Belajarlah Berniaga melalui Blog

Sudah hampir 2 tahun saya fokus jualan produk di blog sahaja. Sehingga adakalanya media sosial saya seperti facebook dan instagram sepi. Menulis di blog bagi saya ibarat menulis diari. Meluahkan rasa hati dan pandangan. Menulis tanpa rasa resah akan mata yang melihat.

Jika keyword carian anda menemukan anda dengan blog saya, maka alhamdulillah. Kalian merupakan insan terpilih dan saya amat bersyukur apabila kalian dapat meluangkan masa membaca entri-entri saya di blog ini.

Sejak tahun 2014, apabila saya membuat keputusan berblog sebagai sumber pendapatan. Alhamdulillah, jadual harian dan tugasan sebagai surirumah dan ibu lebih tenang berbanding berniaga di media sosial. Tunjuk ajar dan bimbingan yang diberikan semasa kelas asas blog amat membantu malah tidak mustahil untuk menjana pendapatan dari blog! Nah, saya merupakan antara pelajar Akademi bekerja di rumah yang berjaya menggunakan blog sebagai sumber pendapatan utama!

Dahulunya sewaktu berniaga di facebook, saya menggunakan pengiklanan FB Ads untuk menjana pendapatan. Anda tahu menggunakan FB Ads? Selain itu, saya sendiri sangat aktif berniaga di facebook profile. Namun ia merupakan satu aktiviti yang amat penat bagi saya, belajar, menjadi surirumah sepenuh masa, menguruskan anak. Terkejar-kejar saya dibuatnya menguruskan pelanggan di facebook. Jika "pm" itu memang benar mahu membeli produk, baguslah. Ini kita meluangkan masa yang terhad untuk pelanggan yang tidak tahu hujung pangkal. Mahu "pm" hanya kerana sifat ingin tahu. Bukannya prospek sebenar. Walaupun sudah membuat jadual waktu beriklan, malangnya masa untuk diluangkan di waktu tersebut pula menjadi masalah.

Masa merupakan suatu perkara yang amat berharga. Jika tertinggal, kita tidak akan mampu berpatah balik!

Apa yang saya pelajari di kelas asas blog?

1. Menyiapkan sebuah blog kedai secara profesional.
2. Belajar akan keutamaan label di blog.
3. Belajar memahami kata carian di blog supaya blog dapat raih tempat pertama di carian utama iaitu google.
4. Belajar menulis secara konsisten dan berpengaruh.
5. Belajar niche atau fokus kedai blog supaya pembaca bakal bertukar menjadi pelanggan dan terus membuat jualan.

Bukan itu sahaja, semasa pendaftaran kelas, semua pelajar bakal mendapat BONUS EBOOKS dari Akademi bekerja di rumah.


Isi di dalam ebook amatlah bernilai. Ia membantu saya dalam pelbagai hal sama ada sebagai surirumah yang bekerja di rumah mahupun seorang usahawan.


Belajar sesuatu?

Jomlah sertai kami di akademi. Belajar blog secara online sahaja tau.

Sebulan 10-15 peserta sahaja diterima.


Mahu tahu lebih lanjut?

Hubungi saya
Emme Marina

018-910 0852


Catat Ulasan

0 Ulasan