Jeles Tengok Kawan Share Gambar Family Tapi Kita Tidak?


Jeles ke? Rentak kehidupan saya setelah berkahwin sangat berbeza semasa bujang. Bujang ni cara hidup saya exposed. Selfie. Tetapi satu perkara yang saya mungkinlah sehingga kini dihantui is people is watching us. 


Mungkin juga pengaruh cerita matsalleh, terlalu banyak tengok kisah detective, fbi la csi la. Showing our families too frequently is not good. For me. Overly protective. Siapa anak-anak saya, wajah mereka. Ke mana kami pergi. 


Selain overly protective dan maybe paranoid. Saya sebenarnya menyedari saya bukanlah jenis seorang yang suka share mengenai life saya. It turns out when im single dulu tu, yang always saya share is my own selfie. No place. 


When i get married, i married to somone yang jarang juga share our life to public. So bila keduanya bergabung. Beginilah. Simple. Quite. But yes, kadangkala bila melihat teman-teman share kan. Ada terasa ala nak share juga. Masa tu ajelah. Tutup Facebook, tutup ig. Tak rasa dah😆


Manusia kan. 


Lumrah itu merasa dan ada keinginan yang sama seperti orang lain, namun tak semestinya kita nak buat yang sama. 


I enjoy seeing all my friends happy, goodlife. Good to see what they are doing. Sharing the same, i know i wont. Or if i do, its very seldomly. Adakalanya occasionally. Adakalanya spontan aje nak share. 


Until today, saya belum sekali pun upload gambar full my baby boy. Next week he is three months old. I'm still thinking of nak sharing tu dari hari ke 45 sampailah hari ni. Nama pun tak share lagi kat kawan-kawan😅 but takde sape pun nak tahu. So okaylah


Macam nilah bila hidup wanita attached to family. Jarang nak disclose sangat to world. Saya suka hidup quitely like this. Sharing dan open sikit-sikit di blog. Okaylah. Tenang 


Apa pengajaran yang kita dapat? Apa saya cuba sampaikan? 


Gaya hidup seseorang tidak sama. Kita dengan cara kita, pasangan kita dan sebagai isteri apa kita buat wajib minta keizinan dari suami. Nak selfie ke. Nak share apa-apa kan kepada dunia. Suami kena tahu and what limit sharing kita tu kepada orang luar. Dan jika kita bahagia dengan cara kita, usah rasa down jika kita kurang share. Tiada regulations dalam hidup tentang hal ni. Yang ada ialah apa jua kita share, share kebaikan, share perkara yang mendatangkan manfaat. Do that. 


Okay? 


Insya Allah 


With love, 
Emme Marina 


Catat Ulasan

0 Ulasan