Thursday, July 19, 2018

Aku, Hidupku dan Rumahtangga

Publish on : Thursday, July 19, 2018 There is : 0 Comments Labels : , , ,
Assalamualaikum

Apa kabar semua?

Sepertinya jarang menulis catatan harian. Meluahkan dan menceritakan kisah hidup atau gelaran diari merupakan perkara paling sukar untuk saya lakukan. Pernah dahulu saya cuba memiliki sebuah diari, namun akhirnya tidak digunakan. Walau ada banyak kisah untuk ditulis, saya nampaknya lebih gemar memilih monolog berbanding dituliskan ke dalam diari. 

Begitulah sehingga ada blog ni, untuk sekadar bercerita walaupun ada banyak kisah yang boleh dikongsi terasa sukar pula. Ada pemikiran yang kalau saya tulis apakah sampai mesejnya bagi kalian? Apakah kisah ini memberi manfaat? Bila mana banyak berfikir, maka lebih banyaklah yang terpendam. 

Sudah hampir setahun saya menghabiskan pengajian di peringkat Master. Kejap nak kerja, kejap tak mahu kerja. Bila lihat anak yang masih kecil, saya tak sampai hati untuk keluar bekerja. Lagi-lagi anak kecil saya masih menyusu badan. Dalam perniagaan yang kita sendiri DIY belajar, mentelaah adakalanya menjadi perniagaan kita untungnya lumayan adakalanya tidak. Sakitnya ada bila masa dan kerja rumah terlalu banyak hingga kita kepenatan untuk berfikir. 

Sekarang hampir setiap hari jam 9-10 malam saya sudah lelap. Letih sangat setiap hari tau. Mungkin kerana anak kecil ini terlalu aktif dan terlalu kerap bergayut, makan pula selera saya setiap hari makin turun. Tapi kenapakah berat tak turun-turun.. hehehe. Harapan sungguh ni tau nak turunkan bawah 45kilo. Rindunya kurus zaman sebelum kahwin, time tu berat saya dalam sekitar 41-43 kilo sahaja. Sekarang 48-50 kilo. hmmm.. susah rupanya nak turunkan berat badan bila dah naik, lagi2 nafsu makan nasi la kurang, nafsu makan makanan manis tak kurang-kurang. 

Walau apa jua kalian sedang lakukan sekarang ini. Pedih. Penat. Kurangkan merungut. Lebihkan bersyukur. Banykkan senyuman :)

Insha Allah, apa jua kita lakukan kita akan rasa senang hati. Jika kalian yang sedang membaca sedang rasa stress akan rumah tangga, nak uruskan rumahlah, anak ramai, kerja lagi. bisnes lagi.. memang akan stress

Kalian harus cari titik kebahagiaan dari situ kalian akan jumpa cara untuk melenyapkan stress kalian dengan kesibukan, hiruk pikuk dan hati yang pecah. Pasangan kita ada yang sempurna, ada yang separuh sempurna, ada yang membuatkan kita seperti mahu hilangkan diri. Jadi carilah satu titik kebahagiaan. Insha Allah, kalian akan rasa bahagia walau teruk pun badai melanda. 

Allah itu ada maka kebahagiaan pasti ada. Minta, dan berdoa. Insha Allah
Read More...

PROTIVE MIXED FRUIT DRINK DMS360

Publish on : Thursday, July 19, 2018 There is : 0 Comments Labels : , , , ,

PROTIVE MIXED FRUIT DRINK

Khasiat Minuman PROTIVE BY DMS



Membersihkan usus dan detoksifikasi
Mengatasi radang dan sakit sendi
Mengawal berat badan
Memulihkan luka luaran dan dalaman
Merawat kulit serta mencerahkan kulit
Melambatkan kesan penuaan
Membakar lemak dan menurunkan berat badan
Melancarkan aliran darah
Mengawal kolestrol dan gula dlm darah
Mengatasi lelah dan alahan
Mencegah dan merawat ketumbuhan kanser
Membantu mengawal kencing manis
Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh
Membantu merawat sakit kepala dan migrain
Membantu mencegah mata dari rabun
Meningkatkan sistem imun dan daya tahan penyakit
Membantu membuang angin dalam badan
Membantu mengurangkan kebas kaki dan badan


Ramuan Protive DMS

➤ Manggis
Menyokong Kesihatan Kardiovaskular & Paras Kolestrol

➤ Acai Berry
Menyokong Sistem Imun

➤ Cranberry
Menyokong Kesihatan Saluran Kencing

➤ Teh Hijau
Membakar Lemak dan Membantu Pelangsingan Badan

➤ Blueberry
Menyokong Kesihatan Mata dan Penglihatan

➤ Biji Anggur
Mengawal Penyakit dan Kemerosotan Diei

➤ Delima
Kecantikan dan Mengawal Diabetes

➤ Roselle
Mengawal Hipertensi

➤ Tomato
Menyokong Kesihatan Prostat

➤ Kulit Pain
Menyokong Kesihatan Sendi

➤ Durian Belanda
Anti Kanser

➤ Astaxanthin
Awet Muda & Anti Penuaan






Harga Protive

RM150/500 ML sahaja

Beli 3 ke atas
RM135/sebotol

Jimat RM15 sebotol

Testimoni Pengguna Protive by DMS360

















Cara Makan :

ambil 30ml 2 kali satu hari masa perut kosong.
Pagi bangun tidur terus minum dan malam sebelum tidur


Siapa Boleh Amalkan Protive?

- Kanak-kanak
- Wanita dan Lelaki




Untuk tempahan segera, boleh terus hubungi kami di whatsapp 01891008652 atau klik link www.wasap.my/60189100852/protive
Read More...

Tuesday, July 17, 2018

Blanket Sauna Kurus & Detox Badan Berkualiti Tebal Kedap Wap Tidak Radang Kulit

Publish on : Tuesday, July 17, 2018 There is : 1 Comments Labels : , , , , , ,
"Dulu selalu ber 'sauna' kat spa. .

Suka mandi wap berherba. Lepas keluar dari sauna beg rasa freshhhh sgt. . Masalah lenguh badan, kebas kaki tangan , tak ada selera makan, tidur tak lena, senggugut, haid tak teratur, migrain dan stress memang dah lega sekarang. Macam tak percaya kan! Hanya bersauna dengan ramuan herba  ..mak ai ...hambat angin satu badan!

Lepas sauna badan, boleh bertangas rahim dengan herba Terapi Feminin yg super ohsem ni pulak. Sangat membantu mengatasi masalah keputihan, gatal-gatal vagina, buasir dan mengecutkan rahim. .

. . Tu la kan. .  nk 'spend' banyak-banyak masa kat spa mmg tak sempat, as mommy yang bekerjaya sangat 'superbusy! Sejak saya guna 'sauna blanket' di rumah.. Suka-suka je bila nak bersauna dan bertangas. .

SERIUS BEST !!!"

Set sauna blanket ni jadi pilihan terbaik  kerana :-

👍🏻 Kain yg kalis air & udara, wap herba terkumpul dalam blanket
👍🏻 Boleh bersauna bila-bila masa je kat rumah
👍🏻 Boleh dicuci dan mudah disimpan
👍🏻 Boleh bawa ke mana saja atau travelling
👍🏻 Selesa
👍🏻 Kain berkualiti dan tahan lasak

MANFAAT BERSAUNA HERBA :

💡 Melancarkan perjalanan darah
💡 Membuang angin dalam badan
💡Memecahkan lemak
💡Merawat kebas-kebas
💡 Meringankan sakit pinggang
💡Tidur yg lebih lena
💡Menghilangkan stress
💡Merawat migrain
💡Membetulkan sistem haid yg tidak teratur
💡Menurunkan berat badan

blanket sauna
Blanket Sauna / Tangas

RM 90.00

Postage :
MYR12 SM
MYR17 SS


home sauna
SET HOME SAUNA

📌Blanket sauna RM 90.00
📌Terapi Feminin (tangas) RM 45.00
📌Terapi Spa (mandian herba) RM 65.00

RM 180.00 (Jimat RM 20.00)

Postage:
MYR12 sm
MYR17 ss


Untuk Pembelian Terus melalui:


[WHATSAPP] 018-9100 852



#sauna #saunadirumah #saunasteam #mandianherba #mandianherbabersalin #bertangas #tangas #setberpantang #setbersalin #bersalin #setbersalinasas #berpantangsendiri #bersalinnormal #bersalinceazer #mandianibuberpantang #mandianspa
Read More...

Cara Penyediaan Tangas Kering Terapi Feminin (Herba Tangas)

Amalan bertangas adalah amalan yang telah diamalkan sejak beratus tahun dahulu. Ia lazimnya dilakukan oleh wanita selepas bersalin selain bertungku untuk mengecutkan kembali bengkak-bengkak yang disebabkan proses bersalin sekaligus merawat bahagian intim wanita.

Bertangas Bukan Untuk Orang Lepas Bersalin Sahaja


Namun, ramai yang tidak tahu, umumnya rawatan bertangas ini juga boleh dilakukan oleh wanita-wanita biasa yang masih dara, terutamanya sebaik selepas haid… tidak terhad kepada mereka yang sudah melahirkan anak sahaja.

Bertangas kering atau lebih mudah dipanggil bertangas herba itu hanya menggunakan batu sungai sebagai keperluan utama tangasnya yang kemudian dipanaskan seterusnya diletakkan di atas bahan atau ramuan herba semula jadi terpilih.

1. Panaskan batu selama 15 -30 minit

2. Bancuh herba tangas Terapi Feminin bersama dgn limau purut/limau nipis

3. Masukkn batu ke dlm bekas. Bahagian kena api dihalakan ke atas

4. Tuangkan Terapi Feminin yg dah dibancuh tadi ke atas batu

5. Letak batu di dlm kerusi tangas.

6. Sarungkan blanket sauna dan duduk di atas kerusi dan bertangas selama 30 minit.



Selamat mencuba!













Read More...