Showing posts with label Terapi Sauna. Show all posts
Showing posts with label Terapi Sauna. Show all posts

Tuesday, July 17, 2018

Blanket Sauna Kurus & Detox Badan Berkualiti Tebal Kedap Wap Tidak Radang Kulit

July 17, 2018 1 Comments
"Dulu selalu ber 'sauna' kat spa. .

Suka mandi wap berherba. Lepas keluar dari sauna beg rasa freshhhh sgt. . Masalah lenguh badan, kebas kaki tangan , tak ada selera makan, tidur tak lena, senggugut, haid tak teratur, migrain dan stress memang dah lega sekarang. Macam tak percaya kan! Hanya bersauna dengan ramuan herba  ..mak ai ...hambat angin satu badan!

Lepas sauna badan, boleh bertangas rahim dengan herba Terapi Feminin yg super ohsem ni pulak. Sangat membantu mengatasi masalah keputihan, gatal-gatal vagina, buasir dan mengecutkan rahim. .

. . Tu la kan. .  nk 'spend' banyak-banyak masa kat spa mmg tak sempat, as mommy yang bekerjaya sangat 'superbusy! Sejak saya guna 'sauna blanket' di rumah.. Suka-suka je bila nak bersauna dan bertangas. .

SERIUS BEST !!!"

Set sauna blanket ni jadi pilihan terbaik  kerana :-

👍🏻 Kain yg kalis air & udara, wap herba terkumpul dalam blanket
👍🏻 Boleh bersauna bila-bila masa je kat rumah
👍🏻 Boleh dicuci dan mudah disimpan
👍🏻 Boleh bawa ke mana saja atau travelling
👍🏻 Selesa
👍🏻 Kain berkualiti dan tahan lasak

MANFAAT BERSAUNA HERBA :

💡 Melancarkan perjalanan darah
💡 Membuang angin dalam badan
💡Memecahkan lemak
💡Merawat kebas-kebas
💡 Meringankan sakit pinggang
💡Tidur yg lebih lena
💡Menghilangkan stress
💡Merawat migrain
💡Membetulkan sistem haid yg tidak teratur
💡Menurunkan berat badan

blanket sauna
Blanket Sauna / Tangas

RM 90.00

Postage :
MYR12 SM
MYR17 SS


home sauna
SET HOME SAUNA

📌Blanket sauna RM 90.00
📌Terapi Feminin (tangas) RM 45.00
📌Terapi Spa (mandian herba) RM 65.00

RM 180.00 (Jimat RM 20.00)

Postage:
MYR12 sm
MYR17 ss


Untuk Pembelian Terus melalui:


[WHATSAPP] 018-9100 852



#sauna #saunadirumah #saunasteam #mandianherba #mandianherbabersalin #bertangas #tangas #setberpantang #setbersalin #bersalin #setbersalinasas #berpantangsendiri #bersalinnormal #bersalinceazer #mandianibuberpantang #mandianspa

Set Sauna Herba dan Tangas - Spa Sauna dari Rumah Sendiri

July 17, 2018 0 Comments
Bismillah. .

"Dulu selalu ber 'sauna' kat spa. .

Suka mandi wap berherba. Lepas keluar dari sauna beg rasa freshhhh sgt. . Masalah lenguh badan, kebas kaki tangan , tak ada selera makan, tidur tak lena, senggugut, haid tak teratur, migrain dan stress memang dah lega sekarang. Macam tak percaya kan! Hanya bersauna dengan ramuan herba ..mak ai ...hambat angin satu badan!

Lepas sauna badan, boleh bertangas rahim dengan herba Terapi Feminin yg super ohsem ni pulak. Sangat membantu mengatasi masalah keputihan, gatal-gatal vagina, buasir dan mengecutkan rahim. .

. . Tu la kan. . nk 'spend' banyak-banyak masa kat spa mmg tak sempat, as mommy yang bekerjaya sangat 'superbusy! Sejak saya guna 'sauna blanket' di rumah.. Suka-suka je bila nak bersauna dan bertangas. .

SERIUS BEST !!!"

Set sauna blanket ni jadi pilihan terbaik kerana :-
  •  Kain yg kalis air & udara, wap herba terkumpul dalam blanket
  •  Boleh bersauna bila-bila masa je kat rumah
  •  Boleh dicuci dan mudah disimpan
  •  Boleh bawa ke mana saja atau travelling
  •  Selesa
  •  Kain berkualiti dan tahan lasak
Manfaat Bersauna Herba:
  • Melancarkan perjalanan darah
  • Membuang angin dalam badan
  • Memecahkan lemak
  • Merawat kebas-kebas
  • Meringankan sakit pinggang
  • Tidur yg lebih lena
  • Menghilangkan stress
  • Merawat migrain
  • Membetulkan sistem haid yg tidak teratur
  • Menurunkan berat badan
Cara Bersauna Herba:

Langkah 1
Rebus bunjut mandian ini bersama 1 atau 2 liter air sehingga mendidih. 

Langkah 2
Letakkan periuk di bawah kerusi yang berlubang agar wap yang terhasil boleh dirasai. Sarungkan blanket tangas dari aras pinggang ke bawah menutupi kerusi dan duduk bertenang di atas kerusi tadi.

Boleh diulang guna sehingga hilang bau dan warna.

Cara simpan:
Jemur kering atau simpan dalam peti sejuk

Ramuan Mandian Herba:

Kandungan herba-herba tempatan seperti daun capa, meringan, serai wangi, sirih, balik angin, lemuni dan garam bukit

Manfaat Bertangas Rahim

Ramuan akar kayu yg digunakan sebagai herba tangas yg mampu :
  • Berkesan mereda dan mengurangkan ketidakselesaan dan kembung perut yang berkait dengan datangnya haid. Mengurangkan "heavy menses"
  • Kitaran haid menjadi normal
  • Mempercepatkan pemulihan luka dan mengecutkan rahim selepas bersalin
  • Mencegah berlakunya tombong atau buasir
  • Mengubati jangkitan yis/ fungi pada alat sulit yang menyebabkan bau kurang enak
  • Meredakan simptom menopause
  • Mengecutkan rahim
  • Merapatkan faraj yang longgar
  • Mengatasi masalah keputihan / prolaps
  • Merawat buasir
Cara Bertangas Rahim:

Langkah 1
Hanya perlu rebus 3 sudu serbuk tangas ni dalam periuk berisi 500 ml air. Dalam periuk nasi pon boleh.

Langkah 2
Letakkan periuk di bawah kerusi yang berlubang agar wap yang terhasil boleh dirasai. Sarungkan blanket tangas dari aras pinggang ke bawah menutupi kerusi dan duduk bertenang di atas kerusi tadi.

Langkah 3
Ketika duduk lakukan senaman kegel untuk menguatkan otot di bahagian perananakan. Bertangas lebih kurang 15 - 20 minit.


Untuk wanita yang sudah berkahwin digalakkan bertangas di penghujung waktu period manakala anak dara pula sebelum waktu kedatangan haid. Wanita yang sudah menopause juga mendapat manfaat dari bertangas kerana faktor kekeringan akibat penurunan mendadak estrogen , bertangas basah amat sesuai untuk memberi kelembapan dan memulihkan masalah keputihan.

Ramuan Tangas Herba:

Serai wangi, kunyit, manjakani, inai, cekur, genggam fatimah, habatussauda, sirih, akar kayu dan garam bukit

SET HOME SAUNA

📌Blanket sauna RM 90.00
📌Terapi Feminin (tangas) RM 45.00
📌Terapi Spa (mandian herba) RM 65.00


RM 180.00 (Jimat RM 20.00)


Postage:
MYR12 sm
MYR17 ss


Untuk Pembelian Terus melalui:


[WHATSAPP] 018-9100 852



Pilihan terbaik untuk semua wanita yang mementingkan kesihatan emosi, fizikal dan dalaman.

Dapatkan hari ini sementara harga masih PROMOSI

Harga promosi boleh ditamatkan pada bila-bila masa sahaja.



Saturday, August 26, 2017

Set Terapi Spa Sauna Di Rumah

August 26, 2017 0 Comments






Bismillah. .

"Dulu selalu ber 'sauna' kat spa. .

Suka mandi wap berherba. Lepas keluar dari sauna beg rasa freshhhh sgt. . Masalah lenguh badan, kebas kaki tangan , tak ada selera makan, tidur tak lena, senggugut, haid tak teratur, migrain dan stress memang dah lega sekarang. Macam tak percaya kan! Hanya bersauna dengan ramuan herba  ..mak ai ...hambat angin satu badan!

Lepas sauna badan, boleh bertangas rahim dengan herba Terapi Feminin yg super ohsem ni pulak. Sangat membantu mengatasi masalah keputihan, gatal-gatal vagina, buasir dan mengecutkan rahim. .

. . Tu la kan. .  nk 'spend' banyak-banyak masa kat spa mmg tak sempat, as mommy yang bekerjaya sangat 'superbusy! Sejak saya guna 'sauna blanket' di rumah.. Suka-suka je bila nak bersauna dan bertangas. .

SERIUS BEST !!!"

Set sauna blanket ni jadi pilihan terbaik  kerana :-

👍🏻 Kain yg kalis air & udara, wap herba terkumpul dalam blanket
👍🏻 Boleh bersauna bila-bila masa je kat rumah
👍🏻 Boleh dicuci dan mudah disimpan
👍🏻 Boleh bawa ke mana saja atau travelling
👍🏻 Selesa
👍🏻 Kain berkualiti dan tahan lasak

MANFAAT BERSAUNA HERBA :

💡 Melancarkan perjalanan darah
💡 Membuang angin dalam badan
💡Memecahkan lemak
💡Merawat kebas-kebas
💡 Meringankan sakit pinggang
💡Tidur yg lebih lena
💡Menghilangkan stress
💡Merawat migrain
💡Membetulkan sistem haid yg tidak teratur
💡Menurunkan berat badan

Manfaat bertangas rahim :
==================
Ramuan akar kayu yg digunakan sebagai herba tangas yg mampu :
💡 Berkesan mereda dan mengurangkan ketidakselesaan dan kembung perut yang berkait dengan datangnya haid. Mengurangkan "heavy menses"
💡 kitaran haid menjadi normal
💡 Mempercepatkan pemulihan luka dan mengecutkan rahim selepas bersalin
💡 Mencegah berlakunya tombong atau buasir
💡Mengubati jangkitan yis/ fungi pada alat sulit yang menyebabkan bau kurang enak
💡 Meredakan simptom menopause
💡 mengecutkan rahim
💡 mengatasi masalah keputihan / prolaps
💡 merawat buasir

Cara bertangas rahim
=================

Langkah 1
Hanya perlu rebus 3 sudu serbuk tangas ni dalam periuk berisi 500 ml air. Dalam periuk nasi pon boleh.

Langkah 2
Letakkan periuk di bawah kerusi yang berlubang agar wap yang terhasil boleh dirasai. Sarungkan blanket tangas dari aras pinggang ke bawah menutupi kerusi dan duduk bertenang di atas kerusi tadi.

Langkah 3
Ketika duduk lakukan senaman kegel untuk menguatkan otot di bahagian perananakan. Bertangas lebih kurang 15 - 20 minit.

Untuk wanita yang sudah berkahwin digalakkan bertangas di penghujung waktu period manakala anak dara pula sebelum waktu kedatangan haid. Wanita yang sudah menopause juga mendapat manfaat dari bertangas kerana faktor kekeringan akibat penurunan mendadak estrogen , bertangas basah amat sesuai untuk memberi kelembapan dan memulihkan masalah keputihan.

Ramuan :
Serai wangi, kunyit, manjakani, inai, cekur, genggam fatimah, habatussauda, sirih, akar kayu dan garam bukit

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦️

SET HOME SAUNA

📌Blanket sauna
📌Terapi Feminin (tangas)
📌Terapi Spa (mandian herba)

Harga :

MYR180

Untuk tempahan
Whatsapp 018-9100 852


Tuesday, August 15, 2017

SOALAN SELALU DITANYA MENGENAI MANDIAN SAUNA

August 15, 2017 0 Comments

SOALAN SELALU DITANYA MENGENAI MANDIAN SAUNA


Adakah bersauna memang berkesan menurunkan berat badan? 

Ya, Sauna telah terbukti di seluruh dunia ia berkesan menurunkan berat badan.

Bagaimana amalan bersauna boleh menurunkan berat badan? 
Proses bersauna sebagai pemangkin bagi menggerakkan anggota dalaman badan
kita untuk melancarkan peredaran darah,proses mengeluarkan peluh yang menyebabkan badan kita sedang bersenan secara selamat dan istirehat.

Semasa proses sauna, tenaga diperlukan untuk menjalankan proses pengeluaran peluh dan peredaran darah. Setiap kali badan kita menggunakan tenaga maka ia akan membakar kalori..Semasa bersauna kalori akan membakar 700-1000KJ setiap sesi. Penurunan berat badan bukan kerana wap panas atau pemanas infrared tetapi kerana proses pengeluaran peluh dan peredaran darah semasa bersauna.

Oleh sebab itu selepas bersauna anda akan rasa jantung bergerak pantas dan berasa seperti baru lepas bersenam dan anda rasa lebih segar, tenang dan ringan.

Malahan bersauna bukan sahaja mengeluarkan peluh tetapi ia mengeluarkan toksik-toksik, garam-garam buangan yang tidak diperlukan dan lain-lain kotoran dalaman hasil daripada makanan yang jika berada lama dalam badan boleh menyebabkan pelbagai penyakit senyap seperti kanser, darah tinggi, kencing manis, heart attack dan sebagainya.

Rujukan:
http://ezinearticles.com/?Do-Saunas-...oss?&id=613099

Berapa kali saya perlu bersauna dalam seminggu? Adakah perlu hari-hari?
Setiap hari dianjurkan untuk permulaan. 3 kali seminggu untuk proses penurunan berat badan dan 1-2 kali seminggu untuk badan yang ideal. Sila minum air segelas selepas bersauna.

Bilakah masa yang sesuai untuk bersauna? 

Bila-bila masa anda FREE..Selepas bersauna, sejukkan badan dalam 15 minit sebelum mandi.


Siapakah orang yang boleh bersauna?
Sesiapa sahaja yang tidak mempunyai masalah kesihatan yang serius boleh bersauna. Kepada sesiapa yang mempunyai masalah kesihatan sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

Bilakah waktu yang sesuai untuk bersauna?
Anda boleh bersauna pada bila-bila masa yang anda suka.

Adakah kanak-kanak boleh bersauna?
Kanak-kanak yang berumur 12 tahun ke bawah tidak digalakkan untuk bersauna kerana kadar metabolisma mereka sudah tinggi. Untuk kanak-kanak yang obes, yang mahu bersauna, sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

Adakah wanita mengandung boleh melakukan sauna?
Tidak. Wanita mengandung dilarang bersauna kerana takut akan mendatangkan mudarat kepada bayi yang dikandung.

Bolehkah wanita selepas bersalin bersauna dan bila waktu yang sesuai untuk melakukan sauna?
Wanita yang selepas bersalin digalakkan bersauna kerana bersauna boleh mengantikan tangas yang terbukti memberi kesan yang amat baik untuk menyembuhkan luka-luka selepas bersalin. Waktu yang sesuai untuk bersauna bagi wanita yang baru bersalin adalah sebaik sahaja luka-luka sembuh.

Bolehkah wanita yang melahirkan anak secara pembedahan melakukan sauna?
Ya. Amat digalakkan untuk melakukan sauna untuk mengembalikan kesegaran badan.

Bolehkan bersauna sewaktu datang bulan (haid)?
Sekiranya anda selesa untuk bersauna, anda digalakan bersauna kerana ia dapat melancarkan perjalanan darah.

Bolehkah pesakit jantung dan darah tinggi bersauna?
Pesakit jantung dan pesakit tekanan darah tinggi tidak digalakkan bersauna kerana apabila kita bersauna, darah akan bergerak dengan laju dan jantung terpaksa mengepam darah dengan lebih laju dan ini tidak baik untuk pesakit.

Bolehkah saya bersauna setiap hari.
Boleh. Tetapi pastikan anda minum air dengan secukupnya. Digalakkan kita bersauna 3 kali seminggu.

Bolehkah orang lelaki bersauna?
Boleh. Tetapi tidak digalakkan melakukan sauna secara kerap,memadai 2-3 kali seminggu. Pastikan anda memakai tuala ketika bersauna.

Bolehkah sauna menguruskan badan dan dapat membuang lemak di dalam badan?
Ya. Dengan bersauna secara berkala, anda dapat menguruskan badan. Tetapi pastikan anda mengambil makanan yang seimbang dan jauhkan makanan yang berlemak dan tinggi kalori untuk hasil yang lebih cepat.

Saya baru bersalin. Bila masa paling sesuai untuk bersauna semasa dalam pantang?
Sangat baik dalam tempoh seminggu selepas bersalin atau ikut kemampuan
badan anda.Sekiranya dalam seminggu masih lemah jangan bersauna lagi.
Pastikan anda sihat atau mampu bersauna.

Berat Badan saya dah turun, adakah saya perlu terus bersauna?
Ya, anda perlu terus bersauna untuk kekalkan berat badan ideal dan kesihatan dalaman. Anda boleh kurangkan kepada 1-2 kali seminggu sahaja.

Adakah bersauna beri kesan sampingan seperti kalau tak sauna badan naik mendadak? 
Sauna adalah kaedah paling berfaedah & selamat untuk badan ..Tiada Kesan Sampingan. Tetapi kepada anda yang mengalami masalah jantung atau penyakit kronik sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.


Mahu bersauna?
Ingin dapatkan konsultasi mengenai sauna di rumah?


Hubungi saya
Pakar sauna anda.
Emme Marina 
018-9100 852

Kelebihan Bersauna

August 15, 2017 0 Comments
Masih ramai yang tidak tahu bahawa bersauna merupakan satu amalan yang bagus untuk kesihatan badan. Selain dapat menenangkan fikiran dan mengurangkan tekanan, jika diamalkan selalu, sauna juga membawa banyak manfaat terhadap tahap kesihatan fizikal termasuk kurangkan berat badan dan buang air berlebihan.

Masih ramai yang tidak tahu bahawa bersauna merupakan satu amalan yang bagus untuk kesihatan badan. Selain dapat menenangkan fikiran dan mengurangkan tekanan, jika diamalkan selalu, sauna juga membawa banyak manfaat terhadap tahap kesihatan fizikal.

Ritual atau rutin yang dilakukan semasa bersauna berbeza mengikut kesesuaian diri masing-masing. Namun konsep asas bagi terapi bersauna adalah untuk meningkatkan suhu badan dengan duduk dalam sebuah bilik panas yang lazimnya berada pada suhu 180 darjah Fahrenheit. Selepas 10 hingga 20 minit, iaitu apabila haba bilik itu mulai menjadi terlalu panas, seseorang itu akan menyejukkan badan samada dengan masuk ke dalam kolam renang atau mandi. Selepas berehat seketika, seseorang itu akan kembali ke bilik sauna dan rutin ini boleh diulang sekerap mungkin.

Prinsip utama dalam terapi sauna adalah untuk membuatkan badan berpeluh dengan banyak kerana ini akan dapat membantu mendetoksifikasi badan dan menenangkan minda. Antara manfaat amalan bersauna kepada kesihatan diri adalah seperti berikut:

Mengurangkan stres – stres boleh menyebabkan kesihatan fizikal merosot. Malah ada banyak penyakit yang bersangkut-paut dengan stres. Haba dari sauna mengurangkan ketegangan otot dan merangsang penghasilan endorfin, satu kimia semulajadi yang dihasilkan dalam otak yang bertindak sebagai penahan sakit. Endorfin ini akan menjadikan seseorang itu merasa lega dan tenang.

Melegakan otot – Penghasilan endorfin semasa sauna dapat melegakan kesakitan yang dialami oleh pengidap artritis serta mereka yang mengalami ketegangan otot selepas bersenam. Kenaikan suhu badan dalam sauna menyebabkan saluran darah mengembang. Hasilnya, peredaran darah akan meningkat dan ini akan membantu proses penyembuhan semulajadi badan.

Kulit yang sihat dan berseri – sewaktu melakukan sauna, aliran darah ke kulit akan meningkat dan ini akan menyediakan lebih banyak nutrien di bawah kulit dan permukaan tisu. Hasilnya, kualiti kulit akan bertambah baik secara beransur-ansur.

Detoksifikasi – haba yang dijana oleh badan sewaktu bersauna dapat menyingkirkan toksik yang berada di bawah kulit melalui peluh. Setiap hari kita terdedah kepada toksin samada dalam makanan atau persekitaran kita. Sauna dapat membantu badan kita mengdetoksifikasikan toksin tersebut.

Hipertermia – apabila badan terdedah kepada haba yang tinggi, badan akan berada dalam keadaan seakan-akan sedang demam. Keadaan “demam” ini akan merangsang proses penyembuhan semulajadi badan. Hasilnya, sistem imunisasi badan akan menghasilkan lebih banyak sel darah putih yang berfungsi melawan penyakit dan antibodi untuk menghapuskan virus dan patogen-patogen lain.

Membakar kalori – Proses berpeluh mengunakan banyak tenaga. Tenaga ini diperolehi daripada penukaran lemak dan karbohidrat sewaktu proses pembakaran kalori. Penyelidikan perubatan mendapati seseorang itu boleh dengan mudahnya berpeluh sebanyak 500 gram dalam dalam satu sesi sauna, membakar hampir 300-400 kalori.

Beberapa langkah-langkah keselamatan:

* Jangan duduk dalam bilik sauna lebih daripada 45 minit.
* Selepas meninggalkan sauna, pastikan anda mendapat rehat yang secukupnya.
* Minum air yang mencukupi untuk menggantikan cecair dan mineral yang hilang semasa bersauna.
* Tanggalkan kanta lekap (contact lense) sebelum memasuki sauna.
* Wanita hamil tidak boleh sama sekali bersauna.

Sauna ni apa ye?

Ni sauna yang berkapasiti besarlah. mungkin di spa atau hotel-hotel.

Ini portable sauna juga spa ada menggunakan sauna jenis ini kerana ianya lebih mudah dan murah kosnya.
Insha Allah bagi sauna di rumah saya menggunakan jenis portable sauna. Dan insha Allah juga kualitinya tidak memeritkan kulit anda. Wanitakan kulitnya lembut :) kenalah amik barangan berkualiti setuju?

Home Ads