Tuesday, August 22, 2017

Tips Segarkan Badan

Publish on : Tuesday, August 22, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , , , ,

==========
TIPS SEGARKAN BADAN
==========

Bangun pagi setiqp untuk memulakan kembali rutin harian yang sibuk bukan mudah pada anda jika anda;

✔️Mengalami lenguh-lenguh badan selepas bangun pagi
✔️Rasa penat dan lesu kerana tidur tidak berkualiti
✔️Rasa tidak bersemangat

Cara paling mudah dan cepat untuk mengembalikan rasa segar dan bersemangat untuk meneruskan hari amda adalah dengan mandian herba. .

Tahukah anda apa itu manfaat mandian herba?

Dah tahu ni, pasti hari-hari seronok nak amalkan tahu.

Apa itu mandian herba?

Salah satu komponen amalan berpantang tradisional Melayu ialah mandian herba, iaitu mandian air rebusan herba, akar-akar kayu dan rempah.

"RAHSIA KECERGASAN WANITA DAHULU TELAH TERBONGKAR"

Kini tidak lagi menjadi rahsia apabila kami membawanya ke pintu rumah anda

Secara tradisinya, mandian herba dipercayai dapat membantu wanita-wanita:

🌿Mengembalikan tenaga
🌿Membuang angin dalam badan
🌿Menghapuskan bau
   daripada lokia (darah  
   nifas) dan rembesan lain;
🌿Merawat urat-urat yang 
   sengal
🌿 Mengatasi masalah MEROYAN ( tekanan perasaan) semasa dalam pantang
🌿 Mengeluarkan ketulan-ketulan darah nifas
🌿Tidur yg lebih lena
🌿Menghilangkan stress
🌿Menyegarkan dan mewangikan badan

Kandungan herba-herba tempatan seperti daun capa, meringan, serai wangi, sirih, balik angin, lemuni dan garam bukit. .

Kalau nak cari sendiri daun-daun ni balik rebus memang tak lah kan. . Ada Terapi Spa ni senang, rebus dan terus mandi. .

Macam tak percaya! Hanya terapi dengan ramuan herba badan rasa segar sangat. . Melegakan lenguh-lenguh urat saraf. . Memberi aura tenaga yang berpanjangan. . Tidur pun nyenyak. .


Mandian Terapi Spa hanyalah RM 19 sebunjut. Murah bukan? Anda boleh pakai sehingga 4 ke 6 kali penggunaan.

Kos pos pula RM 8 bagi Semenanjung dan RM 12 bagi Sabah dan Sarawak.

Wanita berpantang, sudah lama bersalin mahupun bujang amat disarankan mencuba mandian herba ini.

Mahu mencuba?
Whatsapp 0189100852


Read More...

Sunday, August 20, 2017

Kopi Lover Wajib Cuba Kopi-Kopi DMS360 Tahu

Publish on : Sunday, August 20, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , , , ,

Tahukah anda DMS360 sekarang ada 4 jenis kopi?

Dua kopi khusus untuk wanita, satu kopi untuk menurunkan berat badan dan satu lagi untuk lelaki. Semua orang ada kopi tersendiri. Menarik bukan?

Kopi apa pula ni ye?

Best sangat tentang kopi dms ni semua kopi menggunakan kopi terbaik iaitu kopi arabica.

KENAPA KAMI GUNA KOPI ARABICA DALAM KOPI-KOPI DMS360?
.
Anda tahu tak, ada 2 jenis kopi yang paling digemari dalam dunia ni? Haa, Arabika dan Robusta. Tapi, kenapa kami guna kopi Arabika, bukannya Robusta?😊

☕ Kopi Arabika lebih terasa asam, herbal dan fruity. Robusta pahit sikit.
.
☕ Arabika ada lebih kurang 1.5% kafein, tapi Robusta ada 2.7% kafein. Tu yang buat Robusta lagi pahit
.
☕ Kopi Arabika lebih berkualiti kalau compare dengan Robusta. Harga pun, Arabika lebih mahal. Kualiti baik, harga pun kena baik la kan?
.
☕ 75% penduduk dunia lebih suka kopi Arabika. Haa, kalau ramai suka, maknanya best la tu.
.
Haaa, jadi kalian dah tahu kopi dms ni gunakan kopi yang terbaik kan?
.
4 jenis kopi yang kini berada di pasaran ialah:

1. Kopi montok @ coffee monatox
2. Kopi pink lady
3. Kopi hijau
4. Kopi Aummm

Jika anda nak tahu lebih lanjut,  saya cadangkan baca di entri yang telah saya sediakan ni. Jom


 RANGKAIAN PRODUK KOPI DMS360 


Read More...

Saturday, August 19, 2017

Apakah itu Hailulah, Qailulah dan A'ilulah ?

Publish on : Saturday, August 19, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , ,


Soalan : Ustaz.. kenapa 15-30 minit sebelum masuk waktu zohor kita diharamkan melakukan sebarang solat?

JAWAPANYA:

1. Ketika itu matahari berada di kemuncak langit sebelum gelincir (masuk Zohor). Disebut juga waktu rembang.

2. Waktu ini diharamkan solat sunat apa pun kecuali:

+ Pada hari Jumaat bagi lelaki yang hadir solat Jumaat

+ Berada di masjidil haram (Mekah, Madinah dan al-Quds)

3. Waktu ini, jin & syaitan sedang mengambil tenaga mereka kerana ciptaan mereka dari unsur api.

Dengan pancaran matahari yang kuat, tenaga mereka bertambah dengan cepatnya (recharge).

4. Ketika ini jugalah, ahli sihir membuat dan 'menuju' ilmu hitam mereka selain pada waktu tengah malam. - menurut Ilmu Perubatan Islam.

5. Manusia pula sebaliknya. Ketika ini, badan berada pada tahap paling lemah.

Maka Islam menggantikan ibadat solat sunat dengan tidur sunat yang namanya Qailulah untuk tujuaan kecergasan fizikal dan juga rohani.

6. Qailulah 15-30 minit sebelum Zohor. Itu yang terbaik.

7. Qailulah juga antara cara untuk awet muda. Kerana ketika tidur, segala tekanan kerja dan kehidupan di siang hari dilepaskan secara semulajadi.

8. Ikuti sunnah, pasti ada kejayaan.

Siapa baca sampai habis untung :)

Apa itu Qailulah ?
Qailulah ialah tidur sebentar pada siang hari.

Bila waktu paling sesuai untuk amalkan Qailulah ?
Mengikut pengalaman mereka yang istiqamah mengamalkan Qailulah, waktu paling baik ialah antara pukul 12 tengahari sehingga sebelum Zohor. Namun boleh juga dilakukan selepas Zohor.

Apakah kelebihan atau Kebaikan Qailulah ?
Mengikut kajian, 1 minit Qailulah kualitinya bersamaan dengan 45 minit waktu tidur kita di waktu malam. Jadi, cukup sekadar dapat 15 minit Qailulah, kita sudah boleh bangun solat malam tanpa rasa mengantuk, insyaAllah.

Qailulah @ tidur sekejap waktu tengahari akan memudahkan kita untuk bangun malam dan berqiamulail.

Orang barat memanggil Qailulah sebagai "nap". Di negara barat biasanya "nap" dilakukan dari pukul 2-4 petang. Hasil kajian menunjukan amalan "nap' waktu tengahari dapat mengelakkan penyakit jantung.

Menurut kajian lagi, manusia perlu berehat setelah 6-8 jam berjaga. Kita orang Islam akan bangun seawal jam 5.30 pagi untuk solat subuh. kalau dikira dari waktu subuh hingga pukul 12-1 tengahari, ia sudah cukup 7-8 jam kita berjaga. Jadi Qailulah @ nap ini adalah sangat-sangat berpatutan untuk dilakukan pada masa itu. Ia sangat sesuai denga fitrah badan manusia.

Menurut mereka yang istiqamah mengamalkan Qailulah, sebaik bangkit dari Qailulah, kita mungkin akan pening sedikit selama 5-20 minit. Tetapi selepas itu, kita akan mendapati perubahan mendadak dari segi emosi,
kecerdasan dan fokus.
Sama2 la kita qailullah@nap sekejap sblm zohor

*********
Apakah itu Hailulah, Qailulah dan A'ilulah ?

1- Hailulah ialah tidur selepas solat Subuh (org yg  tak bangun solat Subuh juga termasuk) Hailulah menyebabkan rezeki kita terhijab dan menjadi tidak murah rezeki.

2- Qailulah ialah tidur sekejap sebelum solat Zohor sekadar 26 minit, ianya amat bermanfaat (sumber kekuatan solat mlm).

3- A'ilulah ialah tidur selepas solat Asar, ianya mengundang penyakit pd badan dan jiwa serta perasaan gundah gulana, kecewa dan gelisah.

#Silalah #SHARE andai bermanfaat😊😊😊


Read More...

Friday, August 18, 2017

Bengkung Tradisional Moden Dengan Zip

Publish on : Friday, August 18, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , ,




BENGKUNG LANGSING ( Berzip )

Bengkung ini direka khas dengan sisipan 14 tali mudah diikat diperbuat daripada kain kasa belacu yang lembut yang bermutu tinggi dan selesa dipakai. . Dipotong dan dijahit dengan baik sehingga terletak kejap di badan tanpa masalah menaik@berlipat di perut. .

Panjang menutup seluruh kawasan perut bermula dari bawah payu dara hingga mencecah paras pinggul. . Rekaannya moden sesuai untuk ibu lepas bersalin dan bagi wanita yang ingin mengekalkan kelangsingan tubuh. .

KELEBIHAN PENGGUNAAN :

✔️Meramping dan mengempiskan perut
✔️Memecahkan lemak
✔️Membentuk potongan badan
✔️Menghalang perut masuk angin dan menggeleber
✔️Menghalang peranakan turun daripada tempat asal
✔️Mempunyai zip di bahagian tepi memudahkan ke tandas.

Bagi ibu yg bersalin secara PEMBEDAHAN bengkung ini juga dapat:

  ✔️Bantu ampu rahim
  ✔️ Kurangkan bengkak tempat 
    pembedahan

#setbersalin #setberpantang #bengkung #bengkungmoden #bengkungibu #bengkungbersalin #bengkungberzip #bengkungzip #bengkung #bengkungzigzag #bengkunglangsing #libospa #kuruskanbadan #korset #korsetmurah #berkualiti #berpantangsendiri

#ukuranbengkung

*UKURAN DAN SAIZ BENGKUNG LANGSING BERZIP*

*Saiz S ( berat badan di bawah 55 kg)*

Panjang 32 inchi/ 82 cm
Labuh 18.5 inci / 47.5 cm

*Saiz M-L-XL (Berat badan 56 kg-125 kg)*

Panjang 55 inchi/ 140 cm
Labuh 18.5 inci / 47.5 cm


Harga : RM 65
Kos pos : RM 8 Semenanjung / RM 12 Sabah Sarawak

Untuk menempah,
Whatsapp 0189100852


Read More...

Sedekah Jumaat dan Wakaf Masjid Amal till Jannah

Publish on : Friday, August 18, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , ,

🌸alhamdulillah🌸

Sedekah jumaat berjalan dengan lancar hari ni. Sedikit onak dan duri sebagai ujian buat kita.

SJ di Masjid kg Tengah Melaka
SJ anak yatim di Nur Iman,  kempadang

Juga penyerahan 4 pasang telekung wakaf ATJ telah diwakafkan ke surau di stesen minyak shell kuala sg baru yg baru shj didirikn ni😊
.
Esok penyerahan dana Wakaf Pembinaan Masjid juga bakal diserahkan bagi fasa ke 4. Kami dr wakil ATJ mengucapkan ribuan terima kasih pada penginfak. Sedikit lama-lama jadi bukit. Dana terkini wakaf masjid RM6267. 39. Alhamdulillah
.
.
Mari berinfak bersama ATJ AMAL TILL JANNAH



Read More...

Thursday, August 17, 2017

Peluang Bisnes dengan RCC Stevia

Publish on : Thursday, August 17, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , ,

Assalamualaikum...

Salam Sis
Nak *SHARE PELUANG* dlm *Real Biz RCC STEVIA*...
✅ Modal Serendah RM140 je...
✅*Yuran Keahlian RM50 DIKECUALIKAN DLM TEMPOH PROMOSI (FREE)*
✅ Belian Ulangan Bulanan Serendah RM55/RM60 ( Tiada Paksaan )
✅ Hanya sbgi PENGGUNA je TAK SHARE dgn Sesiapa Layak TERIMA 6 FAEDAH sbgi AHLI VIP
❤ Rebate Belian 40%
❤ Mata Ganjaran Belian Peribadi ( 30RP/35RP/50RP )
❤ Redeemtion PERCUMA utk baucer Giant,AEON,Petrol FREE,SmartPhone,Laptop,Emas,Umrah,Deposit Kereta Mewah
❤ Tabung Kebajikan utk Kemalangan(Patah),Banjir,Kebakaran,Ribut RM500-RM5000
❤ Tabung Khairat utk Ahli RM2K-RM3K dan RM1K( Ahli Keluarga wpun bukan Ahli VIP )
❤ Sumbangan Kecemerlangan dlm UPSR/PT3/SPM - RM500(Utk Pelajar Cemerlang)

❤ 4 SUMBER INCOMES JIKA SERIUS NAK BUAT DUIT SBGI USAHAWAN RCC...

Whatsapp
018-9100 852


Read More...

Pengguna RCC Stevia Jangan Lupa Keyin Repeat Belian Tahu! Nak Tahu Apa Faedahnya?

Publish on : Thursday, August 17, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , ,

Untuk Team RCC, bulan ni jgn lupa beli mn nk beli nah... xpernah pksa... boleh fikir2 kan sendri ye..
Saja nk ingtkan, kot2 lupa.. Baca ni untuk panduan

Kelebihan Pengguna VIP - 6 Faedah
--------------------------------------------------------

1- Diskaun 1 set stevia - RM60 (harga sebotol RM50)
2- Mata Ganjaran (dikumpul tanpa had masa…Redeem setiap Jun & Dec)

Ganjaran Kesetiaan (Setia Guna Setiap Bulan)
Samada/pilihan
kopi RM55 + 30rp
gula sihat RM60 + 30rp
beutyline RM155 + 50rp
perfume mesra solat RM70 + 35rp

Jumlah Tidak Statik…Mengikut Jumlah Tabung Dana Sumbangan

3- Khairat Kematian Pengguna VIP - (Mengikut Belian Bulan Terakhir sebelum Kematian)
   
    i) satu set - RM2000
   ii) dua set  - RM2500
  iii) tiga set  - RM3000

4- Khairat Kematian Keluarga - Bukan Ahli - Ibu-Bapa, pasangan, anak-anak.
    ***Setiap Kematian RM1000

5- Tabung Kebajikan Ahli - Sumbangan RM500 - RM5000
     *Kemalangan Melibatkan Patah
     *Kebakaran
     *Bencana Alam (Ribut atau Banjir)

6- Anugerah anak cemerlang peperiksaan UPSR ,PT3 ,SPM syarikat sumbang RM500 kepada anda

Alhamdulillah, hanya RM 60 sebulan sahaja anda mendapat pelbagai faedah. Bukan kesihatan yang baik sahaja tau. Ialah dah bertukar dari gula pasir kan? Makin sihat la gitu. Alhamdulillah.

Anda belum bertukar ke gula stevia?
Marilah bertukar. Selain faedah kesihatan, dapat membantu menyelesaikan masalah kesihatan kita dapat juga faedah bagi diri sendiri sama ada reward, kewangan mahupun selepas kita mati kelak. Walaupun sedikit ianya tetap wang yang diperlukan kepada mereka yang telah anda tinggalkan. Insha Allah.

Untuk ahli baru, anda harus membeli dahulu 1 pek rcc stevia yang berharga RM 140 (tidak termasuk postage).

RM 140 = 3 botol stevia
1 botol = RM 50

Jimat RM 10!

Dan selepas menjadi ahli, 1 set (2 botol)  = RM 60

Jimat RM 40! Malah setiap set dapat 30rp.

Berbaloi sangat kan?

Jom bertukar
Hubungi saya
018-9100 852


Read More...