Sale Mac Dari Shopee dan Lazada

Alhamdulillah, syukur dari Allah. Ini ialah income saya berniaga di Shopee dan Lazada bulan Mac 2019.


Saya tidak mahu tunjuk tetapi saya mahu jadikan ini sebagai inspirasi kecil kalian. Walaupun saya sedih status Preferred Seller ditarik bulan lepas gara-gara penalti yang dikenakan. Kejayaan saya tidak hebat mana, dan masya Allah rakan-rakan saya hebat-hebat belaka. Ada yang dapat puluh ribu sebulan berniaga di Shopee dan Lazada.



Jika kita mahu, kita pasti boleh. Jom rakan-rakan, kita aim untuk dapatkan sale puluh ribu sebulan di Shopee, Lazada dan di mana sahaja kita berniaga!



Ya. Shopee ni ketat tahu tak! Dalam sejarah berniaga di Shopee saya kene 2% penalti which is tak patut dan menyebabkan Preferred Seller ditarik serta merta. Tetapi, rezeki dari Allah. Alhamdulillah, customer tetap datang dan menempah dari kedai Shopee saya, Emmemarina. Terima kasih semua



Saya sebenarnya azam nak share dengan kalian sale saya di Shopee dan Lazada mulai Januari 2019 malangnya saya tidak begitulah mahir bab account statement menggunakan dekstop view. Godek-godek baru tahu guna, inilah akibatnya jika jarang menggodekkan. Ha, jadi anda haruslah rajin melakukan aktiviti try and error di tempat anda berniaga.



Disember 2018, saya mula berniaga di Lazada. Alhamdulillah dari ratus ke ribu sale sebulan. Walaupun pada awalnya menghadapi masalah duit tak masuk, order tak berubah dari Ship to Delivered. Ha, apabila berlaku masalah sebegini duit anda akan lambat masuk dan menyebabkan modal anda untuk rolling tersangkut!


Lazada pula income masuk dua kali sebulan tahu. Ha, tak sama seperti Shopee. Sekurang-kurangnya di Shopee anda boleh chat dan minta pelanggan tekan butang TERIMA dan DUIT akan masuk ke ewallet anda dan anda WITHDRAW sendiri setiap hari ke akaun bank anda.



Tidak di Lazada. Pembayaran secara automatik mengikut sistem dan dibayar dua kali sebulan. Jadi anda haruslah bersabar dan sentiasa pastikan cashflow anda ada untuk teruskan perniagaan di Lazada gitu :)



Syukur alhamdulillah, tak berjuta tetapi dapat capai 5-6 angka sebulan sale di kedua-dua ecommerce ini cukup buat saya dan keluarga. Taklah kaya giler, dapatlah bayar yuran sekolah, duit minyak, ptptn, hutang skit sana sini dan bil-bil. Alhamdulillah. Terima kasih Allah. Dapat juga buat saving dan invest jangan lupa.


Dapat sedikit untung sekalipun, buat investment, bayar zakat dan sedekah usah dilupakan. Ibu bapa juga turut kita hadiahkan tidak banyak tetapi ada. Tentu mereka gembira tengok anak mereka walaupun tidak bekerja hakiki tetapi boleh memberi dan membantu keluarga.



SALE bulan Mac di Shopee dan Lazada berjumlah


 +     13,559.77 Shopee
 +      3,881.24 Lazada
 ---------------
 +     17,441.01


Lazada

Kira statement Mac aje ye. 

Shopee


EH, ini income kasarlah. Namanya pun SALE.


Jangan tanyalah berapa bersihnya. Hehe. Yang penting, apa yang saya mahu highlight ialah jika anda berkemahuan anda pasti boleh lakukan. 


Halangan anda ialah diri anda sendiri!



Insha Allah Ebook Shopee versi saya sendiri (saya penulisnya) sudah pun terbit dan Shopee Bot Cybersona sudah lama kita gunakan bagi menaikkan sale di shopee. 




Coming soon, saya akan siapkan video untuk anda belajar A to Z berniaga di Shopee dan Lazada. Usah takut-takut, buat sahaja, yakin dengan diri anda. Anda pasti boleh!

Catat Ulasan

0 Ulasan