Showing posts with label diabetes. Show all posts
Showing posts with label diabetes. Show all posts

Monday, February 06, 2017

Kesan Stevia kepada Kencing Manis

February 06, 2017 0 Comments

RCC: Perkongsian Dr Mahadi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Pejuang2 Gula Sihat Semua.
.
Saya terpanggil nak membantu kes masalah kencing manis meningkat semula.
Pengalaman saya hampir 11 Tahun dalam Dunia Perubatan Alternatif, membolehkan saya mengkaji dan merekod kes2 yang berkaitan dengan bacaan gula dalam darah.
.
.
Untuk mereka yang mengidapi bacaan gula dalam darah meningkat setelah mengambil Stevia, sedangkan sebelum ni, bacaan dah normal, apabila mengamalkan Stevia. Untuk pengetahuan Tuan2 Dan Puan2 yang dikasihi, bacaan gula dalam darah ini juga ada kaitannya dengan jumlah @ kandungan air yang diambil setiap hari.
.
.
Jumlah air ini mesti diambil mengikut berat badan seseorang .
.
Mengikut kajian MADIM (Majlis Diabetis Malaysia) Setelah seseorang mengambil apa jua ubat2an @ rawatan, untuk menstabilkan bacaan gula dalam darah, mereka mestilah mengambil air yang mencukupi, seperti yang dinyatakan di atas.
.
.
Tiada apa yang salah, yang ada cuma salah faham. Fahamkan betul2 apa fungsi STEVIA (PEMANIS GANTIAN) Tak semua orang pandai itu bijak, dan ingat, orang bijak yang berilmu, akan sentiasa dipandang tinggi. Kalau Tuan2 & Puan2 memperjuangkan Stevia, jangan hanya tahu tentang fungsinya sahaja. Dalami ILMU Seni Dan Sains STEVIA itu sedalam2nya. Sebagai contoh, cari punca, bagaimana Stevia dapat membantu Pesakit Kronik dan Akiut dari luaran dan dalaman, di mana penyebabnya @ punca Stevia boleh menurunkan bacaan Diabetis, adakah Stevia itu sendiri @ sebab lain. Bagaimana Stevia boleh bantu nereka yang mengalami masalah Gangguan Mahluk Halus, dari  mana Sudut Aura Positif dan Kod2 gelombangnya.
.
Musuh sentiasa mencari kesalahan, fitnah memfitnah itu dah jadi biasa. Kuatkan Ilmu wahai pejuang2 & pengguna2 Stevia.
.
.
Orang Amalkan Stevia Sebagai Sebab Untuk Sembuh Dari Sakit Tu Normal, Yang Tak Normalnya Apabila Pejuang Stevia Masih Amalkan Gula.
.
.
Dr(EM)MahadiAbdullah


Sunday, February 05, 2017

Faktor Bacaan Gula Meningkat dalam Darah

February 05, 2017 0 Comments

Assalamualaikum dan Selamat pagi..

Sekadar info..

Faktor bacaan gula dalam darah menjadi tidak stabil  boleh dipengaruhi oleh faktor pemakanan yang lain contohnya pengambilan nasi,buah buahan dan sebagainya..harus difahami bahwa stevia adalah pemanis semulajadi tanpa kalori yang sesuai mengantikan kemanisan gula pasir yang boleh mengakibatkan pelbagai jenis penyakit jika diambil secara berlebihan tanpa disedari atau tidak.

Jadi,bagaimanakah Stevia dapat membantu mereka yang ada masalah kencing manis jika ianya bukan ubat?Pertamanya adalah mereka yang ada masalah kencing manis biasanya dinasihatkan oleh doktor dan sebagainya agar dapat mengawal makanan atau minuman yang bergula..oleh itu tekak mereka kadangkala rasa tidak dapat menerima makanan atau minuman yang tawar.Jadi inilah fungsi stevia sebagai pemanis alternatif kepada mereka bagi menggantikan kemanisan gula tersebut yang mana rasa manis stevia adalah lebih selamat digunakan kerana ianya bersifat kosong kalori.Sila rujuk laporan makmal,halal,ppim,health certificate tentang produk larutan pemanis stevia yang dikeluarkan oleh syarikat RCC GLOBAL (M) SDN BHD.Saranan formula '3553' adalah satu altenatif saja iaitu :

3 : 3 botol
5 : 500ml air mineral.
5 : 5 titis.
3 : 3 bulan berterusan.

Walau bagaimanapun hasil keputusannya juga mungkin berbeza antara satu sama lain.Tidak ada jaminan bahwa apa jua jenis penyakit boleh sembuh dengan mengamalkan stevia kerana stevia bukan dikategorikan dalam ubat ubatan.


Sebotol stevia 10ml berharga RM50.00 (tidak termasuk postage)

Jadilah pengguna bijak dengan pembelian pakej pengguna iaitu 1 kotak RM 140 sahaja.

1 kotak mengandungi 3 botol stevia
Kemudían anda layak menerima diskaun harga ahli

Sebotol RM30
Satu set RM60 sahaja

Untuk tempahan hubungi saya
0189100852


Sekian terima kasih.


Wednesday, October 12, 2016

Gula untuk Para Ibu Mengandung

October 12, 2016 0 Comments

Wanita yang mengandung sering dikaitkan dengan risiko terkena penyakit Kencing Manis. Sama ada anda menghidapi penyakit ini sementara atau kekal.

Ia merupakan satu ancaman kesihatan yang amat tidak sihat untuk diri anda dan anak di dalam kandungan anda.

Apa yang berlaku jika anda disahkan menghidap penyakit kencing manis ketika mengandung/ hamil?

Menurut sumber artikel ini,

Apakah kesan kencing manis pada kehamilan saya?

Kebanyakan ibu yang menghidapi Diabetes ketika mengandung ini tidak mempunyai masalah sepanjang proses kehamilan dan rata-rata melahirkan bayi yang sihat dan comel, tetapi terdapat segelintir kes Diabetes ini membawa masalah yang serius pada ibu dan juga bayi, lebih-lebih lagi jika Diabetis tidak dikesan awal dan dirawat dengan optimum. Kebolehan untuk mengesan awal Diabetes ketika mengandung dan mengawal atur paras gula dengan optimum dapat mengurangkan banyak risiko serta komplikasi yang berkaitan.

Amatlah penting ibu-ibu sekalian memastikan paras glukosa di dalam darah terkawal. Jika paras gula di dalam darah ibu kekal tinggi dan tidak terkawal, bayi akan memberikan respon kepada paras gula yang tinggi ini dengan menghasilkan lebih banyak insulin, di mana bayi anda akan membesar secara berlebihan di dalam rahim, seterusnya anda akan diminta untuk bersalin lebih awal daripada tarikh dijangka bersalin (induction), juga terdapat risiko berakhir dengan pembedahan caesaerean akibat daripada bayi besar ataupun kegagalan proses induksi (induction). Jika anda bersalin biasa pula, risiko bahu bayi tersangkut ketika kelahiran normal dan kecacatan saraf mungkin berlaku.

Risiko kematian bayi di dalam rahim (in utero death) secara mengejut juga meningkat jika paras gula di dalam darah tidak dikawal.

Bayi anda yang menghasilkan lebihan hormon insulin tadi turut akan mengalami paras gula rendah pula selepas kelahiran. Maka, bayi anda perlu dimasukkan dalam wad rawatan rapi bayi untuk pemerhatian oleh pakar paediatrik.

Bayi yang dilahirkan oleh ibu yang mempunyai kencing manis juga mempunyai risiko menghidap kencing manis dan masalah kegemukan bila ianya meningkat dewasa kelak.

Maka, ibu-ibu perlu mengawal paras gula di dalam darah dalam proses kehamilan dan proses kelahiran untuk mengurangkan risiko dan komplikasi pada ibu dan juga bayi anda.

 http://www.mmgazette.com/diabetes-ketika-hamil-punca-kesannya-dr-muhammad-izzat/ 

Berhenti sepenuhnya gula dan kemanisan mungkin perkara yang sukar dilakukan. Terdapat gula dalam pelbagai jenis makanan dan minuman. Belum dikira lagi gula yang tersembunyi.

Maka, apa yang disyorkan ialah mencari alternatif pilihan gula yang selamat diamalkan dan tidak membawa ancaman kepada diri anda juga anak di dalam kandungan.

Pakar-pakar mengesyorkan bertukar ke gula yang sihat iaitu gula stevia. Gula ini manis rasanya seakan gula biasa. Tetapi kemanisannya tidak memudaratkan malah amat menyihatkan tubuh badan.

Bagi ibu mengandung pula, gula stevia ini mengandungi kandungan vitamin C dan asid folik yang amat diperlukan oleh bayi anda. Jangan salah faham ya, gula ini bukan ditambah dengan vitamin C dan aisd folik tetapi kandungan semulajadi yang sudah ada di dalam tumbuhan gula stevia tersebut.

Maka, semestinya inilah gula yang paling selamat malah membantu anda semua memelihara kandungan juga.


Gula stevia ini dijual dalam bentuk cecair ekstrak. Untuk gunakannya hanya titiskan sahaja ke dalam minuman, masakan mahupun kuih muih.

Berapa harganya?

Sebotol hanya RM50 sahaja. Tetapi lebih jimat dengan pembelian 3 botol anda jimat, RM 140. Ia juga dikenali sebagai pakej keahlian, selepas itu anda dapat membeli gula stevia ini dengan harga RM60 pada 2 botol.

Jimat bukan?

Kesihatan adalah nilai yang tidak mampu kita bayar, apatah lagi jika kita hamil. Usah berdebat akan harga sebotol stevia, tetapi tidak mampu menjaga kandungan anda dari ancaman bahaya gula biasa yang berharga RM 3 sekilo itu.

Untuk dapatkan produk ni, hubungi saya..

0189100852


Thursday, September 15, 2016

Budak Empat Tahun Hidap Diabetes bergantung Hidup pada Insulin

September 15, 2016 0 Comments

ALOR SETAR – Seorang kanak-kanak, Nor Madihah Muhammad Muhsin, 4, yang mengidap penyakit diabetes mellitus sejak dua tahun lalu terpaksa bergantung kepada penggunaan insulin seumur hidup.

Bapanya, Muhammad Muhsin Mansor, 29, berkata, sejak kebelakangan ini, kesihatan anak tunggalnya itu didapati semakin merosot dan memerlukan penjagaan rapi.

Menurutnya, dia difahamkan, Nor Madihah menghidap penyakit tersebut disebabkan antibodinya menyerang sel-sel beta di pankreas yang berfungsi menghasilkan insulin.

“Sebelum ini anak saya aktif tetapi saya menyedari dia mengalami diabetes selepas dia kerap demam dan tidak bermaya selain kerap dahaga dan kencing.

“Doktor mengesahkan anak saya mempunyai penyakit ini dan perlu menjalani rawatan doktor pakar di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) setiap tiga bulan sekali.

“Malah, doktor turut mengesahkan anak saya itu juga terpaksa bergantung kepada insulin seumur hidup,” katanya ketika di rumahnya di Taman Nuri, Jalan Datuk Kumbar di sini semalam.

Muhammad Muhsin memberitahu, setakat ini, dia sudah menghabiskan wang simpanannya serta hasil sumbangan badan bukan kerajaan (NGO) dan bantuan zakat hampir RM34,000 untuk mem­beli alat Diabetic Infution Pump serta jarum untuk digunakan semasa menambah insulin anaknya.



Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2016&dt=0914&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_11.htm#ixzz4KH9JGsph
Hakcipta terpelihara


Friday, March 18, 2016

Aku Guna Gula Tak Mati Pun

March 18, 2016 0 Comments

"AKU GUNA GULA DOK MATI PUN"
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Shidi bergaduh besar dengan Leman sahabat karibnya.Shidi lah yang membawa Leman pergi follow up di klinik.Suatu hari kaki Leman sakit berdenyut denyut, tangan dia kebas ,

"Leman sejak bila kaki kau ni hitam gini" kata Shidi sambil tangan nya menekan kaki Leman.
"Sakit ke dok ni aku tekan " tanya Shidi runsing,dahinya berkerut,sambil mengeleng gelengkan kepala.

"Teruk doh ko ni silap haribulan kaki ko ni kena potong " nada suara ditinggikan,geram ."aku bagi nasihat doh, tak payah dah minum manis, kalau nak sangat kau minum #MANIS guna yang ni... #GULASIHATRCC gula alternatif zaman ni,kau ambik banyak mana pun gula kau tak  naik" kata Shidi lagi.Leman diam seribu bahasa,sugul,runsing sambil memandang kearah kakinya..

"Aku nak tanya kau"

" Kaudah guna GULA berapa lama dah? 3 thn? 5 thn? 10 thn? "

"Dan dari penggunaan GULA   tersebut apa yang ko dapat Leman ? "
"Aku ulang..APA YG ko dapat Leman ? "
"Ko kata GULA ni 'jimat', tapi berjimat byk mana pon.... ko dapat apa dengan 'PENJIMATAN' tersebut? "

Teruk Shidi memarahi Leman.Shidi sudah guna GULA ALTERNATIF 3 tahun lalu sejak dia tahu GULA RACUN PUTIH ,tapi Leman degil tak nak guna GULA ALTERNATIF.

Mata Leman bergenang dengan air mata ,sikit demi sedikit air matanya gugur,air mata jantan.

"Shidi ,aku akan jadi cacat,kaki aku mesti kena potong ni" "aku tak nak Shidi,aku tak nak!!!! "

Aku sedar tiada untungnya aku ambil gula pasir,bertahun dah aku guna, ini yang aku dapat " pilu bercampur hiba ,menyesal tak sudah Leman.
Aku ikut kata mu Shidi bg aku GULA SIHAT TU sekarang" sambil nekad untuk berubah.

Mulai sekarang jadilah seperti Leman dan Shidi pengguna yg BIJAK dan pengguna YANG SETIA dengan memilih #STEVIA #GULA SIHAT #GULA ALTERNATIF yg boleh memberi manfaat dan keuntungan kepada kita sebagai pengguna .


☎saya di 0189100852 atau PM📲Wasapp


Wednesday, March 09, 2016

Kebaikkan Gula RCC Stevia Sweetener Untuk Pesakit Kencing Manis

March 09, 2016 0 Comments
Teks: Emme Marina Mohamad



Pesakit kencing manis sudah berada di tahap yang membimbangkan di kalangan rakyat Malaysia. Mari baca apa kebaikkan gula stevia rcc ini khas buat pesakit kencing manis.



ANTARA KEBAIKANNYA GULA TITIS RCC STEVIA SWEETENER




  1. Menurunkan kadar bacaan gula sepantas 10-15 hari
  2. Berfungsi merawat luka-luka disebabkan diabetes
  3. Menyingkirkan asid berbahaya punca gangguan pengeluaran insulin dalam pankreas
  4. Bertindak sebagai anti-oksida
  5. Meningkatkan daya tahan penyakit dan daya penyembuhan
  6. Badan terasa segar dan tidak letih
  7. Tidak lagi rasa kebas-kebas
  8. Penglihatan yang kabur semakin baik
  9. Tidak perlu lagi bangun tengah malam untuk buang air kecil
  10. Mampu menahan rasa lapar yang menyebabkan penurunan berat badan yang signifikan.




Ingin dapatkan produk stevia?
Hubungi saya Puan Emme Marina
Pakar kesihatan gula anda

0189100852

Testimoni Pilihan Pengguna Stevia

March 09, 2016 0 Comments

TESTIMONI PILIHAN

Kisah Aku & GULA TITIS RCC 

Sebagai seorang doktor terasa ada tugas berat yang digalas untuk bagi kesedaran kepada pesakit-pesakit untuk amalkan gaya hidup yang sihat. Tambah lagi pada mereka yang ada penyakit-penyakit kronik macam diabetes. Apalagi bila pesakit tu ibu kita sendiri atau orang-orang yang sangat rapat dengan kita.

Sangatlah payah nak ubah cara makan yang dah serasi sebelum ni. Bila tengok ibu kita gembira menikmati air teh atau kopi manis, tak sampai hati nak menghalang. Terasa aku merampas kenikmatan yang ibuku kecapi selama ini. Namun di sudut hati ini terasa gundah gulana kerana aku tahu masa berlalu dan penyakit kronik itu takkan mengundur diri. Tapi mungkin akan lebih memudaratkan.
Debaran aku setiap kali membelek memory diascan bacaan gula dalam darah ibuku, hanya Tuhan yang tahu. Selalu jugak aku menasihati dan menegur ibuku tersayang agar hentikan minum air manis, kawal gula dll. Namun apa yang aku nampak ibuku bersugul dan kata-katanya sangat menyentuh hati – “Dahlah ibu dah tua, selera ibupun tak der. Nak kena berhenti ambik air manis pulak. Sudahnya ibu nak makan apa lagi?” Sangat terguris hati, sedih dan pilu.

Sayangkan ibu, mahu yang terbaik untuk ibu, akupun sibuk ke hulu ke hilir mencari ubat diabetes yang terbaik. Bertanya physicianke sana ke mari, sudahnya buntu juga. Gula ibuku masih tak terkawal sehinggalah tetiba aku diperkenalkan dengan Gula Titis RCC!

Tak cerita panjang, aku terus belikan untuk ibuku tersayang. Dalam hatiku berdoa moga diabetes ibuku akan stabil selepas ini, InsyaAllah. Dan betullah…doaku dimakbulkan. Ibuku menggemari produk ini. Dibawanya ke mana saja dia pergi…ke KL atau ke mana-mana saja. Aku selalu nampak botolnya dalam beg kecil ibuku dan aku nampak wajahnya tersenyum melihat bacaan gula pada diascan yang ternyata lebih baik dari sebelumnya, jelas nampak sinar bahagia. Kegembiraanku pula hanya Allah yang tau. Rasa puas jadi doktor bila dapat merawat insan-insan tersayang

Alhamdulillah. Terimakasih Ya Ilahi atas kurniaanMu.



– Credit buat Dr Ijan, Pakar Sakit Puan –




Semoga bertemu lagi di entri yang lain, 
Salam sayang dari saya, Emme Marina Mohamad, 
Jika berniat menghubungi saya, hubungi saya di talian 0189100852.

Monday, February 29, 2016

Kenapa Penghidap Kencing Manis Mudah Kena Serangan Jantung dan Strok?

February 29, 2016 0 Comments

[ INFO KESIHATAN ]

▶KENAPA PENGIDAP KENCING MANIS MUDAH
KENA SERANGAN JANTUNG DAN STROK ?

Penyakit Jantung Koronari berpunca dari :
1. Salur Darah Sempit , atau
2. Salur Darah di Jantung tersumbat
Disebabkan, terdapat Plak Kolesterol atau Darah Beku.

DI ANTARA PUNCA UTAMA SALUR DARAH DI JANTUNG TERSUMBAT ADALAH KERANA pemakanan tinggi KARBOHIDRAT terutamanya GULA.
PENGAMBILAN GULA BERLEBIHAN akan meningkatan Paras Glukosa dan akan MEROSAKKAN DINDING SALUR DARAH,
Menyebabkan pemendapan kolesterol dan terjadinya PLAK KOLESTEROL
Yg menyumbatkan SALUR DARAH DI JANTUNG dan OTAK yg bleh mendapat Serangan Jantung dan Strok.

RCC STEVIA SWEETENER  boleh membantu
MEMBERSIHKAN SALURAN DARAH Anda dengan CEPAT & Amat Berkesan serta Mencuci Buah Pinggang dan Mencuci Usus Anda...kerana Stevia bertindak
MEMBERSIHKAN SALURAN DARAH dan bebas dari sebarang Bahan Kimia.
👍Mendapat kelulusan daripada FDA-IND USA
(Food and Drug Admintration, Amerika Syarikat)
👍Pengiktirafan drpd PPIM ( Persatuan Pengguna Islam Malaysia )
👍HALAL dari JAKIM
Anda akan bertambah YAKIN jika Produk yg diyakini Halal.Guna tanpa Was-Was...RCC STEVIA SWEETENER boleh membantu mencuci saluran darah tersumbat dan aktif sehingga saluran yang paling halus (kapilari).

CUMA RM50.00 Sebotol (PROMOSI TERHAD)
Whatsapp laju-laju Ke : +60189100852

Jom Cuci Bersih Salur Darah Anda dgn Mengamalkan RCC STEVIA SWEETENER -
Whatsapp : 0189100852


Wednesday, December 30, 2015

Pesakit Kencing Manis Lari Dari Dipotong Kakinya

December 30, 2015 0 Comments
Maaf kawan2 saya upload gmbr yg ini...

Testimoni dari sahabat saya, pak cik ni lari dari hospital kerana x mahu kakinya dipotong. Beliau dtg berjumpa dgn En Zul di Wisma Rcc utk mendapatkan nasihat tentang kebaikan Gula Sihat

Rcc,Alhamdulilah dgn penggunaan yg betul seminggu selepas itu kakinya menunjukkan perubahan yg sangat2 positif....alhamdulilah, terima kasih Rcc ...

Kami tidak paksa anda cuba stevia, tetapi jika anda sayangkan diri anda dan keluarga serta mahukan peluang kesihatan kedua... cubalah stevia.

Saya pasti anda tidak akan menyesal.

Sesungguhnya kesihatan itu amatlah mahal.

1set ada 2 botol stevia berharga RM 90
Jika jadi ahli, 1 set hanya RM60 sahaja.

Lebih jimat dan berbaloi

kelebihan jadi ahli
- diskaun harga ahli
- khairat kematian
- tabung kebajikan (bencana alam, kemalangan, kebakaran)

Hubungi saya
Emme Marina
0189100852

Monday, December 14, 2015

Stevia Bukan Sekadar Pengganti Gula

December 14, 2015 0 Comments
Alhamdulillah..

Dapat testimoni dari pengguna rcc stevia.

Ada yang jadi ahli terus, ada yang belum. Tetapi tak mengapa, yang paling penting kita sama-sama dapat memanfaatkan kesihatan dengan bertukar ke gula yang lebih sihat.

Mungkin ada yang pelik kenapa dan bagaimana gula stevia mampu dijadikan serum bagi wajah dan anti kelumumur pula.

Jawapannya begini:

Walaupun stevia ialah sejenis pemanis asli namun stevia memiliki sifat perubatan dan kecantikan yang tinggi.

Sifat perubatan stevia antaranya ialah
1. Anti bakteria (luaran dan dalaman)
2. Menstabilkan paras gula dalam darah
3. Anti stress iaitu mampu menenangkan pesakit yang murung termasuklah anak hyperaktif dan syndrome down (ada testimoninya ya)
4. Anti fungus (luaran dan dalaman)
5. Meneutralkan asid dan mampu menyingkirkan toksin dalam badan

Manakala sifat semulajdi bagi kecantikan pula
1. Anti oxidant
2. Anti aging
3. High vitamin C

Sifat-sifat inilah menjadikan stevia sebagai pemanis berkebolehan. Walaupun pada asalnya kita gunakan sebagai pengganti gula pasir tetapi sebenarnya banyak kali rahsia perubatan yang boleh kita amalkan tanpa kita sedari.

bagi yang sudah ada stevia di rumah, bolehlah mula amalkan ya.

Wednesday, August 19, 2015

Berita Baik! Gula untuk Pesakit Kencing Manis

August 19, 2015 0 Comments
Teks: Emme Marina Mohamad
Gambar: Carian google




Gula yang mempunyai kalori, lemak serta karbohidrat tinggi merupakan musuh utama bagi penghidap kencing manis. Seperti yang kita ketahui dan pernah saya maklumkan dalam entri lepas, SINI, tubuh badan kita sememangnya tidak memerlukan gula tambahan seperti gula biasa terutamanya. Namun, kita di zaman yang terdapat pelbagai jenis minuman dan makanan yang sangat menggoda nafsu makan kita semua. Lantas, pengambilan minuman air kosong kini merupakan perkara yang paling sukar. Jika saya ingat dari zaman sekolah lagi dahulu, kebiasaannya orang cina amat gemarkan meminum air kosong sehingga dibawanya sebotol besar air kosong ke mana sahaja tiap-tiap hari. Ini kerana, bagi orang cina faktor kesihatan itu amat penting dan dengan mengamalkan air kosong dalam hidup kita seharian bukan sahaja dapat menjaga kesihatan tetapi kecerdasan otak dan fizikal.


Lihatlah fenomena dunia sukan dan dunia ilmiah sekarang, orang cina merupakan antara graduan dan orang-orang penting yang mendominasi negara Malaysia. Dan mudah, ianya bermula dari pengamalan makanan dan minuman yang berkhasiat dan tentunya sihat setiap hari. Berlainan dengan orang melayu, kita sangat menggemari makanan-makanan yang tidak sihat seperti kemanisan gula pasir, makanan berlemak dan berminyak, penggunaan MSG dan garam yang keterlaluan menyebabkan kita semakin lemah dan kurang bersemangat. Faktor pemakanan tidak sihat inilah yang memakan diri sendiri dan akhirnya merana akibat perbuatan sendiri.


Apabila kita mengamalkan gula yang berlebihan setiap hari, gula yang diproses dalam badan kita tidak akan dicernakan malah akan disimpan di dalam badan menjadi lebihan lemak. Akibatnya, kita menjadi gemuk dan kandungan gula dalam darah menjadi tinggi sehingga mencapai tahap bahaya iaitu mendapat penyakit kencing manis ataupun diabetes.


Tetapi usah bimbang! Kini sudah ada gula yang lebih baik, lebih sihat malah berupaya merawat penyakit anda. Ya, gula sihat stevia. Gula sihat stevia ini mempunyai kosong kalori, kosong lemak, kosong kolestrol malah boleh terus disingkirkan dari badan melalui pembuangan air kecil, air besar juga peluhan. Tiada risiko akan tersimpan di dalam darah atau mana-mana bahagian lain dalam badan kita. Oleh sebab itu, gula sihat stevia merupakan gula terbaik buat penghidap kencing manis@diabetes tidak kira apa peringkat tahap kencing manis anda. Dan ianya sesuai dan selamat diamalkan dari oleh sesiapa sahaja.



10 maanfaat kelebihan gula sihat stevia;
1. Kosong kalori, lemak, karbohidrat dan kolestrol.
2. Menstabilkan paras gula di dalam darah.
3. Meneutralkan asid dalam badan.
4. Melambatkan penuaan (awet muda)
5. Mampu merawat penyakit kronik.
6. Membekalkan oksigen (menambahkan tenaga berpanjangan)
7. Merawat luka akibat kencing manis (menyapu di tempat luka dan mengamalkan formula air rawatan dengan gula sihat stevia)
8. Menurunkan berat badan.
9. Membunuh kuman/bakteria dalam badan dan luaran.
10. Mencuci darah, usus dan buah pinggang.


Untuk mendapatkan gula sihat stevia, boleh hubungi saya

Facebook: Emme Marina Mohamad II
No tel/ Whatsapp: 018-9100852
Email: emmemarinamhd@gmail.com

Home Ads