Saturday, March 25, 2017

Tips Pakai Masker

Publish on : Saturday, March 25, 2017 There is : 0 Comments Labels : , , , ,

Masker atau skrub merupakan produk kecantikan yang amat saya sukai. Walaupun saya bukanlah pengguna tegar tetapi salah satu dari produk ini wajib ada dalam simpanan saya.

Masker atau skrub ni biasanya saya gunakan apabila kulit terasa terlalu kusam, selalu berada di luar rumah dan apabila terasa tidak selesa pada wajah.

Buat masa ni saya memakai masker dari bahan arang.

Nak kata best sangat saya tidak pasti kerana saya tidak konsisten memakainya. Tetapi faktor segar "mentol" yang ada dalam ramuan masker ni saya suka sangat.

Memang selepas pakai masker, sama ada jenis sapuan dan cuci selepas pakai atau jenis masker tarik, wajib untuk saya tutup kembali wajah dengan serum.

Kenapa eh?

Pertamanya kita dah buka pori di wajah kan. Lagi-lagi kalau pakai masker yang jenis tarik tu. Bila blackhead atau whidehead ditarik sekali maka lubang whitehead dan blackhead ni terbuka luas. Ni akan menyebabkan "bendasing" lain pula yang duduk dalam tu. Kotoran la.

Jadi dengan penggunaan serum, kita dapat kecutkan dan tutup ruang pori yang terbuka. Itulah kehebatan serum di sebenarnya. Antara salah satu kewajiban saya memiliki serum.

Serum mempunyai tekstur yang lebih kecil dari krim sebab itu juga serum adalah lebih berkesan daripada krim.

Apakah itu SERUM wajah?


SERUM merupakan zat cair yg formulanya terdiri dari asid amino,air dan emulasi (air didalam minyak atau minyak di dalam air),biasanya di dalam nya tentu akan terdapat berbagai macam formula pendukung sehinga serum dapat meresap kedalam lapisan terdalam kulit,molekul dari formula zat tersebut merupakan partikel kecil dan cara kerja nya akan jauh lebih tinggi 10x lipat dari krim wajah biasa. tentu hal ini akan tampak wajar bahwa serum biasanya didapat dalam harga yang lebih tinggi dari krim wajah.

Untuk baca selanjutnya mengenai serum, boleh baca di sini


 http://www.dms360original.com/2016/06/mengenal-jenis-dan-manfaat-serum-untuk.html?m=1 


No comments:

Post a Comment