cara penggunaan ialah dengan rebusan daun sebagai mandian atau memakan bersama pinang.

Daun capa ialah salah satu bahan yang terdapat di dalam mandian herba Terapi Spa.


Mandian Terapi Spa kami mudah sahaja digunakan,  anda hanya perlu rebus dan mandi bersama air rebusan Terapi Spa. 

Insha Allah, anda bakal menikmati kelegaan yang mampu merawat lenguh, ketidakselesaan dan menyegarkan😊

Terapi Spa
1 paket hanya RM 19 sahaja
Kos postage RM 8 bagi semenanjung dan RM 12 bagi Sabah dan Sarawak.

Hubungi saya untuk tempahan
018-9100 852



Tuesday, August 15, 2017

Definisi Amalan Semasa Berpantang

August 15, 2017 0 Comments

MANDIAN HERBA


Definisi:
• Mandian air rebusan herba, dedaun, akar-akar kayu dan rempah
• Tempoh mandi herba adalah selama tempoh berpantang (44 hari)

Kebaikan:
• Menyegarkan dan mengembalikan tenaga
• Mengeluarkan angin
• Menghapuskan bau badan, darah nifas dan rembesan lain
• Melegakan bisa-bisa urat
• Mengecutkan otot yang bengkak air

Daun-daun yang boleh digunakan:
:herb:Daun Pandan
:herb:Serai Wangi
:herb:Daun Belimbing
:herb:Daun Lengkuas
:herb:Daun Pisang Kelat
:herb:Daun Kunyit
:herb:Daun Mengkudu
:herb:Daun Limau Purut
:herb:Daun Jambu Batu
:herb:Daun Inai


BERTANGAS


Definisi:
• Memanaskan diri dengan wap herba ( bahagian cik feminin)
• Tangas terbahagi kepada dua iaitu
• Tangas kering
• Tangas basah
• Dilakukan dengan meletakkan tangas dibawah kerusi dengan mendekatkan tempat sulit

Kebaikan:
• Merawat cik feminin dan mengecutkan peranakan
• Menghilangkan bau hanyir
• Membantu menyembuhkan luka jahitan
• Mengurangkan risiko keputihan/berair
• Mengeluarkan darah bayam


BERTUAM/ BERTUNGKU


Jenis-jenis tungku:
• Batu sungai
• Besi
• Tanah Liat
• Herba/ Garam/ Pasir

Definisi:
• Tuaman panas di seluruh badan
• Bertungku khas untuk bahagian perut sahaja
• Tempoh bertungku adalah selama tempoh berpantang (44 hari)

Kebaikan:
• Mengecutkan rahim dan urat yang kembang
• Mengeluarkan darah beku
• Memecahkan lemak dan buang angin
• Melancarkan darah/ susu
• Membantu mendapatkan bentuk badan yang asal

Home Ads