Kenapa Saya Simpan Emas?

Mengapa saya simpan emas?


Suatu hari saya terdengar kuliah agama. Ustaz pesan ada satu hadis nabi berbunyi:


Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah  telah bersabda "Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar (emas) dan dirham (perak) untuk digunakan. 
(Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal)


Taraf hadis ini ialah dhaif (lemah). Walaubagaimanapun, yang menyebabkan hadis itu lemah bukanlah disebabkan matan (isi hadis) sebaliknya oleh kerana kelemahan perawi (pelapor) hadis. Oleh itu, hadis itu tetap kata-kata dari Rasulullah dan wajib dipercayai. Cuma hadis dhaif tidak boleh dijadikan hujah untuk mengeluarkan hukum.


Oleh itu, saya percaya dan yakin apa yang dikatakan oleh Rasulullah akan berlaku cuma belum sampai waktunya lagi. 


Jadi adakah kita nak tunggu hingga terbukti benar baru nak simpan emas?


Hj Rihaz
Dealer ORODESIGN


Alhamdulillah, biar lambat daripada tidak bermula langsung. Saya juga baru join menyimpan emas. Kita ni boleh simpan tak kiralah dari siapa anda nak beli. Kedai emas tepi jalan ke, kedai emas branded ke. Bank ke... terpulang


Saya sharing tiada niat nak suruh order dengan saya, atau join saya dalam program orodesign.


Tiada.


Namun kalau tanya saya, apakah saya happy bersama orodesign?


Jawapan saya YA. Saya bukan sahaja sebagai penyimpan emas, tetapi saya diberikan banyak input berguna mengenai EMAS. Input sebegini penting bagi mengelak diri kita daripada ditipu oleh peniaga-peniaga kedai emas di mana sahaja.


Ada masa kita rasa nak pajak emas kan? Beli harga sekian-sekian, tapi harga buyback tak berbaloi. Namun jika masih belum terdesak, rujuklah dulu harga-harga buyback supaya dapat pulangan yang lebih besar (kurang kerugian) lagi-lagi terhadap barang kemas.



Barang kemas mempunyai nilai belian semula yang sangat besar antara 20% ke 40%. Ini belum lagi dikira harga emas + harga upah yang kalian bayar pada kedai tersebut.


Anda punyalah suka cincin/rantai / gelang emas tu kan, walaupun dibeli pada harga rendah kononnya tetapi harga upah melambung tinggi. Akhirnya bila dipajak, barulah anda sedar kerugian yang anda hadapi.


Biarlah harga emas semasa dengan nilai upah yang rendah. Dan buatlah perbandingan daripada buta-tuli membeli sahaja. Lain orang lain cara, namun jika kita ialah seorang yang teliti dan memikirkan masa depan. Perbandingan harga ini adalah sangat penting.



Alhamdulillah ramai savers emas orodesign setia dan berpuas hati tiap kali membeli barangan emas dari kilang Amethyst. Ada goldbar, goldcoin, dinar malah barang kemas. 



Jom saya kongsikan feedback pelanggan/member Orodesign



















Berminat nak sertai kami?


Ini syarat menjadi member/dealer Orodesign by Amethyst


1. Cukup umur 18 tahun
2. Bumiputera (bumiputera = penduduk asal melayu, Siam, Orang asli, kaum sabah sarawak)



Whatsapp untuk info dan pendaftaran atau pembelian

018-9100 852
Emme Marina
Dealer Emas Orodesign

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. SELAMAT HARI RAYA!!! emas penting utk masa panjang :) done follow, follow me back.. thanks
    http://acuyuhan.blogspot.com/

    BalasPadam