Menjaga Kesihatan Mulut Dengan Gula Stevia (Gula Sihat)


Teks: Emme Marina Mohamad
Gambar: Emme Marina Mohamad

Perkongsian dari rakan seperjuangan di RCC Global. Gula sihat ini apabila diamalkan secara kumur-kumur dan konsisten ianya dapat menghilangkan bau busuk mulut, mencegah pembentukan plag gigi akibat dari asid gula, dan ianya elok untuk sesiapa yang mempunyai masalah resdung.

Mungkin rasa pelik apabila diberitahu bahawa gula mampu memberikan kesan sebegitu baik bukan? Sebenarnya saya pernah ceritakan di entri yang sebelum ini mengenai kebaikkan penuh apabila anda mengamalkan gula sihat stevia. Apa yang menjadikan gula sihat ini mampu menghilang bau busuk mulut ialah kerana bau busuk mulut ini boleh terjadi kerana pembiakan anti bakteria jahat yang tidak kita bersihkan dengan baik, sama ada kita kurang menjaga kesihatan gigi atau mungkin kuat merokok sehingga nafas berbau busuk. Betul kan? Gula sihat stevia dapat mengatasi masalah ini kerana sifatnya adalah anti-bakteria, iaitu dapat membunuh kuman dan bakteria jahat di dalam mulut kita. 

Gula sihat stevia juga bersifat alkali, oleh itu asid-asid gula yang terkumpul pada gigi dapat dihalang secara efficient apabila kita berkumur-kumur. Malah gula sihat stevia bersifat anti kaviti! Ini dapat menghalang plak gigi daripada merosakkan gigi kita dan terus menghalang masalah pereputan gigi. Selain kita mengamalkan gula sihat di dalam minuman, makanan dan masakan. Tidak salah kita cuba amalkan amalan berkumur dengan gula sihat ini bukan?

Bagi saya cara terbaik ialah anda terus menyediakan air dan dicampurkan dengan beberapa titik gula sihat stevia dan diletakkan di dalam bilik air anda. Anda boleh amalkan amalan berkumur ini 2 kali sehari. In shaa Allah dengan amalan yang konsisten, bukan sahaja bau mulu dapat dihindari, gigi juga semakin sihat dan kuat.

Untuk mendapatkan gula sihat stevia, sila hubungi saya, Emme di talian +60189100852 atau klik link di bawah untuk mendapatkan gula sihat stevia hari ini. 

Info penuh gula sihat stevia: Gula Sihat Stevia & Royal Sweetener Stevia (RSS)
Tempah gula sihat di sini: TEMPAH HARI INI

Catat Ulasan

0 Ulasan