Seronok Baca Al-Quran Bila Ada Tagging Ni - Al Quran Terjemahan Bertagging





Seronok baca AlQuran bila ada tagging ni. Baru sedar rupanya macam-macam ada dalam AlQuran. Ralit sangat baca, sampai tak sedar masa berlalu. 


Selama ni tak faham, baca merangkak-rangkak, nak baca pun berat ja rasa.


Bila dah jumpa AlQuran terjemahan ada panduan kod tajwid berwarna dan tagging macam ni terus rasa makin seronok bila baca AlQuran. 


Alhamdulillah, Semoga terus Istiqomah


Apakah Makna Tadabbur dan Kepentingan Tadabbur Dalam Hidup Umat Islam?



Tadabbur merupakan tujuan penurunan al-Qur’an itu sendiri, iaitu untuk diambil iktibar daripadanya dan seterusnya diamalkan. Tadabbur merupakan usaha untuk mengetahui makna umum ayat dan wajib ke atas setiap Muslim. 


(Al-Quran ini) sebuah Kitab yang Kami turunkan kepadamu (dan umatmu wahai Muhammad), -Kitab yang banyak faedah-faedah dan manfaatnya, untuk mereka memahami dengan teliti kandungan ayat-ayatnya, dan untuk orang-orang yang berakal sempurna beringat mengambil iktibar.

Surah Sod (29)


Kelebihan Memiliki Al Quran Tagging Enuur



•  168/353 Tagging Ayat Pilihan terbaru, ada tagging khadeeja khusus untuk wanita (550 tag)
•  30 Tagging Pembahagian Juzuk + 
•  120 Tagging Khatam Tracker

•  Setiap Warna Tag mempunyai pelbagai 6 Kategori Ayat 
o  Doa Pilihan
o  Kisah Para Rasul Ulul Azmi / Nabi / Sahabat
o  Ayat Suruhan/Amalam/Perintah
o  Ayat Pengajaran/Petunjuk/Motivasi (Positif)
o  Ayat Larangan/Peringatan (Negatif)
o  Ayat Kisah dan Cerita


Contoh alquran siap tagging



•  Setiap Tagging ditampal secara handmade
•  Setiap naskah mengambil masa 3-4 jam untuk disiapkan
•  Kualiti Printing Yang Baik dan Jelas 
•  Packing Dan Tagging Yang Kemas
•  Dilengkapi dengan Buku Panduan
•  Hadiah yang banyak
•  Semua Al-Quran yang ditagging adalah Stok tersedia (Ready Stock).




Katalog Al-Quran Tagging dari Sahabat Enuur


Saya kongsikan katalog produk al-quran tagging dari kami tau. Bagaimana nak pilih ya jika ada terlalu banyak al-quran yang enuur sediakan?


Begini:-

1. Pilih saiz al quran yang bagaimana sahabat nak baca. Ini sangat penting kerana ia melibatkan penglihatan mata kita kan? Jika terlalu kecil, sukar nak baca. Jika mata ok, adakah alquran tersebut sering dibawa berjalan/travel.

2. Pilihan jumlah tagging. Kami ada 2 pilihan tagging untuk sahabat, 318 tag dan 503 tag juga dikenali sebagai Nafeesa tag dan Safeeya tag dan terakhir 550 tag iaitu Khadeeja tag. Ok, penjelasan terhadap 3 pilihan ni mudah sahaja. 

Khadeeja tag = tagging khusus wanita dan ada pada satu alquran sahaja iaitu al quran Khadeeja. Sahabat nak tagging Khadeeja? Jawapannya harus miliki al quran Khadeeja. Tagging Khadeeja ini juga tidak dijual secara berasingan. Jadi ianya sangat istimewa bagi kami di Sahabat Enuur.

Nafeesa tag = 318 tag ialah tagging yang mampu dimiliki oleh ramai orang kerana jumlah tagging yang sedikit.

Safeeya tag = 503 tag ialah tagging lengkap kerana ini adalah maksima jumlah tagging yang kami ada. Di dalam Safeeya tag ada isi kandungan Nafeesa tag. Jika sahabat berkeinginan memiliki koleksi tagging yang banyak maka, Safeeya ialah pilihan terbaik anda. 


Adakah Tagging Nafeesa dan Safeeya dijual berasingan?

Jawapan: Ya ada. Jika anda berhasrat untuk memiliki manual tagging dari kami, ini saranan kami. Untuk yang mahukan jumlah sedikit, anda tempah Tag 2.0 (Tag Matin) - 215 tag (185 tag ayat, 30 tag juzuk) dan jika anda nakkan set lengkap terus (Safeeya Tag) anda boleh tempah Tag Matin + Tag Mika menjadikan tagging yang anda bakal miliki ialah 383 tag (353 tag ayat dan 30 tag juzuk)

Nota: Bagi set manual kami belum ada sediakan tagging khatam tracker sepertimana jika anda menempah alquran siap tagging. Bagi alquran siap tagging, anda mendapat tiga jenis tag iaitu tagging ayat, tagging juzuk dan tagging khatam tracker.

Adakah Khadeeja tag sama pengisian dengan Nafeesa atau Safeeya?


Jawapan: Tidak. Khadeeja tag ini standalone. Tidak sama sekali kerana kami khususnya untuk kaum wanita. Tag Safeeya dan Tag Nafeesa ialah tagging umum, sesuai tak kira lelaki, wanita, dewasa atau kanak-kanak. Ia meliputi ilmu dan kategori umum sesuai dibaca dan tadabbur untuk semua peringkat umur.


3. Adakah anda inginkan alquran sahaja atau mahukan tambahan deboss/ukiran di atas alquran. Kami ada sediakan servis ini sebagai servis tambahan. 









Al Quran yang boleh deboss ialah jenis kulit leather dan tiada ukiran yang mengganggu. Ada 2 alquran kami yang tidak boleh deboss iaitu A6 humaira zip dan A5 humaira batik, manakala kulit jenis hard cover/soft cover memang tak dapat jugalah ye. 


Baiklah. Jom saya kongsikan katalog enuur. Jom pilih! Yang mana satu ya akan jadi pilihan sahabat?





Al Quran Saiz A6

Jika sahabat lihat, ada 4 jenis alquran bersaiz A6. A6 ni saiznya sebesar tapak tangan tau. Kecil sahaja. Oleh itu, jangan tersalah pilih, kerana ramai ingat besar rupanya kecil. Saiz A6 ialah 1 per 4 daripada saiz A4. A6 soft cover tiada tagging ya. 





Al Quran Saiz B6

Kami ada satu sahaja model alquran saiz B6. Saiz B6 lebih besar dari saiz A6, namun kecil dari saiz A5. B6 Rabbani dan A6 Raihan adalah sama model bezanya saiz sahaja. 







Al Quran Saiz A5


Ada empat poster di atas jika sahabat lihat. A5 jenis penutup magnet, penutup berzip, special pula ada al quran Khadeeja dan al quran Special Edition. 

Al Quran Khadeeja = al quran versi wanita dan tagging wanita.

Al Quran Al Amin dan Fayyadh = al quran versi edisi lelaki, tetapi pengisian umum. Tagging menggunakan tagging Nafeesa dan Safeeya. 

Al Quran Humaira Magnet, Batik dan Special Edition = al quran umum yang sesuai digunakan oleh sesiapa sahaja.




Al Quran Saiz A4


Al quran paling besar yang kami ada. Material hard cover. Kami sediakan dua jenis alquran iaitu jenis terjemahan biasa dan terjemahan per kata. Kami faham ramai nak saiz A4 kerana saiz A4 tulisannya lebih besar dan jelas! Ramai yang order ini golongan ibu bapa (atok nenek) dan kanak-kanak yang baru belajar mengaji. 


Hah. Banyakkan pilihan al quran tagging Sahabat enuur ni?


Nak tempah❔ Jom order cepat-cepat



Whatsapp ke no hotline kami, +6018 9100 852 (https://wa.me/message/F544YFYFFYFJD1)




#SahabateNuur
#BringMoreHappiness 
#TEAMSahabateNuur
#eNuur
#AlQuranTajwidTerjemahan
#AlquranHumaira
#AlQuranEksklusifWanita
#AlquranPelangi
#AlQuran
#AlQuranRaihan
#AlQuranRabbani
#AlQuranTajwidBerwarna
#AlQuranTaggingByeNuur
#AlQuranTagging
#AlQuranTag
#tagsafeeya #tag383
#tagenuur
#debossalquranbyenuur
#debossbyenuur
#debossalquran
#debosseksklusif
Dah ada alquran tagging macamni? Jom dapatkan sekarang!



Catat Ulasan

0 Ulasan