Review Foundation Obsess

Bismillah. Terjebak akhirnya membeli foundation Obsess sedangkan saya jarang menggunakan foundation. Saya tidak pandai bermekap sejak bujang. Yang saya tahu, bedak compact sahaja. Mujurlah selepas kahwin, belajar juga mengenakan foundation. Sikit-sikit bolehlah. Mahir tidak.


Memiliki wajah freckles (bintik hitam) dan tahi lalat sejak kecil membuatkan saya sudah biasa melihat wajah sendiri. Adakalanya terganggu juga, rasa down dengan tompokan hitam di muka. Namun apakan daya, inilah wajah saya sejak kecil lagi. Ya, benarlah tekaan tu, saya memang ada masalah jeragat atau bintik hitam kerana faktor keturunan. 


Nak tutup wajah dengan mekap ni agak mustahil untuk saya lakukan. Tak biasa kan.. 


Cerewet pun ya. 


Banyaklah alasan tak biasa bermekap ni jika boleh dicipta. Hehe. Majority foundation yang saya pakai adalah bukan jenis matte atau fully coverage. Mostly jenis natural, tak tutup cela pun. Okay dah bagi saya.


Disebabkan sahabat saya ni asyik share sahaja tentang foundation Obsess. Terbeli juga! Okaylah, harga reasonable. Sebelum tu, saya usha-usha juga tentang kosmetik Obsess ni. Marvelousla jugak. Banyak review dan video mengenai foundation Obsess. Jom kita amik tahu serba sedikit mengenai Obsess foundation nih. 


TREATMENT CUSHION FOUNDATION OBSESS 💜


✔️Effect Glowing & Flawless 
✔️Merawat Wajah
✔️Full Coverage
✔️Lightweight Finishing 
 ✔️SPF 50
✔️KKM

Code : Light , Medium , Dark






Tengok saya pakai skit. Saya punyalah tak biasa. Ditipiskan lagi pemakaian foundation Obsess sampailah nampak freckles, but okaylah cover bekas jerawat. Still flawless dan ringan je tahu pakai. 


Makcik siapa ni? Huhu


Haha. Saya tak tahulah muka ni dah pandai ada jerawat. Saya beli dua jenis produk dari Obsess Cosmetics iaitu Light Foundation Obsess dan Loose Powder. 




Foundation Obsess Code Light


Loose Powder



Pakai secara dap dapkan sahaja foundation ke wajah anda tau. Saya pun tiru-tiru je gaya mua tu pakai Obsess ni. Alhamdulillah, jadilah agaknya. 


Masya Allah serius bau foundation Obsess best giler. Wangi dan rasa nak makan. Hehe


Okay, inilah saya selepas pakai Obsess Foundation senipis-nipisnya. 





Berubah la tu. Aci tak? 


Alhamdulillah. Yang nak cuba foundation Obsess silalah mencuba. Insha Allah berpuas hati. 


Skincare saya macam biasalah. Set asas DMS360 tu. Pakai sejak tahun 2013 sampai hari ni. Banyak fake set asas DMS360 ni. Semoga anda semua tidak terbeli yang tiruan kay








0 Comments