Gula Pasir Punca Lemak dalam Hati

GULA PASIR  BOLEH MENYEBABKAN LEMAK DALAM HATI

Gula pasir adalah produk baru ciptaan manusia. Ia mengandungi dari glukos dan fruktos. Kebanyakan rasa manis yang kita rasa pada kek dan minuman mengandungi bahan ini. Ini kerana fuktos lebih manis dan murah berbanding glukos. Glukos pula tidak berasa manis. Jika tidak percaya boleh beli glukos di kedai.

Metabolisme fruktos pula menyamai metabolisme ethanol dalam arak. Kesan jangka panjangnya juga serupa, iaitu menyebabkan penyakit lemak dalam hati atau "fatty liver disease". Selalunya penyakit ini disebabkan oleh pengambilan alkohol.

Oleh itu lebih banyak tinggalkan produk yang mengandungi gula pasir dalam makanan kita, adalah lebih baik.


Jadi bagaimana kalau tinggalkan gula pasir?
Apa alternatif terbaik pemanis pula?

Saya syorkan cubalah dan teruskan amalan dengan pemanis semulajadi yang tidak merbahaya malah menyihatkan iaitu gula stevia.

Stevia merupakan tumbuhan yang semulajadi manis, malah boleh terus direndamkan daunnya di dalam minuman anda. Tetapi dengan teknologi terkini, kita tidak perlulah menanam atau merendam daun tersebut. Dengan ekstrak pati stevia, 200x ganda lebih manis dari gula pasir anda hanya perlu titiskan sahaja ke dalam air minuman tidak kira sejuk atau panas. Masakan dan kuih muih juga sama. Rasanya memang sangat manis seakan gula pasir.

Rcc stevia yang saya syorkan ini merupakan kualiti terbaik dengan bukti bahawa produk ini tiada bahan campuran lain melainkan hanya ekstrak pati tumbuhan stevia dan air osmosis sahaja.

Harga juga sangat murah. Sebotol ada lebih kurang 200 titik, di mana 1 titik bersamaan 3 sudu gula pasir atau 1 titik cukup untuk memaniskan 200ml air minuman.

Harga sebotol bukan ahli = RM 50
Harga ahli = RM 60 untuk 2 botol

Murah sangat kan?

Selain harga ahli yang amat menjimatkan, banyak lagi ganjaran lain yang disediakan untuk anda sebagai ahli.


Berminat untuk mendapatkan produk pemanis semulajadi stevia ini?


Terus hubungi saya Emme Marina
018 9100852


Catat Ulasan

0 Ulasan