Review UV Defence Cream Hydrating Tinted Sunblock Sendayu Tinggi


UV Defense Cream aka sunscreen aka tinted sunblock dari Sendayu Tinggi ni adalah produk kegemaran saya. Foundation memang bagus untuk sembunyikan cela sepenuhnya tetapi saya kurang selesa kerana tidak biasa pula melihat freckles kesayangan hilang terus dari pandangan.


Saya suka tinted sunblock dari Sendayu Tinggi kerana ianya tidak mengeringkan kulit. Sangat sesuai dengan kulit saya yang kering, adakalanya menggelupas juga. Bila pakai suncreen tinted sunblock, tak nampak sangat kulit sedang menggelupas. Malah, SPF UV tinggi = SPF 50 membolehkan saya gunakan cream ni selama 8 jam sehari tanpa risau. 


Ada satu jenis warna sahaja seperti gambar di atas. Jadi sesuai dipakai oleh semua orang tak kira cerah atau gelap. Insha-Allah sesuai. 


Ini saya dengan SPF UV Defense Cream Sendayu Tinggi. Tetap nampak freckles kan? Tetapi yang penting bagi saya, perlindungan UV bila keluar dari rumah. Tidak crack dan mudah dipakai. Jujurnya saya bukan suka pakai foundation ke mekap ke. Macam ni sahaja dah okay. Sebelum apply UV cream ni, saya apply serum drop sendayu tinggi juga dari skin glass collection. Haaa best juga tau produk tu. Lain kali saya share kay? 


Jika anda berminat nak cuba SPF UV Defense Cream Hydrating Tinted Sunblock dari Sendayu Tinggi ni. Bolehlah layari terus ke website mereka. Website rasmi Sendayu Tinggi, www.sendayutinggi.com 


Jadi ahli pun okay. Dapat harga murah lagi dan boleh collect point. 

Catat Ulasan

0 Ulasan