Friday, August 18, 2017

Sedekah Jumaat dan Wakaf Masjid Amal till Jannah

Publish on : Friday, August 18, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , ,

🌸alhamdulillah🌸

Sedekah jumaat berjalan dengan lancar hari ni. Sedikit onak dan duri sebagai ujian buat kita.

SJ di Masjid kg Tengah Melaka
SJ anak yatim di Nur Iman,  kempadang

Juga penyerahan 4 pasang telekung wakaf ATJ telah diwakafkan ke surau di stesen minyak shell kuala sg baru yg baru shj didirikn ni😊
.
Esok penyerahan dana Wakaf Pembinaan Masjid juga bakal diserahkan bagi fasa ke 4. Kami dr wakil ATJ mengucapkan ribuan terima kasih pada penginfak. Sedikit lama-lama jadi bukit. Dana terkini wakaf masjid RM6267. 39. Alhamdulillah
.
.
Mari berinfak bersama ATJ AMAL TILL JANNAH



Read More...

Thursday, August 17, 2017

Peluang Bisnes dengan RCC Stevia

Publish on : Thursday, August 17, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , ,

Assalamualaikum...

Salam Sis
Nak *SHARE PELUANG* dlm *Real Biz RCC STEVIA*...
✅ Modal Serendah RM140 je...
✅*Yuran Keahlian RM50 DIKECUALIKAN DLM TEMPOH PROMOSI (FREE)*
✅ Belian Ulangan Bulanan Serendah RM55/RM60 ( Tiada Paksaan )
✅ Hanya sbgi PENGGUNA je TAK SHARE dgn Sesiapa Layak TERIMA 6 FAEDAH sbgi AHLI VIP
❤ Rebate Belian 40%
❤ Mata Ganjaran Belian Peribadi ( 30RP/35RP/50RP )
❤ Redeemtion PERCUMA utk baucer Giant,AEON,Petrol FREE,SmartPhone,Laptop,Emas,Umrah,Deposit Kereta Mewah
❤ Tabung Kebajikan utk Kemalangan(Patah),Banjir,Kebakaran,Ribut RM500-RM5000
❤ Tabung Khairat utk Ahli RM2K-RM3K dan RM1K( Ahli Keluarga wpun bukan Ahli VIP )
❤ Sumbangan Kecemerlangan dlm UPSR/PT3/SPM - RM500(Utk Pelajar Cemerlang)

❤ 4 SUMBER INCOMES JIKA SERIUS NAK BUAT DUIT SBGI USAHAWAN RCC...

Whatsapp
018-9100 852


Read More...

Pengguna RCC Stevia Jangan Lupa Keyin Repeat Belian Tahu! Nak Tahu Apa Faedahnya?

Publish on : Thursday, August 17, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , ,

Untuk Team RCC, bulan ni jgn lupa beli mn nk beli nah... xpernah pksa... boleh fikir2 kan sendri ye..
Saja nk ingtkan, kot2 lupa.. Baca ni untuk panduan

Kelebihan Pengguna VIP - 6 Faedah
--------------------------------------------------------

1- Diskaun 1 set stevia - RM60 (harga sebotol RM50)
2- Mata Ganjaran (dikumpul tanpa had masa…Redeem setiap Jun & Dec)

Ganjaran Kesetiaan (Setia Guna Setiap Bulan)
Samada/pilihan
kopi RM55 + 30rp
gula sihat RM60 + 30rp
beutyline RM155 + 50rp
perfume mesra solat RM70 + 35rp

Jumlah Tidak Statik…Mengikut Jumlah Tabung Dana Sumbangan

3- Khairat Kematian Pengguna VIP - (Mengikut Belian Bulan Terakhir sebelum Kematian)
   
    i) satu set - RM2000
   ii) dua set  - RM2500
  iii) tiga set  - RM3000

4- Khairat Kematian Keluarga - Bukan Ahli - Ibu-Bapa, pasangan, anak-anak.
    ***Setiap Kematian RM1000

5- Tabung Kebajikan Ahli - Sumbangan RM500 - RM5000
     *Kemalangan Melibatkan Patah
     *Kebakaran
     *Bencana Alam (Ribut atau Banjir)

6- Anugerah anak cemerlang peperiksaan UPSR ,PT3 ,SPM syarikat sumbang RM500 kepada anda

Alhamdulillah, hanya RM 60 sebulan sahaja anda mendapat pelbagai faedah. Bukan kesihatan yang baik sahaja tau. Ialah dah bertukar dari gula pasir kan? Makin sihat la gitu. Alhamdulillah.

Anda belum bertukar ke gula stevia?
Marilah bertukar. Selain faedah kesihatan, dapat membantu menyelesaikan masalah kesihatan kita dapat juga faedah bagi diri sendiri sama ada reward, kewangan mahupun selepas kita mati kelak. Walaupun sedikit ianya tetap wang yang diperlukan kepada mereka yang telah anda tinggalkan. Insha Allah.

Untuk ahli baru, anda harus membeli dahulu 1 pek rcc stevia yang berharga RM 140 (tidak termasuk postage).

RM 140 = 3 botol stevia
1 botol = RM 50

Jimat RM 10!

Dan selepas menjadi ahli, 1 set (2 botol)  = RM 60

Jimat RM 40! Malah setiap set dapat 30rp.

Berbaloi sangat kan?

Jom bertukar
Hubungi saya
018-9100 852


Read More...

Khasiat Daun Capa

KHASIAT DAUN CAPA
======================

🍃Mengatasi flu (selsema)
🍃Mengubati batuk
🍃Mengatasi gatal pada kulit
🍃Menghilangkan bau badan
🍃Merawat luka dalaman
🍃Merawat sengal-sengal tulang, sendi dan otot
🍃Merawat masalah pencernaan
🍃Melawaskan kencing dan untuk merawat batu karang

Cara penggunaan ialah dengan rebusan daun sebagai mandian atau memakan bersama pinang.

Daun capa ialah salah satu bahan yang terdapat di dalam mandian herba Terapi Spa.


Mandian Terapi Spa kami mudah sahaja digunakan,  anda hanya perlu rebus dan mandi bersama air rebusan Terapi Spa. 

Insha Allah, anda bakal menikmati kelegaan yang mampu merawat lenguh, ketidakselesaan dan menyegarkan😊

Terapi Spa
1 paket hanya RM 19 sahaja
Kos postage RM 8 bagi semenanjung dan RM 12 bagi Sabah dan Sarawak.

Hubungi saya untuk tempahan
018-9100 852



Read More...

Wednesday, August 16, 2017

Lelah Semakin Baik bila Amalkan Gula Stevia

Publish on : Wednesday, August 16, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , ,

Testimoni pengguna stevia. Hanya bertukar ke gula stevia dari gula pasir. Insha Allah😊

[16/08 9:15 am] ‪+60 13-447 3537‬: saja nk kongsi penglmn saya dgn stevia.
[16/08 9:16 am] ‪+60 13-447 3537‬: sejak amalkan dah xperlu mkn ubt lelah lg Alhamdulillah.. sronok sgt.
[16/08 9:18 am] ‪+60 13-447 3537‬: ank2 pun bila krg sihat x mkn ubt, hya guna stevia je.tetap cergas ke sek.

Nak dapatkan stevia?

Bukan ahli
Sebotol = RM 50 (RM 8 SEM/ RM 12 SS)

Ahli
2 botol = RM 60 (RM 8 SEM/ RM 12 SS)

Jika anda mahu menjadi ahli dan memperoleh ganjaran kesetian dan diskaun.

Harga pengenalan ialah RM 145 SEM / RM 150 SS. Anda bakal mendapat sekotak stevia dan mempunyai 3 botol di dalamnya.

Whatsapp 018.9100.852


Read More...

78 Jenis Keburukan Gula Yang Perlu Anda Ketahui !!

Publish on : Wednesday, August 16, 2017 There is : 0 Comments Labels : , ,

78 Jenis Keburukan Gula Yang Perlu Anda Ketahui !!!

1. Melemahkan sistem imunisasi (melawan penyakit)
2. Menganggu imbangan galian dalam tubuh
3. Menyebabkan kanak-kanak menjadi hiperaktif, gelisah dan nakal.
4. Menyebabkan kanak-kanak rasa mengantuk dan mengurangkan kecergasan
5. Menjejaskan pencapaian kanak-kanak dalam pelajaran
6. Meningkatkan paras trigliserid
7. Melemahkan daya tahan tubuh terhadap jangkitan bakteria
8. Merosakkan buah pinggang
9. Mengurangkan kolesterol yang baik (HDLs)
10. Mengalakkan pertumbuhan kolesterol bahaya (LDLs)
11. Mengurangkan kromium dalam badan
12. Mengurangkan kuprum dalam badan
13. Menganggu serapan kalsium dan magnesium oleh sistem badan
14. Menyebabkan kanser payu dara, kanser ovari, kanser prostat dan kanser dubur
15. Menyebabkan kanser kolon (usus besar) dan wanita amat berisiko tinggi
16. Faktor kepada kanser pundi hempedu
17. Meningkatkan pasar glukosa dalam darah dengan cepat
18, Melemahkan penglihatan
19. Meningkatkan paras serotonin yang menyempitkan pembuluh darah
20. Penyebab hipoglisemia
21. Penyebab perut berasid
22. Meningkatkan paras adrenalin dikalangan kanak-kanak
23. Meningkatkan risiko penyakit jantung koronari
24. Mempercepat proses penuaan, kulit berkedut, uban pada rambut
25. Membawa kepada ketagihan alkohol
26. Merosakkan gigi
27. Penyumbang utama kegemukkan
28. Meningkatkan risiko penyakit Crohn dan kolitis berulser
29. Penyebab bengkak saluran usus dikalangan pesakit gastrik
30. Penyebab artritis
31. Penyebab lelah
32. Pembentukan batu dalam ginjal
33. Penyebab jangkitan yis atau kandidiasis
34. Penyebab pembentukan batu karang hempedu
35. Penyebab sakit jantung iskemik
36. Penyebab sakit apendiks
37. Meransang tanda-tanda multiple sclerosis
38. Penyebab pendarahan
39. Penyebab Vena Varikos
40. Meningkatkan tindak balas glukosa dan insulin kepada pengamal pil cegah hamil
41. Penyebab sakit gusi
42. Penyumbang kepada Osteoporosis
43. Penyebab air liur menjadi berasid
44. Penyebab kemerosotan sensitiviti Insulin
45. Penyebab kemerosotan toleransi Glukosa
46. Mengurangkan hormon tumbesaran
47. Meningkatkan kolesterol dalam badan
48. Meningkatkan tekanan darah sistolik
49. Menyebabkan struktur protein bertukar hingga menganggu serapan protein oleh tubuh
50. Penyebab alergi terhadap makanan
51. Penyumbang kepada sakit kencing manis
52. Penyebab keracunan darah semasa hamil
53. Penyebab ekzema kepada kanak-kanak
54. Penyebab penyakit kardiovaskular
55. Melemahkan struktur DNA
56. Penyebab Katarak
57. Penyebab Emfisema
58. Penyebab arteriosclerosis
59. Penyebab pembentukan radikal bebas dalam aliran darah
60. Merendahkan kemampuan enzim
61. Penyebab kehilangan keanjalan tisu serta fungsinya
62. Penyebab sel hati terbahagi dan ini akan meningkatkan saiz hati
63. Meningkatkan lemak dalam Hati
64. Membesarkan saiz buah pinggang
65. Memberikan tekanan tinggi kepada pankreas dan akan merosakkannya
66. Meningkatkan retensi cecair dalam badan
67. Penyebab sembelit
68. Penyebab rabun jauh
69. Penyebab lapisan rerambut
70. Penyebab hipertensi
71. Penyebab sakit kepala
72. Menganggu kemampuan berfikir
73. Penyebab kemurungan
74. Menjejaskan tindak balas insulin
75. Penyebab penapaian bakteria dalam usus
76. Penyebab ketidak seimbangan hormon
77. Meningkatkan risiko darah beku dalam badan
78. Meningkatkan risiko sakit Alzheimer

Ubah cara pemakanan anda SEKARANG. Gantikan GULA kepada STEVIA. Lebih sihat dan lebih selamat. Tiada kesan sampingan.


Read More...

Tuesday, August 15, 2017

Punca dan Rawatan Haid Tidak Teratur

Publish on : Tuesday, August 15, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , ,

HAID TIDAK TERATUR

Kitaran haid wanita tidak selalunya berjalan dengan lancar. Sesetengahnya mempunyai tempoh yang tepat mengikut jadual setiap 28 hari, sesetengah wanita lagi haid mereka agak sukar diramal.

Sekurang-kurangnya 30 peratus wanita mengalami haid yang tidak teratur semasa usia reproduktif. Walaupun kebanyakan kitaran yang tidak teratur biasanya tidak mendatangkan masalah, tetapi ia kadang-kadang memberikan isyarat yang anda mungkin menghadapi masalah kesihatan.

Apakah yang dimaksudkan dengan haid tidak teratur ?

Satu kitaran haid yang normal berkitar di antara 21- 35 hari. Aliran haid dianggap tidak teratur jika ia berlaku lebih cepat dari 21 hari atau lebih lama dari 35 hari. Sekiranya terlewat berbulan bulan atau haid berlaku 2 kali sebulan ia dianggap tidak teratur.

Untuk menentukan sama ada haid anda teratur atau tidak, kira dari hari pertama haid anda sehingga hari pertama haid yang seterusnya. Ulang pengiraan ini untuk tiga bulan. Jika tarikh haid anda sangat berbeza dan tidak jatuh dalam lingkungan 21-35 hari, anda mengalami haid tidak teratur.

Punca Haid tidak teratur

Dalam banyak kes, haid yang tidak teratur adalah berkaitan dengan keadaan yang dipanggil anovulation atau tidak bertelur dan ia selalunya berkait dengan ketidakseimbangan hormon.

Haid tidak teratur di kalangan gadis belasan tahun sangat kerap terjadi. Selalunya disebabkan tahap hormon yang tidak stabil. Biasanya ia akan beransur pulih secara semulajadi walaupun mungkin memakan masa bertahun-tahun.

Haid juga boleh menjadi sangat tidak teratur di lewat usia reproduktif anda. Ramai wanita sedar bahawa mereka menghampiri menopos apabila haid mereka menjadi tidak seimbang. Apabila haid tidak datang selama 12 bulan berturut, anda dikatakan sudah menopos.

Hamil dan keguguran pula kerap menjadi penyebab kepada haid yang tidak teratur terutama sekiranya anda dalam lingkungan usia 20-40an. Pastikan dahulu anda tidak hamil dengan menjalani ujian kehamilan sebelum bergegas ke klinik doktor anda.

Faktor-Faktor lain

SENAMAN ATAU BERDIET KETERLALUAN

Terlalu banyak bersenam boleh menyebabkan haid menjadi tidak teratur atau ia berhenti terus. Ini kerap berlaku pada ahli sukan yang berbadan kurus dan tidak berlemak. Kehilangan berat badan yang keterlaluan dari diet yang melampau boleh memberi kesan yang sama.

TEKANAN

Tekanan perasaan yang kronik atau kebimbangan luar biasa tentang masalah tertentu boleh menyebabkan hormon anda tidak stabil seterusnya kitaran haid yang tidak teratur.

TEKANAN FIZIKAL

Sekiranya anda baru pulih dari penyakit yang berat atau mengalami pembedahan, kitaran haid anda mungkin terjejas tetapi ia tidak memakan masa yang lama.

KAEDAH MERANCANG KELUARGA BERHORMON

Seperti Pil Perancang, Implanon atau Depo-provera boleh membuat tempoh haid anda menjadi singkat, berlaku sekali sekala atau tiada langsung untuk berbulan-bulan lamanya. Intrauterine Contraceptive Device (IUD) atau alat dalam rahim juga boleh menyebabkan haid tidak teratur.

POLYCYSTIC OVARIAN SYNDROME (PCOS)

Sindrom ovari Polisistik iaitu satu masalah perubatan yang menyebabkan sista kecil pada ovari dan mengganggu ovulasi anda. Wanita dengan PCOS biasanya mempunyai sejarah haid yang tidak teratur selama bertahun-tahun. Selain dari sukar hamil disebabkan tidak bertelur, PCOS boleh meningkatkan risiko penyakit kencing manis dan jantung.

MASALAH KETUMBUHAN DALAM RAHIM

Fibroid rahim, polip dan endometriosis kerap dikaitkan dengan haid tidak teratur.

MASALAH PERUBATAN

Gangguan tiroid boleh menyebabkan haid yang tidak teratur jika tahap darah hormon tiroid terlalu rendah atau terlalu tinggi. Keadaan kesihatan lain yang boleh menyebabkan kitaran yang tidak teratur termasuk penyakit buah pinggang, penyakit kencing manis dan masalah prolaktinemia.

MENYUSU BADAN

Mereka yang menyusukan badan kerap mengalami haid yang tidak teratur tetapi haid anda akan pulih dengan sendiri sekiranya anda berhenti menyusu.

Jumpa Doktor Anda

Haid tidak teratur boleh menjadi petunjuk pertama bahawa anda mungkin mengalami masalah perubatan. Sekiranya anda mempunyai berat berlebihan dan haid yang tidak teratur bertahun-tahun lamanya anda mungkin mengalami PCOS. Kajian mendapati 10 peratus daripada wanita dalam usia reproduktif mengalami PCOS.

Anda juga perlu disaring untuk mengesan gangguan tiroid, prolaktin dan penyakit lain yang boleh dikaitkan dengan haid yang tidak teratur.

Kitaran haid yang tidak teratur juga boleh menyebabkan anda sukar hamil kerana anda tidak bertelur (ovulasi)  secara semula jadi. Ujian ultrasound dan darah boleh memberikan diagnosa yang tepat terhadap masalah ini.

Rawatan Haid tidak teratur

Rawatan bergantung kepada punca kenapa haid anda tidak teratur. Jadi amat penting untuk anda berjumpa dengan doktor agar rawatan yang tepat dapat diberikan.

Sumber Rujukan :
Dr Raja Juhaidah R Abdullah
Pakar Perunding Obstetrik dan Ginekologi dari Hospital Columbia Asia Puchong


Bagi pelanggan yang menghadapi masalah haid tidak teratur antara cadangan kami ialah mencuba Miss E dari DMS360 dan mengamalkan mandian herba sama ada bersama air rebusan ataupun bersauna.

Disarankan pengambilan Miss E 2 biji


Read More...