Showing posts with label Cintakan Alquran. Show all posts
Showing posts with label Cintakan Alquran. Show all posts

Thursday, March 14, 2019

Stok Update AlQuran Tagging

March 14, 2019 0 Comments
Stock update 14 Mac 2019 bagi produk Al Quran Tagging. Produk kami satu-satunya di Malaysia menggunakan Alquran Tajwid Terjemahan sebagai rujukan dan pembelajaran pengajian Alquran anda insha Allah.



alquran tagging enuur
Rujukan saiz, ukuran dan stok alquran siap tagging


UPDATED READY STOCK
14/03/2019, 12.12pm

Humairah A5 magnet RM120 (168tags)
Ready stock

Hijau-21
Hitam-sold out
Merah-sold out
Purple-sold out
Turqoise-40

Humairah A6 Magnet RM95 (168tags)
Ready stock

Hijau-0
Hitam- 0
Merah- 13
Pink- 50
Purple- 3

AQH SPECIAL Edition RM180 (168tags)

Black- 7
White- sold out

RABBANI B6 RM115 (168tags)

RB05 - 8
RB06 - 3
RB07 - 9
RB08 - 7
RB15 - 3
RB16 - 2
RB18 - 11

Esklusif Wanita RM135 (168tags)
Ready stok

Gold- 4
Pink-0
Purple-20
Turqoise-39

RAIHAN A6 RM95 (168tags)

R01 : 2
R12 : 11
R17 : 10
R34 : 29
R35 : 1
R36 : 5
R37 : 6
R38 : 1
R39 : 1
R40: 3

Set tagging (Kit Set Quran Tag)
Ready stock

MIKA Set 1.0 (RM 37): 111
MATIN Set 2.0 (RM 39): 64

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
PRE ORDER
STOCK SAFEEYA (Full tag 383 TAGS)

Humairah A6 Magnet RM135

Hijau- 0
Hitam- 0
Merah- 18
Pink- 59
Purple- 2

AQH Special Edition RM220

Hitam-8
Putih-sold out

Ekslusif wanita RM175
Gold-15
Pink-0
Purple-58
Turqoise-50

A5 RM 160
Hijau-31
Turqoise-5


Untuk tempahan, boleh terus whatsapp ke 018-9100 852

Wednesday, March 06, 2019

Pre Order Batch 6 383 Tag Al Quran Tagging Kini Dibuka

March 06, 2019 0 Comments
BATCH 6 PRE ORDER AL QURAN TAGGING TAG SAFEEYA KINI SUDAH BERMULA :)


al quran tagging tag safeeya 383 tagging


Alhamdulillah
Kini sudah BATCH 6


Apa yang TAG ENUUR ini boleh bantu:

✔️Setiap hari seronok malah bersemangat nak baca quran. lambat baca, rasa rindu.

✔️Mudah nak cari bacaan doa-doa pilihan beserta terjemahan.

✔️Setiap kali rasa sedih dan tidak bersemangat, terus boleh cari ayat PUJUK dalam alquran, insyAllah akan rasa lebih tenang.

✔️Boleh target 30 hari khatam quran. One Day One Juz #ODOJ. Lebih-lebih lagi puasa nak dekat dah ni


Pre order bermula 4 Mac - 12 Mac 2019
Pengeposan pula bermula 1 April 2019


INFO MENGENAI TAG SAFEEYA:


al quran tagging tag safeeya 383 tag

al quran tagging tag safeeya 383 tag



  • Lebih banyak TAG
  • Ia adalah gabungan TAG 1.0 + TAG 2.0 
  • Juga terdapat tag JUZ 30
  • Lebih kemas
  • Ayat lebih simple & mudah faham
  • Keseluruhan 383 tags tuuu


Contoh ayat-ayat pilihan:


  • Doa Seorang Pemimpin
  • Syurga ‘Adn (49-54)
  • Al-Quran Kitab Hidayah
  • Tidur, Mati Yang Sekejap
  • Jangan Sombong
  • Allah Pengampun Dosa
  • Jom Buat Baik
  • Sabarlah Saat Berjuang
  • Perjalanan Kehidupan
  • Ajal Itu Tepat
  • 7 Pintu Neraka Jahannam 
  • Infiniti Nikmat
  • Susu Binatang 
  • Dunia Fana, Akhirat Jua Yang Kekal 
  • Jom Buat Baik! 
  • Tanggung Dosa Sendiri (13-15) 
  • Besederhanalah 
  • Jangan Dekati Zina 
  • Jangan Sombong 
  • Janji Iblis (62-65)
  • Tahajjudlah 
  • Sabar & Maafkan Orang


Malah...banyak lagi......

HARGA dan PILIHAN TAG SAFEEYA ANDA:

A6 humaira: RM135 (Postage: RM 8 Sem/ RM 11 SS)

al quran tagging tag safeeya 383 tag


A5 humaira: RM160 (Postage: RM 9 Sem/ RM 16 SS)

al quran tagging tag safeeya 383 tag

al quran tagging tag safeeya 383 tag


Eks wanita: RM175 (Postage: RM 9 Sem/ RM 16 SS)

al quran tagging tag safeeya 383 tag


Untuk tempahan:


Whatsapp 018-9100 852


atau click sahaja link di bawah




#SahabateNuur
#LegacyOfKnowledge
#TEAMSahabateNuur
#eNuur
#AlQuranTajwidTerjemahan
#AlquranHumaira
#AlQuranEksklusifWanita
#AlquranPelangi
#AlQuran
#AlQuranRaihan
#AlQuranRabbani
#AlQuranTajwidBerwarna
#AlQuranTaggingByeNuur
#AlQuranTagging
#AlQuranTag
#tagsafeeya #tag383
#tagenuurSudah
.

Wednesday, February 27, 2019

Al Quran Tajwid Terjemahan Siap Tagging dari Sahabat Enuur

February 27, 2019 22 Comments
Pernahkah anda terlihat atau terdengar mengenai kewujudan Al Quran Tagging?
Ya sebuah Al Quran yang telah disiapkan tag dengan penuh pengisian DOA, PANDUAN,  bagi melengkapkan lagi penghayatan kalian terhadap AL QURAN.
Al Quran Tag ini menggunakan Al Quran Tajwid Terjemahan Berwarna
Oleh itu, ianya sangat bagus diamalkan setiap hari selain hanya mengaji Quran.
Anda bukan sahaja mengaji tetapi dapat belajar hukum TAJWID, Taddabur dengan ayat-ayat terjemahan malahan isi Quran ini sangat menarik kerana dipenuhi warna-warni membuatkan sesi mengaji dan tadabbur anda tidak cepat jemu, tidak cepat mengantuk. Insha Allah

Perkenalkan AL QURAN SIAP TAGGING untuk kegunaan harian anda

al quran siap tagging
AL Quran Tag ini menggunakan AL Quran Tajwid Terjemahan Berwarna yang sangat sesuai untuk anda lakukan pembacaan tadabbur harian. Bukan sekadar mengaji Quran tetapi anda dapat membaca DOA HARIAN, mengetahui kandungan dan isi dalam Al Quran itu dengan penuh penghayatan.
AL Quran Tagging ini sudah disiapkan dengan penuh kasih sayang dan ditagkan secara manual untuk kegunaan harian anda.
Jika kita google dan pelajari cara untuk tag Al Quran ianya akan mengambil masa dan menelan belanja belum tentu lagi anda akan ada masa untuk meneliti satu per satu isi dalam Al Quran anda Bukan?
Kita tidak boleh nak sesuka hati meletak tagging pada Al Quran tanpa hadis dan rujukan sahih.
Saya kongsikan kepada anda dua entri bagaimana Tagging Al Quran ini dilakukan dan caranya mereka melakukan DIY Tagging Al Quran. Insha Allah, kalian jika berkesempatan boleh membuat tagging Al Quran kalian sendiri.
Guna Stiker Berwarna dan Nota Untuk Coding Terjemahan Al Quran ↴
https://www.mingguanwanita.my/guna-sticker-berwarna-untuk-coding-terjemahan-al-quran-ibu-ini-kongsi-cara-membuatnya/
How I Tag My Quran Tafseer ↴
https://jazlinernida.wordpress.com/2018/02/13/how-i-tag-my-quran-tafseer/
Must-Have for Quran Tagging ↴
https://jazlinernida.wordpress.com/2018/09/24/must-have-for-quran-tagging/

al quran tag tafsir
Warna warni
Lagi semangat nak baca alquran
.
Betol tak bila ada alquran tag, lagi rajin nak baca alquran?
Admin pun rasa benda sama
Rasa seronok & kadang-kadang tak sedar dah 4 muka surat baca
.
Esok subuh tak sabar nak baca lagi☺️
Saya suka baca alquran ❤️

Al Quran Tafsir Tajwid Terjemahan Berwarna bagi Al Quran Tagging

✔️ Resam Uthmani beserta Tajwid Kod Warna
Resam rasmi Malaysia. Diwarnakan beberapa huruf dan tanda bacaan bagi mewakili hukum tajwid tertentu bagi memudahkan kita di dalam pembelajaran membaca Al-Quran dengan tajwid yang betul.
.
✔️ Asbabun Nuzul (Sebab turunnya ayat)
Ayat Al-Quran diturunkan secara bertahap tahap dan mengikut peristiwa. Jadi, bagi ayat ayat tertentu, disertakan sebab sebab turunnya ayat tersebut bagi kita memahami dengan lebih dalam makna ayat itu.
.
✔️ Hadis Sahih
Hadis hadis sahih yang berkaitan dengan tema perbahasan ayat Al-Quran bagi menambah kefahaman makna ayat tersebut.
.
✔️ Indeks Tematik
Indeks pencarian tema tema perbahasan tertentu di dalam Al-Quran merangkumi semua perkara. Ia memudahkan kita di dalam mencari ayat ayat tertentu yang membahaskan perkara perkara tertentu seperti hukum fara’id, akidah, muamalah dan sebagainya.
.
✔️ Kelulusan Kementerian Dalam Negeri (KDN)
Al-Quran ini telah disemak oleh Lembaga Tashih Al-Quran KDN dan telah mendapat kelulusan untuk diterbitkan.
.
✔️ Menggunakan kertas khas Al-Quran jenis QPP yang berkualiti tinggi, anti-silau (untuk pembacaan yang lama) dan tahan lama.

Apa Yang Terkandung Dalam Al Quran Tag Kami?


alquran siap tag
✔️168 TAG yang menyentuh kehidupan anda
✔️30 TAG juzuk
✔️ Isi dalam PELANGI,BERWARNA WARNI
✔️ Terdapat penanda quran comel yang mengandungi Doa Sujud Tilawah, Doa Permulaan Baca Al-Quran.
✔️ Malah juga terdapat penanda quran comel yang mengandungi Panduan Tajwid Kod Berwarna, Tanda Waqaf dan Panduan Berwaqaf. .
✔️COVER AL QURAN lebih menarik, berkualiti tinggi dan LEBIH TAHAN LASAK.
Antara Contoh ayat dalam Set Tagging ni:
.
⧭Doa Mendapatkan Zuriat
⧭Tugas Umat Muhammad SAW
⧭Kita Umat Terbaik
.
⧭Jangan Sedih
⧭Hendaklah Berlemah Lembut
⧭Siapakah Orang Yang Berakal?
⧭Doa Husnul Khatimah (193-194)
⧭Harta Anak Yatim
⧭Berbuat Baiklah
⧭Tunaikan Amanah & Adil
⧭Barangsiapa Bertaubat
⧭Berlaku Adil lah
⧭Mencari Ketenangan Dengan AlQuran
.
⧭Doa Rezeki Tidak Putus
⧭Inilah Jalan Lurus
⧭Keangkuhan Iblis
⧭Doa Penyesalan
⧭Pakaian Taqwa
⧭Jangan Berlebihan
⧭Balasan Mendustakan Ayat Allah
⧭Kisah Nabi

Kenapa Anda Harus Miliki Al Quran Tag?

✏️Lebih jatuh cinta dengan AlQuran
✏️Lebih seronok untuk tadabbur ayat AlQuran
✏️Lebih hayati maksud ayat
✏️Lebih rajin untuk baca AlQuran
✏️Dapat amalkan doa-doa
✏️Peringatan buat diri & sekeliling
Terdapat 4 Jenis Al Quran Tag yang Telah Disiapkan
Jenis Al Quran Tag ini berbeza dari Segi Saiz, manakala isinya adalah sama.
Al Quran Tag Size A6
Ada 2 jenis - Raihan & Humaira
Harga RM 95
Pos RM 8 Sem/ RM 11 SS
Al Quran Tag Size B6
Harga RM 115
Pos RM 10 Sem/ RM 16 SS
Al Quran Tag Size A5
Harga RM 120
Pos RM 10 Sem/ RM 16 SS
Al Quran Tag Ekslusif Wanita
Harga RM 135
Pos RM 12 Sem/ RM 16 SS
Beza Al Quran Tag A6-B6-A5 dengan Ekslusif Wanita
Quran Tag Versi Wanita ni lain skit tahu.
Special Edition
Sebab apa?
Hadiah untuk wanita-wanita dalam hidup anda malah untuk diri sendiri❣
.
SANGAT ISTIMEWA, ada highlite khusus ayat untuk wanita dalam AlQuran ini
.
Lagi apa yang BEST?
.
✔168 TAG yang menyentuh kehidupan anda
✔30 TAG juzuk
✔ Isi dalam PELANGI,BERWARNA WARNI
✔ Terdapat penanda quran comel yang mengandungi Doa Sujud Tilawah, Doa Permulaan Baca Al-Quran.
✔ Malah juga terdapat penanda quran comel yang mengandungi Panduan Tajwid Kod Berwarna, Tanda Waqaf dan Panduan Berwaqaf. .
✔COVER AL QURAN lebih menarik, berkualiti tinggi dan LEBIH TAHAN LASAK.
✔Siap ada cermin lagi tau🤭
Warna: Gold - Pink - Purple - Turqoise


Alhamdulillah, sambutan dan permintaan AL QURAN TAG sangat tinggi.
Wajib dapatkan satu untuk diri anda, ibu anda, atau sesiapa sahaja yang nak lebih belajar Al Quran.
Insha Allah


Lepas ada Al Quran Tag ini hari-hari nak tengok Quran
Nak ngaji Quran
Nak baca Quran
Masya Allah
Alhamdulillah



Untuk Tempahan:
Anda boleh terus whatsapp
"Quran Tag"


ke
+60189100852
+60189100852
+60189100852
Nak beli seunit
Nak borong
Nak jadi dropship juga dialu-alukan

Saturday, May 26, 2018

Kisah Imam Muhammad bin Hassan Jamalullail dan pembacaan al-qurannya.

May 26, 2018 0 Comments

Imam Muhammad bin Hassan Jamalullail adalah seorang alim yang kuat beribadah dan sangat suka membaca alquran. Beliau diberi gelaran "jamalullail" (unta malam) kerana beliau sangat kuat beribadah pada malam hari seperti unta yang kuat menempuh padang pasir tanpa penat lelah.

Tetapi bila sampai pada bulan Ramadhan beliau memilih untuk membaca alquran pada malam hari sahaja dan siang memperbanyakkan zikir. Hal ini menimbulkan persoalan kepada orang ramai di sekelilingnya. Apabila sering ditanya, akhirnya beliau terpaksa menjawab dan bercerita perihalnya itu. 

Beliau berkata "Aku setiap kali membaca alquran, hilang lapar dan dahaga. Walhal maksud puasa itu ialah untuk merasa lapar dan dahaga. Aku tak mahu hilang nikmat puasa ini dan sebab itulah aku hanya membacanya pada malam hari."

Hal ini bukanlah hanya berhenti pada penjelasan beliau sahaja tetapi juga dari pengakuan oleh mereka yang terdekat dengan beliau seperti ahli keluarga dan lain-lain yang mana setiap kali beliau membaca alquran akan tercium bau susu & madu daripada mulutnya.

Pada bulan Ramadhan, Imam Muhammad Hassan Jamalullail akan mengurungkan dirinya di dalam bilik sehingga hujung Ramadhan. Ahli keluarganya menghulurkan sekeping roti setiap hari untuk beliau berbuka, tetapi apabila tamat bulan Ramadhan, rupa-rupanya roti-roti yang dihantar dari awal Ramadhan tak disentuh pun.

Semoga bulan Ramadhan ini Allah masukkan kita dalam golongan yang cintakan alquran.

(kisah ini disampaikan oleh Habib Umar bin Hafidz dalam satu jalasah beliau) 

@nota_tasawwuf
Alfaqir Uthman Daud

Home Ads