Cara Mengatasi Ekzema Bagi Kanak-Kanak dan Bayi

Ekzema merupakan penyakit kulit yang sinonim di kalangan rakyat Malaysia. ekzema atau keradangan kulit akibat iritasi, alergik ataupun kulit yang sangat sensitif boleh menyerang sesiapa sahaja termasuklah bayi.

Memang amat kasihan apabila majoriti penghidap ekzema ini dikalangan bayi kita. ketidakselesaan apabila berpeluh dan pakaian haruslah sentiasa bersih wajib kita uruskan jika tidak mahu keradangan kulit ini semakin kronik dan merebak.

Kini, sudah banyak ubatan berbentuk krim yang tidak membahayakan kulit bayi banyak di pasaran. In shaa Allah pilihan yang betul dan serasi dapat menyembuhkan masalah keradangan kulit - ekzema ini.
Bagi saya pula, saya ada seorang anak yang memiliki masalah kulit sensitif. Pantang terkena luka atau gigitan pasti berkudis. Selalu kulitnya luka, ruam dan luka. Bila sudah makin besar, sudah pandai menggaru. Hmmm, abis berparut-parut dibuatnya.

Untuk atasi masalah kulit anak saya, saya cuma amalkan stevia rcc - royal sweetener stevia sebagai krim sapu. Tidak kira sama ada luka, kudis atau ruam. Saya akan titiskan stevia dan sapukan di bahagian kulit yang bermasalah. In shaa Allah akan terus dapat lihat perbezaan yang positif pada area tersebut. Gatal-gatal juga saya sapukan stevia sahaja.

Apa keunikan stevia hingga mampu merawat keradangan kulit - ekzema?

1. Ianya diperbuat daripada 100% ekstrak pati tumbuhan stevia dan air osmosis
2. Anti bakteria semulajadi
3. Anti fungus
4. Bersifat alkali
5. Tinggi kandungan vitamin C
6. Anti Oksidan


Catat Ulasan

0 Ulasan