Wednesday, September 13, 2017

Terapi Spa Mandian Herba Buat Wanita

Publish on : Wednesday, September 13, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , ,

TERAPI SPA - Mandian Herba

"RAHSIA KECERGASAN WANITA DAHULU TELAH TERBONGKAR"

Kini tidak lagi menjadi rahsia apabila kami membawanya ke pintu rumah anda

Secara tradisinya, mandian herba dipercayai dapat membantu wanita-wanita:

🌿Mengembalikan tenaga
🌿Membuang angin dalam badan
🌿Menghapuskan bau
   daripada lokia (darah  
   nifas) dan rembesan lain;
🌿Mengurangkan sengal sendi akibat lepas bersalin
🌿 Mengatasi masalah MEROYAN ( tekanan perasaan) semasa dalam pantang
🌿 Mengeluarkan ketulan-ketulan darah nifas
🌿Tidur yg lebih lena
🌿Menghilangkan stress
🌿Menyegarkan dan mewangikan badan

Kandungan herba-herba tempatan seperti daun capa, meringan, serai wangi, sirih, balik angin, lemuni dan garam bukit. .

Kalau nak cari sendiri daun-daun ni balik rebus memang tak lah kan. . Ada Terapi Spa ni senang, rebus dan terus mandi. .

Macam tak percaya! Hanya terapi dengan ramuan herba badan rasa segar sangat. . Melegakan lenguh-lenguh urat saraf. . Memberi aura tenaga yang berpanjangan. . Tidur pun nyenyak. .

Cara guna:

Rebus bunjut mandian ini bersama 1 atau 2 liter air sehingga mendidih.
Tuang dalam baldi dan campurkan air sejuk sehingga menjadi suam dan bolehlah mandi.
Boleh diulang guna sehingga hilang bau dan warna.

Cara simpan:

Jemur kering atau simpan dalam peti sejuk

Boleh guna utk mandi atau sauna

Harga : RM19

Postage : RM8 SM / RM12 SS

Mahu dapatkan mandian terapi spa?
Kerana dirimu begitu berharga

Whatsapp 0189100852


Anda ada akaun shopee? Boleh juga dapatkan mandian terapi spa di sana.


 www.shopee.com.my/emmemarina 


Read More...

Saturday, September 09, 2017

Tujuan Berurut Selepas Bersalin

TUJUAN BERURUT

✔️Mengembalikan tenaga dan bentuk badan asal, memperbetulkan kedudukan rahim.
✔️Membuang angin, melancar perjalanan darah, membersihkan saki baki darah nifas
✔️Mengatasi masalah bentan (pada urat sum, iaitu urat yang besar di bahagaian pinggul
✔️Membantu proses membaik pulih saraf dan sistem pencernaan
✔️Melegakan bisa otot dan sendi
✔️Menyegarkan badan yang lesu
✔️Melancarkan pengeluaran susu

#libospa
#terapispa
#terapifeminin

Insha Allah. Selamat berpantang ibu2 semua


Read More...

Semangat Untuk Terus Berjaya

Publish on : Saturday, September 09, 2017 There is : 0 Comments Labels : , ,
Bismillah..

Semangat untuk berjaya. Semangat untuk terus maju. Semangat sahaja boleh ke? 

Salam sayang semua, sebagai wahm yang tidak tentu masa menguruskan bisnes online dan anak-anak tidak termasuk perkara yang tidak tersenarai dalam tugasan seorang isteri dan ibu. Alhamdulillah, sewaktu pagi tadi saya mendapat kesempatan untuk mengaji ilmu dari Prof Muhaya, mengenai bagaimana kita harus tingkatkan level kesedaran kita, cara percakapan kita, cara pemikiran kita apabila melihat apa jua situasi dan perkara yang menimpa diri kita. Ini kerana apa yang kita fikirkan, apa yang kita keluarkan dari otak kita menjadi sebuah percakapan ialah cerminan diri kita dan ianya melibatkan hasil kepada kehidupan kita. Refleks.

Jika rendahnya level kita berfikir maka hidup kita ini tidak maju, malah menjadi duri dalam daging kita. Sebagai contoh, sifat-sifat negatif, perkataan dan pemikiran negatif... membawa kepada kehidupan yang negatif. Dan ia mengingatkan saya kembali kepada kelas pertama saya bersama Tuk Guru UK dalam kelas potensi diri bersama FAV Academy. Iaitu syariat dan makrifatullah. Apabila kita tahu dan sedar bahawa setiap yang ditimpa itu ialah dari Allah. Dan kita mengaku mencintai Allah apabila kita ditimpa malang, buruk.. apakah kita akan marah pada Allah? Jawapannya TIDAK. Malah kita pandang perkara ini sebagai kasih sayang Allah. Nikmat pemberian dari Nya. Bukan mudah untuk kita ubah, dari seorang yang garang.. selalu marah-marah kepada sabar sepenuhnya dan mengerti bahawa setiap yang berlaku adalah kasih sayang Allah. 

Jadi baik setiap hari. Apa kita cakap, itu ialah cerminan diri kita. Cuba belajar bercakap dengan pasangan elok-elok, dengan anak-anak.. Jika masa itu rasa hangin satu badan. Berdiam dan berjauh diri lah dahulu.. Tenangkan diri. Supaya kata-kata yang terkeluar tidak menyakiti hati mereka.. Insha Allah ya.

Ada masanya saya ada masa untuk menulis perkara berkenaan diri sendiri. Namun benar kata rakan-rakan seperjuangan untuk menulis dan meluahkan itu tidak mudah. Copy paste itu mudah. Jadi bila copy paste silalah letak siapa kita rujuk supaya tidak berlaku plagarism. Melainkan ianya fakta yang tidak diubah. Jika boleh sehari 1 entri saya mahu terus konsisten menulis. Tidak kiralah iklan atau catatan harian, supaya blog ini tidak terkubur dan mampu memberi erti buat seseorang. Selain itu, menulis juga sebagai pengubat diri. Haa, istimewa ya menulis ni rupanya. 

Bulan september ini alhamdulillah , Allah berikan rezeki mengaji ilmu. Kelas adwords yang masih belum saya usik masya Allah. 4 Kelas bisnes dari FAV Academy yang telah pon berjalan pada 7 september 2017. Perlunya mengaji ini kerana kita hanyalah insan biasa yang sentiasa cetek ilmunya, kata-kata mentor saya, mengaji dan terus mengaji ilmu kerana kita mungkin pada satu masa tepu dengan ilmu-ilmu lama. Perlu refresh time ya. Bila mengaji ni, semangat itu datang laju. Nak buat kerja juga laju. Kerana apa? Kerana ilmu-ilmu baru yang harus dipraktikkan itu harus segera sebelum diri kita lemau. tak gitu?

Jadi jika kalian juga seperti saya, bila mengaji ilmu harus terus cepat-cepat praktikkan supaya kelas tu tak sia-sia. Pelaburan anda juga tak sia-sia.

Insha Allah. Kita semua pasti berjaya. 
Read More...

Saturday, August 26, 2017

Set Terapi Spa Sauna Di Rumah


Bismillah. .

"Dulu selalu ber 'sauna' kat spa. .

Suka mandi wap berherba. Lepas keluar dari sauna beg rasa freshhhh sgt. . Masalah lenguh badan, kebas kaki tangan , tak ada selera makan, tidur tak lena, senggugut, haid tak teratur, migrain dan stress memang dah lega sekarang. Macam tak percaya kan! Hanya bersauna dengan ramuan herba  ..mak ai ...hambat angin satu badan!

Lepas sauna badan, boleh bertangas rahim dengan herba Terapi Feminin yg super ohsem ni pulak. Sangat membantu mengatasi masalah keputihan, gatal-gatal vagina, buasir dan mengecutkan rahim. .

. . Tu la kan. .  nk 'spend' banyak-banyak masa kat spa mmg tak sempat, as mommy yang bekerjaya sangat 'superbusy! Sejak saya guna 'sauna blanket' di rumah.. Suka-suka je bila nak bersauna dan bertangas. .

SERIUS BEST !!!"

Set sauna blanket ni jadi pilihan terbaik  kerana :-

👍🏻 Kain yg kalis air & udara, wap herba terkumpul dalam blanket
👍🏻 Boleh bersauna bila-bila masa je kat rumah
👍🏻 Boleh dicuci dan mudah disimpan
👍🏻 Boleh bawa ke mana saja atau travelling
👍🏻 Selesa
👍🏻 Kain berkualiti dan tahan lasak

MANFAAT BERSAUNA HERBA :

💡 Melancarkan perjalanan darah
💡 Membuang angin dalam badan
💡Memecahkan lemak
💡Merawat kebas-kebas
💡 Meringankan sakit pinggang
💡Tidur yg lebih lena
💡Menghilangkan stress
💡Merawat migrain
💡Membetulkan sistem haid yg tidak teratur
💡Menurunkan berat badan

Manfaat bertangas rahim :
==================
Ramuan akar kayu yg digunakan sebagai herba tangas yg mampu :
💡 Berkesan mereda dan mengurangkan ketidakselesaan dan kembung perut yang berkait dengan datangnya haid. Mengurangkan "heavy menses"
💡 kitaran haid menjadi normal
💡 Mempercepatkan pemulihan luka dan mengecutkan rahim selepas bersalin
💡 Mencegah berlakunya tombong atau buasir
💡Mengubati jangkitan yis/ fungi pada alat sulit yang menyebabkan bau kurang enak
💡 Meredakan simptom menopause
💡 mengecutkan rahim
💡 mengatasi masalah keputihan / prolaps
💡 merawat buasir

Cara bertangas rahim
=================

Langkah 1
Hanya perlu rebus 3 sudu serbuk tangas ni dalam periuk berisi 500 ml air. Dalam periuk nasi pon boleh.

Langkah 2
Letakkan periuk di bawah kerusi yang berlubang agar wap yang terhasil boleh dirasai. Sarungkan blanket tangas dari aras pinggang ke bawah menutupi kerusi dan duduk bertenang di atas kerusi tadi.

Langkah 3
Ketika duduk lakukan senaman kegel untuk menguatkan otot di bahagian perananakan. Bertangas lebih kurang 15 - 20 minit.

Untuk wanita yang sudah berkahwin digalakkan bertangas di penghujung waktu period manakala anak dara pula sebelum waktu kedatangan haid. Wanita yang sudah menopause juga mendapat manfaat dari bertangas kerana faktor kekeringan akibat penurunan mendadak estrogen , bertangas basah amat sesuai untuk memberi kelembapan dan memulihkan masalah keputihan.

Ramuan :
Serai wangi, kunyit, manjakani, inai, cekur, genggam fatimah, habatussauda, sirih, akar kayu dan garam bukit

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦️

SET HOME SAUNA

📌Blanket sauna
📌Terapi Feminin (tangas)
📌Terapi Spa (mandian herba)

Harga :

MYR150

Untuk tempahan
Whatsapp 018-9100 852


Read More...

Tuesday, August 22, 2017

Tips Segarkan Badan

Publish on : Tuesday, August 22, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , , , ,

==========
TIPS SEGARKAN BADAN
==========

Bangun pagi setiqp untuk memulakan kembali rutin harian yang sibuk bukan mudah pada anda jika anda;

✔️Mengalami lenguh-lenguh badan selepas bangun pagi
✔️Rasa penat dan lesu kerana tidur tidak berkualiti
✔️Rasa tidak bersemangat

Cara paling mudah dan cepat untuk mengembalikan rasa segar dan bersemangat untuk meneruskan hari amda adalah dengan mandian herba. .

Tahukah anda apa itu manfaat mandian herba?

Dah tahu ni, pasti hari-hari seronok nak amalkan tahu.

Apa itu mandian herba?

Salah satu komponen amalan berpantang tradisional Melayu ialah mandian herba, iaitu mandian air rebusan herba, akar-akar kayu dan rempah.

"RAHSIA KECERGASAN WANITA DAHULU TELAH TERBONGKAR"

Kini tidak lagi menjadi rahsia apabila kami membawanya ke pintu rumah anda

Secara tradisinya, mandian herba dipercayai dapat membantu wanita-wanita:

🌿Mengembalikan tenaga
🌿Membuang angin dalam badan
🌿Menghapuskan bau
   daripada lokia (darah  
   nifas) dan rembesan lain;
🌿Merawat urat-urat yang 
   sengal
🌿 Mengatasi masalah MEROYAN ( tekanan perasaan) semasa dalam pantang
🌿 Mengeluarkan ketulan-ketulan darah nifas
🌿Tidur yg lebih lena
🌿Menghilangkan stress
🌿Menyegarkan dan mewangikan badan

Kandungan herba-herba tempatan seperti daun capa, meringan, serai wangi, sirih, balik angin, lemuni dan garam bukit. .

Kalau nak cari sendiri daun-daun ni balik rebus memang tak lah kan. . Ada Terapi Spa ni senang, rebus dan terus mandi. .

Macam tak percaya! Hanya terapi dengan ramuan herba badan rasa segar sangat. . Melegakan lenguh-lenguh urat saraf. . Memberi aura tenaga yang berpanjangan. . Tidur pun nyenyak. .


Mandian Terapi Spa hanyalah RM 19 sebunjut. Murah bukan? Anda boleh pakai sehingga 4 ke 6 kali penggunaan.

Kos pos pula RM 8 bagi Semenanjung dan RM 12 bagi Sabah dan Sarawak.

Wanita berpantang, sudah lama bersalin mahupun bujang amat disarankan mencuba mandian herba ini.

Mahu mencuba?
Whatsapp 0189100852


Read More...

Sunday, August 20, 2017

Kopi Lover Wajib Cuba Kopi-Kopi DMS360 Tahu

Publish on : Sunday, August 20, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , , , ,

Tahukah anda DMS360 sekarang ada 4 jenis kopi?

Dua kopi khusus untuk wanita, satu kopi untuk menurunkan berat badan dan satu lagi untuk lelaki. Semua orang ada kopi tersendiri. Menarik bukan?

Kopi apa pula ni ye?

Best sangat tentang kopi dms ni semua kopi menggunakan kopi terbaik iaitu kopi arabica.

KENAPA KAMI GUNA KOPI ARABICA DALAM KOPI-KOPI DMS360?
.
Anda tahu tak, ada 2 jenis kopi yang paling digemari dalam dunia ni? Haa, Arabika dan Robusta. Tapi, kenapa kami guna kopi Arabika, bukannya Robusta?😊

☕ Kopi Arabika lebih terasa asam, herbal dan fruity. Robusta pahit sikit.
.
☕ Arabika ada lebih kurang 1.5% kafein, tapi Robusta ada 2.7% kafein. Tu yang buat Robusta lagi pahit
.
☕ Kopi Arabika lebih berkualiti kalau compare dengan Robusta. Harga pun, Arabika lebih mahal. Kualiti baik, harga pun kena baik la kan?
.
☕ 75% penduduk dunia lebih suka kopi Arabika. Haa, kalau ramai suka, maknanya best la tu.
.
Haaa, jadi kalian dah tahu kopi dms ni gunakan kopi yang terbaik kan?
.
4 jenis kopi yang kini berada di pasaran ialah:

1. Kopi montok @ coffee monatox
2. Kopi pink lady
3. Kopi hijau
4. Kopi Aummm

Jika anda nak tahu lebih lanjut,  saya cadangkan baca di entri yang telah saya sediakan ni. Jom


 RANGKAIAN PRODUK KOPI DMS360 


Read More...

Saturday, August 19, 2017

Apakah itu Hailulah, Qailulah dan A'ilulah ?

Publish on : Saturday, August 19, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , ,


Soalan : Ustaz.. kenapa 15-30 minit sebelum masuk waktu zohor kita diharamkan melakukan sebarang solat?

JAWAPANYA:

1. Ketika itu matahari berada di kemuncak langit sebelum gelincir (masuk Zohor). Disebut juga waktu rembang.

2. Waktu ini diharamkan solat sunat apa pun kecuali:

+ Pada hari Jumaat bagi lelaki yang hadir solat Jumaat

+ Berada di masjidil haram (Mekah, Madinah dan al-Quds)

3. Waktu ini, jin & syaitan sedang mengambil tenaga mereka kerana ciptaan mereka dari unsur api.

Dengan pancaran matahari yang kuat, tenaga mereka bertambah dengan cepatnya (recharge).

4. Ketika ini jugalah, ahli sihir membuat dan 'menuju' ilmu hitam mereka selain pada waktu tengah malam. - menurut Ilmu Perubatan Islam.

5. Manusia pula sebaliknya. Ketika ini, badan berada pada tahap paling lemah.

Maka Islam menggantikan ibadat solat sunat dengan tidur sunat yang namanya Qailulah untuk tujuaan kecergasan fizikal dan juga rohani.

6. Qailulah 15-30 minit sebelum Zohor. Itu yang terbaik.

7. Qailulah juga antara cara untuk awet muda. Kerana ketika tidur, segala tekanan kerja dan kehidupan di siang hari dilepaskan secara semulajadi.

8. Ikuti sunnah, pasti ada kejayaan.

Siapa baca sampai habis untung :)

Apa itu Qailulah ?
Qailulah ialah tidur sebentar pada siang hari.

Bila waktu paling sesuai untuk amalkan Qailulah ?
Mengikut pengalaman mereka yang istiqamah mengamalkan Qailulah, waktu paling baik ialah antara pukul 12 tengahari sehingga sebelum Zohor. Namun boleh juga dilakukan selepas Zohor.

Apakah kelebihan atau Kebaikan Qailulah ?
Mengikut kajian, 1 minit Qailulah kualitinya bersamaan dengan 45 minit waktu tidur kita di waktu malam. Jadi, cukup sekadar dapat 15 minit Qailulah, kita sudah boleh bangun solat malam tanpa rasa mengantuk, insyaAllah.

Qailulah @ tidur sekejap waktu tengahari akan memudahkan kita untuk bangun malam dan berqiamulail.

Orang barat memanggil Qailulah sebagai "nap". Di negara barat biasanya "nap" dilakukan dari pukul 2-4 petang. Hasil kajian menunjukan amalan "nap' waktu tengahari dapat mengelakkan penyakit jantung.

Menurut kajian lagi, manusia perlu berehat setelah 6-8 jam berjaga. Kita orang Islam akan bangun seawal jam 5.30 pagi untuk solat subuh. kalau dikira dari waktu subuh hingga pukul 12-1 tengahari, ia sudah cukup 7-8 jam kita berjaga. Jadi Qailulah @ nap ini adalah sangat-sangat berpatutan untuk dilakukan pada masa itu. Ia sangat sesuai denga fitrah badan manusia.

Menurut mereka yang istiqamah mengamalkan Qailulah, sebaik bangkit dari Qailulah, kita mungkin akan pening sedikit selama 5-20 minit. Tetapi selepas itu, kita akan mendapati perubahan mendadak dari segi emosi,
kecerdasan dan fokus.
Sama2 la kita qailullah@nap sekejap sblm zohor

*********
Apakah itu Hailulah, Qailulah dan A'ilulah ?

1- Hailulah ialah tidur selepas solat Subuh (org yg  tak bangun solat Subuh juga termasuk) Hailulah menyebabkan rezeki kita terhijab dan menjadi tidak murah rezeki.

2- Qailulah ialah tidur sekejap sebelum solat Zohor sekadar 26 minit, ianya amat bermanfaat (sumber kekuatan solat mlm).

3- A'ilulah ialah tidur selepas solat Asar, ianya mengundang penyakit pd badan dan jiwa serta perasaan gundah gulana, kecewa dan gelisah.

#Silalah #SHARE andai bermanfaat😊😊😊


Read More...