Cara Mendapatkan Banyak Follower di Shopee Dengan Cepat

Shopee menyediakan fungsi "Follow" yang memiliki beberapa manfaat bagi para penjual, jika kamu memiliki banyak pengikut di akaun, ia dapat meningkatkan kepercayaan calon pembeli, dan secara tidak langsung, apabila follower yang menyukai produk atau memberikan rating selepas membeli produk di kedai akan turut membantu mempromosikan produk penjual untuk muncul di halaman timeline Shopee. Nah! Bukankah ini yang kita mahukan? Promosi dari pelanggan secara natural berlaku dan dapat meningkatkan persen kebarangkalian produk kita di view oleh ramai orang di Shopee.

Semakin tinggi jumlah impression (view) di akaun Shopee penjual, maka semakin besarlah peluang kita untuk mendapatkan lebih banyak prospek. Insha Allah


Lalu bagaimana cara mendapatkan follower dengan cepat?


Dengan bot Cybersona, kamu dapat menghasilkan follower yang lebih berkualiti kerana user tersebut ialah user targetted berdasarkan keyword yang dicari. Malah dapat setkan berapa ramai pula status following user tersebut untuk menentukan mereka ialah follower aktif atau pasif.



Tahukah Anda?



Maksimum Pengikut adalah 3000 pengguna dan maksimum Mengikuti adalah 3000 pengguna.





Cybersona dapat follow user dengan dua cara:

1. Menggunakan keyword yang kamu tentukan 
2. Menggunakan keyword pencarian terpanas (hot keyword)


Setiap pengaturan memiliki ciri khas tersendiri saat bot mencari user, kita dapat menentukan jenis user dan berapa banyak user yang kita akan dapat. Adakah semua user ini ialah user targetted? YA. SUDAH PASTI! Ini kerana semua user yang kami follow menggunakan Cybersona adalah user yang aktif, real dan pernah membeli di Shopee.


Bagaimana cara bot mencari user aktif?



Antara kriteria bot yang membuatkan proses follow lebih berkesan ialah kerana kriteria task yang dimiliki oleh bot. Bot mempunyai fungsi untuk anda setkan user following dan follower. Dari sini, anda dapat mengasingkan user real dan aktif atau user fake akaun. Saya pasti tiada seller yang nak follow jenis buyer fake kan?


Juga bergantung kepada keyword yang ditetapkan.  Jika keyword tersebut adalah keyword barang yang orang hanya akan beli 3 tahun sekali, kemungkinan majoriti user yang akan di scan adalah user yang tidak aktif, logiklah di sini, lagi-lagi apabila kita follow produk bermusim. Oleh itu apa kata kunci anda sangat memainkan peranan. Oh ya, anda juga boleh menggunakan option follower via shop dan setkan user yang aktif sahaja untuk bot follow. Di paparan nanti anda akan dapat lihat berapa lama user tersebut login ke akaun Shopee dan boleh menyaring user aktif vs non aktif untuk bot follow. Ini ialah option follow based on shop (pesaing). Cara lain untuk mendapatkan user konfirm aktif ialah menggunakan keyword dari Shopee sendiri iaitu hot keyword.



Cuba lihat contoh-contoh setting yang kami testkan:- Apa yang perlu anda lihat ialah cara kami meletakkan nilai target (user) mengikuti (following), diikuti (follower).


Contoh 1
Jika kamu memiliki pengaturan seperti ini, bot akan mencari, menyimpan dan follow user yang memperlakukan shopee seperti instagram atau twitter, apakah perkara ini bagus? Ya, user aktif dan kemungkinan user berniat jualan / sudah memiliki beberapa barang di shopee. Kemungkinan besar, user tersebut ialah seller dan juga buyer.



Contoh 2
Dengan pengaturan seperti contoh 2, bot akan mencari, menyimpan dan follow majoriti account seller. Apakah hal ini bagus? Nope. Bot akan follow lebih sedikit user, dan hal tersebut akan membuat kamu mendapatkan follower lebih sedikit.



Contoh 3
Pengaturan seperti ini serupa dengan contoh 1, jika user memperlakukan shopee seperti sosial media, maka user tersebut adalah user aktif, yang suka melihat lihat produk.



Contoh 4
Pengaturan ini memiliki satu option target yang di non-aktifkan, maka bot akan mengabaikan nilai dari option yang di non-aktifkan saat proses auto follow aktif. Apabila kedua option target di non-aktifkan maka bot akan follow semua user yang di jadikan target.





Cybersona memiliki kebatasan limit follower yang difollow setiap hari, khusus untuk proses auto follow dan auto unfollow. Maksudnya untuk membuatkan bot bertindak seperti manusia, dan bukan kenali Shopee as ROBOT maka ada had limit maksima yang telah kami setkan iaitu had selamat bagi auto follow per hari adalah 200 - 375. Ini dapat mengelakkan dari akaun kita diban oleh Shopee dan bot tidak selamat. Oleh itu, sangat penting untuk kami setkan had maksima limit yang selamat dan sudah kami run test selama beberapa tahun dengan akaun kami sendiri. Alhamdulillah, tidak pernah lagi ada akaun seller yang diban sejak menggunakan Shopee bot kami iaitu Cybersona.



Dan terakhir, fungsi unfollow. Tidak ada setting khas untuk menentukan jumlah user yang harus di unfollow, hanya ada fungsi trigger / pemicu, dimana bot akan mulai unfollow. Jika akaun di setkan untuk unfollow setelah sampai 1000 user, maka setelah bot follow 1000 user, bot akan start task unfollow. Jadi jangan pelik, jika bot tak lakukan aktiviti unfollow walaupun anda sudah tick pada unfollow setting ya. Jika belum sampai pada setting anda, maka bot akan diam sahaja dahulu sehinggalah trigger tersebut bermula.





Berapa banyak user yang akan di unfollow? Bot akan menggunakan percentage range 35% - 65% dari total user yang akaun anda sudah follow. Angka yang dijadikan patokan adalah angka berdasarkan account kamu di panel seller center di Shopee (real count). Jika kalian tak setkan unfollow, maka bot memang takkan jalankan aktiviti unfollow semasa proses jadual bermula.


Bagaimana? Best kan fungsi Cybersona?


Kita tiada masa untuk dibazirkan melakukan aktiviti remeh di Shopee. Alangkah baiknya jika ada tools yang boleh bantu anda lakukan aktiviti menambah follower, unfollow dan proses ini berlaku secara konsisten setiap hari. Malah fungsi boost juga sangat membantu kerana boost dari Cybersona unik berbanding tools lain di pasaran.





No comments:

Theme images by chuwy. Powered by Blogger.