Program Infaq NGO AmaltillJannah 2022

 Bismillah. Apa kabar semua? Tahun ini azam baru meneruskan misi sukarelawan bersama NGO Amal till Jannah. Sedar tak sedar ya sudah lebih 5 tahun bersama mereka. Kagum dengan kegigihan founder NGO Amal till Jannah, Rohsamila Yusuf atau kami panggil beliau kak Sya@Rosya. Beliau bergerak aktif dalam program Sedekah Jumaat dan Sedekah Tahlil di mana kami menyampaikan infaq dalam bentuk makanan buat sesiapa sahaja dan pelbagai program. 


Sedekah Jumaat iaitu meraikan para tetamu sama ada di rumah anak yatim, asnaf, ibu tunggal, RnR, frontliners atau gelandangan mahupun sesiapa sahaja yang kami raikan termasuklah para jemaah solat Jumaat di masjid-masjid. Sedekah Tahlil pula meraikan majlis makan malam diiringi dengan majlis bacaan Yasin dan Tahlil buat ahli ATJ yang tanpa jemu berinfaq bersama Amal till Jannah. 


Kami pernah ada menjalankan program Usahawan, Gelandangan, Tajaan Pelajar ke Luar Negara, Tajaan Umrah, Waqaf Telaga, Waqaf Quran, Waqaf Kerusi Roda di Mekah/Madinah, Back to School dan banyak lagi. Semuanya dikendalikan oleh kak Sya manakala kami hanyalah membantu dari luar. 


Alhamdulillah, NGO Amal till Jannah baru sahaja menutup tirau program bulanan tahun 2022 dan kami buka semula untuk tarikh tahun ini. 


Nak tahu apa program kami tahun ini?

Baca sini :- https://www.amaltilljannah.com/2022/01/program-infaq-bulanan-amal-till-jannah.html








Catat Ulasan

0 Ulasan