Showing posts with label merawat kencing manis. Show all posts
Showing posts with label merawat kencing manis. Show all posts

Friday, March 18, 2016

Aku Guna Gula Tak Mati Pun

March 18, 2016 0 Comments

"AKU GUNA GULA DOK MATI PUN"
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Shidi bergaduh besar dengan Leman sahabat karibnya.Shidi lah yang membawa Leman pergi follow up di klinik.Suatu hari kaki Leman sakit berdenyut denyut, tangan dia kebas ,

"Leman sejak bila kaki kau ni hitam gini" kata Shidi sambil tangan nya menekan kaki Leman.
"Sakit ke dok ni aku tekan " tanya Shidi runsing,dahinya berkerut,sambil mengeleng gelengkan kepala.

"Teruk doh ko ni silap haribulan kaki ko ni kena potong " nada suara ditinggikan,geram ."aku bagi nasihat doh, tak payah dah minum manis, kalau nak sangat kau minum #MANIS guna yang ni... #GULASIHATRCC gula alternatif zaman ni,kau ambik banyak mana pun gula kau tak  naik" kata Shidi lagi.Leman diam seribu bahasa,sugul,runsing sambil memandang kearah kakinya..

"Aku nak tanya kau"

" Kaudah guna GULA berapa lama dah? 3 thn? 5 thn? 10 thn? "

"Dan dari penggunaan GULA   tersebut apa yang ko dapat Leman ? "
"Aku ulang..APA YG ko dapat Leman ? "
"Ko kata GULA ni 'jimat', tapi berjimat byk mana pon.... ko dapat apa dengan 'PENJIMATAN' tersebut? "

Teruk Shidi memarahi Leman.Shidi sudah guna GULA ALTERNATIF 3 tahun lalu sejak dia tahu GULA RACUN PUTIH ,tapi Leman degil tak nak guna GULA ALTERNATIF.

Mata Leman bergenang dengan air mata ,sikit demi sedikit air matanya gugur,air mata jantan.

"Shidi ,aku akan jadi cacat,kaki aku mesti kena potong ni" "aku tak nak Shidi,aku tak nak!!!! "

Aku sedar tiada untungnya aku ambil gula pasir,bertahun dah aku guna, ini yang aku dapat " pilu bercampur hiba ,menyesal tak sudah Leman.
Aku ikut kata mu Shidi bg aku GULA SIHAT TU sekarang" sambil nekad untuk berubah.

Mulai sekarang jadilah seperti Leman dan Shidi pengguna yg BIJAK dan pengguna YANG SETIA dengan memilih #STEVIA #GULA SIHAT #GULA ALTERNATIF yg boleh memberi manfaat dan keuntungan kepada kita sebagai pengguna .


☎saya di 0189100852 atau PM📲Wasapp


Wednesday, March 09, 2016

Kebaikkan Gula RCC Stevia Sweetener Untuk Pesakit Kencing Manis

March 09, 2016 0 Comments
Teks: Emme Marina Mohamad



Pesakit kencing manis sudah berada di tahap yang membimbangkan di kalangan rakyat Malaysia. Mari baca apa kebaikkan gula stevia rcc ini khas buat pesakit kencing manis.



ANTARA KEBAIKANNYA GULA TITIS RCC STEVIA SWEETENER




  1. Menurunkan kadar bacaan gula sepantas 10-15 hari
  2. Berfungsi merawat luka-luka disebabkan diabetes
  3. Menyingkirkan asid berbahaya punca gangguan pengeluaran insulin dalam pankreas
  4. Bertindak sebagai anti-oksida
  5. Meningkatkan daya tahan penyakit dan daya penyembuhan
  6. Badan terasa segar dan tidak letih
  7. Tidak lagi rasa kebas-kebas
  8. Penglihatan yang kabur semakin baik
  9. Tidak perlu lagi bangun tengah malam untuk buang air kecil
  10. Mampu menahan rasa lapar yang menyebabkan penurunan berat badan yang signifikan.




Ingin dapatkan produk stevia?
Hubungi saya Puan Emme Marina
Pakar kesihatan gula anda

0189100852

Testimoni Pilihan Pengguna Stevia

March 09, 2016 0 Comments

TESTIMONI PILIHAN

Kisah Aku & GULA TITIS RCC 

Sebagai seorang doktor terasa ada tugas berat yang digalas untuk bagi kesedaran kepada pesakit-pesakit untuk amalkan gaya hidup yang sihat. Tambah lagi pada mereka yang ada penyakit-penyakit kronik macam diabetes. Apalagi bila pesakit tu ibu kita sendiri atau orang-orang yang sangat rapat dengan kita.

Sangatlah payah nak ubah cara makan yang dah serasi sebelum ni. Bila tengok ibu kita gembira menikmati air teh atau kopi manis, tak sampai hati nak menghalang. Terasa aku merampas kenikmatan yang ibuku kecapi selama ini. Namun di sudut hati ini terasa gundah gulana kerana aku tahu masa berlalu dan penyakit kronik itu takkan mengundur diri. Tapi mungkin akan lebih memudaratkan.
Debaran aku setiap kali membelek memory diascan bacaan gula dalam darah ibuku, hanya Tuhan yang tahu. Selalu jugak aku menasihati dan menegur ibuku tersayang agar hentikan minum air manis, kawal gula dll. Namun apa yang aku nampak ibuku bersugul dan kata-katanya sangat menyentuh hati – “Dahlah ibu dah tua, selera ibupun tak der. Nak kena berhenti ambik air manis pulak. Sudahnya ibu nak makan apa lagi?” Sangat terguris hati, sedih dan pilu.

Sayangkan ibu, mahu yang terbaik untuk ibu, akupun sibuk ke hulu ke hilir mencari ubat diabetes yang terbaik. Bertanya physicianke sana ke mari, sudahnya buntu juga. Gula ibuku masih tak terkawal sehinggalah tetiba aku diperkenalkan dengan Gula Titis RCC!

Tak cerita panjang, aku terus belikan untuk ibuku tersayang. Dalam hatiku berdoa moga diabetes ibuku akan stabil selepas ini, InsyaAllah. Dan betullah…doaku dimakbulkan. Ibuku menggemari produk ini. Dibawanya ke mana saja dia pergi…ke KL atau ke mana-mana saja. Aku selalu nampak botolnya dalam beg kecil ibuku dan aku nampak wajahnya tersenyum melihat bacaan gula pada diascan yang ternyata lebih baik dari sebelumnya, jelas nampak sinar bahagia. Kegembiraanku pula hanya Allah yang tau. Rasa puas jadi doktor bila dapat merawat insan-insan tersayang

Alhamdulillah. Terimakasih Ya Ilahi atas kurniaanMu.



– Credit buat Dr Ijan, Pakar Sakit Puan –




Semoga bertemu lagi di entri yang lain, 
Salam sayang dari saya, Emme Marina Mohamad, 
Jika berniat menghubungi saya, hubungi saya di talian 0189100852.

Thursday, September 17, 2015

Simptom atau Gejala Kencing Manis

September 17, 2015 0 Comments

Tanda-tanda diabetic/kencing manis


Setiap pesakit kencing manis dan gejala kencing manis adalah berlainan. Di antara tanda tanda awal penyakit kencing manis yang biasa dialami adalah :

# merasa amat haus ataupun dahaga
# keletihan / sentiasa letih
# mengalami penurunan berat badan dengan secara mengejut
#Pengilahatan  menjadi kabur
#otot lemah
#gatal tempat kemaluan
# mengalami penyakit kulit berpanjangan
# luka yang lambat sembuh
#kencing yg kerap
#rasa kebas
#pening-pening
# bertambah selera makan
# Lidah menjadi kering.

Untuk merawat dan sekaligus mencegah agar penyakit ini kembali semula. MUDAH sahaja, anda hanya bertukar ke product Gula sihat (Pemanis Stevia) dengan harga permulaan serendah rm140 dapat 3 botol.

TERUS jadi PENGGUNA VIP secara percuma



Sebotol mengandung 10ml
Setitik memaniskan secawan kopi atau bersamaan 3 sudu teh gula pasir
Apa yg kita dapat selepas nama di daftar.


Bagi belian seterusnya
1.  Diskaun - RM 60.00 utk 2 botol (1set)
2. Belian 1 set dpt 10 redeem point.. Utk redeem pelbagai hadiah PADA bulan June DAN December.. Jika anda tidak redeem point tak hilang, jangan risau ya
3. Khairat kematian penama yg berdaftar JIKA berlaku KEMATIAN waris akan dapat sehingga RM6000
4. Khairat kematian ahli keluarga seperti mak ayah isteri suami dan anak-anak termasuklah adik-beradik kandung boleh dituntut walau pun MEREKA TIDAK BERDAFTAR sehingga RM5000.
5. Tabung kebajikan jika penama yg berdaftar berlaku (Kemalangan melibatkan patah, Kebakaran atau bencana alam) - Syarikat akan sumbangkan sehingga RM5000


HANYA JADI PENGGUNA SAHAJA

Pelan pemasaran
$ komisen memperkenalkan ahli baru
$ komisen kumpulan setiap hari
$ komisen bulanan
$ kebajikan
$ mata ganjaran (reward point)


Keistimewaan Jadi Pengguna Sahaja


> modal sekali
> tidak boleh upgred
> sistem mesra pengguna
> keahlian boleh diwarisi
> tiada  BV/ PV
> tiada pangkat



Hashtag: #royalsweetenerstevia #merawatkencingmanis #gulatanpakalori #gulasihatstevia #rccstevia #emmemarinamohamad #gulatanpalemak #gulatanpakolestrol #pengedaragulasteviadiperlukan #janapendapatandarirumah #bekerjadarirumah #usahawangulastevia

Wednesday, August 19, 2015

Berita Baik! Gula untuk Pesakit Kencing Manis

August 19, 2015 0 Comments
Teks: Emme Marina Mohamad
Gambar: Carian google




Gula yang mempunyai kalori, lemak serta karbohidrat tinggi merupakan musuh utama bagi penghidap kencing manis. Seperti yang kita ketahui dan pernah saya maklumkan dalam entri lepas, SINI, tubuh badan kita sememangnya tidak memerlukan gula tambahan seperti gula biasa terutamanya. Namun, kita di zaman yang terdapat pelbagai jenis minuman dan makanan yang sangat menggoda nafsu makan kita semua. Lantas, pengambilan minuman air kosong kini merupakan perkara yang paling sukar. Jika saya ingat dari zaman sekolah lagi dahulu, kebiasaannya orang cina amat gemarkan meminum air kosong sehingga dibawanya sebotol besar air kosong ke mana sahaja tiap-tiap hari. Ini kerana, bagi orang cina faktor kesihatan itu amat penting dan dengan mengamalkan air kosong dalam hidup kita seharian bukan sahaja dapat menjaga kesihatan tetapi kecerdasan otak dan fizikal.


Lihatlah fenomena dunia sukan dan dunia ilmiah sekarang, orang cina merupakan antara graduan dan orang-orang penting yang mendominasi negara Malaysia. Dan mudah, ianya bermula dari pengamalan makanan dan minuman yang berkhasiat dan tentunya sihat setiap hari. Berlainan dengan orang melayu, kita sangat menggemari makanan-makanan yang tidak sihat seperti kemanisan gula pasir, makanan berlemak dan berminyak, penggunaan MSG dan garam yang keterlaluan menyebabkan kita semakin lemah dan kurang bersemangat. Faktor pemakanan tidak sihat inilah yang memakan diri sendiri dan akhirnya merana akibat perbuatan sendiri.


Apabila kita mengamalkan gula yang berlebihan setiap hari, gula yang diproses dalam badan kita tidak akan dicernakan malah akan disimpan di dalam badan menjadi lebihan lemak. Akibatnya, kita menjadi gemuk dan kandungan gula dalam darah menjadi tinggi sehingga mencapai tahap bahaya iaitu mendapat penyakit kencing manis ataupun diabetes.


Tetapi usah bimbang! Kini sudah ada gula yang lebih baik, lebih sihat malah berupaya merawat penyakit anda. Ya, gula sihat stevia. Gula sihat stevia ini mempunyai kosong kalori, kosong lemak, kosong kolestrol malah boleh terus disingkirkan dari badan melalui pembuangan air kecil, air besar juga peluhan. Tiada risiko akan tersimpan di dalam darah atau mana-mana bahagian lain dalam badan kita. Oleh sebab itu, gula sihat stevia merupakan gula terbaik buat penghidap kencing manis@diabetes tidak kira apa peringkat tahap kencing manis anda. Dan ianya sesuai dan selamat diamalkan dari oleh sesiapa sahaja.



10 maanfaat kelebihan gula sihat stevia;
1. Kosong kalori, lemak, karbohidrat dan kolestrol.
2. Menstabilkan paras gula di dalam darah.
3. Meneutralkan asid dalam badan.
4. Melambatkan penuaan (awet muda)
5. Mampu merawat penyakit kronik.
6. Membekalkan oksigen (menambahkan tenaga berpanjangan)
7. Merawat luka akibat kencing manis (menyapu di tempat luka dan mengamalkan formula air rawatan dengan gula sihat stevia)
8. Menurunkan berat badan.
9. Membunuh kuman/bakteria dalam badan dan luaran.
10. Mencuci darah, usus dan buah pinggang.


Untuk mendapatkan gula sihat stevia, boleh hubungi saya

Facebook: Emme Marina Mohamad II
No tel/ Whatsapp: 018-9100852
Email: emmemarinamhd@gmail.com

Home Ads