2 Tahun Jana Pendapatan Melalui Blog. Alhamdulillah

Sedar atau tidak rupanya sudah masuk tahun kedua saya menjana pendapatan seratus peratus melalui blog. Gilerlah! Jujurlah ye, saya sebenarnya berblog untuk jana pendapatan ni dari tahun 2011 lagi. Dan setiap kali bertukar-tukar nama blog. Saya sendiri pada masa tu tak pasti kenapa harus blog?

Kenapa nak buat blog? Namun, saya tetap berniaga melalui facebook. Ha, bukan tiada. Pada zaman tu, boleh tahan jugalah berfacebook. Aktif terlebih. Tapi mesti nak jugak buat kedai blog. Salah satu sebabnya saya fikir, blog ibarat sebuah website jika kita google carian itu akan bawa kita ke blog kedai kita. Kedua, saya juga salah seorang yang aktif melakukan carian di google. Maka saya meletakkan diri saya sebagai pengguna. Namun, silap saya ialah saya tidak tahu bagaimana caranya meletakkan blog saya di carian utama google. Nak semak balik dan cuba dapatkan keyword blog juga tidak pandai. Menulis aje caca merba.

Patutlah takde hasil!!

Selepas masuk je kelas online blog bisnes. Masya Allah, clear jalan. Idea mencurah-curah. Dalam masa 1 bulan, berjaya dapat balik modal kelas blog dengan blog itu sendiri! Ingatkan saya je, rupanya pelajar-pelajar lain pun mula rancak berbisnes dengan blog. Alhamdulillah. Tak rugi malah berbaloi-baloi kerana hasilnya.

Dengan blog, setiap manusia di Malaysia malah muka bumi ni dapat order dengan kita. Dengan blog, takde kes terpadamnya iklan kita. Itulah kuasa blog. Dan google ialah sepakatan dengan blog! Bagus atau tidak?

Bagus kan?

Alhamdulillah. Sekarang bulanan pendapatan saya berniaga melalui blog sahaja 5 angka. Syukur alhamdulillah.

Kelas blog bisnes online. Dibimbing dari ilmu kosong kepada pandai berblog. Anda pasti boleh. Untuk berjaya berhenti berikan alasan.


Catat Ulasan

0 Ulasan