Akhirnya Bersama Google Adsense

Saya sudah hampir putus asa sebenarnya memikirkan bagaimana lagi cara untuk berjaya mendapatkan tempat di google adsense. Kali terakhir saya apply google adsense untuk blog emmemarina.com ianya gagal. Menurut google, blog saya tidak cukup informasi. Entahlah, pada masa tu dah beratus entri saya tulis. Niche blog lebih kepada perkongsian, pengalaman dan informasi berkaitan produk dan bisnes. 


Mungkin pada masa tu agaknyalah, google adsense terlalu ketat dalam meluluskan website blog. Bagi niche personal, pada tahap ketika itu masih tidak mencukupi. 


Alhamdulillah, saya tidak tahu nak kata apa sebenarnya. Tanggal Februari 2021, apabila saya sudah berjaya mendapat pengiktirafan dari Youtube bagi channel personal saya. Saya boleh apply google adsense bagi youtube produk. Bayangkan, perasaan tu Allahu akbar. Suka sangat. 


Mulanya saya buat akaun baru untuk google adsense, bukan apa saya terus teringat pengalaman pahit kan. Beberapa kali gagal untuk apply google adsense di blog. Inikan pula youtube. Risaulah kan. Tetapi Allah maha baik, google adsense tiada masalah. Saya tukar website yang telah ada di google adsense dengan website emmemarina.com, walla boleh pulak!


jana duit dengan blog google adsense

Anda lihat!


Sudah boleh click pada earning dan blog is connect to Adsense and is active! Alhamdulillah


Jadi, settle masalah akaun lama dan menakutkan dari google adsense. Sudah boleh mulakan perjalanan baru yang lebih bermakna dan bertambah semangat dengan menulis lagi banyak perkara insha Allah. Kita sharing business dan marketing, kita sharing produk, kita sharing ilmu-ilmu kehidupan dan agama sebagai pegangan hidup kita.



Ini pula youtube google adsense. 


Tak tahu lagila lulus atau tidak. Doakan saya ya. Dapat juga income pasif (kononnya) setelah kita bertungkus lumus memerah otak menulis setiap hari.


Anda bagaimana?

Dah ada google adsense di blog-blog anda? 


1 comment:

Theme images by chuwy. Powered by Blogger.