Jam Tangan Mengingati Allah dan Didik Diri Disiplin Awali Solat

Bismillah, Dalam kesibukan kita menongkah arus dunia, adakalanya kita alpa akan panggilan yang Maha Esa. Mungkin bukan semua tetapi tiada di antara kita yang sempurna. Saya juga begitu.


Kesibukan kerja, bersosial dan keluarga mahupun dengan hanya diri sendiri adakalanya kita tidak terdengar panggilan dek jauh dan leka. 


Kerana itulah, terciptanya sebuah jam untuk mengingatkan kita kembali kepada Pencipta. Mungkin masih tidak sesempurna ibadah Rasul kita tetapi kita ada usaha untuk memperbaiki waktu ibadah kita bertemu Allah.


Sebagai tanda syukur atas segala nikmat kehidupan, dari saat bangunnya kita dari tidur yang lena untuk mengerjakan solat Subuh. 


Tahukah anda manfaat bangun awal pagi selain mengerjakan solat subuh?


YA, Solat sunat fajar atau solat sunat subuh





Di manakah kita setiap hari ketika 5 waktu ini diazankan di Masjid2 dan Surau2?


Kita tidak berada berdekatan setiap masa tetapi dengan adanya Jam Tangan Solat Digital dan Jam Azan Digital Mini insha Allah, jauh atau dekatnya kita dengan masjid atau surau, bukanlah lagi alasan. Ini adalah usaha kita untuk memperbaiki masa solat kita. 




Setapak kita melangkah ke arah kebaikkan
Berlari Allah kepada kita (umpama yang sering disebut)


Alangkah baiknya, jika alat ini dapat membantu kita mengingati Allah setiap masa. Tengok jam, ingat waktu solat, ingat Allah.



Dan berjalanlah kita serata Dunia, insha Allah jam tangan ini dapt bantu kita tetap tahu akan waktu solat, arah kiblat dan pelbgai lagi fungsi yang ada bersama jam ini. Insha Allah.


jam tangan solat digital
dari kiri (Buruj Arabic, Buruj Exclusive, Buruj Ramadhan)
dari bawah kiri (Buruj Silver, Buruj Rose Gold)

Layan video ni kejap kay




Fungsi Utama Buruj Watches Digital


  • AUTOMATIK KIBLAT SEPANTAS 2.79 SAAT!
  • WAKTU SOLAT
  • TULIS NAMA MAKSIMA 7 HURUF
  • PENANDA AL QURAN
  • KALENDAR HIJRAH DAN MASIHI
  • DWI-BAHASA -Bahasa Arab atau Bahasa Inggeris.
  • ALARM
  • STOPWATCH
  • MOON AGE
  • AUTOMATIK KOMPASS
  • DAYLIGHT SAVING TIME ( DST ) Untuk negara 4 musim sahaja!
  • TAQWEEM MALAYSIA
  • WATER RESISTANCE ( 30 M)

jam azan digital


Jom tengok video Jam Azan Buruj Quran



Fungsi Utama Jam Azan Digital Buruj Quran



1. Audio Al Quran 30 Juzuk
2. Waktu solat di 2000 bandar seluruh dunia
3. Ada 8 jenis Azan dan Doa antaranya Makkah, Madinah, Masjidil Aqsa, Turkish, Indonesia, Morocco dan Malaysia
4. Paparan 5 waktu solat di skrin utama dengan azan secara automatik
5. Fungsi arah kiblat dan jarak
6. Paparan kalendar hijri atau masihi pada masa yang sama
7. Paparan Suhu Bilik
8. Alarm harian
9. Alarm automatik
10. DST (Untuk negara 4 musim)
12. Snooze Pengera Waktu
13. Kawalan Volume


Untuk sebarang tempahan dan soalan, boleh terus hubungi admin di 018-9100 852.


Semoga setiap usaha kita mendekatkan diri kepada Allah diberkati dan terus diberikan hidayah sepanjang kita hidup. Aamin

18 Comments

  1. Harga x dipamerkan. Berminat. Pernah la dgr mr.asben berhajat nak beli ni. Solat tiang agama. Kena alert dgn timing masuk waktu. With this, in shaa Allah, dpt on time.

    BalasPadam
  2. Bagus gadjet macamni...
    https://abamkoriee.com

    BalasPadam
  3. wah jam tangan dua dalam satu. bagus sangat kalu jenis kerja dalam building kadang-kadang tak sedar dah masuk waktu solat. tambah lagi bila travel, memudahkan betul nak remind masuk waktu solat. inovasi cukup bernas

    BalasPadam
  4. Alhamduillah. Solat Tiang Agama. Kalau buat rumah pun tanpa tiang ia akan roboh serta merta. Terima kasih berkongsi produk ini

    BalasPadam
  5. Menarik jam BURUJ ni...siap banyak fungsi untuk solat. Ada set couple kan? Nanti nak usha set couple sebab nak beli sama dengan encik suami

    BalasPadam
  6. Wah bagus juga ya ada jam azan ni. Macam2 fungsi ada. Boleh belikan untuk mak

    BalasPadam
  7. Eh, bestnya jam jenama Buruj ni. Tambah pulak fungsinya yang memang sangat2 bagus utk kita. Maklum la kengkadang tu ralit buat kerja sampai tak sedar dah masuk waktu solat. Paling berkenan yang Buruj Rose Gold tu, cantikkkk

    BalasPadam
  8. Perkongsian yg bermanfaat.

    Kita manusia biasa yg sentiasa sibuk dengan dunia sering lupa dan leka. Ada jam ni dapat membantu kita ingat akan waktu solat.

    BalasPadam
  9. wah, terima kongsi, baru tahu ada jam tangan canggih cam ni. nak beli satu lah, senang bawa travel sebab ada penunjuk arah kiblat dengan cepat

    BalasPadam
  10. Sekarang ni tak ada alasan lagi untuk kita tidak tepat waktu solat dan juga nak cari arah kiblat untuk mendekatkan diri dengan Pencipta dengan adanya jam tangan yang bagus seperti ini kita pun kena ada juga satu..

    BalasPadam
  11. Bagus kalau dapat jam ni. Wajib ada disetiap rumah Liez rasa. Untuk kita peka dan mengingatkan waktu solat. Mudah kan sekarang bila ada jam Buruj ni. Senang nak ajar anak-anak untuk solat di awal waktu..

    BalasPadam
  12. Banyak juga feature jam mesra solat ni ye? Dulu Nad ingatkan jam macamni hanya pusing terbalik dan tunjuk arah kiblat je. Rupanya ada banyakkk lagi feature menarik untuk ingatkan kita waktu solat. Nice sharing :)

    BalasPadam
  13. MasyaAllah. Terbaiknyaaa! Nur patut cerita kt husband pasal jam ni. Tq ya sis :)

    BalasPadam
  14. Wah bagusnya perkongsian ni. Banyak yg kita boleh belajar. Bagus juga ada jam yang ada aplikasi utk org muslim. Memidahkan kita membuat urusan harian

    BalasPadam
  15. Memang patut ada jam macam ni, biar semua disiplin dalam solat. Lagi-lagi bila sibuk kerja kadang-kadang boleh leka. I selalu set azam terus pada phone so tak lalai. Tapi rasa macam nak cari jam dingding yang boleh azan terus dekat rumah ni. Biar satu keluarga tahu dah waktu untuk solat.

    BalasPadam
  16. Mudahnya jam tangan macam ni, semua lengkap. Senang bila travel, boleh tahu arah kiblat, solat dan sebagainya. Cantik pun cantik jugak jam ni

    BalasPadam
  17. macam jam tawaf lah kan nih tapi jam tawaf takder azan cuma tunjuk arah jer....suami akak suka jugak pakai jam macam ni sebab katanya mudah dan akan sentiasa remind kita pasal solat...

    BalasPadam
  18. Hebatnya zaman sekarang ni kan. Dah ada teknologi yang sangat hebat. Supaya kita tak lalai dengan mengigati Allah. Mesti serba salah klau dah pkai jam ni, tapi perkara wajib ditinggkan..

    BalasPadam