Wednesday, February 27, 2019

Al Quran Tajwid Terjemahan Siap Tagging dari Sahabat Enuur

Pernahkah anda terlihat atau terdengar mengenai kewujudan Al Quran Tagging?
Ya sebuah Al Quran yang telah disiapkan tag dengan penuh pengisian DOA, PANDUAN,  bagi melengkapkan lagi penghayatan kalian terhadap AL QURAN.
Al Quran Tag ini menggunakan Al Quran Tajwid Terjemahan Berwarna
Oleh itu, ianya sangat bagus diamalkan setiap hari selain hanya mengaji Quran.
Anda bukan sahaja mengaji tetapi dapat belajar hukum TAJWID, Taddabur dengan ayat-ayat terjemahan malahan isi Quran ini sangat menarik kerana dipenuhi warna-warni membuatkan sesi mengaji dan tadabbur anda tidak cepat jemu, tidak cepat mengantuk. Insha Allah

Perkenalkan AL QURAN SIAP TAGGING untuk kegunaan harian anda

al quran siap tagging
AL Quran Tag ini menggunakan AL Quran Tajwid Terjemahan Berwarna yang sangat sesuai untuk anda lakukan pembacaan tadabbur harian. Bukan sekadar mengaji Quran tetapi anda dapat membaca DOA HARIAN, mengetahui kandungan dan isi dalam Al Quran itu dengan penuh penghayatan.
AL Quran Tagging ini sudah disiapkan dengan penuh kasih sayang dan ditagkan secara manual untuk kegunaan harian anda.
Jika kita google dan pelajari cara untuk tag Al Quran ianya akan mengambil masa dan menelan belanja belum tentu lagi anda akan ada masa untuk meneliti satu per satu isi dalam Al Quran anda Bukan?
Kita tidak boleh nak sesuka hati meletak tagging pada Al Quran tanpa hadis dan rujukan sahih.
Saya kongsikan kepada anda dua entri bagaimana Tagging Al Quran ini dilakukan dan caranya mereka melakukan DIY Tagging Al Quran. Insha Allah, kalian jika berkesempatan boleh membuat tagging Al Quran kalian sendiri.
Guna Stiker Berwarna dan Nota Untuk Coding Terjemahan Al Quran ↴
https://www.mingguanwanita.my/guna-sticker-berwarna-untuk-coding-terjemahan-al-quran-ibu-ini-kongsi-cara-membuatnya/
How I Tag My Quran Tafseer ↴
https://jazlinernida.wordpress.com/2018/02/13/how-i-tag-my-quran-tafseer/
Must-Have for Quran Tagging ↴
https://jazlinernida.wordpress.com/2018/09/24/must-have-for-quran-tagging/

al quran tag tafsir
Warna warni
Lagi semangat nak baca alquran
.
Betol tak bila ada alquran tag, lagi rajin nak baca alquran?
Admin pun rasa benda sama
Rasa seronok & kadang-kadang tak sedar dah 4 muka surat baca
.
Esok subuh tak sabar nak baca lagi☺️
Saya suka baca alquran ❤️

Al Quran Tafsir Tajwid Terjemahan Berwarna bagi Al Quran Tagging

✔️ Resam Uthmani beserta Tajwid Kod Warna
Resam rasmi Malaysia. Diwarnakan beberapa huruf dan tanda bacaan bagi mewakili hukum tajwid tertentu bagi memudahkan kita di dalam pembelajaran membaca Al-Quran dengan tajwid yang betul.
.
✔️ Asbabun Nuzul (Sebab turunnya ayat)
Ayat Al-Quran diturunkan secara bertahap tahap dan mengikut peristiwa. Jadi, bagi ayat ayat tertentu, disertakan sebab sebab turunnya ayat tersebut bagi kita memahami dengan lebih dalam makna ayat itu.
.
✔️ Hadis Sahih
Hadis hadis sahih yang berkaitan dengan tema perbahasan ayat Al-Quran bagi menambah kefahaman makna ayat tersebut.
.
✔️ Indeks Tematik
Indeks pencarian tema tema perbahasan tertentu di dalam Al-Quran merangkumi semua perkara. Ia memudahkan kita di dalam mencari ayat ayat tertentu yang membahaskan perkara perkara tertentu seperti hukum fara’id, akidah, muamalah dan sebagainya.
.
✔️ Kelulusan Kementerian Dalam Negeri (KDN)
Al-Quran ini telah disemak oleh Lembaga Tashih Al-Quran KDN dan telah mendapat kelulusan untuk diterbitkan.
.
✔️ Menggunakan kertas khas Al-Quran jenis QPP yang berkualiti tinggi, anti-silau (untuk pembacaan yang lama) dan tahan lama.

Apa Yang Terkandung Dalam Al Quran Tag Kami?


alquran siap tag
✔️168 TAG yang menyentuh kehidupan anda
✔️30 TAG juzuk
✔️ Isi dalam PELANGI,BERWARNA WARNI
✔️ Terdapat penanda quran comel yang mengandungi Doa Sujud Tilawah, Doa Permulaan Baca Al-Quran.
✔️ Malah juga terdapat penanda quran comel yang mengandungi Panduan Tajwid Kod Berwarna, Tanda Waqaf dan Panduan Berwaqaf. .
✔️COVER AL QURAN lebih menarik, berkualiti tinggi dan LEBIH TAHAN LASAK.
Antara Contoh ayat dalam Set Tagging ni:
.
⧭Doa Mendapatkan Zuriat
⧭Tugas Umat Muhammad SAW
⧭Kita Umat Terbaik
.
⧭Jangan Sedih
⧭Hendaklah Berlemah Lembut
⧭Siapakah Orang Yang Berakal?
⧭Doa Husnul Khatimah (193-194)
⧭Harta Anak Yatim
⧭Berbuat Baiklah
⧭Tunaikan Amanah & Adil
⧭Barangsiapa Bertaubat
⧭Berlaku Adil lah
⧭Mencari Ketenangan Dengan AlQuran
.
⧭Doa Rezeki Tidak Putus
⧭Inilah Jalan Lurus
⧭Keangkuhan Iblis
⧭Doa Penyesalan
⧭Pakaian Taqwa
⧭Jangan Berlebihan
⧭Balasan Mendustakan Ayat Allah
⧭Kisah Nabi

Kenapa Anda Harus Miliki Al Quran Tag?

✏️Lebih jatuh cinta dengan AlQuran
✏️Lebih seronok untuk tadabbur ayat AlQuran
✏️Lebih hayati maksud ayat
✏️Lebih rajin untuk baca AlQuran
✏️Dapat amalkan doa-doa
✏️Peringatan buat diri & sekeliling
Terdapat 4 Jenis Al Quran Tag yang Telah Disiapkan
Jenis Al Quran Tag ini berbeza dari Segi Saiz, manakala isinya adalah sama.
Al Quran Tag Size A6
Ada 2 jenis - Raihan & Humaira
Harga RM 95
Pos RM 8 Sem/ RM 11 SS
Al Quran Tag Size B6
Harga RM 115
Pos RM 10 Sem/ RM 16 SS
Al Quran Tag Size A5
Harga RM 120
Pos RM 10 Sem/ RM 16 SS
Al Quran Tag Ekslusif Wanita
Harga RM 135
Pos RM 12 Sem/ RM 16 SS
Beza Al Quran Tag A6-B6-A5 dengan Ekslusif Wanita
Quran Tag Versi Wanita ni lain skit tahu.
Special Edition
Sebab apa?
Hadiah untuk wanita-wanita dalam hidup anda malah untuk diri sendiri❣
.
SANGAT ISTIMEWA, ada highlite khusus ayat untuk wanita dalam AlQuran ini
.
Lagi apa yang BEST?
.
✔168 TAG yang menyentuh kehidupan anda
✔30 TAG juzuk
✔ Isi dalam PELANGI,BERWARNA WARNI
✔ Terdapat penanda quran comel yang mengandungi Doa Sujud Tilawah, Doa Permulaan Baca Al-Quran.
✔ Malah juga terdapat penanda quran comel yang mengandungi Panduan Tajwid Kod Berwarna, Tanda Waqaf dan Panduan Berwaqaf. .
✔COVER AL QURAN lebih menarik, berkualiti tinggi dan LEBIH TAHAN LASAK.
✔Siap ada cermin lagi taušŸ¤­
Warna: Gold - Pink - Purple - Turqoise


Alhamdulillah, sambutan dan permintaan AL QURAN TAG sangat tinggi.
Wajib dapatkan satu untuk diri anda, ibu anda, atau sesiapa sahaja yang nak lebih belajar Al Quran.
Insha Allah


Lepas ada Al Quran Tag ini hari-hari nak tengok Quran
Nak ngaji Quran
Nak baca Quran
Masya Allah
Alhamdulillah



Untuk Tempahan:
Anda boleh terus whatsapp
"Quran Tag"


ke
+60189100852
+60189100852
+60189100852
Nak beli seunit
Nak borong
Nak jadi dropship juga dialu-alukan

22 comments:

  1. TB pun selalu gunakan sticker tagging ni kalau stop pada beberapa surah tu.. tapi kalau ada alquran tagging macam ni.. lagi bagus.. senang je .. dan cantikk

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha, bukan boleh sesuka hati kan kita nak tag. jika simple2 oklah tapi jenuh juga nak cari satu2, atau boleh sahaja setiap kali terjumpa ayat dan panduan berguna yg kita perlukan kita tick dlu dan salin pd mukasurat berapa. juga kena banyak membaca hadis dan hadir ke majlis ilmu agama.

      Delete
  2. I've been tagging my own Quran previously, ikut kelas & ceramah je. Bagus la ada org jual mcm ni, mungkin lebih detail & bg yg x tau nak tagging sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah, bestnya sis. sis tag quran mcm mana tu. kalau saya dlu conteng tu la yang jenuh, dengan lipat kat mukasurat. kesian alquran tu. tapi memang kita kene banyak g kelas dan ceramah nak buat tagging ni. kene refer hadis juga

      Delete
  3. bagus kalau ada alquran yang macam ni., buat kita senang baca dan senang faham maksudnya. buat kita lebih seronok untuk membacanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul sis, saya sendiri hari2 selak tagging. kemudian bacakan dekat anak2

      Delete
  4. lama dah nampak tapi tak tahu kat mana nak beli...boleh jugak nak belikan untuk anak since diorang duduk asrama memang pelu sangat quran bertafsir...ada macam ni pun bagus supaya mereka lebih memahami isi kandungan alquran..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg kita perlukan alquran tafsir, cuma bila dah ada jenis tagging ni lagi best. lagi seronok dan boleh buat bacaan tuk harian. duduk2 tu bukak quran selak tagging :)

      Delete
  5. Cantiknya Quran translate ni. Kalau belikan budak2 pun sesuai ni. Xlah depa boring and ada semangat tengok warna warni kan. Tapi tag tu, tag biasa ya? mudah tertanggal tak?

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah..dengan ada tagging senang nak rujuk surah mana yang nak dibaca..macam2 ada sekarang..harap2 dapat mempertingkatkan amalan seharian kita..inshaAllah Aamiiin

    ReplyDelete
  7. Cantiknya Al-Quran ni.Saya memang suka yang ad terjemahan macam ni.Senang untuk kite rujuk. Ni special siap ada penanda khas. Mudah lah.Nak survey2 la mana tahu berkenan. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. survey sis, jangan tak survey. ada banyak jenis size tau

      Delete
  8. wahhhh bagusnya ada Quran jenis macam nie. mudah untuk cari doa2 yang mungkin nak digunapakai. pernah nampak jugak ada yg jual di IG, rasa tertarik dan teringin untuk beli.

    ReplyDelete
  9. Saya suka Al-Quran camni. Warna warni, ada ajar tajwid, ada terjemahan dan sekarang siap ada tag lg. Nak beli satu nanti. Saya ada satu Al-Quran berzip dan material bahagian luar dah mula terkopek-kopek. Sedih betul.

    ReplyDelete
  10. Allahu. Nicenya. I need this sis. Menarik dan memudahkan tu. Senang nk bawa kemana2

    ReplyDelete
  11. Ya Allah serius lawa sgt.. Bile tagging cmni, makin semangat nak membaca dgn makna skli..sambil menghayati.. Bagus dengan adanya tagging ni.. Dpt kenal makna, mahraj & tajwid yg betul

    ReplyDelete
  12. Ya Allah, kita dah lama gila cari Al-Quran yang ada tagging ni, mesti mudah nak buat rujukan masa dalam kesulitan atau memerlukan . Thank you for sharing ya :)

    ReplyDelete
  13. Seronoknya bila ada quran macam ni. Memotivasikan untuk lebih rajin membaca. Secara tak langsung dpt kumpul pahala juga.

    ReplyDelete
  14. This looks like a very good product for our fellow Muslim who need this right?

    ReplyDelete
  15. Masyalah. . Senangnya nak baca Al quran macam ni... And lagi bermanfaat bila tahu erti disebalik setiap ayat ..

    ReplyDelete
  16. Wahh.. Coloring nyer al Quran nie.. Rasa cam bersemangat n seronok nak membaca.. AM nak beli 3 la.. Boleh AM guna n kasi2 pd anak2 AM..

    ReplyDelete

Subscribe

Babab Artikel