Simpan Emas Barang Kemas (BK) atau Goldbar (JE) Lebih Berbaloi?

Antara Barang Kemas (BK) atau Goldbar/Jongkong Emas (JE), anda pilih yang mana?





Sering orang terkeliru tentang konsep emas simpanan kerana kurangnya ilmu. Contohnya;



❇"Suami saya selalu beli goldbar. Saya pun heran nak buat apa simpan goldbar banyak2. Bukan boleh dipakai pun".

❇"Saya memang banyak simpan barang kemas (jewellery) utk aset masa depan, selain boleh dipakai".



Saya nak jelaskan sikit.. setiap jenis emas mempunyai peranan tersendiri iaitu sebagai simbol kekuasaan, kegemilangan, kecantikan, kemegahan & simbol kekayaan.



Wanita memang tidak dapat lari drp Barang Kemas kerana ia adalah fitrah, naluri. Tapi, menyimpan Barang Kemas yang berlebihan kurang sesuai untuk melindungi harta kekayaan atau wang simpanan anda. Ini adalah stail orang dulu-dulu. Sebabnya, Barang Kemas mempunyai kadar spread yg tinggi antara 25%-40%. Maknanya harga jual semula adalah murah.



Bagi orang yg tinggi "Financial IQ-nya", dia akan menyimpan lebih banyak Jongkong Emas (Goldbar/Dinar) berbanding Barang Kemas kerana kadar spread dan harga jual semula yang lebih tinggi. [ Sbg contoh, spread jongkong emas Orodesign adalah antara 6%-7% iaitu yg terendah di pasaran ]






Jadi nasihat saya, teruskan memakai Barang Kemas untuk kecantikan dan keyakinan diri untuk wanita. Lelaki boleh beli utk isteri tapi haram memakai. Dan simpanlah Jongkong Emas (Goldbar/Dinar) sebanyak mungkin iaitu dengan mengalihkan simpanan jangka panjang, untuk melindungi kekayaan daripada susut nilai inflasi.



Di Orodesign, kami menawarkan kedua-dua produk Barang Kemas dan Jongkong Emas untuk memenuhi keperluan pelanggan yang berbeza dengan harga kilang.


Namun untuk mendapatkan sedikit harga lebih murah dan upah kos tiada atau rendah anda perlu menjadi dealer Orodesign.


Saya berikan contoh harga ya mengikut pasaran setiap hari.


Contoh Harga Dealer Orodesign VS Kuwait Finance House (KFH) dan Public Gold


Ini ialah contoh bagi harga Jongkong Emas (Goldbar/ Dinar)


Tarikh: 30 April 2020


Orodesign (view.orodesign.biz)
Syarikat Islam Bumiputera


1 g 999.9 = RM 252.00
1 g 999.0 = RM 251.00



Public Gold (https://www.publicgold.com.my/)
Syarikat Non Muslim

1 g 999.9 = RM 256.00


KFH (https://www.kfh.com.my/malaysia/personal/tools-and-services/calculators/gold-calculator.html)
Arab

1 g 995 = RM 244.20



okay. Anda tengok wahh, murahlah KFH GOLD kan? Jika anda perhatikan KFH menjual emas jongkong dengan purity yang lebih rendah berbanding Orodesign dan Public Gold. Jika anda nak jongkong emas yang lebih tumpat, anda boleh memilih emas pada purity tertinggi iaitu 999.9. Untuk purity 999 ni pun ada 2 jenis, iaitu 999.0 atau 999.9




995 and 999 are both purities categorised under 24 Karat Gold,most commonly used for making gold coins. 995 Fineness represents 99.50% Purity with . 50% of other other metals like zinc, silver, copper and other alloys. 999 Fineness represents 99.90% Purity


Murah lagi kan harga dealer Orodesign ni? Berbaloi sangat-sangat untuk anda laburkan aset anda ke emas simpanan dan dapatkan banyak lagi kelebihan sebagai dealer Orodesign.



Boleh baca di sini kelebihan jadi dealer emas Orodesign -> 




Nak tahu lebih lanjut? Whatsapp saya di 018-9100 852 dan kita boleh berbual lebih jelas mengenai program bisnes emas ni.

Catat Ulasan

0 Ulasan