Berita Baik! Gula untuk Pesakit Kencing Manis

Teks: Emme Marina Mohamad
Gambar: Carian google




Gula yang mempunyai kalori, lemak serta karbohidrat tinggi merupakan musuh utama bagi penghidap kencing manis. Seperti yang kita ketahui dan pernah saya maklumkan dalam entri lepas, SINI, tubuh badan kita sememangnya tidak memerlukan gula tambahan seperti gula biasa terutamanya. Namun, kita di zaman yang terdapat pelbagai jenis minuman dan makanan yang sangat menggoda nafsu makan kita semua. Lantas, pengambilan minuman air kosong kini merupakan perkara yang paling sukar. Jika saya ingat dari zaman sekolah lagi dahulu, kebiasaannya orang cina amat gemarkan meminum air kosong sehingga dibawanya sebotol besar air kosong ke mana sahaja tiap-tiap hari. Ini kerana, bagi orang cina faktor kesihatan itu amat penting dan dengan mengamalkan air kosong dalam hidup kita seharian bukan sahaja dapat menjaga kesihatan tetapi kecerdasan otak dan fizikal.


Lihatlah fenomena dunia sukan dan dunia ilmiah sekarang, orang cina merupakan antara graduan dan orang-orang penting yang mendominasi negara Malaysia. Dan mudah, ianya bermula dari pengamalan makanan dan minuman yang berkhasiat dan tentunya sihat setiap hari. Berlainan dengan orang melayu, kita sangat menggemari makanan-makanan yang tidak sihat seperti kemanisan gula pasir, makanan berlemak dan berminyak, penggunaan MSG dan garam yang keterlaluan menyebabkan kita semakin lemah dan kurang bersemangat. Faktor pemakanan tidak sihat inilah yang memakan diri sendiri dan akhirnya merana akibat perbuatan sendiri.


Apabila kita mengamalkan gula yang berlebihan setiap hari, gula yang diproses dalam badan kita tidak akan dicernakan malah akan disimpan di dalam badan menjadi lebihan lemak. Akibatnya, kita menjadi gemuk dan kandungan gula dalam darah menjadi tinggi sehingga mencapai tahap bahaya iaitu mendapat penyakit kencing manis ataupun diabetes.


Tetapi usah bimbang! Kini sudah ada gula yang lebih baik, lebih sihat malah berupaya merawat penyakit anda. Ya, gula sihat stevia. Gula sihat stevia ini mempunyai kosong kalori, kosong lemak, kosong kolestrol malah boleh terus disingkirkan dari badan melalui pembuangan air kecil, air besar juga peluhan. Tiada risiko akan tersimpan di dalam darah atau mana-mana bahagian lain dalam badan kita. Oleh sebab itu, gula sihat stevia merupakan gula terbaik buat penghidap kencing manis@diabetes tidak kira apa peringkat tahap kencing manis anda. Dan ianya sesuai dan selamat diamalkan dari oleh sesiapa sahaja.



10 maanfaat kelebihan gula sihat stevia;
1. Kosong kalori, lemak, karbohidrat dan kolestrol.
2. Menstabilkan paras gula di dalam darah.
3. Meneutralkan asid dalam badan.
4. Melambatkan penuaan (awet muda)
5. Mampu merawat penyakit kronik.
6. Membekalkan oksigen (menambahkan tenaga berpanjangan)
7. Merawat luka akibat kencing manis (menyapu di tempat luka dan mengamalkan formula air rawatan dengan gula sihat stevia)
8. Menurunkan berat badan.
9. Membunuh kuman/bakteria dalam badan dan luaran.
10. Mencuci darah, usus dan buah pinggang.


Untuk mendapatkan gula sihat stevia, boleh hubungi saya

Facebook: Emme Marina Mohamad II
No tel/ Whatsapp: 018-9100852
Email: emmemarinamhd@gmail.com

Catat Ulasan

0 Ulasan