40 Hadis Tentang Al Quran : Membaca, Mendengar dan Mengamalkannya

Kompilasi 40 hadis tentang al Quran ini diambil dari hadis yang sahih insya Allah boleh dijadikan panduan buat semua umat Islam. Saya compile dalam bentuk gambar dan akan dikongsikan di facebook page jualan produk jam azan dan al Quran digital sebenarnya, semoga ada saham akhirat dan pahala berpanjangan buat sahabat yang membaca dan mengamalkan al Quran sebaik sahaja menerima hadis tentang al Quran ini.

hadis tentang al quran

Masya Allah, betapa Allah begitu kasih akan hambaNya dengan memberikan begitu banyak pahala dan keistimewaan apabila kita sentiasa bersama al Quran.

Saya mohon marilah kita membaca al Quran setiap hari, bukan sekadar mengaji tetapi mendalami isi kandungan ayat al Quran itu sendiri. Faham maksud ayat, tahu makna setiap per kata. Alangkah indahnya jika kita mampu memahami setiap patah perkataan di dalam kitab suci Allah ini. 

Hadis-hadis tentang al Quran ini insya Allah sahih, tiada keraguan bagi mereka. 

Ada juga di dalam kitab Fadilat Amal. 

Semoga dengan 40 hadis tentang al Quran ini dapat mendatangkan rasa cinta dan usaha untuk membaca al Quran bagi mereka yang sudah lama tinggalkan Quran, dapat tingkatkan cinta untuk mentadabbur dan bertazakur akan isi kandungan kitab suci Allah, menghafaz dan akhirnya dapat memahami setiap kalam Allah dengan lebih baik dari sebelumnya. Aamin2x ya rabbal alamin

40 Hadis tentang Al Quran (Sahih)
































































hadis tentang al quran 33

hadis tentang al quran 34


hadis tentang al quran 35


hadis tentang al quran 36

hadis tentang al quran 37


hadis tentang al quran 37


hadis tentang al quran 38


hadis tentang al quran 39


hadis tentang al quran 40



Di dalam Al Quran ada menyebut;

Surah Al Baqarah 2:2 iaitu;

Kitab Al-Quran ini, tidak ada sebarang syak padanya (tentang datangnya dari Allah dan tentang sempurnanya); ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang (hendak) bertaqwa;


Saya doakan agar diri saya, pembaca-pembaca sekalian diberikan hidayah oleh Allah swt supaya kita diberikan kekuatan dan kemampuan untuk membaca dan mengamalkan Al Quran sehingga nyawa kita diambil kelak. insya Allah, aamin.


Oh ya, jemput singgah ke website jualan saya, saya ada menjual jam tangan solat, jam azan dan al quran digital. Pengeposan semenanjung area, percuma sahaja, manakala bagi sabah sarawak, ada maharnya ya. Order je online, insya Allah isnin-jumaat pengeposan dijalankan. 

Website: www.hikmahshop.com

Facebook Page: https://www.facebook.com/jamsolatburujwatch

Catat Ulasan

0 Ulasan