Tuesday, December 15, 2015

Jangan Tunggu Sempurna Baru Nak Memulakan Bisnes, Mulakan Dengan Apa Yang Ada

Publish on : Tuesday, December 15, 2015 There is : 0 Comments Labels : , ,

Assalamualaikum sahabat sayang

Alhamdulillah. Dapat lain perkongsian mengenai semangat bisnes pagi ni. Jika kalian perasan saya menjual produk kesihatan dan kecantikan termasuklah sebagai pengurus bagi Akademi bekerja di rumah kan?

Ada masa kita down dengan bisnes.
Walaupun ianya lumrah tetapi jangan sesekali dijadikan kebiasaan. Jika hari ni terasa lemah, cuba atasi semula dengan matlamat asal kita. Kenapa kita nak buat bisnes? Buat bisnes bukan mudah, ianya tak semudah yang kita harapkan..

Kalaula ia sesimple

Iklan produk -> Up di FB -> Orang tengok dan beli -> Untung terhasil

Tak semudah ini ya. Saya dahulu pernah hadapi perkara ni. Saya nak kongsikan satu nasihat yang memberi inspirasi buat diri saya. Semoga ianya turut memberi inspirasi dan semangat untuk terus berjuang buat pembaca sekalian. :)


Sumber: C.c: Stokis Kuantan, Elissa Hashim
#Perunding Cantik Jelita Organik Nurraysa Beauty


Ape yg ingin sy kongsikan ialah jika kita ni dah ada niat utk berbisnes dan mmg ada minat utk memulakan bisnes  kita teruskan niat dan matlamat kita agar tercapai.
Yg ingin ditekan kan ialah

"Jangan tunggu sempurna untuk memulakan sesuatu bisnes atau ape saja yg kita hajati"

Mulakanlah dgn ape yg kita ada.Dalam bisnes yg penting komitmen kita utk meneruskan perjuangan bukan kesempurnaan.komitmen disini..ialah semangat yg xpernah kenal erti putus asa.
Jgn mudah mengalah,jika gagal bagun dn terus mencuba lg dan lg.Kesempurnaan itu akan datang sendirinya bila kita dh mula mencipta kejayaan.

Bile kita dh rasa keseronokan berbisnes tiada siapa yg dpt menghalang langkah kita wlpn kita diejek atau dipandang sinis.

sbgai contoh:
Jika kita dh minat nk berbisnes jgn pk susah..sbb xde modal.Kita ada pilihan kan..kita boleh buat Dship.
Jgn pk susah sbb xde laptop..tp jika ada smartphone pon dh bleh mulakan promote2..
yg penting nak rajin..jgn mudah jemu.
sekrg bissness dh xperlu kedai..biss dr rumah pn boleh jd Jutawan.

Jadi kesimpulan sy...
jika minat dh ada tu..buat aje lah.xyah tunggu serba serbi cukup lengkap..kalu nk tunggu jwbnye smpi bile pon xmula2 la kita.

Sekarang sedang berlangsung promosi akhir tahun kosmetik nurraysa tahu. Kini, kita boleh bercantik dan make up tanpa risaukan terbatalnya wuduk atau tidak sah solat. Dengan produk rangkaian kosmetik Nurraysa anda kini tampil lebih jelita dan yakin. Bebas kerisauan akan hal berkaitan solat.



No comments:

Post a Comment