Tingkatkan Produktiviti Walaupun Bekerja dari Rumah

Menjadi surirumah dan melakukan kerja pada masa yang sama, sesungguhnya memerlukan fokus dan jadual kerja yang tersusun. Jika anda merasakan bahawa jadi surimah kemudian boleh senang-lenang dan ditambah lagi dengan berniaga sebagai pendapatan sampingan itu adalah sangat mudah. Cubalah cuti satu hari dan nikmati hari anda. Lihat anda boleh lakukannya atau tidak. Tapi maaf, kata-kata saya ini tidak termasuk kepada wanita surirumah yang tiada anak kecil atau anak yang mahu diuruskan. Jika anda surirumah dan tiada anak, in shaa Allah saya yakin jadual tugasan akan jadi lebih mudah untuk anda. Percayalah.

Bagaimana mengagihkan kerja-kerja di rumah
Menjaga anak-anak
Mencipta ruang kerja yang lebih kondusif sebagai wanita bekerjaya

Pada awalnya ia memerlukan disiplin yang tinggi untuk meletakkan diri kita sebagai seorang yang mematuhi segala perancangan. Jika kita tidak mampu berdisiplin maka, lintang-pukanglah jadual kita. Apa yang kita iklankan tidak menjadi, apa yang kita kerjakan mungkin akan bertambah membebankan tindakan. 


Berikut saya kongsikan nota kolum pengasas Akademi bekerja dari Rumah, Puan Masayu Ahmad. Semoga perkongsian ini dapat membantu ramai surirumah di luar sana dalam bijak menguruskan masa serta kerja di rumah.





hashtag: #akademibekerjadarirumah #menjanapendapatandarirumah #surirumahjugabolehberbisnes 
#bekerjadarirumah #wahm #soho #sahm #surirumahdankerja #buatduitdarirumah #pengurusonlineabdr #emmemarinamohamad #kelasasasbinablog #kelasblogonline #rakanniagaakademibekerjadarirumah

Catat Ulasan

0 Ulasan